جزئیاتی جدید از واریز یارانه نقدی | جنگ بر سر یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی

کد خبر: 1155627

دینی ترکمانی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند پرداخت یارانه نقدی تبعات تورمی به دنبال دارد، بیان داشت: بله، این موضوع می‌تواند در کوتاه مدت منجر به کسری بودجه و در بلند مدت موجب افزایش تورم شود، اما نکته اینجاست که مردم لحظه را می‌بینند و خواستار پرداخت یارانه نقدی هستند، حال اینکه این پول چه نتایجی می‌تواند به دنبال داشته باشد، خود نکته‌ای است که مردم در حال حاضر نسبت بدان توجه‌ای نخواهند داشت، اما باز هم باید به این مسئله بازگشت که چرا وضع اقتصادی اینطور است که ما نیاز داریم به مردم یارانه نقدی یا غیر نقدی بدهیم، که دلیل آن را باید در اشتباهات سیاست‌گذاری جستجو کرد.

جزئیاتی جدید از واریز یارانه نقدی | جنگ بر سر یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی

یارانه نقدی از ابتدای دولت یازدهم با هدف کمک هزینه مالی به خانوارها داده شد. یارانه نقدی که الان پرداخت می شود مبلغ 45500 تومان می باشد که هر ماه به حساب خانوار ها واریز می گردد. چندی پیش تصمیم بر این شد که افرادی از دریافت یارانه نقدی حذف شوند. چرا که منابع کافی برای پرداخت یارانه نقدی به افراد غیرنیازمند وجود ندارد. اخرین اخبار در مورد یارانه نقدی را در ادامه بخوانید.

درحالی که هم اکنون مرحله دوم یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی قابل برداشت است، اختلاف دولت و مجلس بر سر نحوه جبران هزینه‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد، فاز جدیدی شده است، دولت می‌گوید با توجه به اینکه هنوز زیر ساخت‌های کالابرگ الکترونیکی آماده نیست، کماکان تا شهریور ماه پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا می‌کند، اما مجلس با این موضوع مخالف است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها