بهترین محصولات صادراتی ایران کدامند؟

کد خبر: 1187619
بهترین محصولات صادراتی ایران کدامند؟

بر‌اساس آمارها، کشورهای چین، امارات، عراق، ترکیه و افغانستان پنج بازار هدف نخست صادراتی ایران محسوب می‌شوند. امروزه بازرگانان متعددی در زمینه صادرات کالاهای ارزشمند ایران به این کشورها فعالیت کرده و درآمد بالایی کسب می‌کنند. اما سوال اصلی بسیاری از تجار این است که بهترین محصولات صادراتی ایران کدام هستند؟

آگاهی از ارزشمند‌ترین محصولات صادراتی ایران نه‌تنها برای بازرگانان مفید است؛ بلکه به رونق اقتصاد کشور نیز کمک فراوانی می‌کند. به همین دلیل، در این مقاله بهترین کالاهای صادراتی ایران را معرفی می‌کنیم. مطالعه این مطلب به همه تجار محترم و علاقه‌مندان به حوزه صادرات و واردات پیشنهاد می‌شود.

1.     نفت ایران؛ مهم‌ترین قلم در لیست محصولات صادراتی ایران

بدون‌شک مهم‌ترین کالای صادراتی و در‌واقع پایه صادرات ایران نفت است. هنوز که هنوز است چرخ اقتصاد کشورمان بر پایه نفت می‌چرخد؛ بنابراین نفت خام و مشتقات نفتی  را می‌توان جزء مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران معرفی کرد. امروزه این ماده ارزشمند توسط یک شرکت کشتیرانی معتبر به کشورهایی مانند ونزوئلا، هندوستان، چین، ایتالیا، یونان و چند کشور دیگر صادر می‌شوند.

2.     زعفران؛ یکی از گرانترین محصولات صادراتی ایران

سابقه کشت زعفران یا همان طلای سرخ در ایران به هزاران سال قبل باز می‌گردد. زعفران ایران را در دنیا به‌خوبی می‌شناسند؛ این ماده غذایی که بیشتر در ناحیه خراسان کشت می‌شود، به یکی از بهترین کالاهای صادراتی ایران تبدیل شده است. در‌حال‌حاضر، ایران با صادرات بیش از 120‌هزار کیلوگرم زعفران، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده طلای سرخ در جهان شناخته می‌شود.

با‌توجه‌به سودآوری بالای صادرات زعفران، تجار متعددی در حوزه تجارت این کالای ارزشمند فعالیت می‌کنند. حجم بالایی از زعفران ایران توسط روش‌های مختلف حمل و نقل ریلی بین المللی، هوایی یا دریایی به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

گرانترین محصولات صادراتی ایران

3.     پسته ایران؛ یکی از بهترین محصولات صادراتی ایران با سودآوری بالا

شاید بتوان پسته را پس از زعفران به‌عنوان محبوب‌ترین ماده غذایی صادراتی ایران معرفی کرد. در‌حال‌حاضر، کشورمان بزرگ‌ترین تولید‌کننده پسته در جهان است؛ این محصول صادراتی بیشتر در مناطقی مانند سمنان، کرمان، فارس و خراسان کشت می‌شود. امروزه بازرگانان متعددی این ماده غذایی ارزشمند را به بیش از 75 کشور دنیا در قاره‌های اروپا، آسیا و حتی آمریکا صادر می‌کنند.

بر‌اساس آمارها، ویتنام بزرگ‌ترین واردکننده پسته ایران در آسیا و آلمان نیز بزرگ‌ترین خریدار این محصول در قاره سبز اروپاست. شما عزیزان نیز اگر قصد صادرات از ایران را دارید، روی پسته با‌کیفیت و درشت ایران می‌توانید حساب ویژه‌ای باز کنید.

4.     فرش دست‌باف؛ هنر ناب و محبوب ایران در سطح جهان

امروزه در بسیاری از قصرهای مجلل و با‌شکوه جهان و حتی در کاخ‌های ریاست‌جمهوری نیز از فرش‌های نفیس و ارزشمند ایرانی استفاده می‌شود. ایران به‌عنوان گهواره تمدن جهان، برخی از زیباترین صنایع دستی دنیا را تولید می‌کند که یکی از آن‌ها فرش دست‌باف ایرانی است. بدون‌شک گلیم، قالی و فرش ایرانی یکی از بهترین محصولات صادراتی ایران هستند.

البته امروزه کشورهایی مانند هند، ترکیه، افغانستان و حتی چین نیز در حوزه تولید فرش دست‌باف فعال‌اند. ایران رقابت سنگینی با این کشورها دارد؛ اما به‌قول معروف، هنوز هم هنر ناب ایرانی یک چیز دیگری است! صادرات فرش به‌طور سالانه حدود 430‌میلیون دلار برای کشور ارزآوری می‌کند. این کالای نفیس را با افتخار در لیست محصولات صادراتی ایران قرار می‌دهیم.

5.     محصولات چرمی لوکس؛ بهترین تجارت در ایران در حوزه صادرات 

اگر به محصولات لوکس و گران‌قیمت علاقه دارید، در حوزه صادرات چرم و محصولات چرمی فعالیت کنید! تولید چرم طبیعی در ایران سابقه‌ای طولانی دارد. بر‌اساس آمارها سالانه حدود 26‌میلیون جلد چرم طبیعی در ایران تولید می‌شود؛ نکته جالب اینجاست که بیش از 80‌درصد این محصولات به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

چرم طبیعی ایران در بازار جهانی طرفداران خاص خود را دارد؛ اما نباید از رقبای قدرتمند خود در این حوزه غافل شویم. برای مثال، کشور همسایه ما یعنی ترکیه نیز سال‌های سال است که در حوزه صادرات چرم طبیعی در دنیا فعالیت می‌کند.

6.     خاویار؛ یکی از لوکس‌ترین کالاهای صادراتی ایران

خاویار یکی از گران‌ترین و بهترین محصولات صادراتی ایران است. این ماده غذایی ارزشمند و خوش‌خوراک در واقع تخم برخی از ماهی‌های خاویاری است که بیشتر در دریای خزر زندگی می‌کنند. در‌واقع بیش از 90‌درصد خاویار مصرفی دنیا از همین دریای خزر تامین می‌شود. در کشورمان ایران، استان سرسبز و جذاب گیلان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده خاویار کشور معرفی شده است.

صادرات کالا با هانزا

7.     خرمای درجه یک ایرانی؛ کالایی محبوب با ارزش غذایی بالا

خرما یکی از محصولات ارزشمندی است که در منطقه خاورمیانه به وفور کشت می‌شود. در ایران، استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان، بوشهر و سیستان‌و‌بلوچستانِ  عزیز در حوزه تولید انواع مختلف خرما فعالیت می‌کنند. امروزه صادرات این محصول به کشورهایی مانند روسیه، اندونزی، مالزی، چین و هند رواج فراوانی دارد.

کشمش، میوه‌های خشک‌شده و انار درجه یک ایران را نیز می‌تواند از بهترین کالاهای صادراتی ایران معرفی کرد. امروزه بازرگانان متعددی این محصولات را توسط شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی معتبر به سراسر جهان ارسال می‌کنند. در بخش پایانی مقاله، یکی از بهترین شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی بار در ایران را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

صادرات موفق و سودآور کالا را با خدمات حمل‌و‌نقل بین‌المللی هانزا تجربه کنید!

در این مقاله با 7 مورد از بهترین محصولات صادراتی ایران آشنا شدیم. برای صادرات موفق و سودآور باید از خدمات یک شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی معتبر استفاده کنید. شرکت هنزا ناو دریا با نام تجاری «هانزا» با سال‌ها تجربه در حوزه حمل بین‌المللی بار، محموله‌های صادراتی تجار و بازرگانان عزیز را به سراسر جهان ارسال می‌کند.

هانزا کلیه مجوزهای لازم را از مراجع قانونی ذی‌ربط دریافت کرده است. این شرکت معتبر کلیه محموله‌های صادراتی و وارداتی شما عزیزان را با بهترین قیمت و در کمترین زمان ممکن به مقصد خواهد رساند. برای آگاهی از خدمات هانزا کافی است وارد سایت این مجموعه به نشانی hansanav.com شوید یا با شماره تلفن 02143312000 تماس بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها