پولیش ناخن چیست؟

کد خبر: 1182561
پولیش ناخن چیست؟

 

چکیده : در این مقاله به نقل از فروشگاه لوازم کاشت ناخن دلوس نیل به تعریف پولیش نلخن پرداختیم و کلیه لوازم مورد نیاز برای انجام آن را بررسی کردیم

 

همه دوست دارند مانیکوری ماندگار داشته باشند، سریع خشک شود و براق بماند. به همین علت است که پولیش ناخن به محبوبیت امروزه اش رسیده و به سرعت رواج یافته است. چرا که در پولیش ناخن همه انتظارات افراد از لاک ناخن برآورده شده و هر فردی میتواند همه طرح های ساده و حرفه ای را روی ناخن های خود پیاده کند. برای این که اطلاعات کافی از این محصول شگفت انگیز به دست بیاورید و با مزایا و معایب، ماندگاری، مواد سازنده و.. آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید تا همه این موارد را برسی کنیم. اگر به کاشت ناخن علاقه دارید و میخواهید به صورت صحیح و حرفه ای کاشت ناخن را انجام دهید، میتوانید برای خرید لوازم کشت ناخن از سایت دلوس نیل اقدام کنید.

 

پولیش ناخن چیست؟

مواد تشکیل دهنده پولیش ناخن از مونومرهای اکریلیک و الیگومرهایی است که در صورت قرار گرفتن زیر نور یو وی، به هم متصل میشوند. این فرآیند پخت نام دارد و بعد از چند ثانیه، ژلی که مایع بود به پوششی مقاوم و سخت در برابر مواد شیمیایی تبدیل میشود. همچنین استفاده از دستگاه ال ای دی-یو وی برای خشک کردن ژل پولیش استفاده کنید. خشک کردن با دستگاه های LED حدودا دو دقیقه زمان میبرد، اما در صورت استفاده از دستگاه UV ممکن است بیشتر از پنج دقیقه به طول بیانجامد.

 

بی خطر بودن پولیش ناخن

تحقیقات نشان داده که استفاده بیش از حد از نور فرابنفش، خطر سرطان پوست را به همراه دارد، البته مطالعات دیگری این موضوع را رد کرده است. در سال ۲۰۱۵ مطالعه ای منتشر شد که خطر سرطان به خاطر استفاده از دستگاه UV برای مانیکور ناخن را اندک خواند اما مصرف کنندگان باید از دستکش های محافظ UVA یا ضد آفتاب های مسدود کننده برای کم کردن خطر پیری و سرطان زایی استفاده کنند. خبر خوب این است که خود لاک ژل آسیب چندانی به ناخن ها نمیزند. اما پاک کردن غیر اصولی لاک ژل ممکن است باعث آسیب زدن به ناخن های شما شود. چرا که در زمان پاک کردن، بخشی از ناخن طبیعی جدا شده و صدف ناخن شما ضعیف تر و نازک تر میشود. همچنین توجه داشته باشید که لاک یک ماده شیمیایی بوده و در صورت استفاده طولانی روی ناخن ها میتواند باعث خشک شدن، پوسته پوسته، بدرنگی و شکستگی ناخن ها شود.

 

آموزش مراحل پولیش ناخن

آماده کردن ناخن ها

انجام پولیش ناخن مثل مراحل ژلیش ناخن است. از قبل باید ناخن های خود را صاف و مرتب کنید. از روش مانیکور خیس یا خشک برای این کار استفاده کنید. در صورتی که در خانه هستید از انجام مانیکور روسی صرف نظر کنید. چرا که این نوع مانیکور به خاطر استفاده از سوهان برقی به مانیکور الکتریکی معروف است. استفاده از لوازم برقی ناخن در مانیکور باعث سرعت بخشیدن به این کار میشود. باید به آرامی روی سطح ناخن هایتان سوهان دستی بکشید تا پستی و بلندی های آن از بین برود. در صورتی که سطح ناخن شما صاف است، به سوهان نیازی نبوده و با یک بافر میتوان کار مانیکور را انجام داد. بعد پاک کردن ناخن را با الکل ۹۹ درصد سطح ناخن را پاک کرده تا هیچ چربی، آلودگی یا ذره برجسته ای روی آن باقی نماند.

پولیش ناخن چیست

زیرسازی ناخن ها

استفاده از پرایمر اولین قدم در زیرسازی ناخن ها است. پرایمر باعث هیدارته شدن ناخن ها شده و ماندگاری لاک روی ناخن را طولانی تر میکند. برای انجام مرحله بعد تا خشک شدن پرایمر صبر کنید. مرحله بعدی بیس کت زدن روی ناخن است. بیس کت نقش چسب دو طرفه را دارد. یعنی یک طرف آن به لاک و طرف دیگر آن به ناخن میچسبد و ماندگاری لاک ژل را زیاد کرده و از رنگ گرفتن ناخن های شما جلوگیری میکند. خشک شدن بیس کات نیاز به دستگاه UV دارد.

زدن اولین لایه ژل پولیش ناخن

بعد از این که رنگ لاک ژل را انتخاب کردید، یک لایه از آن را روی ناخن بزنید. بعد همه ناخن ها را برای چند ثانیه زیر نور UV و برای چند دقیقه زیر نور LED قرار دهید تا خشک شود. سپس لایه دیگری لاک زده و همین مرحله را تکرار کنید. بعد از این که لایه دوم لاک خشک شد، از تاپ کت برای درخشندگی، براقیت و تثبیت لاک استفاده کنید. برای خشک کردن تاپ کت هم به نور UV نیاز دارید. سپس سطح ناخن ها را پاک کرده و با روغن کوتیکول، روی کوتیکول ها را مرطوب کنید. ناخن های جدید را تا یک ماه هم میتوانید نگه داشته و از آن لذت ببرید.

 

پاک کردن پولیش ناخن

به خاطر مقاومت شیمیایی که وجود دارد، پاک کردن لاک ژل با استون امکان پذیر نبوده و باید چند دقیقه سوهان بزنید و یا میتوانید لاک ژل را چند دقیقه در استون خیس کنید تا در اثر سفت شدن ژل از ناخن جدا شود. ریمو پولیش ناخن میتواند کوتاه و ساده باشد، به شرطی که لاک ژل به روش اصولی پاک شود.

پاک کردن پولیش ناخن در خانه

به طور کلی توصیه ما این است که پاک کردن پولیش ناخن توسط یک تکنسین حرفه ای صورت بگیرد. اما شما این کار را در خانه هم میتوانید انجام دهید. برای این کار اول ناخن های خود را به استون آغشته کنید. یعنی دستان خود را در ظرف پر استونی فرو کرده یا چند پنبه را آغشته به استون صد در صد کنید، آنها را روی ناخن ها گذاشته و دورشان فویل بپیچید. ده دقیقه به آن زمان بدهید. ممکن است به زمان بیشتری هم نیاز داشته باشید، به طور کلی وقتی که لبه های لاک بلند شد، یعنی استون کار خود را کرده است. بعد از این که فویل را برداشتید، با پوشر کوتیکول، به آرامی ژل را فشار دهید. در صورتی که پولیش تکان نخورد، ممکن است به خیس خوردن بیشتری نیاز باشد. در صورتی که لاکی روی ناخن شما باقی ماند، با بافر یا سوهان ناخن آن را حذف کنید. در آخر باید ناخن ها را با روغن کوتیکول آبرسانی کنید. توجه داشته باشید که فرآیند پولیش میتواند برای بستر ناخن های شما مضر باشد، پس توصیه میکنیم که قبل از دوباره پولیش کردن، مدتی به ناخن ها استراحت دهید.

 پولیش ناخن چیست

نکاتی درباره پولیش ناخن

ناخن ها به هوا نیاز ندارند

پولیش ناخن برای هفته ها روی ناخن های شما میماند. به همین خاطر افرادی فکر میکنند که ناخن ها نیاز به نفس کشیدن داشته و از پولیش ناخن استفاده نمیکنند. اما خوب است بدانید که ناخن ها به هوا نیاز ندارند. درست است که ژل پولیش جلوی رسیدن هوا به ناخن های شما را میگیرد اما ناخن ها مثل پوست، بخش زنده نیستند و بودن پولیش روی آنها، باعث آسیب نمیشود.

ضعیف شدن بستر ناخن در اثر پولیش

درست است که خود ناخن به کمبود هوا حساس نیست اما در خصوص بستر ناخن و کوتیکول، این قضیه فرق میکند. البته لاک ژل نباید روی این قسمت ها قرار بگیرد اما در زمان برداشتن لاک ژل ممکن است به بستر ناخن شما آسیب برسد. به همین دلیل است که پاک کردن لاک ژل در خانه را توصیه نمیکنیم، چرا که متخصصین بهتر میدانند که چگونه میشود بدن آسیب زدن به بستر ناخن این کار را انجام داد.

امکان خشک شدن ژل پولش با هوا

توجه داشته باشید که ژل پولیش بدون نور UV خشک نمیشود. لاک ژل برخلاف لاک معمولی برای این که لایه ای ماندگار و سخت ایجاد کند، به نور UV یا LED نیاز دارد.

ماندگاری پولیش ناخن

از بزرگترین مزیت های لاک ژل میتوان به ماندگاری آنها اشاره کرد. لاک ژل یا همان ژل پولیش ناخن به طور متوسط دو تا سه هفته دوام می آورند. اما در صورتی که از آنها به خوبی مراقبت شود، میتوانند تا یک ماه هم مثل روز اول روی ناخن ها بمانند.

 

انواع ژل پولیش ناخن

ژل پولیش شاتر کروم

از نظر ظاهری لاک ژل های شاتر کروم به لاک های معمولی شباهت دارند. اما به خاطر این که در فرمول ساخت آنها از ژل اکرلیک یا کرم استفاده شده است، از براقیت و ماندگاری بیشتری در مقایسه با لاک های معمولی یا بقیه انواع لاک ژل برخوردارند. تک مرحله ای بودن از دیگر ویژگی های این نوع لاک ژل است، یعنی نیازی به استفاده از دو لایه ندارید. برای خشک کردن این لاک ژل به نور UV نیاز دارید.

لاک ژل های مغناطیسی

این نوع پولیش به خاطر ظاهر خاص و براقی که دارد، به لاک چشم گربه ای هم معروف شده است. این درخشندگی متحرک و حالت خاص به خاطر وجود براده آهن در این لاک ها است. بعد از زدن لاک روی ناخن، با استفاده از آهنربای مخصوصی، میتوانید طرح دلخواه خود را روی ناخن زده و بعد با نور UV آن را خشک کنید.

ژل پولیش اکلیلی

این لاک ها به علت داشتن اکلیل، درخشش خیلی زیبایی دارند. تولید آنها در رنگ های متنوعی صورت گرفته و از دوام بالایی برخوردارند. این نوع لاک هم در هوای آزاد خشک نشده و به اشعه UV نیاز دارد.

لوازم مورد نیاز برای پولیش ناخن

سخن آخر

 

اگر از لاک با کیفیت پایین استفاده کنید، کار مداوم باعث ساییدگی آنها شده و ظاهرشان را از بین میبرد. هنگام ظرف شستن و با قرار گرفتن ناخن ها در دمای بالا، لاک محو میشود و شفافیت خود را از دست میدهد. اما لاک ژل بر خلاف لاک های کلاسیک در مقابل این تغییرات مقاوم است. هنگام فعالیت های روزانه و زندگی معمولی ژل پولیش ترک نخورده و کنده نمیشود. اگر کارهای هنری انجام میدهید و به فعالیت زیاد با دست عادت دارید، این محصولات دوام خیلی بیشتری نسبت به لاک های معمولی دارند.

در صورتی که قرار است چند روز سفر بروید، از بابت پاک شدن لاک نگران نباشید. همچنین برای ترمیم آن نیاز به خالی کردن وقت ندارید. سلامت ژلیش ناخن بدون هیچ تغییری در سفر حس میشود. استفاده از ژل ناخن برای کسانی که به طور روزانه با استون الکل و سایز مواد شیمیایی مشغول به کار هستند و همچنین برای افرادی که خود به کار ناخن مشغول هستند، بسیار ایده آل بوده و زیبایی ناخن های آنها آسیبی نمیبیند. در فروشگاه لوازم کاشت ناخن دلوس نیل، بهترین مارک های وسایل مورد نیاز برای پولیش ناخن و همچین کاشت ناخن با قیمت مناسب برای خرید در دسترس است.

 

برچسب ها : ناخن,کاشت ناخن,مراقبت از ناخن

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها