چمستان کجاست ؟

کد خبر: 1191195
چمستان کجاست ؟

 

چمستان منطقه زیبای جنگلی که در قدیم به آن در گویش محلی چَماسِّن یا چَمِسْتون می گفتند.این شهر در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر نور و در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر ساری و ۲۵ کیلومتری آمل قرار دارد.

و در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد و با توجه به کمربندی جدید شهر امامزاده عبدالله زمان کمتری برای رسیدن به شهر و منطقه چمستان در راه خواهید بود از آنجا که منطقه چمستان از روستاهای زیادی تشکیل شده و نزدیکی آن شهرهای بزرگی از جمله آمل نور قرار دارد از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار می باشد. فاصله چمستان تا دریا نیز از خود شهر چمستان تا سواحل شهرستان نور حدود ۲۵ دقیقه می باشد. منطقه چمستان به دلیل داشتن جنگل های انبوه و قرار گیری در دامنه کوه هایی که پوشیده از درخت می باشند زیبایی زیادی دارد.

منطقه چمستان دارای مناطق زیبا و دیدنی بسیار زیادی می باشد از جمله پارک جنگلی کشپل ، آب گرم لاویج ، دریاچه الیمالات ، جنگل واز  و دیگر مناطق تفریحی و توریستی و گردشگری با توجه به خاک حاصلخیز منطقه توجه زیادی به کشاورزی نیز شده مزارع برنج و باغات مرکبات و کیوی در این منطقه بسیار زیاد و با بازدهی بسیار خوبی می باشند.

آب و هوای چمستان تحت تاثیر به خاطر نزدیکی به جنگل بسیار مطبوع بوده و در تابستان نه گرمای زیاد و در زمستان نیز معتدل می باشد.

 

قیمت ویلا در چمستان

عوامل تعیین کننده قیمت ویلا در چمستان

مهم ترین و اصلی ترین سوالی که در چمستان برای خرید ویلا چمستان سوال می شود این است که قیمت ویلا در چمستان به چه صورت است دلیل تفاوت قیمتی زیاد گرانی و یا ارزانی بعضی از مناطق به چه دلیلی هست ؟

در همه مناطق چمستان ساخت و ساز ویلا در جریان هست در بعضی از مناطق پر رونق و خرید و فروش بسیار عالی ولی در بعضی از مناطق با توجه به قیمت پایین نسبت و پیشنهاد خرید ویلا اقساطی چمستان می شود و نسبت به دیگر مناطق خرید و فروش بسیار سخت انجام می شود و خرید ها بیشتر توسط افرادی که شناخت به منطقه ندارند صورت می گیرد.

2

عوامل محیطی

دلایل زیادی در تعیین قیمت ویلا چمستان موثر است که در اولین مرحله می توان به عوامل محیطی مانند نزدیکی به جنگل و پای کوه که از موارد بسیار زیبا در منطقه می باشد را در نظر گرفت یا در نزدیکی روستا و یا ویلای ساخته شده یک دریاچه یا آب بندانی وجود داشته باشد که به دلیل زیبایی این آب بندان و تقاضای بالای خرید و نبود این مقدار زمین برای ساخت و عدم توازن عرضه و تقاضا موجب افزایش قیمت زمین  و قیمت ویلا در آن منطقه می شود.

 

عوامل جمعیتی در تعیین قیمت ویلا در چمستان

3

نکته دیگری که می تواند در افزایش قیمت یک منطقه در چمستان تاثیر گذار باشد تراکم جمعیت و وسعت زمین های  داخل بافت روستا در منطقه بوده و اینکه در این روستاها طرح هادی اجرا شده باشد و روستاها از خیابان های عریض و جاده های سالم  و کوچه بندی های درست و دارای زیر ساخت های درست و پاسخگوی افزایش جمعیت خوش نشین در فصل گرما باشند. از قبیل آب شرب ، توان برق در روزهای گرم ، داشتن اینترنت و بستر مخابراتی درست در آن منطقه 

توضیح اینکه این تصویر برای توضیح نمونه روستاهای موجود و امکانات جاده ای می باشد و روستاهای زیادی برای مثال وجود دارد ک به دلیل از یاد بردن نام برخی از روستاها از نام بردن آنها خودداری می کنیم .

نوع و محل قرار گیری زمین

دلیل دیگر تعیین کننده قیمت ویلا در چمستان ،  نوع زمینی است که در آن ویلا ساخته شده است آیا این زمین داخل بافت می باشد خرید زمین چمستان به این بستگی دارد که آیا دارای مجوزهای لازم برای گرفتن سند عرصه و اعیان می باشد؟ آیا به زیر ساخت هایی مثل آب ، برق ، گاز دسترسی دارد یا خیر

در نوع انتخاب زمین باید به چند چیز دقت کرد شکل هندسی زمین ، حریم های نهر ،رودخانه و مناطق سیل خیز ، کاربری زمین که صد در صد باید مسکونی باشد و نوع دسترسی جاده ای به زمین  و یا ویلا چگونه است.

نوع متریال در ساخت ویلا

4

موضوع بعدی که در تعیین قیمت نقش به سزایی دارد نقشه و نوع متریال و چگونگی اجرا آن برای پروژه ساخت ویلا در منطقه چمستان است. در ابتدا که در حدود ۲۰ سال پیش اولین ویلا ها در منطقه چمستان ساخته شد اکثرا ویلاهایی بدون نقشه درست و بی کیفیت و بدون نقشه اجرایی درست و از متریال ضعیف استفاده شد. 

که این موضوع ضرر زیادی به قیمت و ارزش افزوده ویلاها زد. البته ناگفته نماند که بعضی ها هم به قدری قوی کار کردند که برند شدن را  برای همیشه در منطقه به نام خودشان ثبت کردند و موفقیت های بسیاری زیادی را  به دست آوردند .

مرور زمان و تجربه باعث شد نوع ساخت های ویلا بسیار تغییر کرد در نتیجه باعث رونق بازار و تغییرات ناگهانی در قیمت های تمام شده ویلا ها و ارزش افزوده برای سازندگان ویلا و خریداران آن را در پی داشت.

از این رو افزایش قیمت در یک منطقه و داشتن متقاضی برای خرید و یا کاهش و رکود در منطقه دیگر اصلا تصادفی نیست تمامی عوامل موجود در منطقه موجبات تغییرات قیمتی را رقم می زنند.

تمامی عواملی که می تواند در قیمت تمام شده یک ویلا در منطقه چمستان تعیین کننده باشد را  به صورت خلاصه خدمت شما اعلام کردیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها