راهنمای خرید میز چرخ خیاطی خانگی+لیست قیمت بهترین میز چرخ خیاطی

کد خبر: 1168451
راهنمای خرید میز چرخ خیاطی خانگی+لیست قیمت بهترین میز چرخ خیاطی

 

کیس کامپیوتر، مانیتور، کیبورد و موس رو روی زمین بگذارید و سعی کنید باهاش کار کنید. خیاطی کردن بدون داشتن میز چرخ خیاطی هم همینقدر دشوار و غیر منطقیه. نشدنی نیست، اما خب، اصولا درست نیست. مخصوصا اگر بخواید زیاد از چرختون استفاده کنید. میز چرخ خیاطی یه وسیله لاکچری نیست، بلکه یه ضرورته. خیاط هایی که بدون میز کار می کنن، نه تنها به کمر و چشمشون آسیب زیادی می زنند، بلکه زود هم خسته میشن و دقت کارشون پایین میاد. در حالی که می تونید با نشستن پشت میزی که برای خیاطی کردن طراحی شده، مدت زمان طولانی تری خیاطی کنید و با آرامش خاطر و دقت بالا، کار دوخت و دوز رو انجام بدید.

 

 

مزیت های میز چرخ خیاطی

هرکس تا حالا چرخ خیاطیش رو روی زمین قرار داده، خودش می دونه مزیت های واقعی داشتن یک میز چرخ خیاطی چقدر زیاده. شاید با خودتون فکر کنید، خب چرخ رو روی میز اوپن آشپزخونه می گذارم، یا اینکه روی میز پذیرایی قرارش می دم. شدنیه، اما با این کار فقط ظاهر مشکل رو حل کردید.

میز اوپن و میز پذیرایی اصولا نه ارتفاع مناسب برای خیاطی دارن و نه مناسب نشستن های طولانی مدت هستن. یعنی اصلا برای خیاطی کردن طراحی نشدن. تازه تصورش رو بکیند که هر بار قصد خیاطی کردن دارید، نه تنها کل میز رو اشغال می کنید، بلکه باید هر دفعه بعد از کار، بساط دوخت و دوز خودتون رو جمع کنید تا بقیه بتونن از میز استفاده کنند. اگر خیاطی برای شما یک کار روزانه باشه، همه این مشکلات دو چندان میشه.

این در حالیه که یک میز چرخ خیاطی کوچک و جمع و جور می تونه به سادگی خیلی از مشکلات شما رو حل کنه. اجازه بدید به صورت موردی مزیت های میز چرخ خیاطی رو بشماریم:

  • داشتن یک فضای اختصاصی و دائمی برای خیاطی، بدون ایجاد مزاحمت برای سایر افراد خانواده.
  • داشتن فضای کافی برای دوخت و دوز.
  • داشتن کشوها و فضاهای ذخیره سازی، برای جای دادن ابزار خیاطی، الگوها و غیره.
  • راحتی هنگام کار و خسته نشدن در اثر خیاطی کردن های طولانی مدت.
  • آسانتر شدن فرآیند دوخت و دوز.
  • بالا رفتن تمرکز در هنگام کار.
  • عدم نگرانی از ریخت و پاش.
  • میز چرخ خیاطی می تونه همزمان نقش میز اتو رو هم برای شما ایفا کنه.
  • متمرکز کردن فضای کار.

 توضیح مزیت های میز چرخ خیاطی، برای خیاطایی که داخل خونه کار می کنن لازمه. چون کارگاه های خیاطی به دونستن این مزیت ها احتیاج ندارن، چراکه اصولا میز خیاطی براشون یکی از لازمه های ضروری به حساب میاد.

3

ویژگی های یک میز چرخ خیاطی خوب

میزهای چرخ خیاطی می تونن مدل های مختلفی داشته باشن. وقتی می خواید یکی از این میزها رو تهیه کنید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید تا بتونید بهترین گزینه رو انتخاب کنید. یک میز چرخ خیاطی خوب، چندتا ویژگی مهم داره که عبارتند از:

  • استحکام بالا : میز چرخ خیاطی باید خیلی مقاوم و مستحکم باشه. چون چرخ خیاطی هم یک وسیله سنگینه، هم لرزش زیادی ایجاد می کنه. میزی که در اثر لرزش چرخ، خودش به لرزه در بیاد ابدا به درد هیچ خیاطی نمی خوره. میز باید بتونه فشار و لرزش رو به خوبی تحمل کنه و به هیچ وجه سست نباشه.
  • جادار بودن : میزهای چرخ خیاطی عموما چندتا کشو و کمد دارن. کشو و کمد به شما اجازه می ده تا راحت بتونید تمام لوازمتون رو به صورت دسته بند شده داخلشون قرار بدید و دیگه دنبال وسیله هاتون نگردید. مثلا می تونید قطعات یدکی چرخ مثل ماکو، قرقره و غیره رو داخل یک کشو، قیچی، سوزن، نخ و غیره رو داخل کشو دیگه، الگوها، صابون، تکه های پارچه و غیره رو هم داخل کمد یا کشو بعدی قرار بدید.
  • سطح مناسب : سطح میز چرخ خیاطی باید طوری باشه که پارچه راحت روش لیز بخوره. همچنین خیلی از میزهای خیاطی معمولا یه صفحه تاشو دارن که می تونید موقع خیاطی کردن باز کنید تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.
  • ارتفاع مناسب : بهترین میزهای چرخ خیاطی ارتفاع کاملا مناسبی دارن که افراد با قدهای مختلف بتونن راحت روی اون کار کنند. خیلی از میزهای خیاطی هستن که صندلی مخصوص خودشون رو دارن و ارتفاعشون اصولی طراحی شده.
  • تناسب با چرخ خیاطی : میز چرخ خیاطی یک حفره یا گودی وسطش داره که چرخ داخل اون قرار می گیره. وقتی هم که چرخ خیاطی توی این گودی میفته، سطح کفی چرخ باید با سطح میز یکی بشه. خیلی از موقع ها هست که چرخ خیاطی شما تناسب اندازه با حفره وسط میز نداره. یعنی یا خیلی بزرگتره، یا خیلی کوچیک تر. این موضوع رو حتما در زمان خرید میز خیاطی در نظر داشته باشید. خیلی از چرخ ها مثل کاچیران و ژانومه هستن که میز خیاطی مخصوص خودشون رو دارن.

جنس میز چرخ خیاطی

بیشتر میز های خیاطی رو با چوب های MDF روکش شده می سازن. این چوب هم ظاهر شکیلی داره و هم از استحکام خوبی برخورداره. همچنین می تونه رنگبندی های مختلفی داشته باشه که با فضای دکوراسیون داخلی محیط کاملا هماهنگ باشه. علاوه بر میزهای چوبی، یکسری میز پایه فلزی هم هستن که به عنوان میز خیاطی مورد استفاده قرار می گیرن. این میزها بیشتر مخصوص فضاهای کارگاهی هستن.

4

قیمت میز چرخ خیاطی

میزهای چرخ خیاطی می تونن انواع و به نسبت اون، قیمت های متنوعی داشته باشن. طبیعتا هرچقدر میز خیاطی شما با کیفیت تر باشه، قیمتش هم بالاتره. اما خوشبختانه رنج قیمت این میزها هم گسترده ست و همه می تونن یکی از اونها داشته باشن. در زیر به چند نمونه قیمتی از میزهای چرخ خیاطی اشاره می کنیم:

  • میز چرخ خیاطی مدل رایان : 1.420.000 تومان
  • میز چرخ خیاطی سه کاره توسکا : 2.030.000 تومان
  • میز ساده سر دوز باریا : 1.650.000 تومان
  • میز خیاطی چهار کاره بیاض : 2.330.000 تومان
  • میز برش تاشو مدل تانیا : 3.100.000 تومان
  • میز خیاطی کیمیا : 920.000 تومان

همونطور که از این چندتا نمونه می بینید، اصولا میزهای چرخ خیاطی قیمت خیلی زیادی ندارن.

خرید میز چرخ خیاطی

میزهای چرخ خیاطی رو به روش های مختلفی می تونید تهیه کنید. رایجترینش اینه که سری به بازار بزنید، چندین ساعت وقت بگذارید و یه میز مناسب بخرید. اما یه راه ایده آل تر هم وجود داره. با مراجعه به فروشگاه آنلاین 20 بافت می تونید به سادگی مدل های مختلف رو ببینید و بهترینشون رو انتخاب کنید. 20 بافت بهترین میزها رو با بهترین قیمت و تضمین کیفیت در اختیار شما قرار می ده.

جمع بندی

اگر زیاد خیاطی می کنید، یا تو خونه به عنوان منبع درآمد کار خیاطی رو دنبال می کنید، بهتره حتما به فکر تهیه کردن یک میز چرخ خیاطی باشید. میزهای چرخ خیاطی کیفیت، دقت و مدت زمان خیاطی شما رو بالاتر می برن و به حفظ سلامت جسمی شما کمک زیادی می کنن. میزهایی که می تونید همین حالا از 20 بافت خریداری کنید.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها