اگر پروازمان به خاطر بارش برف کنسل شد یا به تعویق افتاد چه کنیم؟

کد خبر: 1192001
اگر پروازمان به خاطر بارش برف کنسل شد یا به تعویق افتاد چه کنیم؟

 

آیا برای تعطیلات آخر هفته خود بلیط هواپیما خریداری کرده‌اید تا به یک شهر یا کشور دیگر سفر کنید، اما نگران هستید که شرایط بد جوی سفرتان را کنسل کند یا به تعویق بیاندازد؟ آیا برای سفر کاری بلیط هواپیما خریداری کرده‌اید اما نگرانید که بدلیل بارش برف پروازتان کنسل شود و از کارهای خود عقب بمانید؟

قبل‌از آن‌که بخواهیم راه‌حل یا راهکاری را به شما ارائه کنیم، باید بدانید که شما تنها نیستید. در سال 2022 هزاران مسافر تجربه‌ای شبیه به شما را داشته اند و از به تعویق افتادن یا کنسل شدن پروازشان رنجیده‌اند. با دانستن برخی نکات و برنامه‌ریزی درست، می‌توان کمترین احساس منفی و معطلی را در این شرایط تجربه کرد.

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا زمانی‌که پروازتان بدلیل بارش برف در فصل زمستان به تعویق افتاد یا کنسل شد، بدانید که بهتر است چه کارهایی را انجام دهید تا هر چه سریع‌تر به مقصد مورد نظرتان برسید.

1.کارهایی که می‌توان قبل از خرید بلیط هواپیما  انجام داد:

درباره روند کنسلی و قوانین آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

قوانین و اصول مربوط به کنسلی یا به تعویق افتادن پروازها ممکن است از یک ایرلاین به ایرلاین دیگر متفاوت باشد. اما اصول و رویه‌های کلی نیز وجود دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید در این مواقع بهتر عمل کنید. در ادامه این روندها را توضیح می‌دهیم.

  • اگر پروازتان کنسل شده است و می‌خواهید مبلغ کنسلی را به‌طور کامل دریافت کنید، ابتدا باید یک کپی از بلیط تان را برای آژانس بفرستید و اصل بلیط را پیش خود نگه دارید تا در صورت لزوم برای ایرلاین ارسال کنید. به‌طور معمول مبلغ مربوط به بلیط تان را می‌توانید پس از ۷۲ ساعت دریافت کنید.
  • درصورتی‌که بلیط خود را از یک آژانس هواپیمایی خریده باشید و پرواز شما قبل از تاریخ درج شده بر روی بلیط کنسل شود، حتماً از طرف آژانس به شما زنگ می‌زنند تا  این موضوع را به شما اطلاع می‌دهند. در چنین مواقعی کارمندان آژانس هواپیمایی ۲ پیشنهاد را به شما ارائه می‌کنند که از میان آن می‌توانید یکی را برگزینید. می‌توانید کل مبلغ پرداخت شده را باز پس بگیرید یا به آژانس مربوطه وقت بدهید تا  پروازی جایگزین را برای شما انتخاب کنند. البته پیشنهاد دوم برای زمانی است که آژانس بتواند در روز مورد نظر پرواز جایگزینی را پیدا کند.

5

 

  • در صورتی که کلاس پروازی یا نوع شرکت هواپیمایی با پرواز اولیه متفاوت باشد، مابه‌التفاوت  را باید خودتان بپردازید و آژانس مربوطه وظیفه‌ای در این باره ندارد.
  • درصورتی‌که ساعت پرواز شما نیم‌ساعت زودتر از زمان نوشته شده بر روی بلیط انجام شود یا تأخیر دوساعته داشته باشد، شما می‌توانید بدون پرداخت خسارت پروازتان را کنسل کنید.

از قبل به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که برای این موقعیت آماده باشید

 اگر قصد دارید در فصل سرما به سفر تفریحی خود بروید و هواپیما را به عنوان وسیله نقلیه خود انتخاب کرده‌اید،  بهتر است که با کمی جستجو در اینترنت یا اپلیکیشن‌های پیش‌بینی آب‌وهوا، وضعیت آب‌وهوایی شهرتان را در روز پرواز بررسی کنید. اگر متوجه شدید که آب‌وهوای آن روز برفی است، بهتر است که یک روز دیگر را برای پرواز خود انتخاب کنید.

 اگر پروازی طولانی در پیش دارید، بهتر است که از پروازهای مستقیم استفاده کنید. چراکه اگر پروازتان غیرمستقیم باشد، تأخیر در پرواز اول باعث می‌شود که پرواز دوم را نیز از دست بدهید.

در زمان رزرو بلیط هواپیما، به پروازهای دیگری که توسط ایرلاین‌های دیگر یا  در کلاس‌های پروازی دیگر انجام می‌شوند نیز دقت کنید تا درصورتی‌که متوجه شدید پروازتان کنسل شده است یا تأخیر دارد، هرچه زودتر نسبت‌به تغییر پرواز خود اقدام کنید.

 بهتر است که کتاب موردعلاقه‌تان را همراه خود داشته باشید یا فیلم، سریال، بازی و موسیقی موردعلاقه‌تان را بر روی گوشی هوشمند خود بریزید تا در زمانی‌که پرواز شما تأخیر داشت یا باید در فرودگاه صبر می‌کردید تا پرواز جدیدی را برای شما جایگزین کنند، از وقت خود نهایت استفاده را ببرید.

6

 

 اگر برای سفر کاری بلیط هواپیما رزرو می‌کنید، بهتر است که پرواز خود را یک روز قبل از تاریخ جلسه‌تان انتخاب کنید تا در صورت تأخیر یا کنسلی، بتوانید به جلسه‌تان برسید.

 بهتر است که اپلیکیشن‌ سفرمارکت (بازار آنلاین خرید بلیط هواپیما) را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا اگر پروازتان کنسل شد، در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید پروازی جایگزین را برای خود پیدا و خریداری کنید.

 

2.کارهایی که می‌توان در هنگام حضور در فرودگاه انجام داد:

 خون‌سردی خود را حفظ کنید

 احتمالاً این پیشنهاد را بارها شنیده باشید که در زمان وقوع یک حادثه غیرمترقبه بهتر است که خون‌سردی خود را حفظ کنید. شما با حفظ خون‌سردی خود و کنترل بر روی احساساتتان می‌توانید بهتر فکر کنید و تصمیمات معقولانه‌تر بگیرید. بهتر است در ابتدا چند نفس عمیق بکشید یا اگر توانستید ۱ الی ۲ لیوان آب بنوشید و سپس کمی فکر کنید که برای حل کردن این مشکل‌ بهتر است چه کاری را انجام دهید.

صحبت با مأمورین فرودگاه

 بعدازآن‌که کمی به اعصاب خود مسلط شدید، بهتر است که هرچه سریع‌تر با ما مأمورین داخل فرودگاه صحبت کنید.  بسیاری از ایرلاین‌ها در چنین مواقعی سعی می‌کنند در اولین پرواز پیش رو صندلی ای برای مسافران خود رزرو کنند تا مسافران بتوانند هرچه زودتر به مقصد مورد نظرشان بروند.

 

اگر نمایندگان ایرلاین پیش قدم نشدند، شما می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید تا هرچه زودتر برای شما یک پرواز جایگزین رزرو کند. اگر نتوانستند، این حق شماست که تمام پولی که  پرداختید را باز پس بگیرید. البته حدود 72 ساعت طول می‌کشد تا پول واریزی به حسابتان بازگردانده شود.

اگر پروازتان تأخیر داشت و شما مجبور شدید مدتی را در فرودگاه معطل شوید، حتماً به مسئولین فرودگاه مراجعه کنید و درباره امکانات ایرلاین‌ها در این زمان پرس‌وجو کنید. برخی از ایرلاین‌ها ممکن است در چنین زمان‌هایی امکاناتی نظیر غذای رایگان یا اتاق برای استراحت برای مسافرین در نظر گرفته باشند. در این صورت می‌توانید نهایت استفاده را از وقت خود داخل فرودگاه ببرید و کمی از خستگی و استرس‌تان را کاهش دهید.

7

 

از وقت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید

 اگر ایرلاین مربوطه چنین خدماتی را ارائه نمی‌کرد، شما می‌توانید از وقتتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. به کافی‌شاپ یا رستوران داخل فرودگاه بروید یا بر روی صندلی بنشینید و کتاب مورد علاقه‌تان را بخوانید یا از روی گوشی هوشمند خود آهنگ، فیلم یا پادکست مورد علاقه‌تان را گوش کنید. همچنین اگر مدت زمان تأخیرتان زیاد است، می‌توانید درباره محل‌های استراحت داخل فرودگاه سوال بپرسید.

8

 

در ادامه مقاله اپلیکیشنی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید در زمان کنسلی یا تاخیر در پروازتان، هر چه زودتر پرواز جایگزینی را برای خود رزرو کنید.

سفرمارکت اپلیکیشنی مطمئن برای جایگزین کردن پرواز کنسل شده

 سفرمارکت یک بازار آنلاین برای خرید اقلام سفر نظیر بلیط هواپیما است. با نصب اپلیکیشن سفرمارکت بر روی گوشی هوشمند خود یا مراجعه به وب‌سایت آن، می‌توانید بلیط هواپیمای مورد نظرتان را در کمترین زمان ممکن پیدا و خریداری کنید.

 چند ده  وب‌سایت فروش بلیط هواپیما در سفرمارکت وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توانید ارزان‌ترین و مناسب‌ترین بلیط را متناسب با بودجه و علاقه خود انتخاب کنید.

شما با وارد کردن اطلاعات اولیه خود و همچنین استفاده از فیلترهای موجود در اپلیکیشن می‌توانید به موتور جستجوی سفرمارکت کمک کنید تا در کمترین زمان ممکن، مناسب‌ترین و ارزان‌ترین بلیط را مطابق با نیاز، بودجه و علاقه تان به شما نمایش دهد.

 فیلترهای مختلفی در اپلیکیشن سفرمارکت وجود دارد که با فعال یا غیرفعال کردن گزینه‌های آن می‌توانید هرچه زودتر بلیط هواپیمای خود را پیدا کنید. کلاس پروازی، شرکت هواپیمایی، مستقیم یا غیرمستقیم بودن پرواز، مدت زمان پرواز از جمله فیلترهای موجود در اپلیکیشن سفرمارکت است.

 همون‌طور که گفتیم، چند ده وب‌سایت مختلف در سفرمارکت حضور دارند و شما می‌توانید لیستی از بلیط هواپیمای وب‌سایت های مختلف  را در یک صفحه ببینید و با مقایسه قیمت، امکانات و خدمات هرکدام، ارزان‌ترین و بهترین بلیط را برای خود خریداری کنید.

9

 

 با نصب اپلیکیشن سفرمارکت بر روی گوشی هوشمند خود به‌محض آن‌که متوجه شدید پرواز شما تأخیر دارد یا کنسل شده است،  می‌توانید از میان پرواز ایرلاین‌های مختلف، ارزان‌ترین و بهترین بلیط را برای خود خریداری کنید. همچنین می‌توانید از قبل، پروازهای مختلفی که در تاریخ مورد نظرتان به سمت مقصد مورد نظرتان انجام می‌شوند را بررسی کنید تا در صورت کنسلی پروازتان، بتوانید هرچه زودتر پرواز جایگزینی را برای خود خریداری کنید.

 چگونه از اپلیکیشن سفرمارکت پرواز جدیدی را برای خود انتخاب کنیم

 اپلیکیشن سفر مارکت را می‌توانید از کافه بازار یا گوگل پلی دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.

 بعد از آن‌که وارد اپلیکیشن شدید بر روی گزینه بلیط هواپیما کلیک کنید تا صفحه جدیدی به شما نمایش داده شود.

 در صفحه جدید باید مشخصات اولیه خود را وارد کنید تا موتور جستجوی هوشمند سفرمارکت لیستی از بلیط های مختلفی که در تاریخ مورد نظرتان و به مقصد مورد نظرتان انجام می‌شود را به شما نمایش دهد.

در صفحه جدید می‌توانید فیلترهای مختلفی را ببینید که با فعال یا غیرفعال کردن آن‌ها لیست نتایج موتور جستجوی تغییر می‌کند.

سپس می‌توانید با زدن دکمه نارنجی‌رنگ خرید، قیمت‌های ارائه شده توسط سایت‌های مختلف را در یکجا ببینید و با انتخاب بهترین گزینه، خرید خود را نهایی و تکمیل کنید.

بدین شکل می‌توانید در کمترین زمان ممکن، مناسب‌ترین بلیط هواپیما را برای خود خریداری کنید تا از جلسه کاری یا برنامه سفرتان عقب نمانید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها