واریز یارانه معیشتی جدید بحساب یارانه بگیران | مبلغ یارانه معیشتی برای هر فرد چقدر شد

کد خبر: 1155578

​کمک معیشتی جدید دولت برای ۹ دهک درآمدی جامعه واریز شد. و تعدادی از افراد که جزو دهک دهم شناخته شدند، از لیست جدید خط خوردند.

واریز یارانه معیشتی جدید بحساب یارانه بگیران | مبلغ یارانه معیشتی برای هر فرد چقدر شد

یارانه معیشتی سه شنبه 10 خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز  شد. یارانه معیشتی همانند دوره های قبل پرداخت شد. یارانه معیشتی برای هر نفر 55 هزارتومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از یارانه معیشتی در سال جدید را با هم می خوانیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت یارانه نقدی جبرانی، منجر به بهبود وضعیت معیشتی دهک های پایین و ریشه کنی فقر مطلق خواهد شد و امنیت غذایی برای آنها ایجاد خواهد کرد. با کالابرگ الکترونیکی به معنای سهمیه بندی موافق نیستیم و با یارانه نقدی به شکل اعتبار برای خرید کالاهای اساسی موافق هستیم.

محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره ایجاد فساد و رانت در زنجیره توزیع کالا از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اجرای باز توزیع جدید یارانه‌ها و تخصیص یارانه به جای حلقه‌ اول به حلقه‌های میانی و نهایی موجب جلوگیری از بروز رانت و فساد و ایجاد ضایعات کالای اساسی می‌شود و زمینه‌ قاچاق را نیز از بین می برد. این شرایط باعث می شود مدیریت مصرف بهینه در کالاهای اساسی شکل بگیرد و موجب صرفه جویی در واردات شود و ما را به سمت خودکفایی سوق دهد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه یارانه‌ نقدی به یارانه‌ اعتباری تبدیل می شود، گفت: تفاوت یارانه‌ نقدی و اعتباری این است که با اعتبار یارانه نقدی کالاهای مورد نیاز خریداری می شود ولی یارانه اعتباری فقط برای خرید کالای خاص استفاده می شود.

این نماینده مجلس با تشریح راهکارهای ما به ازای ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم گفت: یارانه‌ نقدی، یارانه‌ اعتباری و کالابرگ الکترونیک به جای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی تعریف شده است. از کالابرگ الکترونیک هم دو نوع تعریف ارائه می شود؛ یک تعریف آن مترادف یارانه‌ اعتباری است و تعریف دیگر آن در سهمیه بندی کالاها است ولی ما در این سه بخش، یارانه‌ اعتباری را ترجیح می دهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها