موشن گرافیک چیست؟| کاربرد،انواع،نحوه ساخت

کد خبر: 1194075
موشن گرافیک چیست؟| کاربرد،انواع،نحوه ساخت

هرروز دنیای مجازی به سمت استفاده از محتواهای تصویری و ویدیویی می‌رود. چون این محتواها می‌توانند به رشد پیج‌های تجاری و غیرتجاری کمک قابل‌توجهی کنند.  یکی از انواع محتواهای تصویری موشن‌گرافیک است که درواقع یکی از سبک‌های جدید در محتوای تصویری است که علاقه‌مندان به این حوزه را به خود جذب کرده است. شاید با این واژه آشنا نباشید ولی قطعاً در دنیای امروز نمونه‌های متعددی از آن را در تلویزیونی و یا موبایل و ... دیده‌اید.

در این مقاله قصد داریم توضیحات کاملی در مورد موشن‌گرافیک و این حرفه دهیم تا علاقه‌مندان به این حرفه اطلاعات کاملی از آن به دست آورند.

موشن‌گرافیک:

ویدیوهایی که پیام و محتوا را به‌صورت متحرک منتقل می‌کنند موشن هستند. واژه موشن (Motion) در زبان فارسی پویا ترجمه می‌شود و به هر چیزی که دارای حرکت باشد، می‌گویند. انتقال محتوا با این روش از مزیت‌های بسیاری برخوردار است. ازجمله اینکه می‌توان محتوا را به‌صورت تأثیرگذارتر و جذاب‌تر در زمان کوتاه‌تری به مخاطب ارائه داد.

کاربردهای موشن‌گرافیک:

موشن‌گرافیک امروزه در بخش‌های متعددی مانند تلویزیون، فیلم‌ها و سینما، تبلیغات، وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … دیده می‌شوند. موشن‌گرافیک در هر یک از این بخش‌های نام‌برده شده می‌تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد که در ادامه هر یک از این کاربردها را توضیح خواهیم داد:

  • اشتراک‌گذاری اطلاعات (اینفو موشن): زمانی که بخواهید پیام یا اطلاعاتی را به مخاطب برسانید، راه سریع و مؤثر، استفاده از موشن‌گرافیک‌ است. به کمک این روش و افزودن صدا و تصاویر مناسب، اشتراک‌گذاری اطلاعات و پذیرش آن توسط مخاطب به‌سادگی صورت می‌گیرد؛ که می‌توان گفت یکی از کاربردهای رایج موشن‌گرافیک است.
  • عنوان فیلم و سایر عناوین مشابه: یکی از معمول‌ترین کاربردهای موشن‌گرافیک تولید عناوین ویدیویی است. باکمی دقت خواهید دید که پیش از آغاز هر فیلم سینمایی، عناوین مختلفی نمایش داده می‌شوند که همه این موارد به کمک موشن‌گرافیک امکان‌پذیر هستند و سبب می‌شوند بیننده با دقت بیشتری به فیلم نگاه کند.
  • لوگوی گرافیکی متحرک (لوگو موشن): به‌جای استفاده از لوگوهای ثابت در وب‌سایت می‌توانیم از لوگوهای گرافیکی استفاده کنیم تا علاوه بر جذابیت، مخاطب زمان بیشتری را صرف مشاهده محتوای موردنظر ما کند.
  • ویدیوهای توصیفی: امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند اگر از کالا یا خدماتی می‌خواهند استفاده کنند، برای آشنایی با آن ‌یک فیلم آموزشی را تماشا کنند و به کمک موشن‌گرافیک می‌توان این نوع از ویدیوها را تهیه کرد و در فرآیندهای بازاریابی اینترنتی مورداستفاده قرارداد.
  • آیکون‌ها: آنچه بیشتر در زمان سرچ موشن‌گرافیک با آن برخورد خواهیم کرد، موشن‌گرافیک آیکون‌هاست که حتی با نرم‌افزارهای ساده‌ای مانند پاورپوینت نیز می‌توان آن‌ها را پیاده‌سازی کرد. همچنین با استفاده از svg و css هم می‌توانید آیکون‌هایی که دارای انیمیشن هستند را بسیار سبک بسازید تا در محصولات و وب‌سایت‌ها از آن استفاده کنید.
  • پست شبکه‌های اجتماعی: امروزه وابستگی افراد به شبکه‌های اجتماعی بسیار بیشتر شده و آن‌ها برای دریافت اطلاعات، اخبار، دوره‌های آموزشی یا حتی سرگرمی از این شبکه‌ها بهره می‌گیرند، تمامی این موارد گفته‌شده با محتوای متفاوتی در این شبکه‌ها منتشر می‌شوند و برای جذابیت هرچه بیشتر می‌توان از موشن‌گرافیک برای تهیه آن‌ها بهره برد. استوری موشن ها هم می‌توان از انواع پست شبکه‌های اجتماعی دانست که می‌توان با روش متحرک‌سازی آن را جذاب‌تر کرد.
  • بازاریابی دیجیتال: بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال، میدان وسیعی ست که شامل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی موتورهای جستجو و غیره است. در تمامی این تکنیک‌های بازاریابی می‌توان از موشن‌گرافیک بهره برد و با کمک آن ویدیوهای بازاریابی کوتاهی ساخت که برای توضیح یک ایده تجاری به روشی ساده و جذاب طراحی‌شده باشد. ویدیوهای موشن‌گرافیک در استراتژی بازاریابی آنلاین برای پرداختن به مشکلات مردم و دادن راه‌حل تجاری با تصاویر متقاعدکننده برای حل آن مشکلات، ساخته می‌شود.

با توجه به طیف گسترده کاربردهای این حرفه و محبوبیت آن در جامعه امروزی، موشن‌گرافیک قطعاً یکی از شغل‌های آینده دار و پردرآمد است. اگر مایل به یادگیری این حرفه هستید می‌توانید از آموزش‌های موشن‌گرافیک موجود در سایت‌های مختلف استفاده کنید. ولی قبل از آن خوب است با نحوه ساخت موشن‌گرافیک آشنا شوید.

ساخت موشن‌گرافیک:

به‌طورکلی ساخت ویدیوهای موشن‌گرافیک، سه مرحله اصلی دارد که شامل مرحله پیش‌تولید (طرح کلی پروژه، کانسپت پروژه، سناریو پروژه)، مرحله تولید (تهیه استوری بورد، انتخاب سبک پروژه، صداگذاری، انیمیت و کامپوزیت) و پس از تولید (انتخاب موسیقی و جلوه‌های صوتی، رندرینگ) می‌شود و می‌توان گفت برای ساخت یک ویدیو موشن‌گرافیک، ده گام وجود دارد که عبارت است از:

  1. ایجاد کردن یک خلاصه یا چکیده
  2. ایجاد کردن یک تصور کلی
  3. نوشتن یک فیلم‌نامه یا سناریو
  4. ایجاد کردن استوری بورد
  5. طراحی گرافیک
  6. ضبط صدای گوینده
  7. تولید انیمیشن
  8. طراحی صدا و موسیقی
  9. انتشار در کانال‌های مختلف
  10. پیگیری کردن نتایج

که این فرایند معمولاً به‌صورت تیمی انجام می‌شود و اگر شما علاقه‌مند ورود به این حرفه باشید قطعاً نیاز دارید که نرم‌افزارهای خاصی را برای انجام هر مرحله برای ساخت ویدیو موشن‌گرافیک بیاموزید که در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.

نرم‌افزارهای ساخت موشن‌گرافیک:

برنامه‌های بی‌شماری برای طراحان موشن‌گرافیک وجود دارد تا بتوانند به کمک آن‌ها کارهای باکیفیت‌تر و راحت‌تری بسازند. همچنین نرم‌افزارهای انیمیشن‌سازی مدام در حال به‌روز شدن و تغییر کردن، هستند و اگر قصد دارید تصویرهای بصری فوق‌العاده جالب و زیبایی بسازید، باید تسلط خوبی روی نرم‌افزارهای ضروری داشته باشید و از نرم‌افزارهای جدیدی که وارد بازار می‌شوند آگاهی داشته باشید. در ادامه بهترین نرم‌افزارهای موشن‌گرافیک که موشن دیزاینرها در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنند را به شما معرفی خواهم کرد.

نرم‌افزارهای مختلفی برای ساخت موشن‌گرافیک مورداستفاده قرار می‌گیرند که از میان آن‌ها می‌توان به فتوشاپ (Adobe Photoshop)، ایلوستریتور (Adobe Illustrator)، افتر افکت (Adobe After Effects)، پریمیر (Adobe Premiere Pro) و مایا (Maya) و سینما فرودی (Cinema4D) و نیوک (Nuke) اشاره کرد. در ادامه، به توضیح برخی از مهم‌ترین نرم‌افزارهای ساخت موشن‌گرافیک می‌پردازیم.

فتوشاپ (Adobe Photoshop)

 اولین نرم‌افزاری که هر هنرمند حوزه موشن و طراحی گرافیک با آن سروکار دارد، نرم‌افزار فتوشاپ است که مدت‌زمان یادگیری فتوشاپ بسته به نوع مهارت موردنیاز ممکن است متفاوت باشد. البته طراحی موشن‌گرافیک به کمک این نرم‌افزار قدری دشوار است ولی این نرم‌افزار به‌طور گسترده توسط انیماتورها و طراحان گرافیک استفاده می‌شود.

همچنین این نرم‌افزار می‌تواند برای گرافیک انیمیشن‌سازی و آهنگسازی آثار کوتاه نیز مفید باشد. این نرم‌افزار برای تازه‌کارها هیچ مشکلی در یادگیری نحوه ویرایش به وجود نمی‌آورد. برنامه‌های مشابه مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای این کار استفاده کنید، اما با استفاده از فتوشاپ، بهتر و آسان‌تر می‌توانید پروژه‌هایتان را انجام دهید.

فتوشاپ به موشن دیزاینرها این امکان را می‌دهد که استوری‌برد موردنظر برای موشن‌گرافیک را با کمک این نرم‌افزار طراحی کنند. البته برخی از افراد ترجیح می‌دهند که این کار را به کمک کاغذ و مداد انجام دهند؛ اما فتوشاپ می‌تواند برای اسکچ‌های سریع و ترکیب‌بندی‌های مختلف مورداستفاده قرار بگیرد. مهم‌ترین ویژگی این کار را می‌توان سادگی انتقال فایل از محیط این نرم‌افزار به سایر نرم‌افزارهای شرکت ادوبی دانست.

ایلوستریتور (Adobe Illustrator)

 نرم‌افزار دیگری که بسیاری از طراحان موشن از آن استفاده می‌کنند،‌ «Adobe Illustrator» است که به کمک آن می‌توان طراحی‌های مختلفی را به‌صورت وکتور (Vector) انجام داد.

درواقع برخلاف فتوشاپ که یک نرم‌افزار ویرایش مبتنی بر پیکسل هست، ایلوستریتور به‌عنوان یک نرم‌افزار ویرایش مبتنی بر بردار عمل می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید نقاشی‌های خودتان را به راحت‌تری بکشید و مهم‌تر از آن با کمک این نرم‌افزار به ابزارهای مختلف شکل‌دهی، براش ها، قالب‌های داخلی، تنظیمات رنگ و غیره دسترسی دارید.

ایلوستریتور نیز ابزارهای متحرک مخصوص به خودش را دارد، اما برای پروژه‌های پیچیده‌تر باید از افتر افکت استفاده کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های خودتان را به‌راحتی با سایر برنامه‌های Adobe ترکیب کنید و می‌توانید آن‌ها را مستقیماً به افتر افکت برای انیمیشن‌سازی وارد کنید.

افتر افکت (Adobe After Effects)

 نرم‌افزار افتر افکت به‌عنوان ابزار اصلی طراحی و ساخت موشن‌گرافیک شناخته می‌شود. افراد با یادگیری نرم‌افزار افتر افکت، تسلط خودشان را بر موشن‌گرافیک و انیمیت کردن بیشتر می‌کنند. افتر افکت نوعی نرم‌افزار انیمیشن‌سازی ۲/۵ بعدی (2.5D) است که امکان طراحی و ساخت انیمیشن‌های دوبعدی و سه‌بعدی در آن نیز وجود دارد.

اگر درزمینه موشن‌گرافیک مبتدی هستید، افتر افکت اولین ابزاری هست که باید به آن مسلط شوید و می‌توانید ابتدا آموزش افتر افکت که در اینترنت موجود هست را ببینید. این نرم‌افزار یک نرم‌افزار انیمیشن‌سازی ست که به شما کمک می‌کند تا انیمیشن شخصیت، انیمیشن برداری دوبعدی، انیمیشن سه‌بعدی پایه، تایپوگرافی جنبشی، جلوه‌های بصری و موارد دیگر را ایجاد کنید.

برای مبتدی‌ها، این نرم‌افزار ممکن است فقط به دلیل بازارهای قالب افتر افکت که در آن طراحان از سراسر جهان پروژه‌های خودشان را پست می‌کنند، وسوسه‌انگیز باشد. اگر در موشن‌گرافیک تازه‌کار هستید یا زمان کافی برای توسعه دادن طرح‌های خودتان ندارید، این قالب‌ها با سیستم کشیدن و رها کردن ساده خودشان به شما کمک می‌کنند تا پروژه‌های خیره‌کننده و جذابی بسازید.

پریمیر (Adobe Premiere Pro)

پریمیر یک برنامه ویرایش ویدیو از مجموعه Adobe هست و بعضی از قدرتمندترین ابزارها را برای تولید ویدیوهای باکیفیت بالا ارائه می‌دهد. می‌توانیم از این نرم‌افزار برای برش، تقسیم ویدیوهای خودتان و همچنین افزودن افکت‌ها، فیلترها و عنوان به آن‌ها استفاده کنید.

 مایا (Maya)

به کمک نرم‌افزار مایا، کاربر این امکان را دارد تا متن‌های مختلفی را نیز در طراحی‌های خود به کار بگیرد. توانایی پردازش رندرهای سه‌بعدی و انیمیشن‌ها، این نرم‌افزار را به یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد در طراحی موشن‌گرافیک تبدیل کرده است. برای سال‌ها این نرم‌افزار ازجمله برنامه‌های مهم در کاربردهای گرافیکی به شمار می‌آمد. البته در سال‌های اخیر،‌ نرم‌افزار سینما فرودی (Cinema4D) به رقیب اصلی آن تبدیل‌شده است.

سینما فرودی (Cinema4D)

طراحان موشن‌گرافیک، استفاده از نرم‌افزار سینما فرودی را نسبت به نرم‌افزارهای سه‌بعدی مانند مایا و تری دی مکس و بلندر ترجیح می‌دهند چراکه رابط کاربری مناسبی نسبت به این نرم‌افزارها دارد. از این نرم‌افزار به‌طور ویژه برای مدل‌سازی،‌ انیمیشن و ایجاد افکت‌های مختلف استفاده می‌شود. در بسیاری از پروژه‌های سینمایی می‌توان ردی از این نرم‌افزار را پیدا کرد.

این نرم‌افزار یکی از برنامه‌های نسبتاً آسان برای یادگیری موشن‌گرافیک سه‌بعدی به دلیل رابط بصری آن است. این برنامه به خاطر ویژگی‌های قدرتمند مدل‌سازی، بافت، نورپردازی و انیمیشن سازیش خیلی معروف است. همچنین این برنامه می‌تواند با نرم‌افزارهای افتر افکت و ایلوستریتور ادغام شود.

هودینی (Houdini)

 اگر رویای ایجاد انیمیشن‌های سه‌بعدی خیره‌کننده برای صنایع فیلم، تلویزیون و بازی‌های ویدیویی دارید، پس هودینی باید برای شما یک نرم‌افزار جذاب باشد. این مجموعه، ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را برای ساختن VFX ارائه می‌کند. این برنامه توسط Side Effects Software  که پیشرو در صنعت انیمیشن و جلوه‌های بصری هست، ساخته‌شده. مشارکت آن‌ها در این زمینه، جایزه اسکار را برای توسعه جلوه‌های بصری و سیستم انیمیشن هودینی برای تیم به ارمغان آورده.

در مقایسه با نرم‌افزارهای دیگر، هودینی روند کاری خیلی متفاوتی دارد و به دلیل انعطاف‌پذیری‌اش برای ساختن تصویرهای ارگانیک تر از عناصری مثل مایعات، انفجار، آتش‌سوزی، تخریب و دود استفاده می‌کند. در ساخت خیلی از فیلم‌ها مثل Frozen, Zootopia, The Shape of Water، فیلم‌های لگو، بازی تاج‌وتخت و ... از این نرم‌افزار استفاده‌شده. پس اگر می‌خواهید وارد صنعت فیلم‌سازی VFX شوید، این‌یکی از برنامه‌هایی ست که باید حتماً آن را یاد بگیرید.

نیوک (Nuke)

از افتر افکت و نیوک به‌سادگی می‌توان در پروژه‌های مشابه استفاده کرد اما طراحی نیوک به‌ویژه برای افراد حرفه‌ای در نظر گرفته‌شده است و در پروژه‌های بزرگ،‌ کار کردن با این نرم‌افزار ساده‌تر خواهد بود.

طراح موشن‌گرافیک (موشن دیزاینر):

موشن دیزاینر کسی است که از طریق نرم‌افزارهای مختلف به عناصر گرافیکی جان می‌بخشد و به معنای تحت الفظی، گرافیک‌هایی را خلق می‌کند که متحرک (موشن) هستند.

ولی لازم است بدانید که موشن دیزاینر شدن تنها یادگیری نرم‌افزارهایی که در بالا توضیح دادیم نیست. برای ورود به این حرفه قطعاً نیاز است مهارت‌های بیشتری کسب شود که مربوط به نرم‌افزار نخواهد بود.

یک موشن دیزاینر عالی قطعاً باید علاوه بر انیمیت کردن تسلط کافی روی همه مراحل ساخت پروژه موشن‌گرافیک داشته باشد و برای این کار نیاز است دوره‌ای جامع برای آموزش موشن‌گرافیک شرکت کند و به آموزش‌های رایگان در این حرفه بسنده نکند. در ادامه به انواع موشن‌گرافیک پرداخته می‌شود تا دید کلی‌تری نسبت به این حرفه به دست آورید.

انواع موشن‌گرافیک:

موشن‌گرافیک ها دارای انواع گوناگونی هستند و اگر دنبال یادگیری و آموزش موشن گرافیک هستید مهم است که با انواع آن آشنا شوید و محبوب‌ترین و پردرآمدترین آن‌ها را برای یادگیری انتخاب کنید.

انیمیشن دوبعدی:

سبک انیمیشن دوبعدی یک سبک «همه‌جانبه» و عالی برای ویدیوهای تبلیغاتی است و از بهترین سبک‌ها برای یادگیری موشن‌گرافیک است. در این سبک با دست‌کاری تصاویر ساخته‌شده ویدیو موشن‌گرافیک طراحی می‌شود و ترکیب تصاویر با یکدیگر به‌راحتی و زیبایی انجام می‌شود. این سبک برای معرفی برنامه‌ها، انیمیشن‌های فنی، گرافیک‌های مالی و ویدیوهای تبلیغاتی شرکتی و ... بسیار مناسب هستند.

یکی از انواع انیمیشن‌های دوبعدی، انیمیشن شخصیتی دوبعدی است. این سبک هم جز محبوب‌ترین سبک‌ها برای ویدیوهای تبلیغاتی است و خیلی از شرکت‌های تازه تأسیس از این سبک ویدیو برای تبلیغات استفاده می‌کنند. ساخت این سبک ویدیو کمی دشوارتر از انیمیشن دوبعدی است و این هم به خاطر وجود کارکتر در آن است.

ولی این سبک یک انتخاب عالی برای تبلیغات به شمار می‌رود و طرفدارهای زیادی دارد چون کاراکترها و شخصیت‌های موجود در ویدیو، می‌توانند مشکلات مشتری همراه با راه‌حل آن را مثل یک تجربه واقعی به مخاطبان ویدیو نشان بدهند.

انیمیشن ۲.۵ بعدی:

 انیمیشن ۲.۵ بعدی کمی به‌ظاهر سه‌بعدی نزدیک‌تر هستند. انیمیشن دونیم بعدی یک بعد دیگر به تصاویر اضافه می‌کند اما تصاویر هنوز کاملاً صاف و بدون توهم عمق هستند. البته این سبک خیلی مورداستفاده قرار نمی‌گیرد و محبوب نیست.

انیمیشن سه‌بعدی:

 تا آنجا که به تولید انیمیشن‌های رایانه‌ای مربوط می‌شود، ویدیوهای تبلیغاتی سه‌بعدی، ویدیوهای گران‌قیمتی هستند. برای ساخت یک ویدیو تبلیغاتی دوبعدی، به ۲ تصویرگر و ۲ انیماتور نیاز است ولی برای یک ویدیوی انیمیشن سه‌بعدی با همان میزان زمان، باید کامپیوترهای گران‌قیمت فوق‌العاده قدرتمند را برای پردازش حجم عظیمی از داده‌ها استفاده شود درنتیجه هزینه تولید آن نیز بالا می‌رود و بازار کار زیادی ندارد.

ما در بالا سه نوع کلی از انواع موشن‌گرافیک ها را معرفی کردیم و گفتیم که بهترین و پردرآمدترین سبک برای یادگیری موشن‌گرافیک، موشن‌گرافیک دوبعدی است که هم هزینه ساخت کمی برای شرکت‌ها دارد و هم ساده‌تر و قابل‌فهم‌تر هستند. در ادامه چند نمونه عالی از این سبک را خواهید دید.

نمونه موشن‌گرافیک دوبعدی:

امروزه ویدیوهای موشن‌گرافیک دوبعدی بیش از هر زمان دیگری برای مشاغل بزرگ و کوچک درزمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. ویدیوهای موشن‌گرافیک دوبعدی چند سالی ست که برای ویدیوهای تبلیغاتی استفاده می‌شود ولی امروزه بیش از هر زمان دیگری مورداستفاده قرار می‌گیرند. ساختن این نوع ویدیوها به نسبت ویدیوهای بازاریابی دیگر آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر هستند و امکانات گرافیکی خیلی زیادی دارند. در ادامه 3 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن‌گرافیک دوبعدی سال ۲۰۲۲ را معرفی می‌کنیم.

ویدیو موشن‌گرافیک دوبعدی MCDONALD’S WANTS TO KNOW YOUR ORDER BEFORE YOU DO

امروزه شرکت‌های بزرگ زیادی هستند که از این موشن‌گرافیک دوبعدی برای تبلیغاتشان استفاده می‌کنند. برندهای بزرگی مثل مک‌دونالد برای ساخت ویدیو تبلیغاتی از این سبک استفاده می‌کنند.

این شرکت با ویدیوی «مک‌دونالد می‌خواهد سفارش شمارا قبل حاضر کردن، بداند»، به مخاطبانش توضیح می‌دهد که چه گونه داده‌ها و فناوری‌ها به مک‌دونالد در توسعه خدماتش کمک می‌کند. در این ویدیو (که فقط با استفاده از موشن‌گرافیک دوبعدی ایجادشده) می‌بینیم که موشن‌گرافیک دوبعدی یکی از بهترین سبک‌های انیمیشن است. این سبک می‌تواند ترکیبی عالی از عناصر گرافیکی ایجاد کند که به ماندگار شدن ویدیو در ذهن مخاطب کمک می‌کند.

ویدیو موشن‌گرافیک دوبعدی MCDONALD

ویدیو موشن‌گرافیک دوبعدی ANIMALS

ویدیوی «حیوانات» برای شرکت purple، یک ویدیو بازاریابی ست که می‌توانیم آن‌یک ویدیوی موشن گرافیکی بدانیم. طراحان در این ویدیو، موضوع تبلیغشان را به روشی ساده، بدون جزییات و نکات ظریف به مخاطبانشان توضیح داده‌اند. در این ویدیو طراحان تمرکزشان را روی معرفی ویژگی‌های محصول با کمک حیوانات مختلف گذاشته‌اند که این ویدیو توانسته به‌خوبی مخاطب‌ها را جذب خودش کند. همچنین استفاده کردن از حیوانات در یک ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی خیلی سرگرم‌کننده و جذاب است.

ویدیو موشن‌گرافیک دوبعدی ANIMALS

ویدیو موشن‌گرافیک دوبعدی YOULOCAL

یکی از راه‌های جذب مخاطبان بیشتر برای ویدیو موشن گرافیکی، سادگی و استفاده از حداقل‌ها در طراحی است. طراحان در این ویدیو با استفاده از شخصیت‌های ساده و فضای رنگی و شاد، توانسته‌اند توجه افراد بیشتری را به ویدیو جلب کنند و از این راه محتوایی تولید کنند که هیچ‌وقت قدیمی نشود و همیشه به‌روز باشد. ویدیوی YouLocal  مثال عالی از یک ویدیو موشن گرافیکی دوبعدی مینیمالیستی است.

سخن پایانی:

توی این مقاله سعی شد به‌طور کامل تمام ویژگی‌های این حرفه توضیح داده شود. همان‌طور که گفتیم اگر علاقه‌مند به ورود به این حرفه جذاب و پرپول هستید، کافی است همین امروز آموزش موشن‌گرافیک را شروع کنید. اگر هم دوست دارید یک ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیکی برای برندتان داشته باشید کافی ست سفارش موشن گرافیک به یک استودیو حرفه‌ای بدهید تا در مدت‌زمان کوتاه برند خودتان را به بهترین نحو به مخاطبانتان معرفی کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها