پارچه ژاکارد پفکی و پارچه ژاکارد لمه محبوب ترین پارچه های بازار

کد خبر: 1167289
پارچه ژاکارد پفکی و پارچه ژاکارد لمه محبوب ترین پارچه های بازار

 

در مجموعه های سال گذشته برندهای معروف داخلی و خارجی، نام پارچه ژاکارد بسیار زیاد به چشم می خورد. پارچه ژاکارد نوعی پارچه است که به صورت طرحدار بافته و تولید می شود. بدین معنی که طرح های پارچه چاپی نیستند و با بافت تار و پود پارچه به وجود می آید. البته امروزه پارچه ژاکارد ترک که طرح های بسیار ظریف و محوی دارد را مجدد .با چاپ دیجیتال منقوش و طرحدار می کنند

به جز ژاکارد ترک چاپی، انواع دیگر پارچه ژاکارد هنگام بافت طرحدار می شوند. به دلیل همین شیوه بافت مخصوصی که دارند در گروه پارچه های لوکس و گران قیمت قرار می گیرند. تنوع بینظیر پارچه ژاکارد در نوع بافت و طرح آن، موجب شده تا هر کدام از این پارچه ها برای مصارف مخصوصی مورد استفاده قرار گیرد. اما محبوب ترین پارچه های ژاکارد که در سال های اخیر ترند شده اند. پارچه ژاکارد پفکی و پارچه ژاکارد لمه هستند.

انواع پوشاک زنانه مجلسی و کژوال با این دو نوع پارچه ژاکارد در اکثر مزون های معروف مشاهده می شود. به همین دلیل است که قیمت پارچه ژاکارد پفکی و قیمت پارچه ژاکارد لمه برای بسیاری از خریداران مورد سوال است. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توان از محدوده قیمت این پارچه ها مطلع شد. اما پیدا کردن پارچه فروشی که هم به صورت خرده و هم به صورت عمده انواع پارچه ژاکارد را به فروش برساند و مجموعه کاملی از انواع پارچه ژاکارد را ارائه کند کمی مشکل است. ما در ادامه درباره قیمت پارچه ژاکارد پفکی و ژاکارد لمه، بهترین مرکز خرید و اطلاعات تکمیلی دیگر صحبت خواهیم کرد.

پارچه ژاکارد ترند دنیای مد

برندهای مختلف با تمرکز به روی نوع خاصی از پارچه و ترند کردن آن، توجه و نظر مخاطبین دنیای مد را به خود جلب می کنند. برند انگلیسی اردم ERDEM یکی از خانه های مد لوکسی است. طی 10 سال گذشته بارها و بارها از انواع پارچه ژاکارد در مجموعه های خود استفاده کرده است. این برند زیبا و کلاسیک از پارچه ژاکارد پفکی و پارچه ژاکارد لمه برای دوخت انواع پیراهن و کت و پالتو بهره می برد. مجموعه های مختلف برند اردم که با پارچه های ژاکارد تولید شده. باعث شده پارچه ژاکارد تبدیل به یکی از مهم ترین ترند های دنیای مد شود. این ترند جذاب برای استایل های مجلسی کد مشکی و کد سفید، استایل کژوال، استایل کلاسیک، استایل ویمسیکال و استایل ماکسیمال بسیار کاربردی و مناسب است.

قیمت پارچه ژاکارد پفکی

14

معمولا قیمت پارچه ژاکارد پفکی در بازار بین 150 تا 400 هزار تومان است. معمولا عواملی مانند الیاف و مواد اولیه، نوع بافت، کیفیت تولید، محل تولید و هزینه حمل و نقل باعث کاهش یا قیمت پارچه می شود. قیمت پارچه ژاکارد پفکی ایتالیایی گران ترین و قیمت پارچه ژاکارد پفکی ساده ارزان ترین مدل در این گروه است. خرید پارچه ژاکارد پفکی با قیمت مناسب برای لباس های مجلسی که نیاز به متراژ زیادی پارچه دارند مقرون به صرفه هستند.

ویژگی های کلی پارچه ژاکارد پفکی

پارچه ژاکارد پفکی با جنس های مختلفی مانند تافته، ارگانزا و ویسکوز در فروشگاه ها موجود است. هر نوع از این پارچه های ژاکارد پفکی ویژگی های خاص خود را دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

پارچه ژاکارد تافته پفکی به پارچه ای گفته می شود که جنس زمینه آن از پارچه آهاردار تافته است. طرح های آن پفکی و برجسته هستند. زمینه پارچه ژاکارد پفکی تافته از نیمه براق تا براق متغیر است. همچنین نقوش آن کاملا برجسته و پفکی هستند. این پارچه ایستایی آهاردار و خشکی دارد و برای لباس های چین دار و پفی بسیار مناسب است. پارچه ژاکارد پفکی تافته هیچ کشسانی ندارد و هنگام الگوسازی باید به انعطاف پذیر نبودن آن توجه شود. خرید پارچه ژاکارد پفکی تافته برای پوشاک زنانه تجملاتی و لوکس بسیار مناسب است.

پارچه ژاکارد پفکی ویسکوز برای لباس های روزمره و کژوال کاربردی تر است. این پارچه که زمینه آن مات تا نیمه مات است با استفاده از الیاف نیمه طبیعی ویسکوز تولید می شود. طرح ها و نقوش پارچه ژاکارد پفکی ویسکوز به نسبت دو نوع دیگر کمتر پفکی و نیمه برجسته هستند. قیمت این پارچه اقتصادی تر از پارچه ژاکارد پفکی تافته است و به همین خاطر کاربرد آن گسترده تر است. حالت پفکی این پارچه کاملا فانتزی و ملیح است. پارچه ژاکارد پفکی ایستایی متوسط و کتی دارد و ممکن است کمی خاصیت کشسانی داشته باشد. انعطاف پذیری خوب این پارچه برای دوخت لباس های مجلسی جذب و تنگ مناسب است.

پارچه ژاکارد پفکی ارگانزا نوعی از پارچه ژاکارد است. زمینه آن از جنس ارگانزا و نقوش آن از جنس تافته است. زمینه این پارچه نازک و بدن نما است اما طرح های آن ضخیم تر و غیر بدن نما هستند. نقوش پارچه ژاکارد پفکی ارگانزا از نیمه پفکی تا کاملا برجسته متغیر هستند. این نوع پارچه بدن نما است و نیاز به آستردوزی دارد. ایستایی پارچه ژاکارد پفکی ارگانزا خشک و آهاردار است. برای لباس های آهاردار و پفی مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه نیز بدون انعطاف پذیری و کشسانی است. موقع الگوسازی و دوخت باید این نکته مورد توجه قرار گیرد.

مدل لباس های مناسب پارچه ژاکارد پفکی

پارچه ژاکارد پفکی برای لباس های مختلف و موقعیت های متنوع انتخابی عالی است. به دلیل تنوع در الیاف و طرحهای این پارچه، برای بیشتر استایل ها می توان استفاده کرد. به عنوان مثال پارچه ژاکارد پفکی ارگانزا با الیاف سیم برای دوخت لباس شب و یا لباس مجلسی مناسب است و استایل شخص را پر زرق و برق و مجلل می کند.

پارچه ژاکارد پفکی با جنس ویسکوز و رنگ های روشن و پاستلی برای استایل دخترانه و فانتزی مناسب است و شخص را جوان تر و شاداب تر نشان می دهد. پارچه ژاکارد پفکی تافته با رنگ های تیره مانند زرشکی و سرمه ای برای دوخت کت و شلوار رسمی کاربردی است و جلوه کلاسیک به استایل شخص می دهد.

علاوه بر مثال هایی که در بالا به آن ها اشاره شد از این پارچه برای انواع مانتو ها نیز می توان استفاده کرد. مدل مانتو مناسب با پارچه ژاکارد پفکی برای سبک کژوال می توان مانتو کتی اورسایز را پیشنهاد کرد. مدل مانتو ساده با آستین های کلوش یا پفی برای استایل مجلسی مناسب است. همچنین مدل مانتو کوتاه و جلوبسته با پارچه ژاکارد پفکی به همراه شلوار ست برای داشتن استایل رسمی خاص توصیه می شود. به همین دلیل است که این پارچه در دسته بندی پارچه ژاکارد مانتویی نیز قرار می گیرد.

پارچه ژاکارد پفکی مشکی، انتخابی پرطرفدار

در میان انواع پارچه ژاکارد پفکی، پارچه ژاکارد پفکی مشکی بیشترین طرفدار را دارد. خرید پارچه ژاکارد پفکی مشکی اغلب به خاطر رنگ همه پسند آن انجام می شود. انواع مدل های مانتو ژاکارد با پارچه ژاکارد پفکی مشکی برای ترکیب کردن در استایل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود همه پسند بودن رنگ مشکی در میان جوانان و میانسالان، پارچه ژاکارد پفکی مشکی، خود به خاطر شیک بودن پارچه و نقوش متنوع آن طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

قیمت پارچه ژاکارد لمه (سیملی)

15

پارچه ژاکارد لمه که نوعی از ژاکارد سیملی است. لوکس ترین و پر زرق و برق ترین پارچه ژاکارد به شمار می آید. این پارچه علی رغم جلوه براق و مجللی که دارد قیمت مناسبی دارد و جزو پارچه های گران قیمت نیست. قیمت پارچه ژاکارد لمه بین 120 تا 300 هزار تومان متغیر است. هر چه کیفیت و مرغوبیت بالاتر باشد، قیمت پارچه ژاکارد لمه نیز بیشتر می شود. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که طرح پارچه، نوع بافت و محل تولید پارچه به روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. خرید پارچه ژاکارد لمه توسط تولیدی ها، مزون ها و بوتیک ها برای پوشاک مجلسی زنانه نشان می دهد که این پارچه طرفداران بسیار زیادی دارد.

ویژگی های کلی پارچه ژاکارد لمه

پارچه ژاکارد لمه به نوعی از پارچه ژاکارد سیملی گفته می شود که کاملا براق و درخشان است. در بافت این نوع پارچه از الیاف براق طلایی، مسی و نقره رنگ در کنار الیاف دیگر استفاده می شود که باعث جلوه براق آن می شود. پارچه ژاکارد لمه بهترین انتخاب برای لباس های مجلسی و استایل های مجلل و چشمگیر است. پارچه ژاکارد لمه هم با جنس ویسکوز و هم با جنس تافته تولید می شود.

این نوع پارچه که به شکل کشی و هم بدون کشسانی تولید می شود. پارچه ژاکارد لمه کشی برای دوخت پیراهن راسته و لباس های تنگ و چسبان مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بهترین مزایای این پارچه این است که به خاطر قیمت اقتصادی پارچه ژاکارد لمه از آن برای پیراهن های شلوغ و پرکار می توان استفاده کرد. ایستایی پارچه ژاکارد لمه از متوسط تا آهاردار متغیر است. و با توجه به مدل لباس باید پارچه متناسب را انتخاب کرد. پارچه ژاکارد لمه اغلب بدون آبرفت است اما بهتر است که پیش از برش کل پارچه اتوکشی شود تا اتورفت آن گرفته شود. پارچه ژاکارد لمه به دلیل الیاف سیمی که در خود دارد زیردست کمی زبر دارد. پیشنهاد می شود تا آستردوزی شود. آستر دوزی این پارچه از ایجاد خارش و حساسیت هنگام تماس طولانی مدت با پوست بدن جلوگیری می کند.

مدل لباس های متنوع با پارچه ژاکارد لمه

قیمت مناسب پارچه ژاکارد لمه موجب شده تا این پارچه برای طراحی و دوخت لباس مجلسی بسیار پرمصرف باشد. به طور نمونه دوخت تاپلکس با پارچه ژاکارد به همراه دامن پرچین توری استایل شیک و مدرن با کمترین قیمت را فراهم کند. علاوه بر این دوخت پیراهن راسته ماکسی با این پارچه براق استایلی ساده و بی زمان را درست می کند.

16

از دیگر گزینه هایی که برای دوخت با پارچه ژاکارد لمه مناسب هستند می توان به دامن مدادی، کت و شلوار، کت و دامن، سارافون و کت، شلوارک و یا سرهمی مجلسی اشاره کرد. با این پارچه پیراهن شب با دامن کلوش پیلی دار به همراه ژپون، که لباس مجلسی کد سفید به حساب می آید. را می توان طراحی و اجرا کرد. همچنین دوخت مانتو مجلسی یا مانتو پاییزه نیز با استفاده پارچه ژاکارد لمه نتیجه رضایت بخشی خواهد داشت. تنوع طرح و رنگ پارچه ژاکارد لمه موجب شده تا برای سنین مختلف و استایل های ماکسیمال و مجلل و یا حتی باروک از آن استفاده کرد.

روش شست و شو و نگهداری

اگر نگران چگونه شستن لباس های ژاکارد خود را دارید، اصلا نگران نباشید، زیرا با رعایت نکات زیر، پارچه ژاکارد شما صدمه نمی بیند.

توجه داشته باشید که برای شست و شوی لباس های ژاکارد از ماشین لباس شویی و خشک کن های گردشی، به هیچ عنوان نباید استفاده کنید. چرا که این نوع روش شست و شو و خشک کردن پارچه ژاکارد، به بافت پارچه آسیب می رساند. راه حل جایگزین کاربردی، شست و شوی پارچه و لباس های ژاکارد به روش دستی است.

با شست و شوی دستی، ماندگاری و طول عمر پارچه ژاکارد بالا می رود. همچنین در هنگام شست و شو این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر گونه ایجاد فشار و سایش، باعث آسیب رساندن به پارچه می شود. بنابراین در هنگام شستن لباس های ژاکارد، آن ها را چنگ نزنید و نچلانید.

 شوینده قوی ممنوع!

انتخاب درست شوینده، در هنگام شستن لباس های ژاکارد نیز حائز اهمیت می باشد. شوینده های قوی که دارای مواد سفید کننده هستند، آسیب جدی به لباس وارد می کنند.

همچنین مواد شوینده قوی می تواند از براقیت و جلوه زیبای این پارچه بکاهد. نور خورشید هم یکی از عوامل مضر برای ژاکارد سیملی است. زیرا رنگ این پارچه را از بین می برد.

حتی اگر لباس شما دچار لکه شده است، می توانید در ابتدا تنها آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. سپس با استفاده از مواد شوینده ملایم لباس را شسته و آبکشی نمایید. دمای مناسب آب نیز باید 30 درجه سانتیگراد باشد و از آن بیش تر نشود.

روش خشک کردن پارچه ژاکارد

پس از مرحله شستن لباس و پارچه های ژاکارد، به خشک کردن آن ها می رسیم. برای خشک کردن لباس های ژاکارد، آن ها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. پس از شست و شو، لباس ژاکارد را آویزان کنید و اجازه دهید تا در دمای معمولی محیط خشک شود.

نکات مهم دوخت ژاکارد لمه

پارچه های ژاکارد ویسکوز با ضخامت های متنوعی طراحی و تولید شده اند. سوزن مناسب دوخت نیز به این ضخامت بستگی دارد. در نتیجه با توجه به ضخامت پارچه ژاکارد سیملی، از سوزن مناسب با آن استفاده کنید. برای نمونه در صورتی که سوزن شما نامناسب باشد، پارچه آسیب می بیند. برخی از سوزن ها که ضخیم می باشند، می توانند پارچه های ژاکارد را نخ کش کنند.

پارچه های ژاکارد که یکی از پارچه های جذاب و شیک هستند، از قیمت بالاتری نیز برخوردار شده اند. از این رو بهتر است با دقت بالایی، لباس های خود را با این پارچه بدوزید و تمیز کاری ها را انجام دهید.

خرید پارچه ژاکارد پفکی و ژاکارد لمه

خرید انواع پارچه برای افرادی که شناختی از پارچه و کیفیت آن ندارند کار بسیار مشکلی است. به همین خاطر پیشنهاد می شود که قبل از خرید پارچه ژاکارد پفکی و پارچه ژاکارد لمه به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت توجه شود. در ابتدا باید گفت که قیمت پارچه ژاکارد لمه و ژاکارد پفکی اطلاعات خوبی در مورد کیفیت محصول به مشتری ارائه می کند. با توجه به ضرب المثل (هیچ ارزانی بی دلیل نیست.) می توان متوجه شد که پارچه هایی که به طور غیرمعمول ارزان هستند از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

اما همچنین این نکته را نیز در ذهن داشته باشید که تمامی اجناس گران قیمت مرغوب و باکیفیت نیستند. نکته بعدی در خرید پارچه ژاکارد پفکی و پارچه ژاکارد لمه این است که از ویژگی های کلی محصول اطلاعات کسب کنید. هنگام خرید می توان از فروشنده در این مورد سوال پرسید و برای انتخاب از ایشان راهنمایی خواست. هنگام محاسبه متراژ مورد نیاز باید به جهت طرح پارچه و جهت کشسانی آن دقت کرد. تا هنگام دوخت با کمبود پارچه مواجه نشد. آخرین نکته در خرید پارچه ژاکارد پفکی و ژاکارد لمه این است که در مورد الیاف و اتورفت پارچه سوال پرسید. تا در صورت نیاز متراژ بیشتری پارچه تهیه کرد.

بهترین مرکز خرید پارچه ژاکارد 

در بخش انتهایی این مطلب قصد داریم تا مرکز خریدی معتبر برای خرید انواع پارچه، مخصوصا پارچه ژاکارد، معرفی کنیم. پارچه نگار که شعبه حضوری آن در خیابان گاندی تهران است. به صورت تخصصی انواع پارچه ژاکارد اعم از ژاکارد پفکی، ژاکارد تافته، ژاکارد ویسکوز، ژاکارد لمه و غیره را به فروش می رساند. فروشگاه پارچه نگار برای خدمت رسانی به سراسر کشور دارای وبسایت فروشگاهی اینترنتی نیز هست. که از مزایای خوبی برخوردار است. تضمین کیفیت محصولات یکی از مهم ترین ویژگی های فروشگاه پارچه نگار است. به این معنی که این فروشگاه تنها محصولات مرغوب و باکیفیت را در دسترس مشتریان قرار می دهد. علاوه بر تضمین کیفیت، تضمین بازگشت وجه نیز از ویژگی های فروشگاه اینترنتی پارچه نگار است. که باعث بالاتر رفتن اعتبار این فروشگاه می شود.

نماد اعتماد الکترونیک که نشانگر رسمی و قانونی بودن کسب و کار های اینترنتی می شود. نیز در پایین وبسایت فروشگاه پارچه نگار به چشم می خورد. ارسال رایگان محصولات به سراسر کشور، مشاوره با کارشناسان فروش هنگام خرید اینترنتی و دسته بندی جامع محصولات از دیگر مزایای فروشگاه پارچه نگار است. خرید از وبسایت این فروشگاه بسیار ساده و سریع است. نیازی به ثبت نام ندارد و فقط با وارد کردن اطلاعات و شماره تماس انجام می شود. و سخن آخر این که پیش از خرید اینترنتی پارچه از اعتبار و کیفیت محصولات فروشگاه اطمینان حاصل کنید. تا خریدی امن و راحت داشته باشید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها