معرفی بازی های جام جهانی فوتبال که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند

کد خبر: 1181448
معرفی بازی های جام جهانی فوتبال که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند

 

 

فوتبال فقط یک بازی نیست و بسیاری از افراد در سراسر جهان، این ورزش را به‌عنوان بخشی از روح و احساس خود در نظر می‌گیرند. به همین دلیل است که در زمان برگزای جام جهانی فوتبال، مردم نمی‌توانند آدرنالین خون خود را کنترل کنند. بسیاری از این افراد تقریبا هر نوع فعالیت دیگری را در یک ماه مسابقات جام جهانی فوتبال، تعطیل می‌کنند و به تماشای این رقابت‌ها می‌نشینند. در مقابل، بازی‌های جام جهانی نیز معمولا پر از رقابت‌های هیجان‌انگیز هستند و گل‌های زیبایی در این مسابقات به ثمر می‌رسند. به همین دلیل، ما قصد داریم در این مقاله چند مورد از بازی‌های جام جهانی فوتبال را به شما معرفی کنیم که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند و درنتیجه، مسابقاتی هیجان انگیز محسوب می‌شوند. در ادامه با این بازی‌ها آشنا می‌شوید.

یوگسلاوی 9-0 زئیر، سال 1974

اگر برای رسیدن مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 یا جام جهانی 2022 قطر هیجان‌زده هستید ممکن است تماشای هیجان‌انگیزترین مسابقات دوره‌های قبلی جام جهانی برای شما جذاب باشد. یکی از این مسابقات، رقابت یوگسلاوی و زئیر است. در این بازی، تیم فوتبال زئیر عملکردی بسیار فاجعه‌بار نشان داد و در کمتر از 20 دقیقه، تیم یوگسلاوی سه گل به آن‌ها زد. در این رقابت نیز دوسان بایویچ هت تریک کرد و توانست باعث برد یوگسلاوی شود.

مجارستان ۱۰-۱ السالوادور، سال ۱۹۸۲

13

رکورد بیشترین تعداد گل در یک بازی جام جهانی در بازی مجارستان در مقابل السالوادور در سال 1982 ثبت شد. نتیجه نهایی این بازی 10-1 بود که با پیروزی مجارستان به پایان رسید. در این رقابت، لازلو کیس که یک بازیکن تعویضی بود، یک هت تریک 7 دقیقه‌ای را به ثمر رساند اما مجارستان علی‌رغم عملکرد قهرمانانه‌اش نتوانست به دور بعد راه پیدا کند.

آلمان 8-0 عربستان سعودی، سال 2002

تیم فوتبال عربستان سعودی که در جام جهانی سال 2002 تیم ضعیفی محسوب شد با دریافت 8 گل از آلمان شکست سختی خورد. میروسلاو کلوزه در این بازی هت تریک کرد و باعث برد هیجان‌انگیز آلمان شد. سایر گلزن‌های این بازی شامل میشل بالاک، کارستن یانکر و برند شیدز می‌شدند.

سوئد 8-0 کوبا، سال 1938

تیم فوتبال کوبا که در بازی قبل، رومانی را شکست داده بود در بازی با سوئد شکست فاجعه‌باری را تجربه کرد. این شکست یکی از بزرگترین شکست‌های تاریخ در مرحله گروهی جام جهانی محسوب می‌شود.

پرتغال 7-0 کره شمالی، سال 2010

14

شکست تیم کره شمالی در این مسابقه فوتبال، یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تیم‌های آسیایی در بازی‌های جام جهانی محسوب می‌شود. گلزن‌های این تیم شامل تیاگو، میرلس، سابروسا، آلمیدا، رونالدو و لیتسون می‌شدند که تیاگو در این بازی دو گل به کره شمالی زد.

اتریش 7-5 سوییس، سال 1954

این بازی پرگل‌ترین بازی جام جهانی تاکنون محسوب می‌شود و توانسته رکورد تعداد گل‌های زده‌شده در یک بازی جام جهانی فوتبال را بشکند. این مسابقه که در دمای 40 درجه سانتی‌گراد در لوزان سوییس برگزار شد بیشتر به دلیل تعداد گل‌های زده‌شده در آن لقب «نبرد داغ در لوزان» را دریافت کرد. این دو تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف یکدیگر رفتند و بازیکنانی از هر کدام از آن‌ها توانستند با هت تریک، گل‌های متعددی را بزنند. تئودور واگنر از اتریش و یوزف هوگی از سوئیس، هر کدام هت تریک کردند.

برزیل 6-5 لهستان، سال 1938

این بازی در چهار دوره اول جام جهانی فوتبال پرگل‌ترین بازی فوتبال محسوب می‌شد. در این بازی، ارنست ویلیموفسکی از لهستان چهار گل و ارنست ویلیموفسکی از لهستان سه گل را به تیم حریف زدند که این اولین بار تا سال 1938 بود که هر دو تیم شاهد هت تریک یک بازیکن در یک رقابت بودند. ویلیموفسکی که تنها 21 سال و 347 روز سن داشت در این مسابقه 4 گل را به برزیل زد و او جوان‌ترین فردی محسوب می‌شد که بیش از سه گل را در یک بازی جام جهانی به ثمر رساند.

اروگوئه 8-0 بولیوی، سال 1950

بزرگترین پیروزی اروگوئه در بازی با تیم‌های فوتبال کشورهای آمریکای جنوبی همسایه، این پیروزی محسوب می‌شود. در این رقابت، اسکار میگوئز هت تریک کرد و توانست به اروگوئه کمک کند تا پیروز میدان شود. اگر به فوتبال علاقه‌مندید حتما این بازی را تماشا کنید. همچنین، اگر دوست دارید که در خانه فوتبال بازی کنید فوتبال دستی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. خوشبختانه، در حال حاضر، انواع متفاوتی از بازی فوتبال دستی جدید در دسترس است که برخی از آن‌ها پایه دار و برخی از آن‌ها نیز می‌توانند برای افراد حرفه ای مناسب باشند. این ابزار بازی را می‌توانید با قیمت مناسب خرید کنید و حتی برخی از مدل‌های آن ارزان قیمت هستند.

فرانسه 7-3 پاراگوئه، سال 1958

فرانسه جام جهانی سال 1958 را با پیروزی 7 بر 3 در مقابل تیم پاراگوئه شروع کرد. رقابت این دو تیم در نیمه اول بازی بسیار نزدیک بود و درواقع، این نیمه با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید اما در نیمه دوم، نتایج تغییر قابل‌توجهی یافت. پاراگوئه تا دقیقه 50 بازی 3 بر 2 بر فرانسه غلبه کرده بود اما هت تریک فونتین به فرانسه کمک کرد تا در پایان، پاراگوئه شکست سختی بخورد.

درنهایت، اکنون‌که به جام جهانی 2022 نزدیک هستیم آشنایی با هیجان‌انگیزترین مسابقات جام جهانی می‌تواند به شما کمک کند که بیش از بیش برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی امسال هیجان‌زده و خوشحال باشید. در این مقاله، با چند مورد از این بازی‌ها آشنا شدید که حتی می‌توانید پیش از رسیدن مسابقات آن‌ها را تماشا کنید و با این کار به‌صورت متفاوتی به استقبال جام جهانی 2022 بروید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها