​مقایسه آزمون های YOS و SAT

کد خبر: 1195534
​مقایسه آزمون های YOS و SAT

هر کشوری برای پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارای یک سری قوانین منحصر به فرد می باشد. افراد متقاضی علاوه بر توجه به قوانین تحصیلی آن کشور، باید خود را برای شرکت در آزمون های ورودی آماده کنند. آزمون ورودی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه، آزمون YOS نام دارد که متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور باید در آن شرکت کنند. به زبان ساده تر آزمون YOS یک معیار سنجش برای انتخاب دانشجویان دارای صلاحیت از کشور های خارجی می باشد. در ادامه قصد داریم بیشتر در زمینه ی این آزمون و شرایط شرکت در آن صحبت کنیم و به طور دقیق به پاسخ پرسش آزمون YOS چیست، بپردازیم.

دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه آزمونی برای دانشجویان اتباع خارجی در نظر گرفته اند. در بیشتر این دانشگاه ها برای ورودی اتباع خارجی به دانشگاه آزمون yos گرفته می شود. اما برخی از دانشگاه ها هم آزمون sat را قابل قبول می دانند. در ادامه به مقایسه آزمون yos وsat  می پردازیم.

آزمون yos چیست؟

آزمون yos در واقع آزمون ورودی بهترین دانشگاه های کشور ترکیه برای محصلان و متقاضیان غیر بومی و خارجی است. بیشتر دانشگاه های ترکیه این آزمون را برای قبولی محصلان غیربومی مرجع می دانند. پس در مقایسه آزمون yos و sat باید بگوییم که تعداد دانشگاه هایی که آزمون sat را قابل قبول می دانند در مقایسه با دانشگاه هایی که آزمون yos  می گیرند کمتر است. در واقع فقط چند دانشگاه در ترکیه است که از طریق آزمون sat دانشجوی غیر بومی می پذیرند.

 

آزمون یوس چیست

آیا آزمون yos دشوار است؟

برخلاف آنچه که خیلی ها تصور می کنند آزمون yos آنقدر ها هم سخت و دشوار نیست. و با چند ماه مطالعه و تمرین سوالات این آزمون می توان به راحتی در آن پذیرفته شد. سوالات آزمون  yos از سه بخش تشکیل می شود. هوش، هندسه و ریاضی. به گمان خیلی از کارشناسان و صاحب نظران این حوزه سوالات هر سه بخش این آزمون از سوالات کنکور سراسری که در ایران از متقاضیان گرفته می شود ساده تر است.

 

کلاس آمادگی یوس

با قبولی در آزمون yos در چه رشته هایی می توانیم تحصیل کنیم؟

در این باره باید بگوییم که شما اگر در آزمون yos پذیرفته شوید، در تمامی رشته های موجود در دانشگاه های ترکیه می توانید ادمه تحصیل کنید به غیر از خلبانی که شرایط خاص خود را دارد. بیشتر محصلان و دانشجویان ایرانی علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و.... هستند. سوالات این آزمون بین 80 تا 100 است و معمولا 100 تا 120 دقیقه هم فرصت پاسخگویی به سوالات است. نمره قبولی در این آزمون 50 می باشد. اما اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی را دارید باید نمره 90 و بالای 90 را کسب کنید.

در این میان قبولی در دانشگاه های استانبول و آنکارا سخت تر از دیگر دانشگاه هاست. چرا که تعداد متقاضیانی که 100 درصد سوالات را درست پاسخ می دهند، زیاد هستند.

آزمون sat چیست؟

آزمون sat در واقع آزمونی بین المللی است که نخستین بار برای پذیرفته شدن در دانشگاه های آمریکا و توسط کالج بورد به کار گرفته شده است. اما هم اکنون خیلی از دانشگاه های مختلف در سرتاسر جهان از این آزمون برای پذیرفتن محصلان غیربومی استفاده می کنند. در واقع این آزمون در هر کجای جهان که برگزار شود حق امتیاز این آزمون برای کالج بورد آمریکا محفوظ است آزمون sat از دو نوع آزمون عمومی و موضوعی تشکیل می شود که در کشور ترکیه نوع اول آن برگزار می شود.

در مقایسه آزمون yos و sat باید بگویم که شاید برای متقاضیان ایرانی آزمون sat کمی راحت تر باشد چرا که این آزمون بین المللی است و ممکن است سوالات این آزمون عمومی تر باشد. این آزمون در شهرهایی از جمله ازمیر، ارزروم، استانبول، آنکارا و آنتالیا برگزار می شود. همچنین هزینه شرکت در این آزمون در کشور ترکیه مانند کشورهای دیگر مثل آمریکا، استرالیا و کانادا 98 دلار است. یکی دیگر از نکاتی که در مقایسه آزمون yos و sat قابل ذکر است سخت تر بودن سطح سوالات ریاضی آزمون yos نسبت به آزمون sat است.

آزمون sat از دو بخش اصلی ریاضی و زبان انگلیسی که هرکدام شامل بخش های متفاوتی هستند تشکیل شده است. بخش ریاضی آن به مراتب از ریاضی کنکور سراسری ایران ساده تر است. اما بخش زبان انگلیسی این آزمون دشوار است. این آزمون یک بخش اختیاری هم دارد. این بخش انشاء یا نوشتار مقاله است که طبق موضوع داده شده متقاضی باید انشایی بنویسد. لازم به ذکر است که دانشگاه های کمی در سراسر جهان وجود دارند که به بخش اختیاری انشاء اهمیت دهند.

حداقل نمره برای پذیرفته شدن در آزمون sat در دانشگاه های مختلف ترکیه متفاوت است. به عنوان مثال حداقل نمره برای دانشگاه فنی استانبول 1300 می باشد. اما این عدد برای دانشگاه سابانجی 1100 می باشد.

نتیجه گیری؛ کدام آزمون برای تحصیل در ترکیه بهتر است؟

طبق نکاتی که در مقایسه آزمونyos  و  sat بیان کردیم به نظر می رسد برای محصلان و متقاضیان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند آزمون یوس مناسبتر و بهتر باشد.

افرادی که جهت قبولی در یوس، تمام سعی و تلاش خود را می کنند، باید حداقل نمره 90 را در این آزمون کسب نمایند. با اخذ این نمره به راحتی می توانند در رشته مورد علاقه خودشان ( داروسازی، پزشکی، دندانسازی، پیراپزشکی و ...) انتخاب رشته کنند.

با توجه به موارد مهمی که در متن بالا به آن اشاره نمودیم، نمیتوان تاثیر بسیار بالای کلاس آمادگی آزمون یوس را جهت قبولی در  یوس را نادیده گرفت. اما سوال مهم و اصلی اینجاست که یک دوره آموزشی خوب بایستی چه ویژگی های داشته باشد.

چطور خود را برای آزمون یوس آماده کنیم؟

شرکت کردن در کلاس های آموزشی آزمون یوس معتبر همچون SAT SCHOOL شانس قبولی شما عزیزان را در این آزمون مهم بالا خواهد برد و در قیاس با دانشگاه های ترکیه بسیار مقرون به صرفه تر و با کیفیت تر است.

دوره آمادگی آزمون یوس 2023 در SAT SCHOOL با روش های نوین و همچنین تدریس با اساتید کاملا مجرب و برگزیده، همواره مستعدترین و بهترین مراکز آموزشی در کشور به شمار می آید.

اساتید و مدرسان ما در SAT SCHOOL جزو بهترین اساتید در این حوزه می باشد. همه ما به خوبی می دانیم که هر کدام از کتاب های یوس نواقصی دارند. ما در SAT SCHOOL دوره های آموزشی بسیار مفید و کاملی را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم. به عبارت دیگر از تمام منابع روز برای آموزش بهتر و جامع تر بهره خواهید برد. ما در مجموعه هر کدام از سر فصل های کتاب را از کتاب های خاصی آموزش خواهیم داد تا متقاضیان با انواع روش ها آشنا شوند و مطالب درسی را از بهترین منابع درسی بخوانند و شانس قبولی شان بیشتر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در رابطه با کلاس یوس، میتوانید با کارشناسان ما در SAT School ارتباط حاصل نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها