خرید اکازیون کاغذ دیواری از فروشگاه آنلاین رونیا roniya.ir

کد خبر: 1193585

فروشگاه آنلاین دکوراسیون داخلی رونیا، با سال‌های تجربه در زمینه پوستر دیواری، کاغذ دیواری، دیوارپوش، کفپوش و... می‌تواند راهنمای ایده‌آلی برای شما باشد.

خرید اکازیون کاغذ دیواری از فروشگاه آنلاین رونیا roniya.ir

 

 

هزینه خرید کاغذ دیواری با نصب از فروشگاه رونیا

به دلیل ضعف دیوارهای گچی ساختمان‌ها از نظر ظرافت، مقاومت درباره ضربات و آلودگی‌ها، رنگ نه‌چندان دلنشین و...، معمولا آن‌ها را به حال خود رها نمی‌کنند. در گذشته انتخاب اول صاحب‌خانه‌ها رنگ‌آمیزی ساختمان بود؛ اما در دهه‌های اخیر پدیده‌ای به نام کاغذ دیواری (Wallpaper)، در بسیاری از موارد برای پوشاندن دیوارهای ساختمان جایگزین رنگ‌های روغنی شده‌است.

اکنون در این نوشته قصد داریم به معرفی کاغذ دیواری، چگونگی کارکرد این محصول و انواع آن بپردازیم. همچنین امیدواریم که در پایان این نوشته، بتوانیم راهنمایی مناسبی را در رابطه با هزینه خرید کاغذ دیواری با نصب ارائه دهیم.

 

کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری (Wallpaper) گونه‌ای از پوشش‌دهنده‌های تزیینی دیوارهای ساختمانی است، که به صورت رول و یا متری ساخته می‌شود و با توجه به طرح ساده و یا گرافیکی خود، منظره‌ای متمایز از رنگ‌آمیزی‌های سنتی را در محیط خانه شما فراهم می‌کند. استفاده از کاغذ دیواری نه‌تنها باعث پنهان شدن لکه‌ها یا ترک‌های دیوار از دید مخاطبان می‌گردد، بلکه با توجه به تنوع بسیار بالای طرح‌ها می‌تواند تجربه‌ای بسیار نو را ایجاد کند.

تاریخ‌شناسان بر این باورند که کاغذ دیواری دارای قدمتی طولانی در چین باستان است. چینی‌ها 200 سال پیش از میلاد مسیح، دیوارهای خود را به وسیله چسباندن کاغذ برنج تزیین می‌کردند. همچنین قدیمی‌ترین کاغذهای دیواری به‌جامانده در انگلستان، به سال 1509 برمی‌گردد که در لندن چاپ شده است. استفاده از کاغذ دیواری در ایران هم قدمتی دیرینه دارد؛ اگر به کاخ سعدآباد رفته باشید، شاهد دیوارپوش‌های کاغذی خواهید بود، که در زمان ناصرالدین شاه وارد ایران شده‌است.

هنر دکوراسیون داخلی در پی نیاز روانی انسان ها به ایجاد تنوعات مکرر در فضای اطراف خود، تغییرات و ارائه محصولات جدید را تجربه می‌کند؛ یکی از همین موارد کاغذهای دیواری هستند، که با توجه ویژه به دیوارهای ساختمانی، زمینه رقابت طراحان و صنایع مربوط به ساخت و تولید وسایل داخلی مربوط به دکوراسیون داخلی پدید آمدند. در جهان مدرن امروز، دیوارهای ساختمانی یکی از موردتوجه‌ترین ارکان در هنر طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود.

 

انواع کاغذ دیواری

 

همانطور که در این نوشته اشاره شد، برای خرید کاغذ دیواری با تنوع بسیاربالایی مواجه خواهید بود؛ همین تنوع در مدل‌ها و رنگ‌های مختلف باعث شده است، که این محصولات را بتوان از جوانب گوناگون تقسیم‌بندی کرد.

به طور مثال اگر بخواهیم طرح‌های کاغذ دیواری را در نگاه عام تقسیم‌بندی کنیم، می‌توان به این سه موارد اشاره کرد:

1. کاغذ دیواری ساده

2. کاغذ دیواری طرح‌دار

3. کاغذ دیواری سه‌بعدی

اما اگر همین دسته‌بندی را در نگاهی حرفه‌ای‌تر انجام دهیم، می‌توان این‌چنین عمل کرد:

1. کاغذ دیواری مدرن

2. کاغذ دیواری کلاسیک و لاکچری

3. کلاغذ دیواری برجسته ایتالیایی

4. کاغذ دیواری  پتینه

اکنون از میان جنبه‌های مختلف تقسیم‌بندی کاغذهای دیواری، از نظر جنس و طرح قصد داریم به 4 مورد از این محصولات پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی منازل اشاره کنیم، که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

1.کاغذ دیواری با روکش وینیل

این نوع کاغذهای دیواری، که روی لایه کاغذی آن روکشی از وینیل آکرلیک یا پی‌وی‌سی اعمال می‌شود، برای اکثر محیط‌ها غیر از مکان‌هایی مانند کارگاه که احتمال برخورد فیزیکی وجود دارد مناسب هستند. کاغذهای دیواری با روکش وینیل انواع متعددی دارند، که تنها به معرفی کوتاه چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

وینیل سخت یا جامد: این نوع از کاغذ شامل یک نوار وینیلی جامد است که بر روی لایه‌ی پارچه‌ای یا کاغذی لمینیت شده است و کاملا قابل شستشو، مقاوم و ضد لک است.

وینیل جامد: این نوع کاغذ دیواری، که به دلیل مقاومت بالا در محیط‌های چرب و مرطوب مثل آشپزخانه نیز استفاده می‌شود، از یک لایه روکش وینیل جامد تشکیل شده‌است که باعث افزایش مقاومت، امکان جابه‌جایی و حتی کندن آسان آن نیز می‌شود.

وینیلی نن وون : این نوع از کاغذ دیواری، که در بخش بعدی به معرفی آن می‌پردازیم و در مقابل آب بسیار مقاوم و غیرقابل نفوذ است، از کاغذ نان وون و صفحه‌ وینیلی تشکیل شده اند و به دلیل خاصیت غیرقابل نفوذ خود در برابر آب، در حمام و آشپزخانه نیز استفاده می‌شود.

2. کاغذ دیواری با روکش نان وون

کاغذهای دیواری نان وون (منسوج نبافته)، که از الیاف نساجی و فیبر سلولزی بلند در دستگاه کاغذ تولید می‌شوند، توسط مواد آکرلیک تقویت شده و توسط رنگ‌دانه‌ها تاری خاصی در آن‌ها پدید می‌آید. نصب این نوع از کاغذهای دیواری به وسیله رطوبت اتفاق می‌افتد؛ مراحل نصب این کاغذ دیواری ساده است و امکان استفاده مجدد و یا جداسازی و چسباندن دوباره در صورت نیاز را دارد.

3. کاغذ دیواری کاغذی

کاغذ دیواری کاغذی، که طرح بدون هیچ لایه محافظی بر روی کاغذ چاپ می‌شود، بیشتر جنبه‌ی تزئینی دارد؛ این دسته از کاغذهای دیواری، به دلیل مقاومت کمتر، تولید کمتری نیز دارند. این دسته از کاغذ دیواری‌ها، طول عمری بین 1 تا 2 سال دارند و به دلیل مقاومت پایین نیازمند دقت بالا در نگه‌داری هستند.

4. کاغذ دیوای سه‌بعدی

پیش از بررسی هزینه خرید کاغذ دیواری با نصب، به عنوان آخرین معرفی قصد داریم کاغذ دیواری‌های محبوب سه‌بعدی رو مورد بررسی قرار دهیم. این نوع از کاغذهای دیواری، همانطور که از اسمشان پیدا است، به دلیل تصاویر سه بعدی فضاهایی جذاب و خاص را فراهم کرده و همچنین به دلیل قابلیت شست‌و‌شو، بسیار پر طرفدار است. این دسته از کاغذهای دیواری، دلیل ساختار سه‌بعدی طر‌ح‌های آن، به خصوص از فاصله‌های حدود ۳ متر، برجسته به نظر می‌رسند.

خرید کاغذ دیواری

پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم درباره هر محصول، طبیعتا آگاهی از جزئیات خرید آن در جایگاه مهمی قرار می‌گیرد؛ خرید کاغذ دیواری نیز از این قائله مستثنی نیست و با توجه به تنوع بسیار بالای این محصولات در بازار، لازم است که توجه لازم را در این زمینه داشته باشید.

خرید کاغذ دیواری

اگر قصد اطلاع از هزینه خرید کاغذ دیواری با نصب، آشنایی با انواع مدل‌های موجود در بازار و نهایتا شناسایی گزینه متناسب با ساختمان خود را دارید، می‌توانید از خدمات رونیا بهره‌مند شوید. فروشگاه آنلاین دکوراسیون داخلی رونیا، با سال‌های تجربه در زمینه پوستر دیواری، کاغذ دیواری، دیوارپوش، کفپوش و... می‌تواند راهنمای ایده‌آلی برای شما باشد.

کلام پایانی

امروزه دیوارها نقشی جدانشدنی را در طراحی دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند؛ همچنین لازمه ایجاد تنوع و محیطی مطابق سلیقه افراد، باعث شده است که کاغذهای دیواری با تنوع بسیاربالای خود جایگزین رنگ‌آمیزی‌های سنتی ساختمان شوند.

اگر شما نیز جزو علاقه‌مندان به این پدیده محبوب در دکوراسیون ساختمان هستید و قصد خرید کاغذ دیواری یا اطلاع از هزینه کاغذ دیواری با نصب آن را دارید، می‌توانید از خدمات آنلاین دکوراسیون داخلی رونیا بهره‌مند شوید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها