چرا جاروبرقی خاک میده؟

کد خبر: 1173106
چرا جاروبرقی خاک میده؟

 

آیا تا به حال با مشکل خاک دادن جاروبرقی مواجه شده‌اید؟ دلیل اصلی این مسئله چیست و برای رفع آن چه کارهایی باید انجام داد؟ از جاروبرقی برای تمیز کردن خانه یا محل کار استفاده می شود و خاک دادن آن کاملا با عملکرد این دستگاه در تضاد است. اگر هنگام استفاده از جاروبرقی این مشکل برایتان به وجود آمد، اصلا نگران نباشید. در این مقاله علت خاک دادن جارو برقی را بررسی می‌کنیم و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می‌دهیم. با صرف دقایقی کوتاه برای مطالعه مطلب پیش رو، اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه کسب خواهید کرد.

پر بودن کیسه جارو؛ رایج‌ترین علت خاک دادن جارو برقی

یکی از اصلی‌ترین دلایل خاک دادن جاروبرقی، پر بودن کیسه آن است. وقتی از جارو استفاده می‌کنید، گردوخاک، زباله‌ها و ذرات کوچک و بزرگ وارد کیسه می‌شود و حجم آن را پر می‌کند. اگر کیسه این دستگاه فضای کافی برای مکش زباله‌ها نداشته باشد،‌ نه فقط باعث تمیزی و پاکیزگی نمی‌شود، بلکه گردوغبارهای اضافی نیز از آن خارج می‌شوند و محیط را آلوده‌تر می‌کنند.

اگر همواره اقدام به استفاده از جاروبرقی با کیسه پر کنید،‌ این کار ممکن است باعث آسیب به دستگاه شود و در نهایت نیاز به تعمیر جاروبرقی خود داشته باشید.

قرار نگرفتن پاکت در جای مناسب؛ مسئه‌ای بسیار ساده اما رایج

قرار نگرفتن پاکت جاروبرقی در جای مناسب خود، یکی از عوامل بسیار ساده اما رایج است که باعث خاک دادن جاروبرقی می‌شود. در این مواقع وقتی جاروبرقی گردوخاک را به داخل می‌کشد، این گردوخاک به جای ورود به مخزن اصلی، وارد فیلترها و موتور می‌شوند؛ در نتیجه خاک از داخل جارو به بیرون منتقل خواهد شد. هنگام خالی کردن کیسه یا تعویض آن، حتما به نصب درست و اصولی پاکت توجه کنید تا این مشکل برایتان ایجاد نشود. اگر از محل قرارگیری کیسه و خالی بودن آن مطمئن بودید و خروج گردوغبار از جاروبرقی همچنان ادامه پیدا کرد، حتما وجود هرگونه حفره در کیسه را نیز بررسی کنید.

13

تمیز نکردن فیلترها؛ علت روشن شدن چراغ قرمز جاروبرقی و خاک دادن آن

تمیز نبودن فیلتر جارو نیز می‌توان علت خاک دادن جارو برقی باشد. این فیلترها هوای خروجی از جاروبرقی را از خود عبور می‌دهند و حجم بالایی از گردوغبار را به خود جذب می‌کنند. اگر این فیلترها کثیف باشند، خاک از جاروبرقی خارج می‌شود. این موضوع علت کم شدن مکش جاروبرقی و همچنین روشن شدن چراغ قرمز برخی از این دستگاه‌ها نیز هست و باعث نفوذ گردوغبار به محیط می‌شود.

طبیعتا شستن جاروبرقی کار عاقلانه‌ای نیست؛ اما می‌توانید فیلتر آن را از دستگاه جدا کنید و به آرامی بشویید. پس از شست‌وشو، چندین ساعت فیلتر را در گوشه‌ای قرار دهید تا کامل خشک شود. اگر فیلتر قدیمی است و مشکل آن با تمیزکاری حل نمی‌شود، با مراجعه به نمایندگی دستگاه اقدام به تعمیر جاروبرقی بوش، سامسونگ یا سایر برندها کنید. تعویض فیلتر معمولا پس از ۳ تا ۶ ماه بسیار ضروری است و به عملکرد دستگاه کمک بسزایی می‌کند.

آسیب به لوله و سری دستگاه؛ مانعی برای عبور گردوغبار از خرطومی جاروبرقی

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث خاک دادن جاروبرقی شود، آسیب به لوله و سری دستگاه است. وقتی مانعی مانند سکه، دکمه و سایر اشیا مزاحم در مسیر عبور هوا و گردوغبار در خرطوم جاروبرقی قرار گیرد، قدرت مکش دستگاه پایین می‌آید و خاک از آن خارج می‌شود. در برخی مواقع ممکن است متوجه محل قرارگیری مانع در دهنک جاروبرقی نشوید و نتوانید مشکل را برطرف کنید. در این صورت حتما به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید. برای تعمیر برندهای مختلف جاروبرقی حتما از نمایندگی آن برند کمک بگیرید تا قطعه‌های موردنیاز را فورا برای شما فراهم کنند و به دستگاه آسیب بیشتری وارد نشود. برای مثال باید برای تعمیر جاروبرقی آاگ، بوش یا سامسونگ حتما به نمایندگی معتبر آن‌ها مراجعه کنید.

خراب بودن تسمه؛ دلیل اصلی اختلال در عملکرد جاروبرقی

اگر با خروج خاک از جارو مواجه شدید، حتما احتمال خراب بودن تسمه جاروبرقی را نیز مدنظر قرار دهید. اگر تسمه خراب شود یا ترک بردارد، قدرت مکش جاروبرقی کم می‌شود و حین کار کردن گردوخاک از آن بیرون می‌آید. تسمه عضو بسیار حساس جاروبرقی است و آسیب به آن باعث داغ کردن موتور نیز می‌شود. اگر با هرگونه اختلال در تسمه جاروبرقی مواجه شدید، برای رفع مشکل حتما به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید.

14

خاک گرفتن موتور جاروبرقی؛ یکی از عوامل مهم خاک دادن دستگاه به محیط بیرون

اگر به دنبال علت خاک دادن جارو برقی هستید، موتور دستگاه را فراموش نکنید. مواردی مانند کثیفی بدنه جاروبرقی، تنظیم نبودن لوله تلسکوپی آن و خرابی تسمه باعث خاک گرفتن موتور جاروبرقی می‌شوند. با خاک گرفتن موتور نیز،‌ این گردوخاک‌ها از داخل دستگاه به بیرون راه پیدا کرده و محیط را آلوده می‌کنند. همچنین این مسئله می‌تواند علت کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی و علت اتصالی جاروبرقی باشد و به موتور آسیب‌های جدی وارد کند. موتور جاروبرقی به سرعت کثیف نمی‌شود و این نشان از استفاده طولانی مدت یا سرویس نکردن به موقع دستگاه است. در صورت مواجه شدن با این مورد، حتما اقدام به سرویس فوری جاروبرقی کنید.

تعمیر انواع لوازم برقی منزل با کمک تکنسین‌های مجرب تعمیر آنلاین

در این مقاله به سوال «چرا جاروبرقی خاک میده؟» پاسخ دادیم و چندین علت خاک دادن جاروبرقی را بررسی کردیم. این دلایل اغلب بسیار رایج هستند و به سادگی حل می‌شوند. امیدواریم حالا که با آن‌ها آشنا شده‌اید،‌ دیگر با مشکل خاک دادن جاروبرقی خود مواجه نشوید.

تعمیر آنلاین یکی از بهترین و تخصصی‌ترین مراجع آنلاین برای تعمیر انواع لوازم برقی منزل از جمله جاروبرقی و لباسشویی است. در صورت مواجهه با هرگونه اختلال در عملکرد وسایل برقی، با استفاده از شماره ۴۵۳۹۶-۰۲۱ فورا با تکنسین‌های حاضر در مجموعه تعمیر آنلاین تماس بگیرید. این عزیزان در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر می‌شوند و به مشکل دستگاه شما رسیدگی می‌کنند. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت tamironline.com از آموزش‌های کاربردی آن درباره نحوه صحیح استفاده از لوازم برقی منزل نیز بهره‌مند شوید. اگر به درستی از این وسایل استفاده کنید، عملکرد بهتری خواهند داشت و طول عمر آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها