اصلاح بازار ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

کد خبر: 1172326
اصلاح بازار ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

گاهی ممکن است اصلاح بازار تمام‌نشدنی به‌نظر برسد و آن‌قدر کلافه‌تان کند که ندانید چه‌کار کنید. امروز می‌خواهیم در این مقاله به زمان پایان اصلاح بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم. با ما همراه باشید تا متوجه شوید بالاخره کی قرار است این بازار دست از اصلاح بکشد!

معنای کلی اصلاح بازار ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال، بازاری پر از ریسک است که گاهی دچار «اصلاح» می‌شود. این روزها اصلی‌ترین دلیل اصلاح بازار ارز (Market Correction) ازنظر اقتصاددانان تصمیمات چین برای متوقف کردن بسیاری از نیروگاه‌های استخراج است. این تصمیم از جانب چین می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل این امر، فشار مقامات بر چینی‌ها است، دلیل دیگر هم می‌تواند قطع برق و جلوگیری از آسیب به طبیعت باشد.

اصلاح بازار ارز دیجیتال کی اتفاق می‌افتد؟

اصلاح بازار ارز دیجیتال زمانی اتفاق می‌افتد که ارزی مثل بیتکوین در زمان نسبتاً کوتاهی مقدار قابل‌توجهی از ارزش خود را از دست بدهد. اصلاح بازار ارز ممکن است برای ارزهای دیجیتال مستقل و پرقدرتی مثل بیتکوین، بایننس کوین و دیگر ارزها هم رخ دهد؛ اما این مسئله بدین معنا نیست که فقط ارزهای خاصی دچار نوسان و اصلاح می‌شوند، بلکه تمام ارزهای دیجیتال در معرض این اتفاق هستند. ویژگی مثبت اصلاح بازار، همسو شدن ارزها با یکدیگر است زیرا میزان عرضه و تقاضا تا حدودی یکسان و متعادل می‌شود. پس از خرید ارز دیجیتال از صرافی ارز دیجیتال معتبر نهراسید.

تفاوت سقوط و اصلاح بازار ارزهای دیجیتال

توجه داشته باشید که این دو اصطلاح یعنی «سقوط» و «اصلاح» ارزهای دیجیتال با هم متفاوت هستند. یکی ‌‌از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این ‌است که سقوط بازار ارزهای دیجیتال به‌مراتب خطرناک‌تر و شدیدتر از اصلاح بازار است. زمانی که در بازار ارزها اصلاح رخ می‌دهد، روند نزولی و ضررهای ناشی از آن جبران‌پذیر هستند. به‌عبارت‌دیگر هنگامی‌که اصلاح ارزی رخ دهد به زمان نیاز داریم تا قیمت و ارزش آن ارز دوباره روند صعودی در پیش ‌گیرد. پس از آنکه روند صعودی از روند نزولی پیشی گرفت، مقدار قابل‌توجهی از ضررها برگشت‌پذیر است. اما در مقابل اصلاح، اگر بازار دچار سقوط شود، امکان ورود ارز به فاز نزولی بسیار زیاد است. این دو اصطلاح بسیاری از تازه‌واردهای بازار ارز را گیج می‌کند و موجب می‌شود آن‌ها را با هم اشتباه بگیرند.

15

مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در بازار ارز در فاز اصلاح

معاملات ارزی چه در زمان اصلاح و چه در‌ حالت ‌کلی، ریسک‌پذیر است. در‌ ادامه شما را با مزایا و معایب خرید ارز در فاز اصلاح آشنا می‌کنیم.

مزایای اصلاح بازار ارز دیجیتال

  • ممکن است اصلاحات ارزی فرصت خوبی برای خرید ارزهای ارزشمند به وجود ‌آورد؛
  • امکان دارد اصلاح بازار ارز برای کسانی که به‌صورت طولانی‌مدت در این بازار فعالیت می‌کنند، مناسب باشد؛
  • اصلاح در بازار ارز می‌تواند نوسانات قیمت را کنترل کند و ثبات نسبی حاصل شود.

معایب اصلاح بازار ارز دیجیتال

  • اصلاح در بازار ارز ممکن است به‌مرورزمان منجر به روند نزولی طولانی‌مدت شود؛
  • امکان دارد اصلاح بازار ارز برای کسانی که به‌صورت کوتاه‌مدت در این بازار فعالیت می‌کنند، مضر باشد؛
  • اصلاح می‌تواند منجر به فروش بیش‌ازاندازه از روی ترس شود، این موضوع به‌خصوص برای تازه‌واردها صدق می‌کند.

اصلاح ارزهای دیجیتال کی تمام می‌شود؟

یکی از سؤالات تکراری در این حوزه، زمان پایان روند اصلاح ارزها است. کارشناسان بازار ارز معتقدند عده‌ای از معامله‌گران بزرگ بازار ارزهای دیجیتال، در ورود به دوره‌ی اصلاح و خروج از آن مؤثر هستند. می‌گویید چرا؟ در ادامه ما را همراهی کنید تا این موضوع را توضیح دهیم.

بزرگان بازار ارز دیجیتال، پس از کسب سودهای کلان، دیگر در مقام متقاضی در این بازار فعالیت نمی‌کنند آن‌ها نقش متقاضی خود را به نقش عرضه‌کننده تغییر می‌دهند و از این‌ طریق بازار را نیز کنترل می‌کنند. نهنگ‌ها از مؤثرترین دلایل ورود بازار به فاز اصلاح و نیز خروج از آن هستند. این سرمایه‌گذاران اصلی، با خریدوفروش خود موجب کاهش قیمت‌ها و نیز افزایش فروش می‌شوند. همین فرایند باعث خروج از فاز اصلاحی و ورود معاملات به مرحله‌ی ثبات می‌شود.

بهترین اقدام در زمان اصلاح ارز

اگرچه تصمیم‌گیری در مواقعی همچون فاز اصلاح ارزها دشوار است اما باید تلاش کنید تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت چه باید بکنید تا ضرر نبینید یا متحمل ضرر کمتری شوید. توجه داشته باشید که این دوره از بازار گذرا است پس هرگز تصمیم عجولانه‌ای نگیرید. همچنین باید در ابتدا سعی کنید احساسات خود را اعم از هیجان، ترس، شوک و... کنار بگذارید، درنتیجه عاقلانه و منطقی فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید.

اصلاح بازار ارز هم یکی از نوسانات این بازار است که همیشه امکان به‌وجودآمدن آن هست. همان‌طور که پیش‌تر به تفاوت اصلاح و سقوط ارزها اشاره شد، اصلاح پس از مدتی بازار را رها خواهد کرد و سپس بازار درصدد رفع خسارت‌ها برمی‌آید. پس جای نگرانی نیست.

انواع اصلاح بازار تکنیکال یا تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)

تحلیل تکنیکال یکی از روش‌های تحلیل در بازار معاملات ارزی است که کاربرانی که معاملات ارزی را شخصاً انجام می‌دهند حتماً باید درباره آن مطالعه کنند و اطلاعات کافی کسب نمایند. با استفاده از این روش شما قادر به تشخیص شرایط و زمان پایان اصلاح ارز خواهید بود. تحلیل تکنیکال، نوع خاصی از تحلیل است که با استفاده از نمودارها، داده‌ها و ابزار مختلف آینده‌ی بازار را بررسی و تحلیل می‌کنند. می‌پرسید چگونه؟ ما به شما خواهیم‌ گفت.

شیوه‌ی تحلیل تکنیکال با ابزاری مانند نمودارها، جدول‌ها و به‌طورکلی با اعداد و ارقام قابل اجرا است. اگر نیاز به یادگیری این نوع تحلیل دارید باید توجه داشته باشید که فرایند اجرای تحلیل تکنیکال، جدا از مدت‌زمان دوره‌ی یادگیری آن، شیوه‌ای زمان‌بر است. باید تمام اطلاعات را با هم و یا به‌طور مقایسه‌ای و در مقابل هم بررسی کنید تا نتیجه حاصل شود.

16

اصلی‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال

برای یادگیری تحلیل تکنیکال باید استفاده از ابزارهای زیر را بیاموزید، همچنین می‌توانید از ابزار و روش‌های جانبی نیز بهره بگیرید.

  • الگوی هارمونیک (Harmonic patterns)
  • الگوی قیمتی (Price logos)
  • خطوط فیبونانچی (Fibonacci lines)
  • اندیکاتور (Indicator)
  • امواج الیوت (Elliott Waves)
  • پرایس اکشن (Price Action)
  • کندل استیک (Candlestick)
  • اسیلاتور (Oscillator)

نقاط ضعف و نقاط قوت تحلیل تکنیکال

اگرچه تحلیل تکنیکال بهترین روش قابل‌استفاده در بازار معاملات ارزی است، اما نقاط ضعف و همچنین نقاط قوتی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نقاط ضعف تحلیل تکنیکال

  1. ممکن است تحلیل‌گر به‌‌دلیل شایعات و سوگیری‌ها، نظرات و تعصبات شخصی خود را وارد تحلیل کند که در این‌ صورت نتیجه صحیح نخواهد بود.
  2. اگر به‌صورت طولانی‌مدت معامله نمی‌کنید، سیگنال‌هایی که روزانه یا هفتگی دریافت می‌کنید شما را گیج خواهد کرد.
  3. از تحلیل تکنیکال برای داده‌هایی که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند (ارزهای جدیدالورود) نمی‌توان استفاده کرد، زیرا اطلاعات زیادی از آن ارز در دست نیست.

نقاط قوت تحلیل تکنیکال

  1. از نقاط قوت تحلیل تکنیکال می‌توان به آسان‌بودن آن در یادگیری اشاره کرد، برای این منظور کتاب‌ها و منابع اینترنتی فراوانی موجود است که به کمک آن‌ها می‌توانید این شیوه‌ی تحلیل را فراگرفته و با ابزار متنوعی که در آن وجود دارد، به تحلیل بپردازید.
  2. از تحلیل تکنیکال می‌توانید برای تمام بازارهای ارزشمند همچون ارز، طلا، سهام و ... استفاده کنید.
  3. می‌توانید از تحلیل‌های تکنیکال برای بازه زمانی کوتاه‌مدت (دقیقه و ساعت)، میان‌مدت (روزانه) و بلندمدت (هفتگی، ماهانه و سالیانه) جهت بررسی و تجزیه‌وتحلیل بازار موردنظر خود استفاده کنید.

امیدواریم خواندن این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها