واریز یارانه جدید میلیونی به حساب سرپرست خانوار | واریز یارانه نقدی امشب

کد خبر: 1185326

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۱ مربوط به آبان ماه ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه قابل برداشت است.

واریز یارانه جدید میلیونی به حساب سرپرست خانوار | واریز یارانه نقدی امشب

بعد از گذشت چند سال از واریز یارانه نقدی امسال دولت مبلغ یارانه جدید را افزایش داد و این در حالی است که مبلغ یارانه جدید نسبت به افزایش سرسام آور قیمت ها ناچیز است. یارانه جدید برای افراد خاصی واریز شده است. یارانه جدید طبق دهک بندی برای سرپرست خانوار واریز خواهد شد.  اخبار بروز از یارانه جدید را در سایت رستا بخوانید.

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۱ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مطابق معمول، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

گفتنی است در صورتیکه این سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا اقدام نموده‌اند، اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

واریز یارانه به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی به دهک‌بندی و ثبت‌نامی‌های جدید

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه آبان ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه آبان ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.

منبع: تسنیم

سیده طیبه حسینی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: از 5 میلیون نفری که یارانه آنها در اردیبهشت ماه به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم پردرآمدی قطع شده بود، بعد از ثبت تقاضا برای بازنگری در دهک خانوار خود از طریق سامانه حمایت وزارت رفاه و  برگزاری آزمون وسع خانوار، یارانه 3 میلیون نفر به تدریج از تیرماه تاکنون برقرار شده است.

وی این نکته را هم گفت: براساس اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برگزاری آزمون وسع خانوار، از تیرماه یارانه عده‌ای برقرار شد و بعد از آن در مردادماه و شهریورماه یارانه افراد دیگری برقرار شد و در مجموع 3 میلیون خانوار جدید به جمع یارانه‌بگیران اضافه شده است.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه کسانی که با اجاره کارت ملی خود به دیگران سهمیه 2 هزار دلار دریافت می‌کنند قطع می‌شود، گفت: ما نمی‌گوییم یارانه آنها قطع می‌شود، اما کسانی که طبق دهک‌بندی و معیارهای وزارت رفاه در دهک دهم پردرآمدی قرار بگیرند، از یارانه حذف می‌شوند.

وی این نکته را هم تأکید کرد: آنچه که واضح است، اطلاعات خریداران ارز به عنوان فعالیت اقتصادی یک خانوار هم برای سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و هم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌شود و خانواری که مثلاً چهار نفر از اعضای آن با اجاره دادن کارت ملی خود، سهمیه ارز دریافت کرده باشند، این کار قطعا به عنوان یک فعالیت اقتصادی در خانوار ثبت می‌شود و در آزمون وسع خانوار لحاظ خواهد شد. همچنین در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هم این فعالیت به عنوان اطلاعات اقتصادی خانوار گنجانده می‌شود.

حسینی گفت: پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دارد و اطلاعات اقتصادی همه اعضای یک خانوار در آن ثبت می‌شود و بدیهی است که خرید و فروش ارز و همچنین گردش مالی ریالی این حساب‌ها به عنوان فعالیت اقتصادی و تراکنش مالی خانوار ثبت می‌شود. اگر یک خانوار چهار نفره کارت‌های ملی خود را در اختیار دلالان ارز قرار دهند، حدود 280 میلیون تومان در یک مقطع زمانی در حساب مجموع خانوار گردش می‌کند که به عنوان فعالیت اقتصادی کل خانوار لحاظ می‌شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد اینکه آیا آزمون وسع هرماهه برگزار می‌شود، گفت: برای کسانی که ثبت‌نام جدید تقاضا برای یارانه‌ای انجام داده‌اند و یا نسبت به حذف شدن یارانه خود تقاضا ثبت کرده‌اند، هم آزمون وسع خانوار از نظر اقتصادی و هم دهک‌بندی آنها انجام می‌شود و همچنین در مورد کسانی که خانوار جدید به واسطه ازدواج تشکیل می‌دهند، آزمون وسع و دهک‌بندی انجام می‌شود که اگر متقاضیان در دهک درآمدی یک تا 9 قرار بگیرند، یارانه به آنها تعلق می‌گیرد، و اگر در دهک پردرآمدی دهم باشند حذف می‌شوند.

وی ادامه داد: کسانی که در سامانه «دولت من» ثبت‌نام کرده‌اند مجدد درباره آنها دهک‌بندی می‌شود و اگر کسانی که به واسطه ازدواج خانوار جدید تشکیل داده باشند، صرف‌نظر از اینکه در خانوارهای قبلی خود یارانه می‌گرفتند یا نه، در مورد این خانوار جدید دو نفره مجدد دهک‌بندی و آزمون وسع برگزار می‌شود و کسانی که جزو 9 دهک کم‌درآمد باشند، یارانه به آنها تعلق می‌گیرد و آنهایی که در دهک دهم پردرآمد باشند، یارانه تعلق نمی‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص تعیین تکلیف یارانه ها در 1402 گفته است به احتمال زیاد همین میزان یارانه 400 هزار تومانی برای سال آینده ادامه داشته باشد.

 «مسعود میرکاظمی» رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با برنا در رابطه با تصمیم گیری برای ادامه دار بودن پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و یا ارائه کالابرگ در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: هنوز به این مرحله نرسیده ایم. فعلا کار بر روی منابع و مصارف در حال انجام است. باید درآمد‌ها و منابع و حقوق‌ها و ... مشخص شود. بحث یارانه‌ها در تبصره ۱۴ مورد بررسی قرار میگیرد و هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

وی در ادامه گفت: ولی احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که احتمال دارد در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کالابرگ منتفی شود و یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد شود گفت: بر روی سامانه باید کار شود و سامانه آمادگی پیدا کند و به شکل نمونه در یک استان و یا شهری اجرایی شود، اگر موفقیت آمیز باشد و مردم استقبال کنند حتما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها