عوارضی پردیس را آنلاین پرداخت کنید + تعرفه های جدید سال 1401

کد خبر: 1191274
عوارضی پردیس را آنلاین پرداخت کنید + تعرفه های جدید سال 1401

در سال‌های گذشته چندین آزادراه مهم احداث شده‌اند که پروژه‌های بسیار زمان‌بر و هزینه‌بری بودند. با احداث این راه‌ها، مردم به راحتی بین شهرهای مختلف رفت و آمد می‌کنند. رانندگان ماشین‌های سنگین، مانند تریلی یا اتوبوس اهمیت وجود آزادراه‌ها را بیشتر درک می‌کنند. عوارضی هزینه‌ای است که از ترددکنندگان یک مسیر، برای تعمیر و احداث راه‌های جدید اخذ می‌شود. امسال قوانین جدیدی برای اخذ عوارضی تعیین شده است تا افراد هر چه راحت‌تر این هزینه را پرداخت کنند. در این مطلب در مورد آنلاین شدن پرداخت عوارضی پردیس و تعرفه‌های آن بحث خواهیم کرد.

عوارض آزادراهی

در سال‌های گذشته بسیاری از امور به شرکت‌های خصوصی سپرده شد که به تدریج نتایج آن مشاهده می‌شود. در صنعت راه‌سازی نیز بخش خصوصی خدمات گسترده‌ای را ارائه داده و به دولت یاری رسانده است. بدون شک وزارت راه و شهرسازی به تنهایی قادر به احداث آزادراه‌های جدید نبود.

این شرکت‌ها برای بازگشت سرمایه بهترین راهکار را اخذ عوارض آزادراهی می‌دانند که در 28 آزادراه کشور این مبالغ از ترددکنندگان اخذ می‌شود. تعرفه هر یک از آزادراه‌ها با یکدیگر متفاوت است و به نوع مسیر، نوع خودرو و ... نیز بستگی دارد. در ادامه در مورد عوارضی پردیس مطالبی را خدمتتان ارائه خواهیم کرد.

عوارضی پردیس

آزادراه تهران پردیس، برای مردم پایتخت نامی آشنا است که پروژه آن در سال 1381 کلید خورد. حدود 8 سال طول کشید تا این مسیر برای هموطنان عزیز آماده شود و به این ترتیب در سال 1389 آزادراه تهران پردیس افتتاح شد.

این مسیر از اتوبان شهید بابایی که در شرق تهران واقع است آغاز می‌شود تا تهران را به شهر پردیس متصل کند. طول این آزادراه 23 کیلومتر است و با توجه به اینکه مسیر کوتاهی نسبت به دیگر بزرگ‌راه‌ها دارد، هزینه کمتری نیز اخذ می‌شود. با توجه به اینکه تردد در این آزادراه بسیار زیاد است و افراد زیادی در طول روز از پردیس به تهران می‌آیند، افراد زیادی پیشنهاد کاهش عوارضی این جاده را داده‌اند.

2

تعرفه‌های عوارضی پردیس

همه می‌دانیم که با افزایش تورم، هر هزینه‌ای می‌تواند افزایش یابد که عوارضی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که شرکت‌های خصوصی برای بازگشت سرمایه عجله دارند، افزایش سالیانه هزینه‌های عوارضی امر بسیار عادی است. یکی از آزادراه‌های پرحاشیه در کشور، آزادراه تهران پردیس است که همیشه اعتراضاتی در تصمیمات این جاده وجود داشته است.

اولین نارضایتی مردم در سال 98، با افزایش نرخ عوارضی از 1500 به 2500 تومان بود. افزایش 60 درصدی عوارض در آن سال، باعث شد تا صدای مردم به گوش مسئولین برسد. از آن سال به بعد نیز چندین بار این هزینه افزایش پیدا کرده است که با این اوضاع امری عادی برای مردم شده است.

آخرین افزایش نرخ عوارضی در سال 1401 اتفاق افتاد که سواری‌ها که 5000 تومان پرداخت می‌کردند، 1000 تومان به این مبلغ اضافه شد. آخرین تعرفه‌ها برای این بزرگراه سواری 6000، وانت 7000، کامیونت و کامیون 2 محور 11000، کامیون 3 محور 13000 هزار و تریلی 15000 تومان تعیین شده است.

نحوه پرداخت عوارضی پردیس

در سال اخیر، تصمیمات مسئولین حاکی از این بود که پرداخت عوارضی پردیس را به صورت الکترونیکی تبدیل کنند. در اخبار منتشر شده هدف این بود که تمام 28 آزادراه به این سیستم مجهز شوند، اما متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در برخی از آنها تنها در نیمی از آنها این ایده عملی شد.

اگر شرکت‌های خصوصی یقین داشته باشند که اخذ عوارضی به شیوه آنلاین، روش بهتری برای بازگشت سرمایه است، می‌توان با همکاری پلیس، وزارت راه و ... این ایده را در تمام آزادراه‌ها اجرا نمود. عوارض پردیس تهران پس از چندین عوارضی دیگر، به این سیستم مجهز شد و اکنون رانندگان محترم، باید عوارضی این راه را نیز به صورت آنلاین پرداخت کنند. در ادامه مرجع معتبری برای پرداخت عوارضی پردیس برای شما معرفی خواهیم کرد.

3

بهترین راه برای پرداخت عوارض آزادراهی

اگر شما نیز به دنبال راه‌حل مناسبی برای پرداخت عوارضی هستید، بهتر است یک مرجع معتبر برای خود پیدا کنید. در دنیای اینترنت، افراد زیادی قصد سوء استفاده دارند و نباید به آنها فرصت داد. برخی از اپلیکیشن‌ها نیز قدرت کافی ندارند و برای انجام یک تراکنش باید بارها امتحان کرد. اگر می‌خواهید به راحتی هر چه تمام عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنید، لازم است با سوپراپلیکیشن تاپ بیشتر آشنا شوید.

4

تاپ، برای اینکه کاربران خیالشان از پرداخت عوارضی راحت باشد، سرویس اتوپی طراحی کرده است. به این ترتیب که شما باید پلاک خودروی خود را به این برنامه معرفی کنید و در ادامه کیف پول برنامه را شارژ نمایید. با عبور از آزادراه‌ها و دوربین‌های عوارضی، برنامه تاپ کار، پرداخت آن را برای شما انجام خواهد داد. برای پرداخت عوارضی پردیس نیز می‌توانید از سوپراپلیکیشن تاپ استفاده کنید.

تاپ و امکانات آن

برای اینکه بتوانید به کمک تلفن همراه خود خدمات مختلفی نظیر پیشخوان پلیس، گردشگری، بانکی، بیمه و ... را به صورت آنلاین انجام دهید، می‌توانید از سوپراپلیکیشن‌ها کمک بگیرید. تاپ یکی از برنامه‌های قدرتمند در کشور است که قدرت خود را از بانک پارسیان، برترین بانک خصوصی ایران، گرفته و تمام فعالیت‌های آن زیر نظر پلیس فتا انجام می‌شود.

اگر می‌خواهید با یک تیر 73 نشان بزنید، هر چه سریع­تر تاپ را نصب کنید. این برنامه را می‌توانید از طریق سایت تاپ نصب نموده و به کمک آن از شر اپلیکیشن‌های تک محوری راحت شوید. در خدمات پیشخوان پلیس تاپ شما می‌توانید از استعلام خلافی، پرداخت اتوپی عوارض آزادراهی مانند عوارضی پردیس، استعلام نمره منفی گواهینامه و ... بهره‌مند شوید.

از تاپ می‌توانید در کارت به کارت، ثبت چک صیادی، رزرو تور و هتل، خرید بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس، بیمه و ... استفاده کنید و زندگی تاپی داشته باشید.

جمع بندی

یکی از مهم‌ترین امور رسیدگی به راه‌ها و احداث آزادراه‌های بین شهری است که خوشبختانه به کمک شرکت‌های خصوصی این کار در کشور به خوبی انجام شده است، پرداخت آنلاین عوارضی است. آزادراه پردیس تهران یکی از پرترددترین راه‌های کشور است که در پرداخت عوارضی آن همیشه حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشت. اخذ عوارضی پردیس نیز در روزهای اخیر الکترونیکی شد که لازم است این هزینه را از یک مرجع معتبر پرداخت کرد. تاپ یکی از بهترین مراجع برای پرداخت عوارض آزادراهی در کشور است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها