تحولی جدید در لوازم تحریر

کد خبر: 1190397
تحولی جدید در لوازم تحریر

 

 

از نقش مهم و پررنگ انواع لوازم تحریر به ویژه خودکار در زندگی تمام اقشار جامعه از جمله کارمندان بانک‌ها، ادارات و محیط‌های آموزشی مانند مدارس و آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی نمی‌توان چشم پوشی کرد. خودکارها به حدی مهم و کاربردی هستند که عدم استفاده از آن‌ها در نظام آموزشی، نظام بانکداری و ادارات کشور اختلال ایجاد می‌کند‌. با پیشرفت تکنولوژی تحول جدیدی در تولید و عرضه انواع مختلف نوشت افزارهای موجود در بازار ایجاد شده و این موضوع در افزایش علاقه و انگیزه دانش آموزان به تحصیل تاثیر بسیار زیادی داشته‌است. همان‌طور که اشاره کردیم، علاوه بر دانش آموزان، بسیاری از کارمندان بانک و ادارات نیز در محل کار خود از خودکارهای فانتزی جدید استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع لوازم تحریر و نکات مهم در زمان خرید این لوازم بپردازیم و سپس به طور ویژه درباره کاربرد خودکار فانتزی صحبت کنیم.

لوازم تحریر چیست و انواع آن کدام است؟

به همه لوازمی مانند مداد، خودکار، دفتر، پاک کن، تراش، پرگار، نقاله، خط کش، گونیا، جامدادی، قلم، مرکب، پوشه، پنس و غیره که به نوعی با نوشتن مرتبط هستند، لوازم تحریر یا نوشت افزار گفته می‌شود. به نوشت افزارهایی که دارای طراحی بسیار جذاب و خاصی هستند و توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند، لوازم تحریر فانتزی گفته می‌شود. قیمت نوشت افزارهای فانتزی نسبت به انواع ساده کمی گران‌تر است‌‌. قبل از خرید این لوازم، باید اطلاعات خود را درباره آن‌ها افزایش دهید تا خرید هوشمندانه‌تری داشته‌باشید. در فروشگاه‌های اینترنتی معتبری مانند فروشگاه هیس، لوازم تحریر متنوعی به فروش می‌رسد که در ادامه با انواع مختلف آن‌ها آشنا خواهید شد.

  • نوشت افزارهای عمومی

نوشت افزارهای عمومی شامل لوازمی مانند مداد رنگی، مداد مشکی، ماژیک، خودکار، پاک کن و غیره هستند. این لوازم توسط برندهای مختلف در اشکال و اندازه‌های متنوع و جذاب تولید می‌شوند و بیشتر برای نوشتن کاربرد دارند. این لوازم از سال‌ها پیش تا به امروز طرفداران خاص خود را دارند و بیشتر مورد توجه قشر دانشجو و دانش‌آموزان دبیرستانی هستند.

  • نوشت افزارهای فانتزی

در بخش‌های قبلی مقاله هم اشاره کردیم که به نوشت افزارهایی که دارای طرح‌های جذاب، زیبا و رنگارنگ باشند و توجه اکثر افراد به ویژه دانش آموزان را به خود جلب کنند، نوشت ابزار فانتزی گفته می‌شود. این لوازم عبارتند از: کلاستور فانتزی، جامدادی‌های فانتزی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، مداد نوکی‌های فانتزی، مدادتراش فانتزی، مداد رنگی فانتزی، خودکارهای فانتزی اکلیلی و رنگی با رنگ‌‌بندی‌های متنوع، هایلایتر رنگی، دفتر‌های خط دار و نقاشی، دفتر یادداشت فانتزی، روان نویس فانتزی و غیره. نوشت افزارهای فانتزی این روزها به عنوان پرفروش‌ترین محصولات بازار شناخته می‌شوند و طرفداران بسیار زیادی دارند.

  • لوازم تحریر اداری

این لوازم در ادارات خصوصی و دولتی، بانک‌ها، دفاتر مدارس، موسسه‌های فرهنگی و هنری و غیره کاربرد بسیار زیادی دارند و شامل لوازمی مانند پاکت نامه، گیره، پوشه، منگنه، غلط گیر، خودکار، استامپ و غیره هستند. در فروشگاه‌هایی مانند فروشگاه هیس به انواع مختلف لوازم اداری با قیمت مناسب عرضه شده‌اند.

  • لوازم مخصوص خوشنویسی

بعضی از نوشت افزارهای عرضه شده در فروشگا‌ه‌ها به عنوان لوازم خوشنویسی شناخته می‌شوند و شامل لوازمی مانند قلم نی، قلم تراش، مرکب و لیقه هستند. خوشنویسی در ایران جزو هنرهای بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود و بسیاری از افراد با خط خوش خود تابلوهای جذاب و زیبایی به وجود می‌آورند.


در زمان خرید لوازم تحریر برای دانش آموزان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای این که مناسب‌ترین نوشت افزارهای مورد نیاز فرزندان دانش آموز خود خریداری کنید، باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشته‌باشید که در ادامه درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.لیست لوازم تحریر دبستان که دانش آموزان نیاز دارند

  • توجه به سن و سال دانش آموز

والدین در زمان خرید لوازم تحریر مورد نیاز فرزندان خود باید سن دانش آموز را مد نظر قرار دهند. برای دانش آموزان کم سن و سال لوازم فانتزی جذابیت بیشتری دارند و خرید برخی از لوازم مانند گونیا، نقاله، پرگار و غیره لزومی ندارد.

  • توجه به دختر یا پسر بودن دانش آموز

نکته دیگری که در زمان خرید انواع مختلف نوشت افزار باید مورد توجه والدین قرار بگیرد، توجه به جنسیت دانش آموز است. والدین باید بدانند که شکل ظاهری و رنگ لوازمی که برای دخترها تولید شده‌است، با لوازم پسرانه متفاوت است. دخترها اغلب به رنگ‌های شادی مانند قرمز، صورتی، نارنجی و غیره علاقه‌مند هستند و پسرها رنگ‌های خنثی و رنگ‌های مثل آبی، زرد و غیره را بیشتر می‌پسندند. علاقه بیشتر دخترها به لوازم فانتزی را نیز نمی‌توان انکار کرد.

  • انتخاب مداد و مدادتراش مناسب

برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، خرید مداد از حساسیت بیشتری برخوردار است.‌ در زمان انتخاب مداد، بیشتر سراغ مدادهایی که بروید که نه خیلی نرم و نه خیلی سفت باشند؛ زیرا مدادهای نرم به سرعت تمام می‌شوند و مدادهای سفت نیز نوشتن را برای دانش آموز سخت می‌کنند. مدادتراش‌های مخزن‌دار نسبت به مدادتراش‌های ساده، طرفداران بیشتری دارند؛ زیرا در زمان تراشیدن انواع مداد مشکی یا رنگی باعث کثیف شدن محیط نمی‌شوند.

  • توجه به برند تولیدکننده لوازم تحریر

والدین باید در زمان خرید نوشت افزارها برای دانش آموزان به برند تولیدکننده این محصولات نیز توجه ویژه‌ای داشته‌باشند. برندهای معروف و شناخته شده همواره با تولید محصولات باکیفیت، جدید و منحصر به فرد، تحول زیادی در بازار ایجاد می‌کنند. هر چه یک محصول از طراحی و ساختار جدیدتری برخوردار باشد، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند.


روان نویس و خودکار فانتزی برای چه افرادی مناسب است؟

سال‌‌های بسیار زیادی است که دیگر کسی برای نوشتن‌ از مدادهای مشکی استفاده نمی‌کند؛ زیرا روان نویس‌ها و خودکارها جای مداد را گرفته‌اند. در گذشته اکثر دانش‌آموزان و کارمندان از خودکار آبی برای نوشتن استفاده می‌کردند؛ اما امروزه روان‌ نویس‌ها و خودکارهای فانتزی در رنگ‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه شده‌اند. برخی از افراد گمان می‌کنند که خودکار فانتزی فقط مناسب دختران است. این در حالیست که بسیاری از آقایان هم با هر گروه سنی، از خودکارهای فانتزی برای نوشتن استفاده می‌کنند. برای استفاده از انواع و اقسام نوشت افزار از جمله خودکار فانتزی، هیچ گونه محدودیتی از نظر جنسیت و سن و سال وجود ندارد؛ زیرا این محصولات در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند و در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرند.متوسط هزینه خرید هر دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۱ / قیمت لوازم تحریر یک سوم  حقوق کارگران است!

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا توضیح دادیم که تولید نوشت افزارهای فانتزی چه تحولی در بازار ایجاد کرده‌ است. سپس به معرفی انواع مختلف نوشت افزار پرداختیم و نکات مهمی را که در خرید این محصولات از فروشگاه هیس باید مورد توجه قرار گیرد، را معرفی کردیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده‌باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها