بهترین زمان برای حجامت خانم‌ها

کد خبر: 1193417
بهترین زمان برای حجامت خانم‌ها

حجامت یک تکنیک درمانی قدیمی برای تمام افراد است که در بسیاری از نقاط مختلف جهان هنوز هم برای درمان بیماری‌های مختلف به کار می‌رود. اما معمولا اغلب آقایان برای حجامت اقدام می‌کنند؛ این در حالی است که استفاده از این تکنیک برای بانوان نیز از مزایای فوق العاده‌ای برخوردار است. در ادامه این مطلب به چگونگی حجامت در منزل برای خانم‌ها و مزایای آن می‌پردازیم.

منظور از حجامت در منزل چیست؟

حجامت یک تکنیک از طب سنتی است که در آن اقدام به خونگیری بیمار می‌کنند تا بیماری‌های مختلف را تحت درمان یا پیشگیری قرار دهند. این تکنیک با استفاده از ایجاد خراش‌های کوچک در برخی نقاط خاص بدن و فرایند بادکش کردن صورت می‌گیرد. در طب سنتی اعتقاد بر این است مایعات و اخلاط بدن باید در تعادل باشند؛ بنابراین با حجامت سعی می‌شود که با خروج خون آلوده به این تعادل کمک کنند.

اکنون حجامت به یک خدمات متداول درمانی یا پیشگیرانه تبدیل شده است که بسیاری از افراد از آن بهره می‌برند. معروف‌ترین مزیت حجامت که تا حد زیادی موثر است، کاهش غلظت خون می‌باشد. علاوه بر این امکان حجامت در منزل نیز برای کسانی که می‌خواهند این خدمات را به صورت بهداشتی و در آسایش کامل دریافت کنند فراهم شده است.

حجامت در خانم‌ها

بسیاری تصور می‌کنند که خانم‌ها به دلیل تفاوت‌های فیزیولوژیک و داشتن عادت ماهانه احتیاجی به حجامت ندارند؛ اما تجربه نشان می‌دهد که حجامت در درمان بسیاری از بیماری‌های زنان موثر است. شواهد نشان می‌دهد که حجامت در منزل خانم‌ها در درمان مشکلات و بیماری‌های مختلفی مثل چاقی، دردهای پریودی، پریودی نامنظم، لکه بینی، خونریزی‌های شدید در دوره پریودی و ... موثر است. علاوه بر حجامت، فصد خون در منزل نیز می‌تواند به کاهش این مشکلات و دردها کمک کند.

نکاتی در زمینه حجامت خانم‌ها

حجامت باید بر اساس نیازهای فرد صورت گرفته و حتی زمان و محل آن نیز حائز اهمیت است. خانم‌هایی که سابقه بیماری‌های خونی مثل کم خونی شدید دارند بهتر است عمل حجامت را تا درمان کم خونی به تعویق بیاندازند. علاوه بر این بهتر است در 5 ماه اول دوران بارداری و 2 ماه پس از آن از حجامت خودداری گردد. توصیه پزشکان بر این است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کنند، از حجامت خودداری کنند.

همچنین توصیه می‌شود خانم‌ها در دوران پریودی خود به هیچ وجه سراغ حجامت یا فصد خون نروند؛ در این دوران بدن در حالت ضعف، کم خونی و عدم تعادل قرار دارد و حجامت ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد.

بهترین زمان برای حجامت خانم‌ها

بهترین زمان برای حجامت بانوان زمانی است که بدن در حالت تعادل و آرامش قرار دارد؛ علاوه بر این توصیه می‌شود در نیمه ماه قمری و روزهای 16 الی 19 بهتر است این عمل انجام شود. همچنین متخصصان توصیه می‌کنند حجامت در روزهای خیلی سرد زمستان یا خیلی گرم تابستان انجام نشود تا آسیبی به بدن وارد نکند.

در صورتی که حجامت در خانم‌ها در یک زمان مناسب انجام شود علاوه بر اینکه بر تنظیم عادت ماهانه تاثیرگذار است، می‌تواند به افزایش کیفیت پوست،‌کنترل غلظت خون و رفع جوش‌های بدن نیز کمک کند. حجامت در خانم‌های باردار از ماه 5 به بعد مشکلی ندارد؛ چرا که سیستم ایمنی را بهبود بخشیده و به رشد عصبی جنین کمک می‌کند. علاوه بر این برخی شواهد نشان می‌دهند که آبان ماه بهترین ماه برای انجام حجامت خانم‌هاست.

بیشتر بخوانید: برای انجام آزمایش خون در منزل غرب تهران و مشاوره وارد شوید.

بدترین زمان برای حجامت خانم‌ها

می‌توان گفت که بدترین زمان برای حجامت خانم‌ها زمانی است که فرد درگیر چالش‌هایی مثل عدم تعادل است. بنابراین  حجامت در دوران پریودی یکی از بدترین ایده‌های ممکن است که باعث می‌شود فرد با عوارض احتمالی زیادی مواجه شود؛‌سردرد، ضعف، افت فشار، غش کردن یا درد زیاد از عوارض این عمل می‌باشد.

حجامت توسط خانم

بهترین نقطه برای حجامت خانم‌ها

حجامت در منزل برای خانم‌ها با توجه به نیاز آنها صورت می‌گیرد و می‌تواند در نقاط مختلفی صورت بگیرد. بهترین نقاط برای حجامت خانم‌ها شامل:

حجامت عام

یکی از مفید‌ترین انواع حجامت در خانم‌ها، حجامت عام است که کاربردهای درمانی وسیعی دارد. محل انجام حجامت بین در پشت و بین دو کتف است که میان مهره‌های سوم و چهارم پشت را در بر می‌گیرد. این حجامت باید توسط افراد کاملا متخصص و به صورت بهداشتی صورت بگیرد.

حجامت گودی کمر

یکی دیگر از انواع حجامت‌های مفید برای زنان حجامت گودی کمر است که با توجه به نزدیکی به دستگاه‌های باروری، در زمینه کمک به بیماری‌های زنان بسیار مفید است. این نوع حجامت به کاهش التهابات و کیست‌های احتمالی دستگاه تناسلی کمک کرده و حتی مواردی مثل سوزش ادرار یا احتباس ادراری را بهبود می‌بخشد.

حجامت دنبالچه

یکی دیگر از حجامت‌های پر خاصیت در زنان، حجامت دنبالچه است که در آخرین استخوان ستون مهره انجام می‌شود. این حجامت به بهبود عملکرد سیستم ادراری تناسلی کمک کرده و حتی در روحیات فرد نیز موثر است.

در نهایت باید گفت که حجامت باید توسط افراد متخصص و با توجه به نیازهای فرد انجام شود تا نتایج مناسبی را ارائه کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها