12 مورد از مزایای سمنت برد که باید بدانید

کد خبر: 1191279
12 مورد از مزایای سمنت برد که باید بدانید

شاید شما هم درباره سمنت برد ها یا سازه های سیمانی شنیده باشید.این سازه ها نسل جدیدی از سازه های ساختمانی هستند که امروزه بسیار کاربرد دارند.این محصول به صورت های مختلف مثل نواری،ورقه ای و پنلی تولید می شود.در ادامه درباره چند مورد از مزایای این سازه ها صحبت خواهیم کرد:

طول عمر طولانی

یکی از مهم ترین ویزگی های این سازه های سیمانی طول عمر است . الیاف سیمان ترکیبی از سیمان، الیاف چوب و سایر مواد افزودنی است که نه تنها موادی پایدار هستند، بلکه در برابر آب و هوا، فرسایش و حشرات در مقایسه با سایر مواد جانبی مقاوم هستند. در حالی که هزینه های اولیه سمنت برد ممکن است در مقایسه با سازه های دیگر مثل سازه های آلومینیومی بیشتر باشد، اما رتبه بندی آنها به صورت سالانه در بیش از 50 سال در واقع معامله مقرون به صرفه تری را ایجاد می کند. در واقع، یک مطالعه دانشگاه مینه سوتا، سیمان الیافی را به عنوان بهترین ترکیب از هزینه، دوام و اثرات زیست محیطی توصیه کرده است.

تطبیق پذیری در سبک

سیمان الیافی زیبایی قابل توجهی را به محیط ارائه می دهد. ظاهر طبیعی را با روش‌های ساخت پیشرفته ترکیب می کند و زیبایی جذابی را پدید می آورد. این سازه ها در رنگ ها و بافت های گوناگونی تشکیل شده است و مشتریان می توانند با هزینه کمتر و با استفاده از این سازه ها محیطی زیبا را داشته باشند.

بهترین راه برای شبیه سازی چوب

ممکن است موادی مانند آلومینیوم به سادگی نمی توانند ظاهر چوب را شبیه سازی کنند. چه به دلیل براقیت طبیعی آنها و چه ناتوانی در چاپ دانه های واقع گرایانه روی سطح آنها، سایدینگ وینیل چوب مصنوعی به ندرت در فاصله دور قابل باور است. از سوی دیگر، سیمان الیافی، شاید واقعی ترین گزینه برای نمای چوب بدون رنگ آمیزی و آب بندی چوب باشد. بافت الیاف سیمان حس چوب طبیعی دارد و دانه ها را می توان به گونه ای تولید کرد که انگار در طول سال ها در جنگل شکل گرفته اند.

مقاوم در برابر آتش (و حرارت) است

هنگام کار با حرارت، سایدینگ وینیل می تواند به راحتی ذوب شود. به همین ترتیب، در رویداد ناگوار آتش سوزی خانه، تمام سازه های استفاده شده می سوزد. از طرف دیگر، اجزای الیاف سیمان دارای مقاومت 1 ساعته در برابر آتش هستند و تحت شعله یا حرارت مستقیم مشتعل نمی شوند.

تا حد زیادی مقاوم در برابر آب و هوا

مقاومت الیاف سیمان در برابر آتش برای ایمنی خانه و خانواده شما عالی است، اما برای استفاده حداکثری از سرمایه گذاری، محصول باید مدتی دوام بیاورد. به دلیل نحوه ساخت آن، الیاف سیمان در برابر آسیب ناشی از تگرگ مقاوم است. گرما و رطوبت شدید همچنین می تواند بر روی برخی از انواع سایدینگ ویران کند، اما آرایش فیبر سیمان آن را از نظر ابعادی پایدار می کند و از آسیب در این شرایط محافظت می کند.

مقاوم در برابر تاب خوردگی و پوسیدگی

سیمان الیافی شبیه چوب است اما مانند آن عمل نمی کند. وقتی صحبت از جذب رطوبت از باران، برف و گرما و رطوبت می شود، این چیز خوبی است. چوب به طور سنتی متورم می شود، تاب می خورد و می پوسد که به طور قابل توجهی طول عمر آن را محدود می کند، اما این موضوع در مورد سیمان الیافی مشکلی ندارد.

قیمت

قیمت مناسب این محصولات باعث شده تا بسیار طرفدار پیدا کنند و افراد برای سازه های خود نسبت به سازه های آمینیومی یا چوبی بیشتر سمنت برد ها را انتخاب کنند.یکی از مهم ترین دلایل توسعه سمنت برد ها استفاده از این سازه ها در نمای ساختمان است.

دیوار کناف

حداقل تعمیر و نگهداری مورد نیاز

یکی از چیزهای مهم در مورد سیمان الیافی این است که مواد نگهداری پایینی دارند. مانند وینیل و آلومینیوم نیازی به شستشوی منظم با فشار نیست. اگر اجرا و نصب این کالا به‌صورت اصولی انجام شود می‌توان گفت این کالا مقاومت کامل در چرخه‌های متعدد ذوب و یخبندان را دارا است. از این صفحات می‌توان روی فلز، چوب، آجر، سیمان و… استفاده کرد. یکی از برترین نوع مصالح و سازه های ساختمانی است که برای پوشش دیوار کناف و کف و … استفاده می شود.

ساخته شده از مواد پایدار

سدر یک ماده پایدار و قابل بازیافت است اما به یاد داشته باشید که چوب باید از جایی آمده باشد. از سوی دیگر، سیمان فیبر، مخلوطی از سیمان، الیاف چوب و سایر مواد افزودنی است که حاوی چوب بازیافتی است. در مقایسه با سیمان الیافی تولید سایدینگ وینیل بسیار پایدارتر است و در مقایسه با سمومی که در هر سطح در چرخه زندگی وینیل آزاد می شود، بی اثر است.

عایق بندی مناسب

برای عایق بندی این سازه ها می توان از انواع پلی استایرن، پشم‌شیشه، پشم سنگ، XPS، فوم‌های پاششی و پرکننده، بتن‌های سبک و…  در بین لایه های سمنت برد استفاده کرد و برای این سازه ها عایق سازی انجام داد.

قابل رنگ آمیزی در محل (یا در کارخانه)

موضوع اصلی سمنت برد ها این است که احتیا به روکش بعد از نصب دارند . در رنگ ها و سبک های زیادی نیز موجود می باشد.برای رنگ آمیزی این محصولات می توان هم در محل و هم در زمان تولید، رنگ آمیزی را انجام داد و این ویژگی می تواند مشکل ضربه یا خراب شدن در جا به جایی را حل کند.

نمایندگی کناف ایران آرشا فرانگار

سمنت برد ها دوست داران محیط زیست

به دلیل عدم وجود آزبست و موادی که برای محیط زیست خطر ساز هستند ،این محصولات را می توان جزو محصولات دوست دار محیط زیست دانست و از آن ها بدون هیچ نگرانی ای استفاده کرد. سهولت و سرعت در نصب، انطباق کامل با دستگاه‌های سنتی و مدرن اجرا از جمله در دستگاه‌های ساخت ‌و ساز خشک، امکان رنگ در نمای داخلی و خارجی، امکان نصب کاشی، سرامیک، آجر، سفال نما، سنگ، کاغذ دیواری و پوشش‌های سلولزی بر روی آن ها نام برد. این صفحات به علت داشتن سطح صاف و صیقلی نیازی به نازک‌کاری نداشته و در برابر حشرات و قارچ مقاوم هستند.

روش های مختلف برش سمنت برد

استفاده از ضمائم مته یا برش، مواد را کند تر برش می دهد در صورتی که ایجاد گرد و غبار با این وسایل نسبت به اره بسیار کمتر است.. استفاده بیش از اندازه از دستگاه هایی که هنگام برش باعث ایجاد گرد و بار می شوند به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا در سازه های بزرگ میزان تولید گرد و بار به بیش از حد مجاز می تواند برسد.

OSHA (استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی) از نصاب‌ها می‌خواهد که از روش هایی مثل استفاده از اره هایی مخصوص برای کاهش تولید گرد و غبار استفاده کنند.همچنین امکان نصب بدون گرد و غبار با قیچی مخصوص یا ابزارهای گیره دار نیز وجود دارد.

تفاوت سمنت برد و کامپوزیت

کیفیت در سمنت برد ها و کامپوزیت ها تفاوت چندانی ندارد اما یک نکته مهم که وجود دارد کامپوزیت ها سازه های کاملی هستند که احتیاج به رنگ آمیزی یا روکش ندارند اما سمنت برد ها بعد از نصب نیاز به یک لایه روکش دارند.سمنت برد ها نسبت به کامپوزیت فضای خانه و محیط را بسیار صمیمی تر و جذاب تر می کنند .سمنت برد ها نسبت به سازه های دیگر سبک تر هستند و استفاده از آن ها راحت تر است و همینطور به دلیل عایق صدا بودن بسیار محبوب می باشند.

نتیجه گیری

استفاده از سمنت برد در سازه های ساختمانی یکی از پرطرفدارترین مصالح ساختمانی می باشد .انواع سمنت برد در اندازه ها و مشخصات متفاوتی وجود دارند که شما می توانید از شرکت های متفاوت تهیه کنید یکی از شرکت های معتبر نمایندگی کناف ایران ، آرشا فرانگار:arshafaranegar.com است که سال های زیادی در زمینه نصب و فروش کناف و ... تجربه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها