مشکل تحصیل دانش آموزان ایرانی در ترکیه رفع شد

کد خبر: 1187123
مشکل تحصیل دانش آموزان ایرانی در ترکیه رفع شد

 

 

قطعا وقتی افراد به مهاجرت یا برنامه‌های بلند مدتی که برای گرفتن اقامت کشورهای مختلف دارند، فکر می‌کنند، به خوبی می‌دانند که چه چالش‌ها و مشکلاتی پیش روی آن‌هاست. همان‌طور که می‌دانید، ترکیه به عنوان یک کشور مهاجرپذیر، از محبوبیت بسیاری در بین ایرانیان برخوردار است. پارامترهای متعددی وجود دارد که ترکیه را اولویت اول متقاضیان اخذ اقامت قرار داده‌است. با وجود تمام مزایایی که در اخذ اقامت ترکیه وجود دارد، گاهی تحصیل دانش آموزان ایرانی در این کشور چالش برانگیز می‌شود که خوشبختانه به لطف مدرسه ایرانی در ترکیه، این مشکل مرتفع گردیده‌است. در ادامه ضمن بررسی شرایط مدرسه ایرانی در ترکیه، پارامترهای یک مدرسه خوب را معرفی می‌کنیم.

چالش‌های تحصیل در ترکیه

اگر قبل از معرفی و بررسی مدرسه ایرانی در ترکیه، چالش‌های تحصیل دانش آموزان ایرانی در مدارس ترکیه را بررسی کنیم، خالی از لطف نخواهد بود. آن دسته از افرادی که سال‌ها برای مهاجرت برنامه‌ریزی می‌کنند، قطعا به فکر تحصیل دانش آموزان خود در مدارس غیرایرانی هستند و حتما در این راستا تدابیر مناسبی می‌اندیشند و آن را به اجرا در می‌آورند. حساب این دسته از متقاضیان مهاجرت روشن است. در واقع این عده از افراد، با علم بر این که چه چالش‌هایی پیش روی آن‌هاست، پیش نیازهای زندگی و تحصیل در کشور مقصد را تأمین می‌کنند. در اینجا مسئله آن دسته از متقاضیانی هستند که یکباره و به دلایل متعددی، مجبور به مهاجرت یا مسافرت‌های طولانی به کشورهای خارجی می‌شوند.

کشور ترکیه به دلیل همسایگی و روابط دوستانه با ایران، شرایط زندگی، تحصیلی و شغلی ایده‌آلی را در اختیار اتباع ایرانی قرار داده‌است؛ بنابراین دانش آموزان شما می‌توانند در بهترین مدارس ترکیه به ادامه تحصیل بپردازند‌. وقتی از چالش تحصیل در ترکیه صحبت می‌کنیم، منظور تغییر یکباره شرایط تحصیل، تفاوت فرهنگی و زبانی بین دانش آموزان ایرانی و ترکی است. طبیعتاً دانش آموزی که یکباره وارد یک فضای ناآشنا شود‌، در حالی که حتی شناختی با فرهنگ و زبان فضای تحصیلی جدید ندارد، به سختی می‌تواند با فضا و آدم‌های جدید ارتباط برقرار کند. در این صورت اگر وضعیت درسی دانش آموز افت محسوسی داشته و حتی تا مرز شکست نیز پیش برود، چندان دور از انتظار نیست.‌ با توجه به اهمیت تحصیل دانش آموزان، ثبت نام و حضور در مدرسه ایرانی ترکیه، عاقلانه‌ترین و سریع‌ترین راه رفع این مشکل است.

دلایل عدم استقبال از مدرسه ایرانی در ترکیه

در بخش قبل، چالش تحصیل دانش آموزان ایرانی در ترکیه را بررسی کردیم. نکته اینجاست که چرا با وجود مدارس ایرانی در ترکیه، بسیاری از خانواده‌هایی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، تا این حد نگران تحصیل فرزندان خود هستند؟ دانش آموزان ایرانی می‌تواند تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دبیرستان را در مدرسه ایرانی در ترکیه سپری کرده و مدرک تحصیلی خود را دریافت نمایند؛ اما ممکن است به دلایل متعددی مانند: شرایط شغلی والدین، عدم آشنایی دانش آموز با محیط و زبان جدید، دور بودن مدارس و دلایل بسیار دیگر، دانش آموزان شرایط حضور فیزیکی در کلاس‌های درس را نداشته‌باشند. طبیعی است که این مسئله برای متقاضیان مهاجرت چالش برانگیز خواهد شد. هر چند جای نگرانی نیست، چون حتی در چنین شرایط نیز، یک راه حل منطقی و اساسی وجود دارد. دانش آموزان ایرانی مقیم ترکیه، می‌توانند از طریق شرکت در مدارس آنلاین ایرانی، به آموزش از راه دور بپردازند.

مدارس آنلاین ایرانی در ترکیه

این روزها با توسعه اینترنت و نفوذ آن به سیستم‌های آموزش و پرورش، می‌توان با عقل و منطق، اهمیت سیستم آموزش از راه دور را توجیه کرد. این سیستم آموزشی در بستر وب صورت گرفته و طبیعتا مرزهای جغرافیایی در آن محدودیتی ایجاد نمی‌کنند. دانش آموزان می‌توانند در هر کجای این کره خاکی تنها با یک ابزار هوشمند مانند گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ و غیره و البته دسترسی به اینترنت در کلاس‌های مجازی شرکت کنند. در مدرسه‌های آنلاین نیز تمامی محتواهای آموزشی مربوطه به صورت جامع با بهترین کیفیت ارائه می‌شوند‌؛ بنابراین با سیستم آموزش از راه دور، می‌توان چالش‌های حضور در مدرسه ایرانی در ترکیه را مرتفع ساخت. چه بسا آموزش از راه دور مزایای بیشتری برای دانش آموزان به همراه دارد. ساده‌ترین مزیت آن، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، بهبود وضعیت تحصیلی و یادگیری بیشتر است.

 مسلما حضور فیزیکی در مدارس ایرانی در ترکیه مزایای خود را دارد و قطعا این شکل از تحصیل در همه جای دنیا از اهمیت بسیاری برخوردار است. به عبارتی نمی‌توان هیچ از محسنات آموزش حضوری را نادیده گرفت. با این حال باز هم بسیاری از دانش آموزان، آموزش از راه دور را به شرکت در کلاس‌های حضوری ترجیح می‌دهند. از طرفی بهینه‌سازی شیوه‌های نوین آموزشی، این امکان را برای اساتید و معلم‌ها فراهم ساخته که بتوانند بازدهی تحصیلی دانش آموزان را در کلاس‌های آنلاین افزایش دهند. در مدارس آنلاین، تعامل مثبت و سازنده‌ای بین معلم و دانش آموز شکل گرفته و دانش آموزان علاقه بیشتری به تحصیل نشان می‌دهند. دانش آموزان می‌توانند با استفاده از منابع آموزشی متنوع و با کیفیت، در مدارس آنلاین با انگیزه و علاقه بیشتری درس بخوانند.https://file.tesmino.ir/images/2022/11/images_1668238572.jpg

مدرسه آموزش آنلاین ثمین

تا اینجا اهمیت مدرسه ایرانی در ترکیه و آموزش از راه دور برای دانش آموزان مقیم ترکیه روشن شد. حال وقت آن است که بهترین مدرسه آنلاین ایرانی را بشناسید.‌ مدرسه ثمین یک مدرسه ایرانی آنلاین است که خدمات آموزشی و تحصیلی را به ایرانیان مقیم کشورهای مختلف ارائه می‌دهد. دانش آموزان ایرانی که به هر دلیلی شرایط حضور فیزیکی در مدرسه ایرانی در ترکیه را ندارند، می‌توانند بهترین و جدیدترین خدمات آموزشی را در مدرسه مجازی ثمین دریافت کرده و در نهایت مدرک رسمی و معتبر وزارت آموزش و پرورش ایران را دریافت کنند. همان‌طور که می‌دانید، ابزارهای دیجیتال در عصر تکنولوژی امروز جذابیت زیادی برای افراد به خصوص کودکان و نوجوانان دارند‌. در این بین مدرسه آنلاین ثمین، با استفاده از بهترین محتواهای بصری و تمامی قابلیت‌های نرم افزاری رایانه‌ها، محتوای آموزشی جذاب و بهینه‌شده‌ای را به دانش آموزان ایرانی ارائه می‌دهد.

https://file.tesmino.ir/images/2022/11/images_1668238574.jpgجمع‌بندی

تحصیل دانش آموزان در مدرسه ایرانی در ترکیه یکی از چالش‌‌ها و دغدغه‌های اصلی افرادی است که به این کشور مهاجرت کرده‌اند. در این راستا مدرسه آنلاین ثمین با ارائه بهترین و جدیدترین شیوه‌های تدریس و ارزیابی مرتب و البته پشتیبانی حرفه‌ای از وضعیت تحصیلی دانش آموزان، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات آموزشی را از طریق کلاس‌های آنلاین ارائه می‌دهد. دانش آموزانی که به هر دلیل امکان حضور در کلاس‌های فیزیکی را ندارند، می‌توانند با شرکت در مدرسه آنلاین ثمین از تحصیل در یک مدرسه واقعی لذت برده و در نهایت مدرک معتبر تحصیلی ایرانی را از آموزش و پرورش دریافت کنند.

 

برچسب ها : مدرسه ایرانی,مدرسه ایرانی در ترکیه,مهاجرت به ترکیه,ترکیه,مدارس ترکیه,مدرسه آنلاین

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها