آموزش تنظیم فشار پکیج

کد خبر: 1191297

 

 

تنظیم فشار پکیج یکی از کارهای مهمی است که باید در فصول سرد سال انجام شود. چنانچه فشار دستگاه خارج از محدوده یک یا دو قرار بگیرد، لازم است که تنظیمات مجددا اعمال گردد. زیرا در غیر این صورت ممکن است که صدمات بسیاری به قطعات گران قیمتی همچون پمپ وارد شود. در حالت برهم خوردن تنظیمات فشار، پکیج ‌ها و رادیاتورها گرمای لازم را نخواهند داشت و آب ساختمان نیز سرد می شود. لذا بر آن شده ایم که در نوشتار پیش رو شما را با نحوه تنظیم فشار این دستگاه های پرکاربرد آشنا کنیم.

 

منظور از تنظیم فشار پکیج چیست؟

کاهش یا افزایش بیش از حد فشار یکی از مسائلی است که برای برندهای مختلف پکیج های دیواری به وجود می آید. فشار این وسایل گرمایشی از طریق عقربه فشار سنج تعبیه شده روی دستگاه به کاربر نشان داده می شود. در حالت نرمال این عقربه باید روی عدد یک یا دو قرار بگیرد؛ اگر عقربه از این محدوده خارج گردد، تنظیم فشار پکیج ضروری است. هرگونه سهل انگاری در این رابطه می تواند وسیله شما را به طور کامل خراب کند.

فاکتورهای گوناگونی باعث برهم خوردن تنظیمات فشار می شوند. مثلاً ممکن است که رسوبات در لوله های منتهی به  دستگاه تجمع پیدا کنند و باعث شوند که فشار آب از حالت عادی بیشتر یا کمتر گردد. همچنین وجود هوا در مدار پکیج، خرابی پمپ سیرکولاتور، کوتاه بودن شعله و مواردی از این قبیل نیز موجب خارج شدن فشار از حالت نرمال می شوند.

دلایل کاهش یا افزایش فشار پکیج

عوامل مختلفی مانند آسیب دیدن منبع انبساط یا شیر بای پس و همین طور گرفتگی لوله ها و مدارهای منبع انبساط اغلب منجر به بالا رفتن بیش از حد فشار پکیج می شوند. از طرف دیگر وجود نشتی در دستگاه، صدمه دیدن شیر پرکن و همچنین فقدان باد کافی در منبع انبساط باعث افت فشار می گردد. در هر صورت دلیل به هم خوردن تنظیمات هر چه که باشد، باید اقدامات لازم برای تعمیر پکیج به عمل آید.

دلایل کاهش یا افزایش فشار پکیج

تنظیم فشار در پکیج های بوتان

بوتان یکی از برندهای شناخته شده و معتبر است که سالهاست در زمینه تولید پکیج فعالیت دارد. چنانچه به هم خوردن تنظیم فشار پکیج به دلیل خرابی یکی از قطعات مانند خرابی کلید حرارتی، شیر پرکن، برد و سایر قطعات ایجاد شده باشد، ضروری است که برای تعمیرات پکیج بوتان از مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید. اما در صورتی که دستگاه سالم باشد به منظور کاهش فشار آن مطابق مراحل زیر عمل نمایید:

  • ابتدا شیر ورودی آب به وسیله گرمایشی را به طور کامل ببندید.
  • در مرحله بعد اقدام به باز کردن شیر پرکن نمایید.
  • سپس یکی از شیرهای آب گرم منزل را باز کنید تا تمام آب گرم از دستگاه خارج شود.
  • زمانی که آب گرم در حال تخلیه شدن است، عقربه های فشار سنج پکیج را زیر نظر بگیرید. هر موقع که عقربه روی حالت نرمال قرار گرفت شیر آب گرم را ببندید.
  • پس از آن شیر آب ورودی به پکیج بوتان را باز کنید.

چنانچه مشاهده کردید که فشار بیش از حد افت پیدا کرده، تنظیم فشار پکیج واجب است. پس برای افزایش آن به صورت زیر عمل کنید:

  • نخست شیر پرکن دستگاه را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. سازندگان پکیج بوتان شیر پرکن را در قسمت زیرین آن قرار داده اند.
  • اکنون باید به عقربه های روی وسیله گرمایشی دقت کنید. زمانی که عقربه پایین تر از عدد ۲ قرار گرفت، فشار به حد نرمال رسیده است. پس در این مرحله می توانید شیر پرکن دستگاه را ببندید.

تنظیم فشار در پکیج‌ های ایران رادیاتور

فشار پکیج ایران رادیاتور نیز مانند سایر برندها ممکن است از حالت استاندارد خارج شود. چنانچه وسیله گرمایشی شما از برند محبوب ایران رادیاتور باشد، می توانید برای تنظیم فشار مطابق مراحلی که برای تجهیزات مارک بوتان گفته شد، عمل کنید. البته این در صورتی است که دستگاه کاملاً سالم باشد؛ وگرنه در هنگام خرابی پمپ، شیر اطمینان و یا سایر اجزا باید تعمیر پکیج ایران رادیاتور توسط تکنسین های حرفه ای انجام گیرد.

هزینه تنظیم فشار پکیج نیز بستگی به این دارد که مشکل با تعمیر برطرف شود یا این که قطعه خراب نیاز به تعویض داشته باشد. چنانچه کارشناسان ما تشخیص بدهند که شدت خرابی در حدی است که قطعه نیاز به تعویض دارد، هزینه تعمیرات افزایش خواهد یافت.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها