آنچه که باید درباره ساعت های اتوماتیک بدانید!؟

کد خبر: 1193086
آنچه که باید درباره ساعت های اتوماتیک بدانید!؟

کوارتز خودکار یک اصطلاح عمومی است که حرکت ساعت مچی را تعریف میکند که مکانیزم روتور خود سیم پیچ (همانطور که در ساعت های مکانیکی اتوماتیک استفاده می شود) را برای تولید حرکت با کریستال کوارتز پیزوالکتریک به عنوان المان زمان سنجی آن ترکیب می کند. چنین موتور هایی با هدف ارائه مزایای کوارتز بدون اثرات زیست محیطی باتری ها انجام می شود. چندین و چند تولید کنندۀ ساعت مچی از این تکنیک استفاده می کنند.

نحوۀ کار ساعت اتوماتیک چگونه است؟

یک لنگر چرخان در داخل موتور به یک چرخ دنده نسبتاً بزرگ متصل شده است که با یک پین بسیار کوچک مشبک می شود.  همانطور که ساعت در دست مصرف کننده حرکت می کند، لنگر می چرخد ​​و پین را با سرعت بسیار بالایی تا 100000 دور در دقیقه می چرخاند. این به یک ژنراتور  مینیاتوری متصل می شود که یک دستگاه ذخیره سازی که یک خازن یا یک باتری قابل شارژ است را شارژ می کند (در انواع ساعت های اتوماتیک این منبع ذخیره سازی متفاوت است). این مدت شارژ برای ساعت های مسترکُپی بین یک تا سه روز خواهد بود و برای موتور های اتوماتیک دست ساز بین یک هفته تا یک ماه میباشد.

قدمت موتور اتوماتیک دقیقاً مشخص نیست اما مطمئناً بیش از یک قرن خواهد بود. چرا که کمپانی های فوق لوکس تولید ساعت از جمله رولکس، پتک فیلیپ، فرانک مولر، اُمگا و ... تلاش های فراوان در جهت تولید بهترین نوع از این موتور های ساعت مچی کرده اند.

پیشگامان توسعه دهندۀ ساعت های اتوماتیک

شرکت سوئیسی ETA SA، زیر مجموعه ای از گروه سواچ، توانست هفت موتور مختلف کوارتز خودکار  بسازد که آنها را اتوکوارتز نامید. آنها بخشی از سری موتور های بسیار با کیفیت Flatline بودند و به فروشندگان مختلف ساعت مچی، عمدتاً اروپایی و آمریکایی فروخته شدند. این موتور ها که هم ردۀ موتور های مکانیکی درجه یک آنها طراحی شده بود، بین 15 تا 53 جواهر داشتند. برخلاف اکثر ساعت‌های کوارتز، اتوکوارتز را می‌توان برای افزایش دقت بیشتر کالیبر نام برد.

به عبارت دیگر اتوکوارتز همان ساعت اتوماتیک هست که از لرزش دست برای شارژ باتری ساعت استفاده میکند. با این بیان که ماهیت این باتری با باتری های موتور کوارتز متفاوت است.

از اولین کمپانی هایی که از این تکنولوژی برای موتور ساعت های خود استفاده کردند میتوان به برند ژاپنی سیکو (seiko)، سیتیزن (citizen) و تیسوت (tissot)  اشاره کرد.

تفاوت درچیست؟

ساعت‌های مکانیکی معمولاً به دقت ساعت‌های کوارتز نیستند، جالب است بدانید موتور دست ساز رولکس که تخمین عمری معادل 150 سال دارد در 24ساعت شبانه روز، 3ثانیه از زمان عقب میماند. ساعت اتوماتیک نیاز به تمیز کردن و کالیبراسیون دوره‌ای توسط یک ساعت‌ساز ماهر دارد. از دهه 1970، ساعت‌های کوارتز بیشتر بازار ساعت را به خود اختصاص داده‌اند، و ساعت‌های مکانیکی در حال حاضر بیشتر به‌عنوان یک محصول لوکس به بازار عرضه می‌شوند، که به دلیل ارزش‌های زیبایی ‌شناختی و لوکس، برای قدردانی از ساخت خوب، یا به‌عنوان نماد و سمبلی از لوکس بودن خریداری می‌شوند.

در ساعتِ های کُپی بهترین توصیه برای نگهداری و عمرطولانی کدام است؟

در حال حاضر در کشور عزیزمان، موارد گوناگونی از ساعت های مسترکُپی برای خرید در دسترس است که هم مشابه نمونۀ اصلی تولید شده اند هم دوام و کارائی عالی در صورت استفادۀ اصولی و درست خواهند داشت.

ساعت مچی اتوماتیک چه زنانه چه مردانه متشکل از تعداد بسیار زیادی قطعه همانند پازل است. این قطعات با دقت و ظرافت بسیار بالا در کنار هم قرار گرفته اند. بنابراین یکی از دشمنان اصلی این موتور ها ضربات ناگهانی به ساعت خواهد بود. وقتی یک موتور اتوماتیک مورد حمله قرار میگیرد اگر یک قطعه از این پازل 1000 قطعه ای دچار آسیب شود مکانیزم عملکرد کل ساعت را بهم میریزد و دچار اختلال شدید در نمایش زمان میشود.

توصیۀ یک ساعت ساز بعنوان تجربه این خواهد بود برای دوام و عملکرد بهتر ساعت های مچی اتوماتیک اجتنباب از ضربات و مراقبت برای عمر بیشتر است.

از دیگر دلایل خرابی و اختلال در عملکرد، کوک کردن بیش از حد چرخدندۀ تنظیم خواهد بود. با اشاره به اینکه ساعت وقتی برروی مچ دست قرار ندارد بعد از اینکه شارژ خود را از دست داد از حرکت باز می ایستد و برای اینکه به حرکت خود ادامه دهد نیاز به کوک کردن فلایول دارد.

در ساعت های مچی مختلف مصرف کنندگان شاهد این بودیم که صاحب ساعت بقدری کوک به موتور داده است که فنر اتصال به شارژ از جای خود در رفته است و باعث اختلال در ساعت شده است.

نکتۀ دیگر راجع به نگهداری در ساعت های مسترکپی میتوان به اجتناب از تماس مداوم با آب و مواد شوینده اشاره کرد. با توجه به اینکه این ساعت ها قطعه ای دیجیتالی ندارند اما نفوذ آب در این موتور ها میتواند باعث اختلالی گسترده در عملکرد موتور بروز دهد.

در هر سه مورد بالا که از علل اصلی اختلال در ساعت های اتوماتیک خواهند بود با مراجعه به ساعت ساز متخصص میتوان مشکل را رفع کرد و از نو از ساعت استفاده کرد. به همین دلیل است که ساعت اتوماتیک ساعتی یکبار مصرف نیست و عمری طولانی خواهد داشت.

ساعت مچی اتوماتیک

خرید اینترنتی ساعت های اتوماتیک

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی مفید دربارۀ ساعت مچی اتوماتیک برای بانوان و اقایان خوش سلیقه به اشتراک گذاشته باشیم. همه اطلاع داریم خرید مطمئن یک ساعت مچی از یک فروشگاه معتبر بسیار مهم است. گالری میراکو توانسته در طی سال های فعالیت مشاوره ای عالی در جهت خرید یک ساعت مچی به مشتریان خود دهد.

میراکو با عرضۀ بهترین کیفیت برای هر سلیقه ای میتواند انتخابی خوب جهت خریدی مطمئن برای شما عزیزان باشد. این گالری با دقت بالا و اطلاعاتی جامع ساعت را به مشتریان خود معرفی میکند و مصرف کننده هر اطلاعاتی دربارۀ ساعت بخواهد را میتواند از میراکو دریافت کند. تنوع در انتخاب، ضمانتنامه معتبر، کیفیت برتر و قیمت حداقل از مزایای این فروشگاه خواهد بود. کافیست همین حالا به سایت میراکو بروید و ساعت مچی دلخواه خود را سفارش دهید و با در دست کردن آن استایل خود را تکمیل کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها