از ساندویچ پانل اتاق تمیز در چه صنعتی استفاده می‌شود؟

کد خبر: 1184309
از ساندویچ پانل اتاق تمیز در چه صنعتی استفاده می‌شود؟

 

ساندویچ پانل اتاق تمیز بر اساس استاندارد‌های جهانی طراحی و تولید می‌شوند و به دلیل داشتن ویزگی‌های منحصر به فرد یک انتخاب‌ایده‌آل در صنایع غذا و دارو به شمار می‌آیند در واقع می‌توان گفت که در متریال به کار رفته در طراحی و تولید این تجهیزات به گونه‌ای است که می‌توان از آن‌ها در ساخت انواع سوله و انباری‌های مناسب نگهداری مواد خوراکی، دارو، مواد کشاورزی، سازه‌های آزمایشگاهی و... استفاده نمود. البته این تجهیزات کاربرد‌های زیادی در سایر صنایع نیز دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تعریف ساندویچ پانل اتاق تمیز

تجهیزات بسیار کاربردی و مفید که با استفاده از ورق‌های فلزی و فوم‌های مقاوم طراحی و تولید شده و مقاومت زیادی در برابر نفوذ مواد خارجی دارد. ایزوله بودن این تجهیزات از مهم‌ترین نکاتی است که سبب تمایز آن از دیگر محصولات مشابه می‌شود، همین امر سبب می‌شود که قابلیت نگهداری از مواد غذایی، دارویی، شیمیایی فاسد شدنی را داشته باشد. گفتنی است که ساخت این تجهیزات با استاندارد‌هایی همراه است که سبب می‌شود پس از مونتاژ و ساخت نهایی میزان رد و بدل هوا و نفوذ خارجی از آن به صفر برسد.

آشنایی با خصوصیات انواع کلین روم‌ها

بدون شک تعاریف فوق توانسته ذهن شما را در رابطه با خصوصیات این تجهیزات به چالش بکشد، در واقع ویژگی‌های ساندویچ پانل اتاق تمیز شامل موارد متعددی است که به چند مورد اصلی و مهم آن اشاره خواهیم کرد:

  • دارا بودن خاصیت ضد اسیدی و قلیایی
  • استفاده از رنگ پی وی سی برای طراحی و تنوع رنگی
  • عایق مقاوم در برابر حرارت، رطوبت، حریق، برودت
  • مقاومت بلا در برابر زنگ زدگی، خوردگی، نم زدگی، ضربه
  • عایق مقاوم در برابر صوت به واسطه فوم و هسته میانی
  • قابلیت پیشگیری از نفوذ باکتری، میکروب و موجودات ریز

کاربرد ساندویچ پانل اتاق تمیز در صنعت

بر اساس تعاریف و ویژگی‌های عنوان شده می‌توان ساندویچ پانل اتاق تمیز را یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات از پیش ساخته در ساخت و ساز معرفی نمود که به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد یک انتخاب‌ایده‌آل برای استفاده در صنعت به شمار می‌آیند. در واقع قابلیت ایزوله بودن آن در برابر برخی موارد سبب شده این تجهیزات در صنایع خاصی مورد استفاده قرار بگیرند که شامل موارد زیر هستند:

  • صنعت غذا و دارو
  • فن‌آوری اطلاعات و الکترونیکی
  • تولید اماکن ایزوله و آزمایشگاهی
  • قابل استفاده در خدمات بیمارستانی و درمانی
  • سازگاری با محیط زیست و صنعت کشاورزی
  • تجهیزات هوا و فضا، صنایع موشکی و هسته‌ای
  • ساخت تجهیزات و صنایع خودرو‌سازی و قطعات

موارد عنوان شده بخش کلی از صنایعی است که از ساندویچ پانل اتاق تمیز استفاده می‌کنند، البته به کارگیری این تجهیزات مزایای زیادی را نیز به همراه دارد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل اتاق تمیز در صنایع مختلف

همانطور که عنوان شد این تجهیزات به واسطه متریال و نحوه ساخت، بسیار مقرون به صرفه هستند و از این رو به عنوان یک انتخاب‌ایده‌آل از آن‌ها یاد می‌شود، البته مزایای بیشتری را نیز به همراه دارند که از مهم‌ترین آن‌های می‌توان به عایق بودن سازه‌ها اشاره نمود. علاوه بر این برای تولید ایت تجهیزات تنها به ورق‌های فلزی و هسته میانی که از جنس فوم است استفاده می‌شود و می‌توانید از مزیت سازه مقاوم و مستحکم نیز برخوردار باشید بدون اینکه نیازی به استفاده از مصالح سنتی مانند گچ، ماسه، سیمان و... داشته باشد.

 

1

از دیگر مزایای ساندویچ پانل اتاق تمیز می‌توان به قابلیت مونتاژ مخفی اشاره نمود، همانطور که عنوان شده این سازه‌ها بر اساس نیاز مشتری و با توجه به ابعاد درخواستی آن‌ها تولید می‌شوند و در زمیان ارجاع به محل ساخت تنها لازم است که ساندویچ پانل‌ها کنار هم مونتاژ شوند که در این مدل شما می‌توانید با استفاده از پیچ‌های مخفی تمامی اتصالات را به صورت نامرئی انجام دهید.

با توجه به این که انواع ساندویچ پانل اتاق تمیز در صنایع مواد غذایی، دارویی، آزمایشگاهی و.. مورد استفاده قرار می‌گیرد پس بدون شک باید از نفوذ عوامل خارجی به داخل جلوگیری شود که در طراحی این سازه‌ها تمامی استاندارد‌های محافظتی برای پیشگیری از نفوذ گرد و غبار، آلودگی، حشرات، میکروب و... رعایت شده است.

نتیجه‌گیری

کلیه تجهیزاتی که بر اساس استاندارد‌های سازمان جهانی طراحی شده‌اند می‌توانند در دسته ساندویچ پانل اتاق تمیز قرار بگیرند، در واقع این ورق‌ها از خاصیت ضد قلیایی و اسیدی برخوردار هستند و همین امر سبب شده که به عنوان یک نگهدارنده مواد شیمیایی و دارویی مورد استفاده قرار بگیرند. علاوه بر این به دلیل دوام و کیفیت متریال و نحوه ساخت امکان ماندگاری سازه را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و می‌تواند از مزیت طول عمر مفید سازه‌ها بهرمند شوید.

ساندویچ پانل کلین روم جز محصولات از پیش ساخته است و از این رو کمپانی‌های متعدد با هدف جلب رضایت مشتریان و انبوه‌سازی تولیدات با حفظ کیفیت اولیه یک خط تولید جداگانه را به این تجهیزات اختصاص داده‌اند، همین امر سبب شده طراحی و رنگ‌آمیزی آن همواره با کیفیت و تنوع بالایی همراه باشد.

در نهایت می‌توان عنوان کرد که نحوه ساخت و متریال مورد استفاده در تولید انواع ساندویچ پانل از اهمیت زیادی برخوردار است و مجموعه‌ای دنیای پانل با رعایت این استاندارد‌ها توانسته بخش عمده‌ای از تقاضای بازار را تأمین نماید، در واقع تمامی تولیدات این کمپانی بر اساس نیاز مشتریان و با استفاده از جدید‌ترین دستگاه‌های پیشرفته صورت می‌پذیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها