راهکار قطعی برق در تابستان

کد خبر: 1168640
راهکار قطعی برق در تابستان

 

قبل از این که فصل تابستان آغاز شود، بسیار یاز افراد نگرانی‌های در این زمینه دارند؛ به خصوص قطعی برق که از هر نظر می‌تواند آسیب‌هایی به کار یا زندگی ما وارد کند. کسب و کارهای زیادی به برق مربوط هستند و از کارهای خانه که به این نعمت بستگی دارند نیز نباید غافل شد. در همین راستا، راهکارهایی وجود دارد که شما با انجام آن می‌توانید قطعی برق در تمام فصول و به خصوص تابستان را به حداقل برسانید.

ما در این مقاله آمده‌ایم تا شما را با این راهکارها آشنا کنیم. چند مورد بسیار ساده را به شما معرفی خواهیم کرد که انجام آن‌ها نیز به زمان کمی نیاز خواهند داشت. بنابراین در صورتی که می‌خواهید شما نیز با نبود برق و مشکلات مربوط به آن دست و پنجه نرم نکنید، تا انتها همراهمان باشید.

حواستان کاملا به زمان بندی باشد

اداره برق هر چند وقت یک بار، زمان‌بندی مربوط به ساعات پر مصرف و کم مصرف برق را در دسترس قرار می‌دهد. هدف آن‌ها نیز این است که افراد در زمان‌های پر مصرف، کمتر نسبت به استفاده از وسایل برقی خود اقدام کنند و در کل بتوانند صرفه‌جویی خوبی به لحاظ هزینه و انرژی برای خود به ارمغان آورند.

برای نمونه باید گفت که نیم ساعت پیش از غروب آفتاب و همچنین تا جهار الی پنج ساعت بعد از آن از ساعات پر مصرف معرفی شده است. به همین خاطر، سعی داشته باشید که در جهت قطع نشدت برق، از مصرف زیاد برق در این ساعات خودداری نمایید. البته برخی دیگر از ساعات مانند 12 ال 16 نیز می‌توانند از ساعات پر مصرف باشند و حواستان باید کاملا به این موضوع باشد.

درجه کولر گازی به چه صورت باشد؟

برخی از وسایل برقی در فصل تابستان به نسبت دیگر موارد، برق بیشتری را مصرف می‌کنند. برای نمونه باید به کولر گازی اشاره داشت که حضور آن در صورت نبود کولر آبی، ضروری به نظر می‌رسد. اکنون کسب و کارها و منازل زیادی هم از این نوع از کولر استفاده می‌کنند و هرگز نمی‌توان اهمیت آن را نادیده گرفت. اگر از دارندگان این کولرها باشید، حتما می‌دانید که یک درجه بندی بر روی آن‌ها وجود دارد که از سوی خود شما قابل تنظیم خواهد بود.

سعی داشته باشید. به هر میزان که شما سعی داشته باشید تا به وسیله این کولر، فضای خانه خود را خنک‌تر کنید، برق بیشتری نیز مصرف می‌کنید و بدیهی است که خطر رفتن برق نیز برایتان وجود خواهد داشت. این طور که گفته می‌شود، درجه استاندارد این کولرها باید چیزی در حدود 23 الی 25 درجه سانتی گراد باشد.

استفاده از لامپ های ال ای دی؛ یک فرهنگ ‌سازی جذاب

خوشبختانه در سال‌های اخیر و در خصوص برق مصرفی، برخی از فرهنگ‌سازی‌ها صورت گرفت که کمک زیادی هم به این زمینه کرد. برای نمونه باید به استفاده از لامپ‌های کم مصرف اشاره داشت که به نوبه خود یاری‌رسان برق بود. اکنون لامپ‌هایی به صورت ال ای دی و کم مصرف در بازار به چشم می‌خورند که تهیه آن‌ها نیز به سادگی رخ می‌دهد. ضمن این که این لامپ‌ها در مقایسه با سایر موارد، تعرفه پایین‌تری دارند و به سادگی قابل خرید خواهند بود.

موتور برق را از یاد نبرید

مطالب ذکر شده می‌تواند تا حدی شما را از مخمصه قطعی برق نجات دهد، اما اکنون می‌خواهیم راهکاری بی نظیر را به شما عزیزان توصیه کنیم و آن هم استفاده از موتور برق خواهد بود. شما با خرید موتور برق و استفاده از آن در منزل، محل کار، اماکن عمومی و هر جای دیگری می‌توانید صرفه‌جویی در مصرف برق را به اوج رسانده و از خطر قطعی آن نیز دور بمانید.

حال شاید این سوال را داشت هباشید که اصلا موتور برق چیست؟ در جواب باید گفت که با مولدی به صورت الکتریکی سر و کار داریم که کار اصلی آن تبدیل انرزژی مکانیکی حاصل از سوخت گاز، بنزین و گازوئیل به انرژی الکتریسیته خواهد بود. به همین دلیل است که شما می‌توانید برق بیشتری را برای خود داشته باشید و از دارا بودن آن لذت ببرید.

مقاله راهنمای خرید موتور برق، را از دست ندهید!

البته گفتنی است که دستگاه‌های موتور برق معمولا برای خانه‌های تک واحدی به کار نمی‌رود و می‌توان آثار آن را از ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها مشاهده کردو البته ویلاهای بزرگی در کلان شهرها و یا روستاها هستند که آثار این دستگاه در آن‌ها به چشم می‌خورد. از دیگر گزینه‌ها که استفاده از موتور برق در آن‌ها کاربرد دارد، می‌توان به بیمارستان‌ها، بانک‌ها، مراکز امنیتی، دیتا سنترها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و دیگر مراکز عمومی اشاره داشت.

افراد در سال‌های اخیر سعی داشته‌اند تا دستگاه‌هایی را مشابه با موتور برق تولید کنند، اما باید بدانید که قدرت هیچ یک از آن‌ها به اندازه این دستگاه نخواهد بود. جالب است بدانید که این موتورها خود به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند که در ادامه نام آن‌ها را می‌آوریم:

1- موتور برق گازسوز

2- موتور برق بنزینی

3- موتور برق دیزلی

بی شک از روی نام آن‌ها نیز تا حد زیادی می‌توان به وظیفه و کاربردشان پی برد. به یاد داشته باشید که این دستگاه‌ها در بازار با نام ژنراتور نیز شناخته می‌شوند و برای خرید می‌توانید از این اسم هم استفاده کنید. هر یک از آن‌ها نیز خصوصیاتی در خود دارند. برای نمونه موتور برق گازسور با مصرف سوخت کم همراه شده و یم‌تواند انتخابی ویژه از این نظر برای مشتریان باشد. این دستگاه همچنین کاملا بی خطر است و هیچ نگرانی‌ای از این بابت وجود ندارد. موتور برق بنزینی اما پر استفاده‌ترین موتور برق در کشورمان به شمار می‌رود که برای بهره بردن در مکان‌هایی است که معمولا دسترسی به گاز وجود ندارد.

سخن آخر

این مقاله در راستای آشنایی شما با راهکارهای مربوط به قطعی برق، آن هم در فصل تابستان نوشته شده است. سعی کردیم تا چند تا از این راهکارها را به شما بگوییم تا در ادامه زندگی و در این فصل بتوانید اتفاقات خوبی را برای خود رقم بزنید و بدون نگرانی از این مشکل، به امور خود بپردازید. ضمن این که به معرفی موتور برق و شیوه خرید آن پرداختیم که در نوع خود یکی از مهم‌ترین راهکارها بود. در پایان تابستان خوبی را برای شما آرزو می‌کنیم.

در صورت نیاز به خرید موتور برق، ما شرکت آذر موتور که تولید کننده هست را به شما پیشنهاد میدهیم. تماس با:‌ 02133902596

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها