نکات مهم اصول چیدمان مبلمان و میز اداری در محیط کار

کد خبر: 1176118
نکات مهم اصول چیدمان مبلمان و میز اداری در محیط کار

چیدمان صحیح مبلمان و میز اداری، تأثیر بسزایی در افزایش کارآیی فضا دارد. هرقدر چیدمان شما بهینه تر و حرفه ای تر باشد، رفاه کارمندان و مشتریان نیز بیشتر می شود. برای اینکه بتوانید یک چیدمان حرفه ای از مبلمان اداری خلق کنید، لازم است تا با نکات مهم اصول چیدمان مبلمان و میز اداری در محیط کار آشنا شوید.

اهمیت چیدمان مبلمان و میز اداری در محیط کار

کافیست یکبار در یک چیدمان و دکوراسیون غیر حرفه ای و غیر استاندارد قرار بگیرید. در این حالت به خوبی با اهمیت چیدمان صحیح مبلمان اداری آشنا می شوید. همه چیز آشفته و نامنظم به نظر می رسد. هیچ یک از کارمندان نمی توانند به راحتی جابجا شده و به فعالیت بپردازند. دائماً یک عنصر نامزاحم در مسر رفت و آمد مشتریان قرار گرفته و موجب نارضایتی آنان می شود.

این اتفاقیست که در چیدمان های غیر اصولی رخ می دهد. در حالیکه در یک دکوراسیون و چیدمان حرفه ای، تمام میزها و صندلی های اداری به درستی مکان یابی شده و یک شبکه منظم را می سازند. ترکیب ماهرانه میز و صندلی های اداری کمک می کند تا دسترسی به نقاط مختلف ساده تر شده و کارمندان به راحتی به فعالیت های اداری خود بپردازند.

همچنین چیدمان صحیح و اصولی کمک می کند تا تمام ساکنین متوجه تعادل بصری شکل گرفته در محیط شوند. در این دسته از دکوراسیون ها عناصر مختلف از لحاظ کارکرد، رنگ و طرح تفکیک شده و در یک ترکیب متعادل در کنار هم قرار می گیرند. به همین دلیل است که در دکوراسیون های حرفه ای، چشم و ذهن بیننده در اثر حضور طولانی مدت، دچار خستگی نمی شود.

 

2

نحوه چیدمان مبلمان و میز اداری در محیط کار

کمتر کسی است که با اهمیت چیدمان صحیح مبلمان اداری آشنا نشود. اما بسیاری از افراد از نحوه چیدمان اصولی میز اداری و صندلی ها مطلع نیستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا با ارائه چند نکته و دستورالعمل ساده شما را در خلق یک چیدمان زیبا و کارآ یاری دهیم. برای دستیابی به این هدف لازم است به نکات زیر توجه کنید.

توجه به کارآیی مبلمان اداری

پیش از اینکه به مسائل فرعی بپردازیم، لازم است درباره اصل کارآیی صحبت کنیم. همه ما می دانیم که در دفاتر کاری، انجام فعالیت های اداری و افزایش بازدهی شرکت در اولویت قرار دارد. بنابراین نمی توان با هدف ایجاد زیبایی و نظم در محیط به عملکرد مبلمان های اداری لطمه بزنیم.

کارمندان از میز، صندلی و فایل های اداری به طور مستمر استفاده می کنند. این تجهیزات می بایست بدون هیچ مانع و واسطه ای، در دسترس آنان قرار بگیرد. محل قرار گیری این مبلمان ها می بایست به گونه ای باشد که عملکرد و کارآیی آن در فضاهای مختلف از بین نرود.

برای مثال در چیدمان اتاق مدیریت، میز نقش مهمی در افزایش اقتدار مدیر و اشراف او به امور اداری دارد. برای دستیابی به این هدف لازم است میز اداری را درست روبروی درب قرار دهید. شما می توانید برای ایجاد جلوه ای زیبا این میز را پشت به درب اصلی قرار دهید.

برنامه ریزی برای چیدمان مبلمان اداری

همواره توصیه می شود پیش از خرید مبلمان ها، ابعاد فضا را در نظر بگیرید و در تناسب با آن اقدام به خرید کنید. اما در برخی مواقع شما ناچارید مبلمان های از پیش خریداری شده را در یک فضای اداری جدید بگنجانید. در این صورت لازم است پیش از جابجایی نسبت به چیدمان منظم مبلمان ها تدبیر کنید.

در غیر این صورت شلختگی محیط موجب کاهش راندمان کارمندان و رضایت مشتریان می شود. چیدمان نامنظم تجهیزات اداری مسیر عبور و مرور را مسدود کرده و نظافت بخش های غیر قابل دسترس را غیر ممکن می سازد. در اغلب مواقع کارمندان در مواجهه با یک چیدمان نامنظم دچار حواس پرتی و عدم تمرکز می شوند. پیداست که ادامه این روند منجر به کاهش بازدهی شرکت شما می شود.

 

3

برای جلوگیری از بروز این اتفاق، ابتدا مبلمان های پرکاربرد را از نمونه های کم مصرف تفکیک کنید تا چیدمان آن ها را در اولویت قرار دهید. در حین چیدمان به ایجاد یک مسیر ساده برای عبور و مرو،ر ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان و همچنین تفکیک مراتب شغلی مختلف فکر کنید.

برای چیدمان میز اداری لازم است دقت بیشتری به خرج دهید. چرا که عملاً پس از چیدمان میز اداری، سایر تجهیزات جای خود را پیدا می کنند. برای اینکار می توانید میزها را در یک فاصله یکسان و روبروی هم قرار دهید. در صورتی که محیط کاری شما دارای یک چشم انداز مناسب است، میز کار را به گونه ای قرار دهید که کارمندان به ویوی خارجی دسترسی داشته باشند.

در خرید میز اداری جدید با انواع سبک های کلاسیک و مدرن روبرو می شوید. تولید کننده میز اداری کلاسیک از متریال منبت کاری شده چوب برای ساخت میز اداری خاص و مجلل استفاده می کند. اینکار موجب شده تا میزهای اداری کلاسیک به یک عنصر تزئینی و فاخر تبدیل شده و بر ذهن مشتری و بیننده تأثیر مثبتی بگذارند.

در عمل اینکار کارمندان را از اثرات مثبت نور و تهویه طبیعی نیز بهره مند می سازد. پس از چیدمان میزها سراغ چیدمان سایر مبلمان های اداری بروید. فایلینگ ها و لوازم مورد نیاز کارمندان را در دسترس آنان قرار دهید تا فعالیت های اداری با سرعت بیشتری دنبال شود.

توجه به انعطاف پذیری

یکی دیگر از نکات مهم اصول چیدمان مبلمان و میز اداری در محیط کار، توجه به اصل انعطاف پذیر است. مطابق این قانون چیدمان شما می بایست امکان تغییر و جابجایی داشته باشد. شما باید بتوانید هر از چندگاهی جایگاه برخی عناصر را تغییر دهید. اینکار تأثیر مثبتی بر روحیه کارمندان گذاشته و موجب تنوع در چیدمان می شود. تغییرات اصولی و پیوسته کمک می کند تا نشاط و شادابی محیط حفظ شده و حس یکنواختی آن از بین برود.

4

 

توجه به آسایش و رفاه کارمندان

راحتی و آسایش کارمندان می بایست از جنبه های فیزیکی و روانی مورد توجه قرار بگیرد. اغلب کارمندان بیش از 8 ساعت از روز خود را در محیط اداری می گذارنند. منصفانه نیست که نیاز آنان را در طول چیدمان و دکوراسیون محیط اداری نادیده بگیرید.

برای تأمین آسایش فیزیکی کارمندان لازم است از مبلمان های استاندارد و ارگونومیک استفاده کنید. شما می توانید برای خرید این دسته از مبلمان ها و میزهای اداری به سایت فرامین مراجعه کنید. پس از خرید میز و صندلی ارگونومی، آن ها را به گونه ای بچینید که یک فضای کافی برای گردش و جابجایی کارمندان فراهم شود.

همچنین شرایطی ایجاد کنید که دسترسی به لوازم ضروری بدون هیچ عامل مزاحمی صورت بگیرد. برای تأمین آسایش روانی کارمندان نیز لازم است آن ها را در ارتباط مستقیم با نور روز، تهویه طبیعی و عناصر سبز و زنده قرار دهید. اینکار موجب پویایی و نشاط کارمندان شده و روح خشک و رسمی موجود در محیط را می شکند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها