دلایل استفاده از درب ضد حریق

کد خبر: 1169229

 

برای جلوگیری از آتش سوزی  یا مهار آن در ساختمان ها از سیستم ها، دستگاه ها، درب های ضد حریق و .... استفاده می کنند .

درب ضد حریق چیست؟

در پاسخ به این پرسش می‌توان گفت درب ضد حریق که از اسم آن مشخص است، نوعی درب است که در برابر آتش و دود مقاومت نشان می‌دهد. اما این گونه نیست که هیچ آسیبی نبیند بلکه در زمان محدودی در برابر آتش  از خود مقاومت نشان می‌دهد، تا امکان فرار برای افراد فراهم گردد و آسیب کمتری به مکان های دیگر وارد شود. این درب ها معمولا فلزی هستند که با متریال و مشخصات خاصی تولید می شوند که حداقل 120 دقیقه از خود مقاومت نشان می‌دهند. دستگیره و آرام بند های درب ضد حریق باید به گونه ای تعبیه شوند تا مانند خود درب در برابر آتش از خود مقاومت نشان دهند.

دلایل استفاده از درب ضد حریق

1.جلوگیری از انتقال حریق و دود    

2-خروج آسان

3- بازشدن اسان و سریع

4-ایجاد مکان امن

 

1-جلوگیری از انتقال حریق و دود   

در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و .... راه پله  و مسیر های خروج توسط درب خروج اضطراری از واحد و طبقات جدا می شود تا در صورت آتش سوزی در طبقات و واحدها ،آتش و دود به راه پله یا راهای خروج انتقال پیدا نمی کند و مکان های امنی برای خروج ایجاد می‌شود که این امر باعث می‌شود تا طبقات دیگر و راه های خروج آسیبی نبینند.

2-خروج آسان

زمانی که درب ضد حریق نصب گردد، در زمان آتش سوزی راه های خروج عاری از دود وآتش هستند که باعث خروج آسان و راحت می شود.

3-بازشدن اسان و سریع

آنتی پنیک درب ضد حریق به گونه ای تعبیه شده است تا افراد با کوچک ترین برخورد و تماس با آنتی پنیک درب ضد حریق باز می‌گردد.  

4-ایجاد مکان امن

زمانی که درب ضد حریق از آتش و دو جلو گیری می کند باعث ایجاد مکانهای امنی عاری از دود و آتش می باشد که از خسارت های ناشی از آتش و دود جلوگیری می شود.

چرا از درب های ضد حریق استفاده می کنیم؟

همه ما در هر ساختمان اداری یا تجاری و مسکونی رفت و آمد می کنیم یا ساکن هستیم انتظار داریم که در صورت آتش سوزی، ساختمان ها در مقابل حرارت و دود ایمن باشند. اما متاسفانه خیلی از مواقع به این صورت نیست و فاجعه بزرگی رخ میدهد .

درب های ضد حریق بخشی از سیستم حفاظت در مقابل آتش سوزی می باشد. برای تمامی ساختمان ها از جمله اداری، تجاری، مسکونی و بیمارستانی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

کارایی درب ضد حریق بر خلاف درب های ساده باید هدف اصلی خود را انجام دهد. یعنی در برابر حریق از خود مقاومت نشان دهد و از انتشار دود جلوگیری کند تا از جان انسان ها  و آسیب زدن  بیشتربه باقی ساختمان جلوگیری شود.

شرکت مهندسی آدورا فراز آریا درب های ضد حریق خود را با تاییدیه آتش نشانی ارائه می دهد و همچنین و درب های ضد حریق خود را با تمامی امکانات به مشتریان خود تحویل میدهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها