سریال کمدی تاریخی شبکه مخفی زنان

کد خبر: 1172640
سریال کمدی تاریخی شبکه مخفی زنان

 

«شبکه مخفی زنان» عنوان سریال جدیدی در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی افشین هاشمی است که از سایت فیلم نماوا پخش می‌شود. در این سریال کمدی جدید، بازیگران مطرح سینمای ایران به ایفای نقش پرداخته‌اند که این مسئله خود یکی از دلایل جذب مخاطبان به این سریال ایرانی است. این سریال را تنها در ژانر کمدی نمی‌توان دسته‌بندی کرد و اگر به طور دقیق بخواهیم ژانر آن را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که نماوا در حال پخش سریالی کمدی-تاریخی است. فیلم ها و سریال های کمدی-تاریخی را می‌توان تلفیقی جذاب تلقی کرد، چرا که در کنار سرگرمی و نشاط مخاطب، آگاهی مخاطبان از برهه‌ای تاریخی نیز مدنظر سازندگان فیلم یا سریال است. از آنجایی که مغز روایت‌ها و داستان‌ها را بهتر حفظ می‌کند، تماشای فیلم و سریال های این ژانر را می‌توان کلاس درس تاریخ نیز به حساب آورد. این بار شبکه مخفی زنان و افشین هاشمی مسئولیت روایت داستان زمان اجباری شدن دریافت سجل را به عهده گرفته‌اند.

داستان سریال شبکه مخفی زنان

2

در قسمت اول از فصل اول این سریال، داستانی تاریخی از زمانی که تهیه سجل احوال در ایران اجباری می‌شود روایت می‌شود. این روایت از ابتدای امر حالت طنز و کمدی خود را به مخاطب نشان می‌دهد و در خلال این بحث داستان‌های متفاوت از خانه‌ها و خانواده‌های مختلف به تصویر کشیده می‌شود. یکی از داستان‌هایی که در قسمت اول مشاهده می‌شود روایت یکی از مدیران  اداره سجل احواله است که بر سر نام‌گذاری با اشخاص مختلفی درگیر می‌شود. اما درگیری او تنها به قسمت اول محدود نمی‌شود و در قسمت‌های دیگر او داستان‌های مختلف و متعددی را تجربه می‌کند. یکی از شخصیت‌های جالب این سریال، شخصیت میرزا محمود با بازی سیامک انصاری است.

مقدمه سریال ایرانی جدید نماوا

یکی از نکته‌های جالب و جذاب سریال شبکه مخفی زنان، مقدمه‌های این سریال است. در مقدمه‌ این سریال هر بار بخشی از آنچه در قسمت قبلی اتفاق افتاده است روایت می‌شود. شاید برایتان این پرسش مطرح شود که اغلب سریال ها این بخش را دارند و چه چیزی درباره این بخش جذاب است؟ بخش جالب آن است که در این سریال قسمت اول نیز آنچه گذشت داشت که در آن مهدیار سزاوار به شیوه‌ای طنازگونه بخشی از تاریخ ایران تا زمان ثبت سجل احوال را روایت ‌می‌کند. این شیوه‌ از روایتگری، قسمت آنچه گذشت که بیشتر اوقات برای مخاطب حوصله‌بر است را جذاب و شنیدنی کرده است.

گریم متفاوت بازیگران در شبکه مخفی زنان

شبکه مخفی زنان مانند سریال های برتر دنیا ، اهمیت گریم را به خوبی درک کرده است. اهمیت این موضوع در فیلم های ژانر تاریخی که در آن روایتی از شخصیت‌های مطرح تاریخ نیز بیان می‌شود، بیشتر به چشم می‌آید. مخاطبین داستان افراد سرشناس تاریخ را به خوبی می‌دانند و عکس و مجسمه‌های این شخصیت‌ها را در طول زندگی‌شان بارها تماشا کرده‌اند. بنابراین، مخاطبین برای تماشای فیلم و سریال به این نکته توجه می‌کنند و عدم توجه به این موضوع حتی با بازیگران بسیار مطرح، می‌تواند سبب شکست فیلم ها یا سریال ها شود. سریال شبکه مخفی زنان اما این موضوع و اهمیت آن برای مخاطب را به خوبی درک کرده است و بازیگران بسیار نزدیک به شخصیت‌های تاریخی گریم شده‌اند. در این میان گریم برخی از بازیگران بیشتر به چشم مخاطبان آمده است و از میان آن‌ها می‌توان به گریم باران کوثری در نقش پروین اعتصامی و گریم احسان کرمی در نقش دکتر حسابی اشاره کرد.

آیا سریال شبکه مخفی زنان در میان بهترین سریال های ایرانی قرار می‌گیرد؟

برای صحبت کردن درباره‌ی این سؤال قطعاً به زمان بیشتری نیاز است. باید به تماشای قسمت‌های آتی این سریال نشست و روند روایت داستان را بیشتر بررسی کرد. اما با بررسی قسمت‌های اولیه می‌توان حدس زد که این فیلم یکی از بهترین سریال های ایرانی ژانر خود- کمدی و تاریخی- باشد. سریال های ایرانی زیادی در ژانر تاریخی ساخته شده است که غالبا با یکی از ژانرهای درام، عاشقانه، ماجراجویی و کمدی در هم آمیخته است. برخی از آن‌ها نیز برای روایت داستان‌های تاریخی مذهبی ساخته شده‌اند که سریال تلویزیونی یوسف پیامبر، مختارنامه، مریم مقدس و ولایت عشق را می‌توان جزء این دسته دانست. پیش‌تر، در سال 1389، سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری نظر مخاطبین را به این نوع روایت داستانی جلب کرده بود و حالا پس از گذشت 12 سال سریال شبکه مخفی زنان به احیای این ژانر کمک شایانی کرد.

سریال های تاریخی اغلب در سینمای ایران مورد توجه قرار گرفته‌اند. یکی از ژانرهای مورد علاقه‌ی مخاطبین سینمای ایران، تلفیق ژانر تاریخی و عاشقانه است. گواه این موضوع، تعداد بالای مخاطبین سریال خاتون و سریال شهرزاد است. مخاطبین شبکه خانگی نظرات بسیاری مثبتی در خصوص این سریال ها داشتند. طراحی داستان در این سریال‌ها به خوبی انجام گرفته است و حس کنجکاوی مخاطبان را در کنار احساساتشان تحریک می‌کند. همین مسئله سبب می‌شود مخاطبین تا آخرین لحظات سریال با داستان همراه باشند. در سریال شبکه مخفی زنان نیز در کنار طنز پیچیدگی داستان و شخصیت‌های سریال وجود دارد که با پیشروی در داستان، شخصیت هر کدام از آن‌ها برای مخاطب روشن‌تر می‌شود.  

بازیگران سریال جدید شبکه خانگی نماوا

3

نمی‌توان از نقش مهم و حیاتی بازیگران در میزان تماشای فیلم و سریال غافل شد. قطعاً همکاری با چهره‌های مطرح سینما، در میزان بازدید فیلم و سریال و بازخورد مخاطبین مؤثر است. بازیگران هر فیلم یا سریال جدید تأثیر مستقیم در شیوه روایت فیلمنامه دارند. همانطور که بازی روان یک بازیگر، مخاطبان را به خود جلب می‌کند، بازی مصنوعی و خشک نیز می‌تواند مخاطب را خسته و از فیلم یا سریال دلزده کند. سریال شبکه مخفی زنان به این دغدغه مخاطبین نیز به درستی پرداخته است و همکاری با بازیگران درجه 1 سینما و تلویزیون ایران، این سریال را منحصر به فرد کرده است. از میان بازیگران این سریال می‌توان به سیامک انصاری، مهدی هاشمی، باران کوثری، شبنم مقدمی و شقایق دهقان که در قسمت‌های ابتدایی نقش پررنگ‌تری داشته‌اند، اشاره کرد.

سریال های خارجی در ژانر کمدی و تاریخی

ژانر کمدی-تاریخی تنها در فیلم ها و سریال های ایرانی دیده نمی‌شود و در سینمای هالیوود نیز این ژانر مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از سریال های هالیوودی که دو ژانر تاریخی و کمدی را پوشش می‌دهد، سریال جدید پرچم ما یعنی مرگ است که در سال 2022 پخش شده است. البته این سریال خارجی، تنها در این دو ژانر خلاصه نمی‌شود و ماجراجویی و داستان‌های عاشقانه را نیز در خود جا داده است.

تماشای آنلاین سریال شبکه مخفی زنان

سایت فیلم نماوا مسئولیت پخش این سریال جدید را به عهده دارد. شما می‌تواند قسمت‌های جدید این سریال را هر هفته روزهای جمعه ساعت 12 تماشا کنید.

کلام آخر

شبکه خانگی نماوا به تازگی سریالی تحت عنوان «شبکه مخفی زنان» را پخش کرده است که در آن از بازیگران نامدار سینما و تلویزیون ایران به ایفای نقش پرداخته‌اند و هر هفته از اپلیکیشن و سایت فیلم نماوا پخش می‌شود. ژانر این سریال کمدی-تاریخی است و داستان های متفاوتی از برهه‌ای از تاریخ ایران را روایت می‌کند. این سریال با بهره‌گیری از المان‌های مختلف و مهم در ژانر تاریخی تا کنون پس از پخش چند قسمت ابتدایی، نظر مخاطبان شبکه خانگی را به خود جلب کرده است و پیش‌بینی می‌شود یکی از بهترین سریال های ژانر خود باشد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها