فوری؛ مبلغ یارانه معیشتی تغییر می‌کند | یارانه این افراد افزایش می‌یابد

کد خبر: 1160229

تازه ترین تحلیل ها از تغییر شرایط یارانه معیشتی پس از اجرای سیاست اصلاح ارز ترجیحی خبر می دهد.

فوری؛ مبلغ یارانه معیشتی تغییر می‌کند | یارانه این افراد افزایش می‌یابد

به گزارش رستانیوز یارانه معیشتی چیست و به راستی یارانه معیشتی چه کاربردی دارد؟ یارانه معیشتی نوعی کمک دولتی‌ست که برای ارتقای مشاغل و سودآوری آن‌ها در ارائه‌ی کالاها و خدمات مهم به شهروندان به کار گرفته می‌شود. یارانه معیشتی می‌تواند به رونق اقتصادی و بهبود عملکرد تجاری کمک کند. در ایران یارانه معیشتی نقدی خانوارها 45500 تومان در ماه است.

یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.

​پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها