انتخاب یک متخصص ارتوپدی خوب

کد خبر: 1177240
 انتخاب یک متخصص ارتوپدی خوب

 

متخصص ارتوپدی چه کسی است؟ چگونه از خانه نوبت متخصص ارتوپدی بگیریم؟ در این مقاله همراه ما باشید تا به دو پرسش مطرح شده پاسخ دقیقی دهیم.

دکتر ارتوپد چه کسی است؟

سیستم اسکلتی ما شامل ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها و اعصاب است. زمانی که این سیستم دچار مشکل شده باشد باید به دکتر ارتوپد مراجعه کنیم. این شاخه از پزشکی ابتدا برای درمان کودکانی بود که به مشکلات حرکتی شدید مبتلا بودند. نام یونانی آن نیز دقیقا به همین خاطر انتخاب شده و در نام نیز به واژه کودک اشاره شده­ است. به مرور این شاخه گسترش پیدا کرده و امروز تنها مختص کودکان نیست، بلکه بیشتر بزرگسالان از مزایای رشد و گسترش این علم استفاده می­کنند.

چرا برای چنین مشکلی به سراغ دکتر عمومی نرویم؟

دکتر عمومی تجهیزات و دانش کافی را برای درمان مشکل تخصصی شما ندارد. حتی اگر به یک دکتر عمومی در شهری بزرگ مراجعه کنید. به عنوان مثال دانش یک متخصص ارتوپدی در یزد برای شما بسیار مفید­تر از تشخیص یک دکتر عمومی در تهران خواهد بود.

چرا باید به دکتر ارتوپد مراجعه کنیم؟

برای درمان بسیاری از بیماری­ها باید به دکتر ارتوپد مراجعه کرد. در بیشتر موارد وقتی فردی دچار حادثه می­شود باید او را نزد جراح ارتوپدی برد. برای مثال در تصادفات جاده­ای احتمال زیادی وجود دارد که افراد دچار مشکلات اسکلتی شوند.

برای درمان بیماری­های مزمن نیز می­توان به پزشک ارتوپد مراجعه کرد. مواردی مثل کمردرد، دیسک یا آرتروز نمونه از این بیماری­ها می­باشند. بسیاری فکر می­کنند که این مشکلات تنها برای افراد پیش می­آید که از لحاظ فیزیکی فعال هستند. درحالی که شما با کمترین میزان تحرک هم ممکن است با مشکلات اسکلتی روبرو شوید.

 

فرق فیزیوتراپی با ارتوپدی چیست؟

فیزیوتراپی شامل یک برنامه تمرینی ورزشی برای رهایی از درد و به حرکت درآوردن ماهیچه­هاست. با انجام تمرین­های فیزیوتراپی شما احساس بهتری خواهید داشت و ماهیچه­های شما نیز ورزیده­تر خواهد شد. در این تمرینات قدرت و استقامت شما افزایش می­کند و دامنه­ حرکتی بیشتر می­شود. اما زمانی که بافت ماهیچه­ای به شدت آسیب دیده­ باشد باید به سراغ دکتر ارتوپد برویم. در چنین موردی باید برای گرفتن نوبت متخصص ارتوپدی اقدام کنیم.

اگر دکتر ارتوپدی نتواند شرایط را با روش­های درمانی مختلف مدیریت کند مجبور به استفاده از عمل جراحی است.

چگونه در شهر­های مختلف نوبت متخصص ارتوپدی بگیریم؟

با مراجعه به سایت پی جو می­توانید از دکتر متخصص برای خود نوبت بگیرید. امکان اخذ نوبت بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز، اصفهان، یزد، تهران و بسیاری نقاط دیگر از طریق این سایت برای شما فراهم است. برای اطلاعات بیشتری کافیست سری به وبسایت این مجموعه بزنید.

نوبت متخصص ارتوپدی توسط سایت پی جو

برای گرفتن نوبت متخصص ارتوپدی دیگر نیاز نیست کار خاصی انجام دهید. برای اخذ نوبت تنها چند کلیک نیاز است. وارد سایت پی جو بشوید از داخل خانه متخصص ارتوپدی در کرمان، تهران، رشت و دیگر شهر­ها را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت نوبت بگیرید. همانطور که گفتیم دکتر ارتوپد کارش رفع مشکلات مربوط اسکلت و استخوان­بندی است.

پزشک با استفاده از روش­های درمانی مختلف تلاش میکند بافت آسیب دیده شما را درمان کند. او در صورت نیاز از جراحی نیز برای درمان خود بهره می­برد. سایت پی جو بهترین پزشکان متخصص ارتوپدی شهر شما را به شما معرفی میکند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها