کنترل کیفیت تیرچه پیش ­تنیده

کد خبر: 1169650
کنترل کیفیت تیرچه پیش ­تنیده

امروزه از تیرچه‌­های پیش ­تنیده صنعتی در ساخت و ساز­ها و انواع پروژه‌­های عمرانی استفاده می‌­شود. مهندسین و پیمانکاران از این نوع تیرچه‌­های بتنی پیش ساخته به دلیل مقاومت بالا در انواع پروژه‌­های عمرانی و ساختمانی بهره می­گیرند و مهم­ترین نکته در ساخت و ساز این نوع تیرچه کنترل کیفیت می‌­باشد و این کار توسط متخصصین و کارشناسان در آزمایشگاه‌­­های مجهز در زمینه کنترل کیفیت انجام می‌­شود. و در همین زمینه استاندارد­ها و قوانین توسط سازمان‌­هایی مشخص شده است که کارخانه‌­های تولید تیرچه پیش تنیده­ باید مطابق با استاندارد­­های جهانی و ملی به تولید بپردازند، و مواد اولیه را قبل از ساخت این نوع تیرچه‌‌­ها در خصوص کنترل کیفیت بررسی نمایند و به همین منظور برای کنترل کیفیت این نوع تیرچه باید مراحلی طی شود که هرکدام از این مراحل قواعد و دانش خاص خود را دارد. ما در مطالب این صفحه درباره کنترل کیفیت تیرچه‌­های پیش ­تنیده سخن می­گوییم و امیدواریم مطالب این صفحه برای شما همراهان گرامی مفید بوده باشد.

در این مرحله مصالح و موادی که تشکیل دهنده این نوع تیرچه‌­ها است حتما قبل از مصرف توسط سازمان­های استاندارد از نظر تاییدیه و فنی باید بررسی شوند که بررسی تیرچه‌­ها از نظر فنی و استاندارهای لازمه توسط کارشناسان خبره در این حوزه صورت می­گیرد و این بررسی قبل از ساخت سازه‌­های موردنظر اتفاق می­افتد.

­­کنترل کیفی تیرچه‌های پیش تنیده هنگام ساخت آن صورت می­گیرد کارشناسان در زمان تولید این نوع تیرچه‌­ها به طور مداوم ماشین­ الات و  تمامی دستگاه‌­های موجود در کارخانه را بررسی می‌­نمایند تا کیفیت محصولات تولیدی مطابق با آیین‌­نامه‌­ها و استاندارد­های معرفی شده توسط سازمان‌­های استاندارد انجام شود که با این روش هرگونه ایراد احتمالی قبل از شروع فرایند تولید مورد بررسی قرار می­گیرد که این یکی از فعالیت‌­هایی است که کارشناسان باید به ­منظور کنترل کیفیت تیرچه پیش ­تنیده صنعتی انجام دهند.

در مرحله پایانی فرایند ساخت و تولید تیرچه پیش تنیده­، این سازه ­ها از نظر مقاومت، کیفیت و شکل ظاهری توسط کارشناسان در آزمایشگاه‌­های مجهز مورد بررسی قرار می­گیرند تا مهندسین و پیمانکاران تیرچه‌­های مرغوب و با کیفیتی در پروژه‌­های عمرانی بکار ببرند و از نظر اندازه و ابعاد هم این نوع تیرچه‌­ها باید بررسی شوند تا استاندارد­های لازم را توسط سازمان‌­های استانداردهای ملی و جهانی داشته باشند. همچنین لازم است بدانید از نظر مقاومت بتن موجود در تیرچه‌­ها نیز کارشناسان در آزمایشگاه‌­ها مورد تیرچه‌­ها را مورد بررسی قرار می­دهند.

کنترل کیفیت تیرچه پیش تنیده  - تیرچه پیش تنیده ایران

کنترل کیفیت تیرچه پیش ­تنیده

باتوجه به تاثیری که جوشکاری بر فولاد دارد مقاومت وایرهای فولادی قبل و بعد تولید تیرچه‌­ها توسط متخصصین و کارشناسان در آزمایشگاه‌­های کارخانه مورد بررسی قرار می­گیرند تا با استفاده از آزمایش‌­های بارگذاری مقاومت و کیفیت تیرچه‌­های تولیدی مورد سنجش قرار بگیرد. کنترل کیفیت تیرچه‌­های پیش‌­تنیده طبق مجوز PCIPCI بوده که این مجوز مطابق با استاندارهای جهانی و خارجی می‌­باشد و توسط سازمان‌­های استاندارد مصالح و قطعات برای کارخانه‌­های تولید این نوع مصالح صادر می­شود. کارخانه‌­هایی که مراحل تولید محصولاتشان مطابق با قوانین و ضوابط استاندارد PCI باشد می‌­توانند مجوز استاندارد جهانی را دریافت کنند. استاندارد PCI مصالح و محصولات تولید شده را از نظر مراحل نصب، تولید و طراحی توسط کارخانه‌­ها مورد بررسی قرار می­دهد و در نتیجه کارخانه‌­هایی که دارای مجوز استاندارد PCI می‌­باشند همواره محصولات مرغوب و با کیفیتی­ تولید ­می‌­کنند. برای تولید کنندگان این نوع تیرچه‌­های ­پیش‌­تنیده صنعتی آیین‌­نامه‌­ها و استاندارد­های بسیاری مطرح شده که در آن تمامی تولیدکنندگان موظف­ هستند همه‌­ی این استاندارد­های خارجی و ملی را در تولید مصالح و محصولات خود اجرا کنند.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه درباره کنترل کیفی تیرچه‌­های پیش ­تنیده سخن گفتیم و اینک در قسمت پایانی این مطالب امیدواریم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها