اعتبار مدرک داروسازی ایران در جهان چقدر است؟

کد خبر: 1172642
اعتبار مدرک داروسازی ایران در جهان چقدر است؟

 

 

از حدود 200 میلیون مهاجر شاغل در کشورهای مختلف جهان، تعداد قابل توجهی از آن‌ها در صنعت بهداشت و درمان، به‌ویژه داروسازی اشتغال دارند. سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که بهترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت داروسازان کدام کشور بوده یا مدرک کدام کشورها معتبر خواهد بود؟ کشورهای پیشرفته در داروسازی به تعداد متعددی در جهان وجود دارند که می‌توان مدرک داروسازی ایران را با این کشورهای معادل سازی کرد. نکته قابل توجه این است که اعتبار مدرک داروسازی ایران در جهان چه‌قدر است و چه مراحل و قوانینی برای مهاجرت داروسازان وجود دارد؟ برای دریافت پاسخ این سوالات به موارد زیر توجه کنید. 

منظور از اعتبار مدرک داروسازی ایران در جهان چیست؟

تکمیل مدارک از مهم‌ترین مراحل مهاجرت داروسازان در کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود. برای مهاجرت از طریق داروسازی به کشورهای پیشرفته نیاز به معادل سازی مدرک است. در کل جهان برخی کشورها و دانشگاه‌ها اعتبار کمتر و برخی اعتبار بالاتری در مدرک تحصیلی و کاری دارند. اعتبار مدرک داروسازی ایران در جهان نیز، برای پذیرفته‌شدن در کشورهای پیشرفته، نیاز به بررسی خواهد داشت. 

برای مثال وزارت علوم مدرک لیسانس یا فوق لیسانس برخی کشورهای شرق دور فیلیپین یا تایلند را تایید نمی‌کند. به ‌همین دلیل اخذ ویزای کار داروسازی در کشورهای مختلف مانند کانادا، آلمان استرالیا و انگلیس مانند تمدید ویزای توریستی کانادا، کار آسانی نبوده و نیاز به تاییدهای بسیاری خواهد داشت. 

7

راحت ترین کشور برای مهاجرت داروسازان از نظر پیدا کردن شغل

یکی از چالش‌های افرادی که قصد مهاجرت با مدرک داروسازی دارند، انتخاب راحت ترین کشور از نظر فرآیند مهاجرت و پیدا کردن شغل است. کشورهای متعددی در این زمینه درصدد جذب نیروی کار یا دانشجو هستند تا بتوانند نیروی کار ماهر مورد نیاز را، به بهترین شکل ممکن پرورش دهند. اما طبیعتا شرایط و قوانینی برای این کار وجود دارد که ممکن است در هر کشور متفاوت بوده و در مورد کلیه متقاضیان صدق نکند. هم‌چنین اعتبار مدرک داروسازی ایران در جهان و کشورهای مختلف متفاوت است و کشورهای پیشرفته در داروسازی، شرایط خاصی برای پذیرفتن دارند. به‌عنوان مثال برای مهاجرت داروسازان به کانادا که نیاز به ویزای کار کانادا خواهند داشت، یکی از شرایط پذیرفته‌شدن در ابتدای امر، معادل‌سازی مدرک است. در ادامه کشورهای پیشرفته در داروسازی را که مهاجرت به آ‌ن‌ها راحت‌تر بوده و درآمد بالایی نیز دارند، ذکر کرده‌ایم. 

کانادا؛ یکی از  کشورهای پیشرفته در داروسازی

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را داشته باشید، پس از اخذ اقامت کانادا، اتمام فرآیند مهاجرت و تایید شما در این کشور، باید 2000 ساعت دوره کارآموزی را بگذرانید. پس از اتمام دوره کارآموزی، آماده خواهید بود که در داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و هم‌چنین ساخت و آزمایش دارو در کانادا مشغول به‌کار شوید. برای شروع کار داروسازی در کانادا فرد متقاضی باید حداقل لیسانس داروسازی داشته و در آزمون Board Examination نمره قبولی گرفته باشد. علاوه‌بر این، داشتن گواهی تسلط به زبان فرانسه و انگلیس و شرکت در آزمون‌ها با کسب نمره قابل قبول، از مراحل بعدی این فرآیند است.

کشور کانادا یکی از پیشرفته‌ترین و راحت ترین کشور برای مهاجرت داروسازان به‌شمار می‌رود. حتی اگر دوره دانش‌آموزی خود را در این کشور طی نکرده یا ویزای مدارس کانادا را دریافت نکرده باشید میزان درآمد شما به‌عنوان داروساز در کشور کانادا در مقایسه با متوسط دریافتی مردم کانادا بیشتر است. هم‌چنین اگر فرد شاغل تابعیت کانادا را نیز نداشته باشد اما هم‌چنان به‌عنوان داروساز درآمد بسیار بالایی در این کشور خواهد داشت. 

استرالیا؛ راحت ترین کشور برای مهاجرت داروسازان از نظر درآمد 

اعتبار مدرک داروسازی ایران در جهان، در کشورهایی مانند استرالیا نیز بالا است و از کشورهای پیشرفته در داروسازی محسوب می‌شود. بیشتر داروسازانی که در کشور استرالیا مشغول به فعالیت هستند، در بیماستان‌ها یا انجمن‌ها‌ی مختلف داروسازی فعالیت دارند. برخی نیز در صنایعی که مرتبط با داروسازی، موسسه‌های عمومی یا خصوصی و حتی سازمان‌های نظامی باشد، مشغول به کار می‌شوند. 

تجربه و تخصص علاوه‌بر تحصیل دانشگاهی، از ملزومات مهاجرت داروسازان به استرالیا محسوب می‌شود. به دلیل کمبود نیروی کار داروساز در این کشور، استرالیا یکی از راحت ترین کشورها برای مهاجرت داروسازان به‌شمار می‌رود که در سال‌های اخیر در این رشته، متقاضیان بسیاری را پذیرفته است. 

روند مهاجرت داروسازان به استرالیا به این صورت است که پس از ارائه مدرک و سوابق کاری و دریافت تایید APEC، متقاضی این شغل باید نمره آزمون آیلتس مورد قبولی نیز داشته باشد. علاوه‌بر این، نیاز به معادل سازی مدرک نیز خواهد بود که در استرالیا فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی بسیار ساده‌تر از سایر کشورهاست. در نهایت متقاضیان شغل داروسازی می‌توانند، پس از گذراندن دوره کارآموزی، با موفقیت در این زمینه و در این کشور پیشرفته مشغول به کار شوند. 

برای داروسازی مدرک کدام کشورها معتبر است؟ انگلستان؛ یک کشور پیشرفته

انگلستان یکی از کشور‌های پیشرفته در سیستم بهداشت، درمان و سلامت است. به همین دلیل طبیعی است که یکی از پیشرفته ترین کشورها در داروسازی نیز محسوب شود. اعتبار مدرک داروسازی ایران در جهان و کشور انگلستان نسبت سایر رشته‌های پزشکی بسیار بالاتر است؛ بنابراین متقاضیان این رشته باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند و نمره قبولی در آزمون آیلتس را دریافت کنند. 

کار در داروخانه‌های انگلیس بدون داشتن توانایی ارتباط با مراجعان و بیماران در این کشور به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نخواهد بود. هم‌چنین برای فعالیت در این کشور نیاز است که افراد هم‌چون سایر کشورها مدرک داروسازی ایران را با این کشور معادل سازی کنند که برای این کار آزمون تئوری و عملی برگزار خواهد شد. 

8

ایران کانادا؛ بهترین انتخاب برای اخذ اقامت و ویزای کار داروسازی در کشورهای پیشرفته برای مهاجرت 

در این مقاله درباره اعتبار مدرک داروسازی ایران در جهان صحبت کردیم و شرایط کار کشورهای پیشرفته در داروسازی، مانند کانادا، انگلیس و استرالیا را شرح دادیم. برای مهاجرت به کشورهای دیگر با مدرک داروسازی، در برخی مواقع باید برای معادل سازی مدرک داروسازی خود اقدام کنید تا بتوانید در کشورهای معتبر و با رتبه بالا مشغول به کار شوید. اگر می‌خواهید شانس سطح بالایی برای اشتغال داروسازی در سایر کشورهای داشته باشید، بهتر است برای این کار از یک موسسه مهاجرتی راهنمایی و مشورت بگیرید. 

ایران کانادا، بهترین موسسه مهاجرتی برای انجام کارهای اقامت و اخذ ویزای کار است. متخصصین ایران کانادا با 10 سال سابقه در زمینه اخذ ویزا در کشورهای مختلف و پیشرفته، گام‌به‌گام همراه شما هستند. کارشناسان این مجموعه می‌توانند در کلیه مراحل انتخاب کشور برای مهاجرت و تنظیم مدارک، مطابق با آخرین استانداردهای اداره مهاجرت، شما را همراهی کنند. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۶۲۱۱۱۲۰ تماس گرفته یا به سایت irancanada.cc مراجعه کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها