انواع ظروف آشپزخانه را در لوازم خانگی بشناسید

کد خبر: 1191476
انواع ظروف آشپزخانه را در لوازم خانگی بشناسید

در گذشته تنوع چندانی در ظروف مورد نیاز خانه وجود نداشت و همین مسئله باعث می‌شد که امر خرید بسیار آسان و بی دردسر باشد. این روزها اکثر آداب تغییر کرده و از دکوراسیون خانه گرفته تا انتخاب ظروف مختلف آشپزخانه حائز اهمیت شده‌ است. بسیاری از بانوان به ست شدن لوازم خانگی توجه ویژه‌ای دارند و برای همین مسئله به دنبال برند مناسبی هستند تا خرید موفقی داشته باشند. آیا شما نیز به دنبال خرید ظروف بلور و کریستال هستید؟ شاید شما نیز می‌خواهید ظروف آشپزخانه خود را تعویض کنید و محصولاتی با کیفیت و منحصر به فرد تهیه کنید. برای این کار باید اطلاعات کاملی در این مورد داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع ظروف آشپزخانه آشنا کنیم.

انواع ظروف آشپزخانه

با پیشرفت تکنولوژی ماشین‌آلات مختلفی برای تولید لوازم خانگی ابداع شدند تا کار تولید و عرضه آسان‌تر شود.  شاید بهتر باشد این گونه بگوییم که علوم مختلف دست به دست هم داده‌اند تا تمام وسایلی که در اطرافمان قرار دارند روحیه‌بخش زندگی باشند. از علم شیمی گرفته تا مکانیک همگی در تولید یک ابزار در خانه باهم همکاری می‌کنند.

به این ترتیب کاملا بدیهی است که تنوع محصولات بیش از چیزی باشد که شما و ما می‌توانیم به آن فکر کنیم. همه ما شاید تنها چند نوع از ظروف را می‌شناسیم و برخی از آنها را در خانه داریم. در ادامه می‌خواهیم ظروف بلوری، کریستالی، فلزی، سرامیکی، چوبی و ... را در انواع ظروف آشپزخانه برایتان معرفی کنیم تا در مواقع نیاز از هر کدام از آنها استفاده نمایید. برندهای زیادی در دنیا در این زمینه فعالیت دارند و باید با کسب اطلاعات لازم بهترین محصولات را برای خانه خودتان انتخاب کنبد.

ظروف بلور

حتما شما نیز با بسیاری از ظروف شیشه‌ای آشنا هستید که تنها با کم و زیاد کردن برخی از مواد خاصیت و کاربرد آنها تغییر می‌کند. ظروف بلوری نمونه‌ای از این وسایل شیشه‌ای هستند که از سرب در آنها استفاده نمی‌شود و اگر استفاده هم شود، بسیار کم است. از این محصولات می‌توان در سرو غذا استفاده کرد و اغلب با ظاهری خاص و زیبا تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

شاید برایتان جالب باشد که ظروف بلوری در دمایی بین 300 تا 400 درجه پخته می‌شوند و به همین علت دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. بسیاری از افراد نمی‌توانند ظروف بلور و کریستال را از هم سوا کنند که در این رابطه نیز مطالبی را برایتان آمده کرده‌ایم.

پارچ بلوری

در میان انواع ظروف آشپزخانه، یکی از پرکاربردترین آنها می‌توان به پارچ اشاره کرد که برای نگهداری مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روزها استفاده از پارچ بلوری و کریستالی در مهمانی‌ها رایج شده است که دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. اولین و شاید مهم‌ترین دلیل این است که مهمانان بتوانند تشخیص دهند که در داخل پارچ چه نوع مایعی مانند نوشابه، دوغ، دلستر، لیموناد، آب و ... وجود دارد.

دلیل دیگر زیبایی خاصی است که این ظروف می‌تواند به سفره بدهد. برای خرید ظروف کریستالی و بلوری بهتر است به یک مرجع معتبر مراجعه نمایید.

ماگ و لیوان بلوری

حتما می‌دانید که منظور از ماگ همان لیوان بزرگ است که این روزها در تمام خانه‌ها یافت می‌شود. به گفته بسیاری از محققان لذت نوشیدنی با یک لیوان و ماگ مورد علاقه چندین برابر می‌شود. کودکانی که از خوردن نوشیدنی اجتناب می‌کنند، با داشتن یک لیوان مخصوص به خوردن آب و نوشیدنی‌های دیگر علاقه نشان می‌دهند.

این روزها ماگ و لیوان بلوری، بیشتر از دیگر جنس‌های رایج در بازار انواع ظروف آشپزخانه فروش دارند. اگر سری به فروشگاه‌های آنلاین بزنید و درمیان انبوه مدل‌های لیوان‌ها گم شوید، متوجه خواهید شد که شما هر چقدر هم سلیقه خاصی داشته باشید، می‌توانید مدل جذابی را برای خود انتخاب کنید.

شات بلوری قهوه، نوشیدنی و دسر

در اکثر مهمانی‌های امروزی از شات نیز برای پذیرایی از مهمانان استفاده می‌شود. دسر و نوشیدنی را به کمک این ظروف سرو می‌کنند که جنس ظروف بلور و کریستال آن، رایج‌ترین اجناس در بازار برای این محصول می‌باشد. نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد، توجه به کیفیت شات قهوه و ... است تا پس از چند بار مصرف کدر نشود.

درخشان ماندن آن در مهمانی‌ها می‌تواند جلوه خاصی به پذیرایی بدهد. در میان برندهای برتری که این محصول را تولید می‌کنند می‌توان به رونا اسلواکی و پاشاباغچه ترکیه اشاره کرد.

گیلاس و بستنی خوری بلوری

کمتر کسی در فصل تابستان، تمایلی به خوردن بستنی نشان نمی‌دهد. به احتمال زیاد شما نیز با شنیدن نام این دسر محبوب وسوسه شدید که یک وعده در کنار دوستان طعم آن را دوباره بچشید. زمانی که مهمانان شما با انواع ظروف آشپزخانه کریستال که در آنها  بستنی سرو شده روبرو شوند، قطعا بیشتر هوس خواهند کرد که این دسر را نوش جان کنند. سعی کنید از مرجع معتبر محصولات برندهای مطرح را تهیه نمایید تا سالیان سال با خیالی آسوده از آنها استفاده کنید.

قوری بلوری

در هیچ یک از خانه‌های ایرانی چای و دمنوش از قلم نمی‌افتد و در دورهمی‌ها یار همیشگی هستند. قوری به عنوان وسیله‌ای برای دم کردن چای همیشه در کنار سماور وجود داشته و محبوبیت خاصی دارد.  قوری‌های بلوری به تدریج جای اجناس چینی را گرفته‌اند و این به تغییر سلیقه‌ها برمی‌گردد که در گذشت زمان امری طبیعی است.

ظاهر زیبای قوری پیرکس و بلور باعث شده تا این وسیله را در برابر مهمانان روی میز پذیرایی آورد. شاید این کار برای چای‌نوش‌ها خیلی مهم باشد تا چندین بار برای خودشان چای بریزند.

تابه فر بلوری

این محصول را می‌توان نسل جدیدی از تابه‌ها دانست که در خانه‌های ما وارد شده است و کاربرد بسیار مهمی دارد. برخی از غذاها را باید داخل فر پخت و این امکان وجود ندارد که به ظرف دیگری منتقل کرد. در چنین مواردی باید در میان انواع ظروف آشپزخانه، از تابه فر پیرکس استفاده کرد تا زیبایی سفره با وجود آن دوچندان شود.

این تابه‌ها در ابعاد مختلفی توسط برندهای معروف طراحی، تولید و به بازار عرضه شده‌اند. شما نیز می‌توانید این محصولات را از کارچوو تهیه کنید تا خیالتان از اصالت کالا و قیمت آن آسوده باشد.

دیگر ظروف بلوری

 در آشپزخانه ظروف مختلفی نیاز می‌شود که از جمله آنها می‌توان به کاسه و پیاله، ظرف پذیرایی، یخدان، ظرف تنقلات، بانکه شیشه‌ای و ... اشاره کرد. اگر می‌خواهید تنوع خاص این محصولات را در یک مرجع معتبر مشاهده کنید راهتان هموار است و در هر زمان و مکانی می‌توانید به سایت کارچوو مراجعه نمایید و برای خرید ظروف بلور و کریستال اقدام کنید.

تفاوت ظروف کریستالی و بلوری

حتما می‌دانید که تشخیص جنس کریستال از بلور کار بسیار دشواری است و باید به روش‌های مختلف آنها را شناسایی کرد. مهم‌ترین تفاوت این دو جنس شبیه به هم این است که مقدار سربی که در کریستال استفاده می‌شود کمی بیشتر است و به همین دلیل نباید در مصارف روزمره از آنها استفاده کرد.

با این حال بهترین گزینه برای پذیرایی هستند و حتی از آنها برای دکور نیز می‌توان استفاده کرد. از ناهمواری حباب، تفاوت صدا، نوع انعکاس نور و وزن می‌توان این دو جنس محبوب را از هم تشخیص داد که البته قیمت آنها نیز باهم تفاوت دارد.

ظروف چوبی

در کنار انواع ظروف آشپزخانه از جنس بلور یا کریستال، ظروف چوبی نیز محبوبیت بالایی دارند. این محصولات از گذشته‌های دور در خانه‌ها وجود داشت و هم اکنون نیز افراد زیادی تمایل دارند تا از این ابزار در خانه داشته باشند. کاملا بدیهی است که ظاهر محصولات مدرن بسیار متفاوت با محصولات گذشته خواهد بود.

شاید در برخی از فست فودها یا رستوران‌ها نیز با ظروف چوبی برخورد داشته‌اید. طبیعی بودن این محصولات یکی از مزایایی است که به استفاده کننده حس منحصر به فردی را منتقل می‌کند. بهتر است بدانید که از ظرف‌های چوبی برای سرو غذای گرم استفاده نمی‌شود. اغلب از این‌ها برای سرو سالاد بهره می‌گیرند که این روزها هم طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

از انواع این ظروف چوبی می‌توان به سینی، اردو خوری، بشقاب و تخته سرو، کاسه و پیاله و ... اشاره کرد. اگر شما هم از علاقه‌مندان به این محصولات هستید، توصیه می‌کنیم از یک مرجع معتبر این‌ها را تهیه کنید.

2

ظروف سرامیکی

یکی دیگر از متریال‌های پرطرفدار در انواع ظروف آشپزخانه، جنس سرامیک است. این متریال نیز طبیعی و ارگانیک می‌باشد که البته تنها رویه محصول از سرامیک بوده و سازه اصلی آن از آلومینیوم آلیاژی یا خالص ساخته می‌شود. افراد زیادی در ایران به دلیل ارگانیک بودن این محصول از آن استفاده می‌کنند. از خواص ظروف سرامیکی می‌توان به مقاومت بالا در برابر سرما، حرارت، فرسایش، خوردگی و خراش اشاره کرد.

طراحی‌ زیبا و ساده این ظروف باعث شده تا به بهترین گزینه در کنار انواع ظروف بلور و کریستال برای زیبا جلوه دادن سفره مهمانی تبدیل شود. در بسیاری از منازل از این محصولات برای تزئین میزهای پذیرایی، دکور و حتی مصارف روزانه استفاده می‌گردد. اگر کمی با دقت بیشتری به این محصولات توجه داشته باشید متوجه می‌شوید که ظرافت بسیار بالایی در طراحی و تولید آن به کار رفته است. شاید پس از ظروف بلور و کریستالی این متریال محبوبیت بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر دارد.

از انواع ظروف سرامیکی می‌توان بشقاب و دیس سرو، اردو خوری، کاسه و پیاله، بانکه سرامیکی، فنجان و ماگ، ظرف روغن، تابه فر، ظرف سالاد و ... را نام برد. قطعا اگر با دقت بیشتری اقدام به خرید کنید، نمونه‌های بسیار عالی را می‌توانید از مراجع معتبر تهیه نمایید و از استفاده آنها لذت ببرید.

3

ظروف فلزی

از محصولات پرطرفدار و قدیمی انواع ظروف آشپزخانه که خواص منحصر به فردی دارند، ظروف فلزی هستند. شاید مقاومت بالا، انتقال حرارت سریع و دیگر خواص این ظروف باعث شده که هنوز در لیست فروش قرار بگیرند. برندهای زیادی در ایران و کشورهای دیگر در تولید این متریال فعالیت دارند که باید محصول‌های نام آشنا را برای خرید انتخاب کرد تا خیال مصرف­کننده از کیفیت آن آسوده باشد.

در میان انواع فلزات ظروف آلومینیومی معروف‌تر و پرکاربردتر هستند. با توجه به واکنش پذیر بودن آلومینیوم اغلب از روکش‌های خاصی در تولید این محصولات استفاده می‌شود. در برخی از تحقیقات این مسئله بررسی شده است که آیا ظرف‌های آلومینیومی در ابتلا به بیماری آلزایمر تاثیرگذار هستند؟ اگر بخواهیم به طور کلی نتیجه این تحقیق را اعلام کنیم، ظروف آلومینیومی بدون روکش چندان برای پخت و پز مناسب نیستند.

دسته دیگری از انواع ظروف آشپزخانه فلزی، متریال مس است که همه می‌دانند در انتقال حرارت می‌تواند خوب عمل کند. از ظروف مسی مختلفی از گذشته تا کنون در خانه‌ها استفاده می‌شود و همچنان طرفداران خاص خود را دارد. ظرف‌های مسی از قدیم مورد توجه بود و این روزها به دلیل قیمت بالایی که دارند زیاد به فروش نمی‌رسند.

از انواع ظروف فلزی می‌توان به سینی، ظرف سالاد، ظرف پاستا، ست نمکدان و فلفل، پیش دستی، دیس سرو، مزه خوری، سبد سرو دسته‌دار و ... اشاره کرد. این محصولات را نیز می‌توانید از سایت کارچوو به راحتی هر چه تمام تهیه کنید.

ظروف ملامین

از مواد صنعتی قدیمی و پرکاربرد که در ساخت ظروف آشپزخانه به کار گرفته می‌شود می‌توان ظروف ملامین را نام برد. ملامین نوعی پلاستیک سخت است که تنوع رنگ و طراحی بسیار بالایی دارد و همین مسئله باعث شده تا در نگاه اول مشری آنها را پسند کند. این روزها این محصولات طرفداران چندان زیادی ندارند چرا که به نوستالوژی‌ها تبدیل شده‌اند اما به طور قطع هم نمی‌توان گفت که هیچ برندی از آنها تولید نمی‌کند.

در واقع، می­توان در میان انواع ظروف آشپزخانه، ظروف بلور و کریستالی را پرمخاطب‌ترین محصولات در این حوزه دانست. در دنیای امروز برای زیبایی دکوراسیون، سفره و ... باید از هر ترفندی استفاده کرد.

شناخت مرجعی معتبر برای خرید ظروف آشپزخانه

یکی از دشوارترین کارها این است که در بازار پر هرج و مرج امروز شما به دنبال یک محصول درجه یک باشید. همه می‌دانیم که اجناس تقلبی در بازار وجود دارند و هیچ ابزاری برای افراد عادی نیست که تفاوت اصل از تقلبی را شناسایی کند. این مسئله در مورد ظروف کریستالی و بلوری خیلی بیشتر لمس می‌شود.

به نظر می‌رسد تنها راه چاره این است که از یک مرجع معتبر این محصولات را سفارش دهید تا مطمئن شوید که محصولی اصل و درجه یک برای شما ارسال خواهد کرد. مجموعه کارچوو با سالها سابقه در این زمینه می‌تواند گزینه خوبی برای تهیه انواع ظروف آشپزخانه باشد تا ظروف بلور و کریستالی خود را از آن خرید کنید.

با توجه به حساسیت این کالاها به شکستگی، خراشیدگی و ... کارچوو متعهد است که در صورت هر گونه مشکل محصول را تعویض یا پس خواهد گرفت. این مجموعه محصولات برندهای مختلفی را عرضه می‌کند که با مراجعه به سایت می‌توانید این اطلاعات را کسب کنید.

جمع بندی

در دنیای امروز بانوان به تمامی جزئیات آشپزخانه توجه می‌کنند و در انتخاب محصولات کاربردی کمی وسواس به خرج می‌دهند. با وجود تنوع بالا در متریال، طراحی، رنگ، شکل و ... می‌توان به خانم‌ها این حق را داد که در انتخاب ظروف تردید داشته باشند.

در این مطلب شما با انواع ظروف آشپزخانه آشنا شدید. ظروف بلور و کریستالی که محبوب‌ترین محصولات هستند، کاربردهای مختلفی دارند که هم در سرو غذا، هم در تزئینات و ... به کار گرفته می‌شوند. برای خرید ظروف آشپزخانه، لازم است به یک مجموعه معتبر مراجعه کنید.

کارچوو با سالها سابقه می‌تواند به شما در رسیدن به کالاهای اصل و درجه یک کمک کند. برای اطلاع از دسته بندی محصولات و تماس با عوامل مجموعه می‌توانید به سایت کارچوو مراجعه کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها