راجع به آموزش مالیات چه چیزهایی میدانید؟

کد خبر: 1194733

کسب درآمد از اجرای خدمات مالیاتی و ارائه راهکارهای کاهش مالیات فعالیتهای اقتصادی، یکی از پردرآمدترین کسب و کارهای امروزی است

راجع به آموزش مالیات چه چیزهایی میدانید؟

کسب درآمد از اجرای خدمات مالیاتی و ارائه راهکارهای کاهش مالیات فعالیتهای اقتصادی، یکی از پردرآمدترین کسب و کارهای امروزی است. از این رو آموزش مالیات به عنوان دریچه ورود به این مسیر پردرآمد بازار کار، مورد توجه بسیاری واقع شده است. اما نکته‌ مهمی که در این میان وجود دارد، عدم ارائه آموزش‌های آکادمیک در حوزه آموزش مالیات است.

ضرورت آموزش مالیات

بسیاری از صاحبان کسب و کارها انجام تکالیف مالیاتی را تنها در قالب تکمیل فرم‌های مربوط به اظهارنامه‌های مالیاتی می‌دانند؛ اما باید بدانید که آموزش مالیات به صورت حرفه‌ای با آموزش شیوه‌های استفاده از تسهیلات و معافیت‌های قانونی و همچنین برخورداری از بخشودگی‌های مالیاتی در موعد مقرر به شما در کاهش مالیات قانونی کمک می‌کند؛ بدین ترتیب امنیت درآمدهای آن را تضمین می‌نماید.

از سوی دیگر آموزش عملی مالیات با آموزش راهکارهای دفاع در هیئت‌های مالیاتی و اعتراض قانونی به اوراق مالیاتی، شیوه‌های دفاع از حقوق خود به عنوان یک فعال اقتصادی را به شما می‌آموزد.

روش های آموزش مالیات چیست؟

از آنجا که آموزش مالیات رشته دانشگاهی ندارد، کسب آموزش حرفه‌ای مالیات به سادگی امکان‌پذیر نیست. آموزش مالیات تنها به دو روش امکان پذیر است:

  • مطالعه قوانین، بخشنامه‌ها و اخبار مالی و مالیاتی و ترجمه و تفسیر قوانین
  • استفاده از دوره‌های آموزش مالیات

روش اول معمولا غیرممکن است زیرا این روش علاوه‌بر اینکه زمان‌بر است همراه با سختی‌های بسیاری نیز هست؛ حتی ممکن است با استنباط نادرست از قوانین مشکلات مالی و مالیاتی بزرگی نیز پیش روی استفاده کنندگان قرار گیرد.

اما روش دوم مطمئن‌تر و عملی‌تر است؛ زیرا دوره‌های آموزش مالیات حرفه‌ای بر اساس تجربیات اساتید و مشاوران مالی و مالیاتی و با بررسی پرونده‌های واقعی مالیاتی و روش‌های امتحان شده، تهیه شده‌اند. از این رو می‌توان از آنها به عنوان مرجع آموزش و به کارگیری قوانین بهره گرفت. علاوه بر آموزش مالیات نیاز است گاهی دوره آموزش حسابداری را استفاده کنیم . این دوره ام به صورت جامع و کامل در سایت پرشین حساب درج شده است.

آموزش مالیات برای چه کسانی توصیه میشود؟

کسب آموزش مالیات حرفه‌ای برای دو گروه اکیدا توصیه می‌شود:

  • کلیه فعالان اقتصادی
  • حسابداران

کسب آموزش مالیات برای کلیه فعالان اقتصادی فارغ از اینکه در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنند، ضروری است؛ زیرا از سویی انجام به موقع تکالیف مالیاتی و دیدگاه مثبت سازمان مالیاتی نسبت به آنها، تضمینی برای امنیت درآمدهای آنان است و از سوی دیگر معیاری برای سنجش قانونی بودن یک کسب و کار محسوب می‌شود.

اما آموزش مالیات برای مخاطبان گروه دوم ضروری‌تر است. زیرا در جامعه پیشرفته امروزی معیار کسب جایگاه مناسب شغلی و درآمدزایی، کسب مهارت و تخصص است.

 از این رو تقریبا همه صاحبان کسب و کارها به دنبال حسابدارانی هستند که علاوه‌بر مدیریت مسایل مالی آنان، به انجام امور مربوط به تکالیف مالیاتی نیز مسلط باشند.

به این ترتیب راه ورود به بازار کار مالی و مالیاتی و کسب درآمدهای بالا، کسب مهارت و آموزش مالیات در کنار تخصص در امور حسابداری است.یکی دیگر از موضوعات مهم مالیاتی محاسبه مالیات نقل و انتقال خودرو است . برای این موضوع هم میتوانید از مشاوران پرشین حساب استفاده کنید.

پیش نیاز آموزش مالیات برای بازار کار چیست؟

شاید بسیاری از افراد، تسلط در حوزه حسابداری را پیش نیاز آموزش مالیات بدانند. اما باید بدانید که کسب مهارت در حوزه مالیات و انجام تکالیف مالیاتی بیشتر از آن که یک فرآیند تئوری باشد، یک فرآیند تجربی است. از این رو هر شخصی با هر سن و سال و هر سطحی از دانش و معلومات می‌تواند از دوره‌های تخصصی آموزش مالیات جهت بهبود روند کسب و کار خود با کاهش مالیات بهره‌گیری نماید.

ویژگی های یک آموزش مالیات مناسب بازار کار

از ویژگی‌های یک آموزش مالیات مناسب بازار کار، مطابقت آموزش‌ها با آخرین قوانین و اخبار مالیاتی است. از این رو انتخاب یک دوره آموزشی مناسب و به روز از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه به بیان ویژگی‌های یک دوره آموزشی مالیات جامع می‌پردازیم:

  • معرفی انواع مالیاتهای مستقیم و غیرمستقیم و قوانین مربوط به آنها
  • آموزش فرآیند اجرایی خدمات مالیاتی از ابتدای تشکیل پرونده مالیاتی و انجام تکالیف مالیاتی تا دفاع در هیئت‌ها
  • آموزش عملی انجام تکالیف مالیاتی نظیر تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی و معرفی سامانه‌های مالیاتی
  • آموزش معافیت‌های مالیاتی در حوزه‌های مختلف
  • آموزش راهکارهای لایحه نویسی و اعتراض به اوراق مالیاتی
  • آموزش راهکارهای حضور در هیئت‌های مالیاتی و دفاع از پرونده مالیاتی
  • آموزش تکنیک‌های ارائه مشاوره مالیاتی

مزایای کسب آموزش جامع مالیات

آموزش جامع مالیات علاوه‌بر بهره‌مندی از تجربیات کارشناسان و ممیزان حوزه مالیاتی در خصوص پرونده‌های مالیاتی مزایای دیگری نیز دارد. این مزایا عبارتند از:

  • ایجاد فرصت‌های شغلی متنوع به عنوان حسابدار مالیاتی و یا مشاور مالیاتی
  • راه‌اندازی کسب و کار مستقل به عنوان مجری خدمات مالیاتی و یا مشاور مالیاتی
  • بهره‌مندی از پشتیبانی کارشناسان خبره حوزه مالیاتی
  • آشنایی با ترفندهای مبارزه با پولشویی به منظور خودداری از همکاری با کسب و کارهای مشکوک
  • آشنایی با راهکارهای ایجاد فضای امن مالی و مالیاتی بر مبنای اجرای قوانین مالیاتی

کلام آخر

در سال‌های اخیر و با تغییر قوانین مالیاتی کشور، یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر کسب و کار، اطلاع از آخرین اخبار مالی و مالیاتی و انجام دقیق تکالیف مالیاتی جهت برخورداری از تسهیلات مالیاتی و پیشگیری از تعلق جرایم مالیاتی است. این مسئله نیاز به کارشناسان مالیاتی متخصص و باتجربه را افزایش داده است.

مجموعه آموزشی پرشین حساب با برگزاری دوره‌های جامع آموزش مالیات و با بهره‌گیری از تدریس اساتید باتجربه حوزه مالی و مالیاتی به پرورش کارشناسان متخصص می‌پردازد.

دوره آموزش مالیات پرشین حساب یک کارگاه عملی فرآیندهای اجرایی خدمات مالیاتی از نقطه صفر (تشکیل پرونده مالیاتی) تا نقطه صد (دفاع در هیئت) است. همچنین دانش پذیران این دوره با فنون مشاوره مالیاتی آشنا می‌شوند. از این رو شرکت در آموزش مالیات پرشین حساب، ضمانت کسب تخصص در حوزه خدمات اجرایی و مشاوره‌ای مالیاتی و ایجاد جایگاه شغلی پردرآمد است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها