جدید ترین قیمت مرغ اعلام شد | قیمت مرغ تازه کیلویی چند؟

کد خبر: 1159187

در این خبر به بررسی قیمت انواع مرغ در بازار پرداختیم.

جدید ترین قیمت مرغ اعلام شد | قیمت مرغ تازه کیلویی چند؟

 قیمت مرغ در روزهای اولیه سال نوسانات زیادی را تجربه کرده است. دولت راهکار های خوبی برای کاهش قیمت مرغ ارائه نداده است. عوامل مختلفی می توانند بر روی قیمت مرغ تاثیر بگذارند. از جمله مواردی که بر روی قیمت مرغ اثر گذار است حذف ارز ترجیحی و عدم اعمال سیاست‌های حمایتی است که موجب می شود قیمت مرغ گوشتی حداقل دو ونیم برابر افزایش یابد. 

به نقل از خبرنگاران‌جوان، یوسف‌خانی از توزیع روزانه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید پیش‌بینی می‌شود که قیمت مرغ طی روزهای آتی به نرخ مصوب خود برسد که در صورت افزایش قیمت مرغ، نرخ سایر مشتقات هم تغییر می‌کند.

یوسف‌خانی می‌گوید: در شرایط کنونی مازاد تولیدی در بازار نیست که به بازارهای هدف صادر شود.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۳ تا ۵۸ هزار تومان، ران مرغ ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، سینه ۹۵ هزار و فیله مرغ ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان است.

با مردمی سازی یارانه ها در ۲۲ اردیبهشت قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که ازدیاد عرضه در برابر تقاضا منجر به فروش مرغ کمتر از این نرخ در بازار شد.

علی رغم آنکه مدیرعامل اتحادیه مرغداران می‌گویند که قیمت مرغ گرم سنخیتی با نرخ مرغ زنده ندارد، اما اتحادیه پرنده و ماهی نرخ مرغ گرم را تابعی از فروش مرغ زنده شب قبل به کشتارگاه اعلام‌ می‌کند.

خبری در خروجی سایت‌ها و فضای مجازی قرار گرفت مبنی بر محدویت های صادراتی اعمال شده از سوی عراق که موجب توقف صادرت تخم مرغ به این کشور شده است.

به نقل از اکوایران، این خبر در حالی منتشر شده که با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که مشکلی مقطعی در صادرات تخم مرغ به عراق به وجود آمده بوده که این مشکل برطرف شده است.

از سوی دیگر رییس اتاق مشترک ایران و عراق نیز در گفت و با «اکوایران» ضمن اظهار بی اطلاعی از ممنوعیت های اعمال شده از سوی عراق برای صادرات تخم مرغ گفت: در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

خبر ممنوعیت صادرات تخم مرغ ایران به عراق از سوی ناصر نبی‌پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران اعلام شد،‌ او لابه لای گفته های خود به این نکته نیز اشاره کرد که عراق به مرغ و تخم‌مرغ ایران نیاز دائمی ندارد چراکه از ترکیه تامین می‌شود و از ایران به‌صورت مقطعی و کوتاه‌مدت تخم‌مرغ وارد می‌کند.

او حتی بر این نکته نیز تاکید کرد که صادرات تخم‌مرغ به عراق به دلیل فشارهای ترکیه متوقف شده است و سلامت تخم‌مرغ‌های ایران تایید شده بوده است.

اما داستان ماجرا از کجا آغاز شد؟ صادرات تخم مرغ با توجه به نیاز داخل کشور در برخی مقاطع سال متوقف می شود و هرچند فعالان بخش خصوصی مخالف این روش هستند، با این حال این روش سالها است که در حال اجر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها