اهمیت استفاده از پیامک در بازاریابی و فروش

کد خبر: 1184086
اهمیت استفاده از پیامک در بازاریابی و فروش

کسب‌وکار شما چه کوچک باشد چه بزرگ، برای برقراری ارتباط با مشتریان خود، به روشی مناسب و مطمئن نیاز خواهید داشت؛ روشی که بتوانید آسان و سریع پیام خود را به آن‌ها برسانید تا در نهایت به اهداف بازاریابی و فروش خود دست پیدا کنید. برای این کار، چه چیزی بهتر از ارسال پیامک؟ 

شما با داشتن پنل ارسال پیامک، به امکانات پیشرفته‌ای از قبیل شخصی‌سازی پیام، تحلیل دقیق رفتار کاربر، اطلاع‌رسانی سریع و… دسترسی پیدا می‌کنید. اگر می‌خواهید بدانید استفاده از پیامک چگونه می‌تواند به بازاریابی و رسیدن به اهداف فروش شما کمک کند، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

اس ام اس، یکی از بهترین ابزارهای تبلیغات آنلاین و آفلاین

از آخرین باری که پیامک تبلیغاتی دریافت کردید چقدر می‌گذرد؟ احتمالا کمتر از ۲۴ ساعت! کسب‌وکارهای زیادی از این کانال تبلیغاتی استفاده می‌کنند تا پیام خود را به‌درستی به مخاطب برسانند. سوالی که پیش می‌آید این است که چرا بازاریابی پیامکی تا این حد محبوب است؟ چه ویژگی‌هایی دارد که به یکی از پرکاربرترین کانال‌های تبلیغاتی تبدیل شده است؟ بیایید یکی یکی بررسی کنیم:

  • نرخ بازشدن پیامک‌ها به حدی بالاست که می‌توان گفت کانال‌های دیگر به گرد پای آن هم نمی‌رسند! 
  • حتی اگر کسب‌وکار بسیار بزرگی داشته باشید، مقرون‌به‌صرفه بودن کانال‌های تبلیغاتی همچنان برای شما اهمیت دارد. ارسال پیامک در این مورد هم روسفیدتان می‌کند. 
  • کاربران همیشه تلفن همراه خود را در دست دارند. با ارسال پیامک می‌توانید به آن‌ها نزدیک‌تر شده و به نرخ اینگیجمنت بالایی دست پیدا کنید. 
  • ارسال کمپین پیامکی در چند دقیقه امکان‌پذیر است.

همهٔ این‌ها را گفتیم اما مزیت بزرگی که پیامک نسبت به سایر کانال‌ها دارد: با پیامک به کاربران آفلاین هم دسترسی خواهید داشت! به‌خلاف بسیاری از کانال‌های دیگر که مخاطب حتما باید آنلاین باشد تا پیام شما را دریافت کند، اس‌ام‌اس در حالت آفلاین هم به دست او می‌رسد. 

حالا که به اهمیت بازاریابی پیامکی پی بردید، وقت آن است که با پنل ارسال پیامک هم آشنا شوید. به خواندن ادامه دهید تا مفصلا در این باره با شما صحبت کنیم. 

مزایای استفاده از پنل ارسال پیامک

پنل ارسال پیامک، چیزی نیست جز یک نرم‌افزار تحت وب که به کمک آن می‌توانید به کاربران خود پیامک بفرستید. اما مسئله به همین جا ختم نمی‌شود. بگذارید ساده و شفاف به شما بگوییم که اگر پنل ارسال پیامک داشته باشید، چه امکاناتی در دست شماست:

ارسال پیامک در کوتاه‌ترین زمان ممکن

فرض کنید امروز، اولین روز برگزاری دورهٔ آموزشی جدید شماست، یا امروز قرار است محصولات جدیدی که به دستتان می‌رسد را با پیک ارسال کنید و از قبل به مشتریان خود اطلاع داده‌اید و آن‌ها منتظر شما هستند، اما در آخرین لحظه مشکلی پیش می‌آید. شما مانده‌اید و این‌همه مشتری منتظر! چطور می‌خواهید به همهٔ آن‌ها اطلاع رسانی کنید؟ اینجاست که پنل پیامکی به کمکتان می‌آید. اگر هم شمارهٔ مخاطبان خود را از قبل در پنل قرار داده‌اید که دیگر نور علی نور است. در عرض چند دقیقه پیام خود را می‌نویسید و همهٔ مخاطبان خود را از اتفاق پیش‌آمده مطلع می‌کنید. 

از این ویژگی می‌توانید در هر موقعیت مشابهی استفاده کنید؛ مثلا وقتی تعداد محدودی از محصولاتتان موجود شده و می‌خواهید سریع به گوش مخاطب برسانید که تا دیر نشده خرید کند، وقتی رویداد یا جلسه‌ای کنسل شده و می‌خواهید به شرکت‌کنندگان سریعا اطلاع‌رسانی کنید، و به طور کلی، هر زمانی که می‌خواهید پیام مهمی را در زمان کوتاهی ارسال کنید.

تحلیل رفتار کاربر

در بازاریابی پیامکی، چیزی که می‌تواند برگ برندهٔ شما به حساب بیاید و کسب‌وکارتان را از دیگران متمایز کند، تحلیل درست رفتار کاربر است. چرا؟ چون از این راه می‌توانید پیام‌های متناسب با نیاز و ویژگی‌های مخاطب ارسال کنید و ارتباط محکم‌تری با او بسازید. کسب‌وکاری هست که دوست نداشته باشد با مخاطبانش ارتباط پایدار و بلندمدتی داشته باشد؟

2

روشی که به شما در این زمینه کمک می‌کند، امکان گروه‌بندی است. مثلا می‌توانید کاربران را بر اساس خرید‌های قبلی، علایق، محل زندگی، وضعیت سبد خرید، تاریخ اشتراک و… دسته‌بندی کنید و به هر کدام از این دسته افراد، پیام مختص خودشان را ارسال کنید. با این کار، میزان توجه و تعامل مخاطب با پیامکی که دریافت کرده است، بیشتر می‌شود؛ نتیجه اینکه پیام شما تاثیر بیشتری روی او گذاشته و او را به خرید نزدیک‌تر می‌کند.

ارائه گزارش جامع و دقیق 

یادتان هست در دوران مدرسه وقتی از ما آزمونی گرفته می‌شد، تاکید می‌کردند که بعد از دریافت پاسخنامه، آن را تحلیل کنیم؟ این کار به ما کمک می‌کرد که بفهمیم کجای راه را اشتباه رفته‌ایم تا در آینده آن را تکرار نکنیم و به نتایج بهتری برسیم. تحلیل بعد از آزمون اینجا هم به دردتان می‌خورد. در واقع مهم‌ترین کاری که بعد از ارسال پیامک‌ها خود باید انجام دهید، این است که از طریق یک گزارش جامع و دقیق، بفهمید چه تعداد از پیامک‌های شما ارسال شده‌اند و چه تعداد به دست مخاطب نرسیده‌اند، چند درصد از پیامک‌ها باز شدند، چه نرخ کلیکی دریافت کردید و… 

در کنار همهٔ این‌ها، همان‌طور که هر گردی گردو نیست، هر پنل پیامکی هم پنل مناسبی نیست. در انتخاب پنل پیامکی، به این توجه کنید که تعرفه‌های مناسبی داشته باشد و بیشترین امکانات ممکن را در اختیارتان قرار دهد. پیشنهاد ما به شما، استفاده از پنل ارسال پیامک نجواست. در ادامه به شما می‌گوییم چرا!

پنل پیامکی نجوا

وقتی وارد پنل نجوا می‌شوید، گزارش‌های کمپین‌های پیامکی قبلی خود را به شکل زیر می‌توانید مشاهده کنید:

 

3

با نجوا، پیامک‌های خود را با مناسب‌ترین تعرفه‌ها ارسال می‌کنید. ضمن اینکه پنل پیامکی نجوا، امکانات زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد، از جمله اینکه:

  • به شمارنده‌ٔ کلیک یا Tracker دسترسی پیدا می‌کنید که قابلیت منحصر‌به‌فرد نجواست. شمارندهٔ کلیک چه کمکی به شما می‌کند؟ می‌توانید کاربرانی را که روی لینک پیام شما کلیک کرده‌اند، در دسته‌بندی جدیدی قرار دهید و به آن‌ها پیام جداگانه‌ای ارسال کنید. این افراد چون قبلا وارد لینک شما شده‌اند، تعامل بیشتری با پیامتان برقرار می‌کنند. نتیجه اینکه به نرخ کلیک بالاتری دست پیدا می‌کنید. 
  • کوتاه‌کنندهٔ لینک اختصاصی خواهید داشت. 
  • می‌توانید کاربران خود را بر اساس رفتارهای قبلی دسته‌بندی کنید. 
  • گزارش‌گیری دقیقی از کمپین‌هایی که ارسال کرده‌اید خواهید داشت. 
  • کارشناسان نجوا برای بهینه‌سازی کمپین‌های ارسالی‌تان در کنار شما هستند و طبق نیاز کسب‌وکارتان، بهترین راهکارها را به شما پیشنهاد می‌دهند. 

در کنار این‌ها، پنل نجوا با دیگر سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد، یکپارچه است؛ بدین معنی که شما در کنار پیامک، به بخش‌های ایمیل و پوش نوتیفیکیشن هم دسترسی دارید. این سهولت دسترسی به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های بازاریابی خود را به‌شکل هماهنگی پیش ببرید. اگر تا به حال از پنل پیامکی استفاده نکرده‌اید یا تجربهٔ خوبی از آن ندارید، همین حالا اقدام کنید تا با نجوا، به تجربهٔ متفاوتی دست پیدا کنید. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها