بهترین عینک برای کار با کامپیوتر و گوشی موجود در بازار!

کد خبر: 1190814

بهترین عینک برای کار با کامپیوتر و گوشی موجود در بازار ایران که باید بشناسید، کدام است؟ از کجا عینک بلوکات تهیه کنیم؟

بهترین عینک برای کار با کامپیوتر و گوشی موجود در بازار!

 

 

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروزه انسان‌ها از تجهیزات هوشمند (موبایل، کامپیوتر، لپ تاپ) برای رسیدگی به کارها استفاده کنند. تجهیزات هوشمند با ساطع کردن نور مضر آبی رنگ باعث آسیب چشم می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهد که تجهیزات هوشمند احتمال ابتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا را افزایش دهند. نور آبی لپ تاپ و موبایل باعث تولید مولکول‌های سمی در سلول‌های نوری چشم می‌شود؛ بنابراین باید از راه‌های موجود برای جلوگیری از ورود نور آبی به سلول چشم استفاده کرد.

عینک بلوکات و بلوکنترل مانع از ورود نور آبی به چشم می‌شوند. اما این سوال ممکن است برای برخی از افراد ایجاد شود که کدام یک از این دو عینک برای کار با گوشی و کامپیوتر مناسب است؟ در این محتوا به مقایسه دو عینک بلوکنترل و بلوکات می‌پردازیم؛ تا با آگاهی بیشتری خرید عینک مناسب کار با تجهیزات هوشمند را انجام دهید. این نوع عینک ها به عنوان عینک کامپیوتر هم شناخته می شوند.

عینک بلوکات چیست؟ (+کاربرد آن)

images_1669200963.jpg

عینک بلوکات ابزاری است که برای مسدود کردن نور آبی رنگ صفحات الکترونیکی توسط پزشک تجویز می شود. عینک بلوکات قابلیت جلوگیری از ورود 93 تا 97 درصد نور آبی را دارد. عینک‌های بلوکات می‌توانند هنگام کار با صفحه نمایش الکترونیکی از خستگی چشم و قرمزی آن جلوگیری کنند.

عینک بلوکات باعث می‌شود تا رنگ‌های سفید به رنگ شیری یا کرم دیده شوند. این عینک برای کسانی که روزانه بین 2 تا 3 ساعت از تجهیزات هوشمند استفاده می‌کنند، مناسب است.

عینک بلوکنترل چیست؟ (+کاربرد آن)

عینک بلوکنترل مانند عینک بلوکات از ورود نور آبی رنگ به چشم جلوگیری می‌کند. نوری که به چشم انسان ساطع می‌شود؛ از سه رنگ آبی، زرد، قرمز تشکیل می‌شود. این سه رنگ در کنار هم باعث می‌شوند تا انسان رنگ اجسام و محیط اطراف را به خوبی تشخیص دهد. اگر رنگ آبی به طور کامل توسط عینک بلوکات حذف شود، انسان قادر به تشخیص درست رنگ نخواهد بود.

اما عینک بلوکنترل مانند عدسی چشم امکان تشخیص درست رنگ را می‌دهد. عدسی بلوکنترل تمام طیف نور آبی را فیلتر نمی‌کند؛ یعنی عینک‌های بلوکنترل تنها نورهای مضر آبی رنگ را قبل از ورود به چشم فیلتر می‌کنند. عینک بلوکنترل باعث ورود نور آبی مفید به چشم می‌شود. کسانی که روزانه 4 تا 5 ساعت به صفحه نمایش الکترونیکی نگاه می‌کنند باید از این مدل عدسی استفاده کنند.

بررسی تفاوت اصلی عینک بلوکنترل و بلوکات

نسل جدید عینک‌های کامپیوتری باعث شده است تا محبوبیت عینک بلوکات بین متقاضیان کمتر شود. امروزه بیشتر کسانی که از کامپیوتر و موبایل استفاده می‌کنند؛ مایل هستند تا عینک موبایل یا کامپیوتر را خریداری کنند. عینک‌های بلوکنترل نسبت به عینک بلوکات قیمت بیشتری دارند؛ اما عملکرد درست آن‌ها باعث شده است تا با وجود قیمت بالا تقاضای زیادی داشته باشند.

تفاوت اصلی عینک‌های بلوکنترل و بلوکات این است که عینک بلوکنترل تنها نور مضر آبی را فیلتر می‌کند اما عدسی بلوکات تمام طیف‌های نور آبی را حذف می‌کند. عینک‌های بلوکات در صورت استفاده طولانی باعث اختلال در عملکرد چشم می‌شوند اما عینک بلوکنترل آسیبی به چشم وارد نمی‌کند.

بهترین عینک موجود در بازار کدام است؟

بهترین عینک برای کار با گوشی و لپ تاپ با توجه به زمان استفاده از آن متفاوت است. کسانی که زمان زیادی از وقت خود را صرف کار با تجهیزات الکترونیکی می‌کنند؛ باید از عینک بلوکنترل استفاده کنند تا در کنار فیلتر نور مضر؛ طیف نورهای مفید به چشم ساطع شوند.

اگر فردی زمان کوتاهی از وقت خود را صرف کار با لپ تاپ و کامپیوتر می‌کند؛ می‌تواند از عینک بلوکات که قیمت کمتری دارند استفاده کنند.

آیا استفاده از عینک بلوکات و بلوکنترل برای افرادی که عینک اصلاحی دارند، ممکن است؟

کسانی که به دلیل عیوب انکساری چشم (نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم) از عینک‌های اصلاحی استفاده می‌کنند، می‌توانند در کنار آن از این عینک‌ها استفاده کنند. قابلیت ادغام دو عدسی اصلاحی و بلوکات یا بلوکنترل نیز در مراکزی که به ساخت عینک می‌پردازند مناسب است.

کسانی قصد خرید عینک بلوکات و بلوکنترل را دارند؛ باید به پزشک چشم مراجعه کنند و بعد از اطلاع دقیق از نمره چشم؛ برای تهیه عینک مخصوص کامپیوتر اقدام کنند.

چرا باید از عینک بلوکات یا بلوکنترل استفاده کنیم؟images_1669200972.jpg

 

استفاده از عینک بلوکات و بلوکنترل می‌تواند سلامت چشم و بهبود کیفیت کارهای فرد را افزایش دهد. برخی از مزایای عینک بلوکات و بلوکنترل عبارت است از:

  • جلوگیری از سردرد
  • بهبود بینایی چشم
  • جلوگیری از خستگی چشم
  • جلوگیری از حالت تهوع
  • ایجاد کنتراست بالا
  • کاهش احتمال بروز بیماری دژنراسیون و نزدیک بینی

از کجا باید یک عینک مناسب برای خود تهیه کنیم؟

فروشگاه‌های زیادی هستند که در بازار عینک‌های بلوکات و بلوکنترل ارائه می‌کنند، اما در این میان، فروشگاه‌های تخصصی که محصولات اورجینال ارائه می‌کنند، نسبت به سایر موارد به راحتی قابل تشخیص نیستند! برای آنکه کار شما راحت شود به شما فروشگاه تخصصی عینک امیر را معرفی می‌کنیم.

این فروشگاه با در بر گرفتن برندهای مختلف در این حوزه محصولات باکیفیت و اورجینالی را به شما ارائه می‌کند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین مزیت اصلی خرید از این فروشگاه، مشاوره تخصصی و رایگانی است که قبل از خرید به شما ارائه می‌شود تا محصول مورد نیاز خود را بر اساس بودجه و نیازتان تهیه کنید.

اگر در این زمینه تجربه یا پیشنهادی دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها