در مشهد کجا غذای خوب بخوریم؟

کد خبر: 1174816
در مشهد کجا غذای خوب بخوریم؟

دنبال یک لیست درست و حسابی از رستوران برای شهر مشهد هستید؟ خوب جایی آمده‌اید. ما همانطور که برای اجاره آپارتمان شهر مشهد در پینورست تخصص داریم، رستوران‌های این شهر را هم عین کف دستمان می‌شناسیم. برای همین اگر مقاله امروز را بخوانید، دیگر حیران و سرگردان نمی‌مانید وسط یک شهر غریب که کجا یک رستوران خوب پیدا کنید.

بهترین رستوران های مشهد

 خوبی مشهد این‌جاست که به لطف حرم طلایی و چراغانی آن‌جا، در کنار هتل‌های بزرگش، رستوران هم کم نمی‌بینید. یعنی تنوع رستوران‌ها و فست فودها و کافی‌شاپ‌ها در اطراف مشهد یا در همان دوروبر حرم زیاد است. اصلا آن رستوران‌هایی که اگر از هر کسی در مشهد بپرسید و با ولع راهش را به شما نشان می‌دهد کجاست؟ اصلا غذاهای مشهد کدامند؟ مجموعه پینورست این‌جاست تا از زیر و بم رستوران‌های مشهد برای‌تان بگوید.

رستوران تشریفات

رستوران تشریفات غذاهای ایرانی و محلی مشهد را برای‌تان مهیا می‌کند این رستوران که هم یک رستوران سنتی است، هم یک کافی‌شاپ و هم یک کافه سنتی که با آن طراحی‌اش حس و حال‌تان را سر جایش می‌آورد. اصلا رستوران تشریفات شما را برای خوردن غذاهای مشهدی ماهیچه، شیشلیک و غذاهای دیگرش که باید مزه‌شان را در همان‌جا امتحان کنید، وسوسه می‌کند. بعد از اینکه سوئیت نزدیک حرم در مشهد را اجاره کردید، بد نیست به این بهترین رستوران مشهد هم سر بزنید.

آدرس: ایران، مشهد، طرقبه، 500 متر به جاغرق، سمت چپ، رستوران تشریفات

شماره تلفن: 05134253832

رستوران مهستان شاندیز

2

 

رستورانی که قصه‌اش برمی‌گردد به سال 1362 شمسی، امروز چلوکباب، چلو گوشت، کباب برگ، چلو ماهیچه و شیشلیک‌هایش به سر زبان‌ها افتاده است. این رستوران، یک رستوران سنتی است و یک فضای باز درندشت و یک سالن وی آی پی را در اختیار گردشگران و مسافران مشهدی می‌گذارد.

آدرس: ایران، مشهد، شاندیز، ، هفت تیر 8 (گلشن)، رستوران مهستان شاندیز.

شماره تلفن: 05138696666

رستوران پسران کریم

داستان آمدنش برمی‌گردد با 1300 شمسی. کریم قاسم معروف به کریم شیشلیکی آمد و یک این رستوران را افتتاح کرد.

قصه پسران کریم هم از سال 1359 شروع شد و وقتی هم کارشان روی غلتک افتاد، شعبه دوم این رستوران هم افتتاح شد و امروز هم آن چلوماهیچه‌هایش، شیشلیک سنتی، خوراک ماهیچه، غذاهای گوشتی و کبابی‌اش افتاده به دل مردم و گردشگران ویلاهای لوکس مشهد مقدس که یک غذای سالم می‌خواهند و یک محیط بهداشتی. تا یادمان نرفته از یکی از ویژگی‌هایش هم نگذریم که غذای بیرون‌بر هم دارد.

آدرس شعبه خیام: ایران، مشهد، چهار راه خیام، بلوار دستغیب، خیابان فرهاد، فرهاد 22.

شماره تلفن شعبه خیام: 05134043

آدرس شعبه مجتمع مروارید: ایران، مشهد، بلوار خیام شمالی، بعد از خیام 61، مجتمع مروارید، رستوران پسران کریم.

شماره تلفن شعبه مجتمع مروارید: 05131919

رستوران باباقدرت

مجموعه‌ای از رستوران، چایخانه سنتی و بازارچه سنتی در مشهد است که از همان دویست سال قبل سفره مردم مشهد و گردشگران ایرانی و خارجی بوده است. داریم درباره دوران قاجار صحبت می‌کنیم که کباب‌های سنتی، چلوماهیچه، کارسکی شترمرغ، چلو گردن گوسفندی، خوراک ماهی قزل‌آلا، قورمه، چلو کباب لقمه زعفرانی، چلو ماهی، کوفته برنجی و غذاهای دیگرش مردم آن زمان را به راه می‌کرده تا به امروز.

آدرس: ایران، مشهد، انتهای بازار بزرگ مشهد (بازار امام رضا (ع))، میدان 17 شهریور، بلوار صدر، نبش صدر 16، رستوران باباقدرت.

شماره تلفن: 05133440803

رستوران های ترنم و ترمه

رستوران طلایی در هتل بین‌المللی قصر طلایی از آن رستوران‌های پر زرق و برق مشهد است. اصلا هتل قصر طلایی که چند رستوران دارد، این رستورانش از بهترین‌هاست که چشم‌تان را به غذاهای ایرانی و کباب ایرانی، شیشلیک مشهدی، باقالی‌پو با ماهیچه، چلوگوشت گردن گوسفندی، کباب بره، دیزی سنگی، کوفته تبریزی، میرزاقاسمی و حلیم بادمجان روشن می‌کند.

آدرس: ایران، مشهد، خیابان امام رضا (ع)، میدان بسیج، هتل بین‌المللی قصر طلایی، رستوران‌های ترنم و ترمه.

شماره تلفن: 05138038

رستوران معین درباری

از سال 1280 میلادی حاج اصغر معین درباری نامش روی این رستوران با آن حال و هوای سنتی‌اش آمد، تاسیس شده بود و تا به امروز هم همان خوشی روزهای قدیمش را حفظ کرده و نسل به نسل رسیده به معین درباری.

3

 

 شیشلیکش از آن غذاهای معروف است که از زبان مشهدی‌های خوش‌خوراک این رستوران نمی‌افتد. یعنی اگر سراغ یکی از غذاهای مشهدی را بگیرید، زبان همه به شیشلیک می‌چرخد و چلو ماهیچه و چلو برگ مخصوص و چلو جوجه کباب با استخوان و از این جور غذاها. از خدماتش هم می‌شود از برگزاری مراسم جشن و عروسی در دو تالار مجزای آن‌جا گفت، یا سالن همایش.

آدرس شعبه مرکزی: ایران، مشهد، بین میدان تلویزیون و میدان پارک، حاشیه شهرک نوفل لوشاتو، رستوران معین درباری.

شماره تلفن شعبه اول: 05138783777 - 05138785248

آدرس شعبه شاندیز: ایران، مشهد، شاندیز، بین امام رضا 8 و 10، رستوران معین درباری.

شماره تلفن شعبه شاندیز: 05134324477 - 05134324488

رستوران امید

کیفیت و خوش خوراک بودن غذاهای رستوران امید، آن را به یکی از بهترین رستوران‌های مشهده تبدیل کرده است. از چلوماهیچه‌اش گرفته تا شیشلیک.

آدرس شعبه اول: ایران، مشهد، خیابان امام رضا 12، حد فاصل خیابان حنایی 9 و 11و

آدرس شعبه دوم: حد فاصل هفت تیر 18 و 20.

شماره تلفن: 05138900660 - 05138900661

بام کوهسر

در آن بالا بالاهای مشهد یک رستوران می‌درخشد؛ رستوران بام کوهسر که غذاهای ایرانی و فرنگی‌اش به دل‌تان می‌چسبد. اصلا رستوران که یک‌طرف، کافی‌شاپ و مجموعه‌های سرگرمی هم دارد.

 

4

آدرس: ایران، مشهد، بلوار هاشمیه، حد فاصل بین هاشمیه 60 و 62، مجتمع کوهسر.

شماره تلفن: 05138811291

رستوران راستگو

یکی از رستوران‌های لوکس و مجلل مشهد که کباب برگش معروف است. رستوران راستگو را می‌گوییم که یکی از بهترین رستوران‌های مشهد است. البته شیشلیک، چلو جوجه، چلو کباب لقمه، چلو کباب برگ، چلو کباب فیله، چلو گوشت گردن و چلوماهیچه‌اش هم که جای خودش را دارد.

آدرس: ایران، مشهد، بلوار وکیل آباد، بین وکیل آباد 23 و 25، رستوران راستگو.

شماره تلفن: 05136016696 

رستوران های بین المللی مشهد

در این بخش از مقاله، ماجرا را می‌بریم به سمت رستوران‌هایی که غذاهای بین‌المللی خودشان را مهیا می‌کنند و اگر اهل امتحان کردن هستید که به یکی از این رستوران‌ها بروید.

رستوران ایتالیایی باغ زیتون 2

یک رستوران با غذاهای ایتالیایی است که پیتزا و پاستای آن جای خودش را دارد، استیک‌های خوشمزه‌اش که دیگر هیچ.

آدرس: ایران، مشهد، سجاد، بهارستان 3/10، اولین کوچه سمت راست، رستوران باغ زیتون 2.

شماره تلفن: 05137621382

آدرس: هاشمیه 10، بین فرشته 3 و 5 بیرون‌بر.

شماره تلفن: 05138824848

رستوران لیو

حالا که حرف از رستوران ایتالیایی شد، بگذارید از لیو هم نگذریم که عاشقان غذاهای ایتالیایی جای‌شان را در آن‌جا خالی نمی‌بینند. اصلا این رستوران از آن رستوران‌های عالی مشهد است که چیکن پیتزا و چیکن پاستایش چشم مشتری‌هایش را گرفته است.

آدرس: ایران، مشهد، بلوار احمدآباد، بلوار ملاصدرا، نبش ملاصدرا 19، رستوران ایتالیایی لیو.

شماره تلفن: 05138403390

رستوران های دیگر مشهد

نمی‌شود از تمام رستوران‌ها و غذاخوری‌های مشهد در یک مقاله گفت. اصلا رستوران‌های مشهد آن‌قدر زیاد هستند که برای هر کدام باید رفت و از ویژگی‌هایشان گفت. اما تا این‌جا که درباره چند تا از رستوران مشهد حرف زدیم، بد نیست به رستوران‌های دیگرش هم اشاره کنیم.

  • رستوران لیالی لبنان؛
  • پیتزا شبدیز؛
  • رستوران سدروس؛
  • رستوران پدیده شاندیز؛
  • رستوران رضایی؛
  •  رستوران پاشا؛
  • رستوران ارم شاندیز؛
  • رستوران الماس؛
  •  رستوران شایان.

قبل از سفر فراموش نکنید به برای اجاره ویلا در مشهد پینورست هم سر بزنید

رستوران‌های زیادی در مشهد پذیرای شما هستند، اما در مقاله امروز چاره‌ای نداشتیم تا از بین تمام آن‌ها، به چند تا از بهترین و خوش رنگ و لعاب ترین رستوران‌های بگوییم. رستوران‌هایی که چشم و دل‌تان را سیر می‌کنند از غذاهای سنتی مشهدی و ایرانی و غذاهای مدرن. بعد از اجاره ویلاهای لوکس مشهد مقدس یادتان نرود به این رستوران‌ها هم سر بزنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها