قیمت ورق کربن استیل

کد خبر: 1189950

قیمت ورق کربن استیل با ورق دیگر فلزات کمی متفاوت می‌باشد. اگر قصد خرید محصولات فلزی را دارید، می‌توانید با مشاورین مرکز ایران متال مارکت در ارتباط باشید؛ همچنین استعلام قیمت ورق کربن استیل نیز از این مرکز امکان پذیر است

قیمت ورق کربن استیل

 

قیمت ورق کربن استیل

امروزه بسیاری از صنایع جهت پیشبرد اهداف خود، نیاز دارند تا از مقادیر زیادی آلیاژ استفاده کنند. فلزات انواع مختلفی داشته که از لحاظ خصوصیات و کاربرد با یکدیگر متفاوت‌ هستند. کربن استیل و استنلس استیل دو نوع پرکاربرد آن‌ها به شمار می‌روند. ورق کربن استیل و ورق استنلس استیل از نظر ظاهر با هم مشابه می‌باشند، اما میان آن‌ها تفاوت‌های ساختاری زیادی وجود دارد. قیمت ورق کربن استیل با ورق دیگر فلزات کمی متفاوت می‌باشد. اگر قصد خرید محصولات فلزی را دارید، می‌توانید با مشاورین مرکز ایران متال مارکت در ارتباط باشید؛ همچنین استعلام قیمت ورق کربن استیل نیز از این مرکز امکان پذیر است.

 

 

فولاد چیست؟

در ابتدا برای پاسخ به سوال «فولاد چیست؟» باید به ماهیت خود فولاد بپردازیم. فولاد یا پولاد که به انگلیسی به آن (steel) گفته می‌شود، آلیاژی از آهن بوده که بین ۰٫۰۰۲ تا ۲٫۱ درصد وزن آن کربن می‌باشد. خاصیت فولاد به کمک تغییر در درصد میزان کربن، عناصر آلیاژی و عملیات حرارتی، قابل کنترل است. استفاده از فولاد به دلیل استحکام زیاد و قیمت نسبتاً پایین آن در ساخت صنایع مختلفی از قبیل ساختمان‌سازی، سازه‌های زیرساختی، ماشین آلات، تجهیزات و سلاح‌های نظامی کاربرد گسترده‌ای دارد.قیمت ورق کربن استیل باتوجه به کاربردهایی که دارد، بسیار مقرون به صرفه است.

 

عناصر فولاد

مهم‌ترین عناصر فولاد عبارت‌اند از:

  • نیکل؛ باعث افزایش استحکام شده و در عین حال باعث کاهش دمای شکست فولاد می‌شود.

  • مس؛ مقاومت در برابر ضربه و خوردگی را افزایش می‌دهد.

  • گوگرد؛ با ترد و خشک کردن فولاد انجام عملیات ماشین‌ کاری را بر روی آن راحت‌تر می‌کند.

  • کربن؛ ترکیبات این عنصر با آهن باعث سخت‌تر شدن فولاد می‌شود.

  • فسفر؛ استحکام فولاد را کاهش داده و ماشین ‌کاری آن را راحت‌تر می‌کند.

قیمت ورق کربن استیل، باتوجه به عناصر موجود در ترکیبات‌اش می‌تواند در بازه‌های قیمتی گوناگون، متغیر باشد.

فروش ورق کربن استیل

 

ورق کربن استیل

در استیل کربن یا همان فولاد کربن، اصلی‌ترین آلیاژ، عنصر کربن بوده که میزان آن به ۱.۲ درصد نیز می‌رسد. عنصر کربن باعث قوی‌تر و سخت شدن ورق کربن استیل می‌شود. یک انجمن فولاد و استیل در آمریکا (AISI) برای انواع متریال کربن استیل، معیارهایی را در نظر گرفته است که در این قسمت به آن می‌پردازیم:

  • میزان محتوای سیلیکون، نباید از ۰.۶ درصد بالاتر رود.

  • میزان محتوای منگنز، نباید از ۱.۶۵ درصد فراتر رود.

  • حداقل میزان مس لازم، نباید از ۴۰ درصد بیشتر شود.

  • حداکثر مقدار مس، نباید از ۰.۶ درصد تجاوز کند.

قیمت ورق کربن استیل باتوجه به میزان کربنی که داراست، متغیر می‌باشد. برای دریافت قیمت ورق استیل باید از فروشگاه های معتبر سوال کنید.

 

انواع ورق کربن استیل

انواع ورق کربن استیل به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند، و قیمت ورق کربن استیل در دسته‌های متفاوت، متغیر است. این سه دسته عبارت‌اند از:

  1. ورق استیل کم کربن

  2. ورق کربن متوسط

  3. ورق کربن بالا

خرید ورق کربن استیل

 

ورق استیل کم کربن

میزان کربن به کار رفته در ورق استیل کم کربن در حد ۰.۰۵ تا ۰.۳ درصد بوده و به آن ورق فولادی ساده نیز می‌گویند. مقادیر پایین کربن به کار رفته در این نوع ورق‌ها، باعث افزایش چکش‌خواری و شکل‌پذیری آن‌ها شده است. انعطاف‌پذیری بالای ورق  کم ‌کربن، آن را به گزینه‌ مناسبی برای استفاده در کارهایی با دقت بالا تبدیل کرده است؛ این کارایی بالا، باعث شده است تا قیمت ورق کربن استیل، بسته به کیفیت‌اش در بازه‌های قیمتی تغییر کند.

ورق‌های کربن متوسط و بالا

ورق‌های کربن متوسط و بالا، از انواع کربن‌های استیل هستند که در دماهای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما کار کردن با آن‌ها نیز به همان اندازه سخت‌ می‌باشد. چرا که مقادیر بالای کربن موجود در آن‌ها سبب شکنندگی ساختارشان شده است. قیمت ورق کربن‌ استیل با درصد کربن بالا می‌تواند کمی بالاتر از انواع دیگر باشد.

کاربرد‌های ورق کربن استیل

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، ورق کربن به اندازه کربن به کار رفته، سخت‌تر و قوی‌تر می‌شود. با توجه به انواع این ماده، کاربرد آن هم متفاوت است؛ قیمت‌ ورق کربن استیل، از عوامل گوناگون، می‌تواند تغییر پذیرد.

به عنوان نمونه، ورق کربن استیل کم کربن برای ساخت لوله و قوطی کنسرو مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در حالی که ورق‌هایی با کربن متوسط برای ساخت قطعات ماشین‌آلات، میل‌لنگ و ریل قطار مناسب هستند. در مقابل، از ورق پر کربن برای ساخت شمشیر، ابزار برش و سیم‌هایی با استحکام بالا استفاده می‌شود. مهم‌ترین کاربردهای ورق کربن استیل به شرح زیر می‌باشد:

  • قیمت مقرون‌ به‌ صرفه

  • دوام مناسب

  • استحکام و دوام کششی بالا

  • انعطاف‌ پذیری قابل قبول

  • دارای خاصیت رسانایی حرارتی

  • سازگاری با محیط‌ زیست

  • بی ‌خطر

تشخیص ورق کربن استیل از ورق استنلس

اگر به دنبال نحوه تشخیص ورق کربن استیل از ورق استنلس هستید، باید بگوییم که استنلس معمولاً براق است. در حقیقت، استنلس استیل شبیه به قاشق استیل بوده و در گریدهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود. زیاد شدن کروم در آن به معنای بالا بودن گرید و بیشتر بودن میزان استفاده است. از همین رو ممکن است قیمت‌های گوناگونی برای این نوع ورق تعیین شود.

پس در حقیقت، شناخت کربن‌های استیل و استنلس استیل معمولاً به یک اندازه آسان است، اما کربن مات را می‌توان با گلدان‌های چدنی و نرده‌های فرفورژه‌ای مقایسه کرد. نهایتاً به این سؤال برمی‌گردیم، که «استیل کربن بهتر است یا استنلس استیل؟» باید بگوییم که این مسئله نیازمند بررسی جامع است. اگر ‌که یکی از این متریال‌ها قرار است در معرض دید باشند، باید از متریال استنلس استفاده کنید. اما در بسیاری از پروژه‌ها همین هزینه‌های هرچند اندک نیز مسئله مهمی می‌باشد. در نهایت، بهتر است به سراغ مدل کربن بروید که به‌ مراتب ارزان‌تر است. قیمت ورق کربن استیل یک عامل مهم در مورد انتخاب و خرید آن است.

 

ورق آلومینیوم

آلومینیوم، دانسیته‌ای برابر ۲.۷ گرم بر سانتی‌متر مکعب داشته که تقریبا یک سوم دانسیته فولاد، مس یا برنج می‌باشد. این فلز، در بیشتر محیط‌ها مثل اتمسفر، آب، محیط‌های پتروشیمی و سیستم‌های شیمیایی متعدد دیگر قابلیت مقاومت خوردگی بالایی از خود نشان می‌دهد. سطوح آلومینیومی می‌تواند به شدت منعکس کننده باشد. همچنین انرژی تشعشعی، نور مرئی، گرمای تشعشعی و امواج الکترومغناطیسی به طور پربازده‌ای منعکس می‌گردند، در حالی که سطوح آندایز شده و آندایز شده سیاه می‌توانند منعکس کننده یا جذب کننده نور باشند.

خاصیت منعکس کنندگی این فلز در حالت پولیش شده، در بازه گسترده‌ای از طول موج‌ها، منجر به انتخاب آن برای انواع مصارف تزئینی و خاص شده است. ورق آلومینیوم خواص بالایی داشته، از همین رو مورد توجه صنعتگران زیادی واقع شده است.

تولید ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم، به صورت مستقیم از شمش آلومینیوم تولید می‌شود. در این فرآیند، ابتدا شمش آلومینیوم در درجه حرارت‌های بسیار بالا، گرم شده و سپس جهت افزایش طول از میان غلتک‌ها عبور داده می‌شود و ضخامت آن کاهش می‌یابد. محصول نهایی پس از سردشدن، به شکل ورق یا رول پیچیده شده، روانه بازار مصرف می‌شود. زمانی که آلومینیوم از بین رول‌های تحت ‌فشار عبور داده می‌‌شود، بسیار نازک شده و در جهتی در حال حرکت، کشیده‌‌تر می‌شود. این فرایند ساده مبنای تولید ورق آلومینیوم می‌باشد.

اگر بخواهیم فرایند تولید ورق آلومینیوم را توضیح دهیم، باید بگوییم که، ابتدا عمل رول‌سازی با شمش‌های ورقی شکل از پیش حرارت دیده، آغاز می‌شود. این شمش‌‌ها می ‌توانند بیش از ۲۰ تن وزن داشته باشند. به‌ نسبت زیادتر شدن اندازه نوردهای رول کننده، اندازه شمش‌ها نیز بیشتر خواهد بود. یک شمش حدودا ۶ فوت عرض و ۲ فوت بلندی و بیش از ۲ فوت نیز ضخامت دارد. این شمش ابتدا حرارت داده می‌شود تا به دمای مناسب رول شدن برسد، سپس داخل یک نورد خردکننده می‌شود تا در آنجا آن‌ قدر به جلو و عقب رول شود تا ضخامتش کاهش ‌یافته و به ‌اندازه‌ای حدود چند اینچ برسد.

کاربردهای ورق آلومینیوم

آلومینیوم همواره فلزی محبوب در دست صنعتگران گوناگون بوده است. ورق آلومینیوم، پرکاربردترین فرم از آلومینیوم می‌باشد که دارای کاربردهای زیادی در صنایع مختلف است. این نوع ورق که در انواع بسیار متنوعی تولید می‌شود، به ‌طور مستمر قابلیت بازیافت دارد و جالب است بدانید که حین بازیافت خاصیت‌های خود را از دست نمی‌‌دهد. ورق آلومینیوم، در موارد زیادی کارایی دارد. برای مثال، یکی از کاربردهای این نوع ورق در صنعت هوایی و ساخت بدنه هواپیما، فضاپیما و جت‌‌ها و نیز مخزن سوخت فضاپیماها است. ورق این فلز همچنین در صنعت ساختمان‌‌سازی نیز استفاده می‌‌شود؛ مانند ساخت نمای ساختمان‌ها، پوشش بیرونی دیوارها، ناودان‌ها، ساخت سقف و سایه‌‌بان، در اتصالات آشپزخانه و نیز ساخت گاراژ هم به کار می‌‌رود. این نوع ورق را در انواع رنگ‌ها می‌توان یافت. همچنین ورق‌‌های آلومینیومی در ساخت وسایل برقی منزل و وسایل آشپزی نیز استفاده می‌شوند.

کاربردهای ورق آلومینیوم عبارت‌اند از:

  • صنایع حمل و نقل

  • پوسته جت

  • مخازن سوخت هوافضا

  • مخازن نگه‌دارنده سوخت در دمای پایین

  • ریل‌های راه آهن

  • صنایع نظامی

  • ساخت لوازم‌خانگی

  • صنعت دارو سازی

  • ساختن پلاک‌ها

  • صنایع ساخت و ساز

 

ویژگی‌های ورق آلومینیوم

ویژگی‌های ورق آلومینیوم عبارت‌اند از:

  • وزن وایین

  • قیمت مناسب

  • شکل پذیری بالا

  • قابلیت انعطاف پذیری

  • سطح صاف و یکدست

  • مقاومت در برابر زنگ زدگی

قیمت ورق کربن استیل

 

ورق مس

ورق مس، یکی از انواع ورق‌های رنگین است؛ ورق‌های رنگین عمدتا از جنس آلومینیوم، مس و آلیاژهای آن می‌باشند. مس فلزی انعطاف‌پذیر، با قابلیت انتقال حرارت و هدایت الکتریکی بالایی می‌باشد. مس در کنار فولاد و آلومینیوم جز فلزات پر مصرف در صنعت نیز می‌باشد.

مس به روش حرارتی از سنگ معدن مس در کوره‌هایی به نام کوره فلش استحصال می‌شود، برای تولید مس با درجه خلوص بالا در حد ۹۹.۹۹ درصد از روش‌های الکتروشیمیایی استفاده می‌شود، خروجی اصلی مجتمع‌های مس تحت عنوان مس کاتد که برگرفته از روش تولید و خالص سازی آن می‌باشد، با درصد خلوص معینی روانه بازار می‌شود.

مقایسه مس با دیگر فلزات

برای مقایسه مس با دیگر فلزات، باید بگوییم که، اگرچه استحکام تسلیم بعضی از آلیاژهای مس بالاست، اما استحکام ویژه آن‌ها، کمتر از آلیاژهای آلومینیم و منیزیم می‌باشد. همچنین مقاومت خستگی، خزشی و سایشی آلیاژهای مس از آلیاژهای آلومینیم و منیزیم بهتر است. بیشتر آلیاژهای مس، انعطاف‌پذیری، مقاومت به خوردگی و قابلیت هدایت الکتریکی و حرارتی خوبی دارند. عمدتا آلیاژهای مس برای انواع مکانیزم‌های استحکام ‌بخشی قابلیت دارند

ایران متال مارکت

مرکز ایران متال مارکت قصد دارد تا با واردات و مشارکت در تولیدات داخلی، جنس مورد نظر شما را با نازل‌ترین قیمت در بازار آماده و به سراسر ایران ارسال نماید. با خرید از ایران متال مارکت، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خرید خود را با کیفیت بالا انجام داده‌اید و همچنین پایین‌ترین قیمت را در بازار نسبت به کیفیت بالا دریافت کرده‌اید. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت ورق کربن استیل، با مشاورین این مرکز در ارتباط باشید.

ورق کربن استیل

محاسبه قیمت ورق کربن استیل

به دلیل تغییر قیمت‌های مواد اولیه تولید ورق کربن استیل، قیمت واحدی برای این محصول تعریف نمی‌شود و شما باید آن را به صورت مستقیم از مراکز معتبر، مانند ایران متال مارکت یا آیرومارت استعلام بگیرید. محاسبه قیمت ورق کربن استیل، باتوجه به نوع و میزان مد نظر شما بیان می‌شود.

جمع بندی

همانطور که در متن بالا گفته شد، ورق کربن استیل کاربرد‌های فراوانی داشته و در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. قیمت ورق کربن استیل در بازه‌های زمانی و قیمتی گوناگون، متغیر بوده و باتوجه به میزان مد نظر شما، اعلام می‌شود.

 

سوالات متداول

چگونه می‌توان ورق کربن استیل را خریداری کرد؟

شما می‌توانید این محصول را از مراکزی مانند ایران متال مارکت خریداری کنید.

کاربردهای ورق کربن استیل چیست؟

ورق کربن استیل در انواع گوناگونی از صنایع مانند ماشین سازی، صنایع ظروف و... کاربردهای فراوانی دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها