سفر نوروزی به دبی یا استانبول؟ کدام بهتر است؟

کد خبر: 1195612
سفر نوروزی به دبی یا استانبول؟ کدام بهتر است؟

 

در سفر به شهرها و کشورهای مختلف، چه معیارهایی در اولویت قرار دارند؟ پاسخ به این سوال می‌تواند مقصد سفر شما را مشخص کند؛ زیرا هر فرد هدف متفاوتی از سفر دارد؛ برای مثال برخی اشخاص به طبیعت علاقه‌مند هستند و برخی دیگر اماکن تاریخی را ترجیح می‌دهند. دبی و استانبول، دو شهر توریستی در همسایگی ایران، سالانه پذیرای مسافران بسیاری از سراسر دنیا هستند. اگر در انتخاب این دو شهر در تردید هستید و نمی‌دانید کدام یک برای شما مناسب‌تر هستند، باید در ابتدا با این شهرها آشنا شوید.

در این مقاله شهرهای دبی و استانبول را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می دهیم. مطمئن باشید که با مطالعه مطلب پیش‌رو پاسخ این سوال را پیدا خواهید کرد.

 

 

مساجد تاریخی استانبول

 

مقایسه آب و هوای دبی و استانبول در نوروز

آب و هوای مناسب یکی از فاکتورهای مهم در سفرهای داخلی و خارجی است؛ زیرا گردشگران بیشتر زمان خود را صرف بازدید از اماکن تفریحی، تاریخی یا طبیعی می‌کنند و معمولا برای خوابیدن به محل اقامتشان می‌روند. استانبول آب و هوای معتدلی دارد و اغلب فصل‌های سال برای بازدید از این شهر مناسب هستند؛ اما بهار، تابستان و اوایل پاییز زمان بهترین زمان‌ها برای بازدید از این شهر هستند. البته تابستان‌ها هزینه بلیط بالاتر از سایر فصل‌ها و جمعیت گردشگران نیز بیشتر است.

آب و هوای شهر دبی در بیشتر روزهای سال گرم و آفتابی است. اگر تحمل گرمای طاقت‌فرسا را ندارید، فصل پاییز و زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید. انتخاب تور استانبول یا دبی در نوروز، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. در بخش بعدی اماکن دیدنی این دو شهر را بررسی می‌کنیم تا اتصمیم‌گیری برایتان ساده‌تر شود.

 

جاذبه‌های گردشگری استانبول و دبی؛ اماکن تاریخی یا برج‌های مدرن؟

استانبول، شهری قدیمی با تاریخی کهن و دبی شهری مدرن با برج‌های سر به فلک کشیده است. از معروف‌ترین اماکن کردشگری استانبول می‌توان به برج گالاتا، قلعه دختر، مسجد سلطان احمد، میدان تکسیم،‌ پل بسفر،‌ حمام خرم سلطان، موزه باستان شناسی، کاخ توپکاپی، بازار ادویه، کاخ دولما باغچه، موزه اسباب بازی،‌ آب انبار باسیلیکا، دلفیناریوم و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. این شهر می‌تواند برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد. اگر به تاریخ، طبیعت و تفریح‌های آبی و ساحلی علاقه‌مند هستید، استانبول انتخاب مناسبی برای شما است.

5

برج گالاتا در استانبول

 

شهر دبی تاریخچه غنی ندارد؛ اما جاذبه‌های گردشگری آن کمتر از استانبول نیستند. برج خلیفه، آکواریوم دبی، پارک آبی آتلانتیس، مسجد جمیرا، دهکده میراث و غواصی دبی، اپرای دبی،‌ خیابان السیف، موزه آینده، گاردن گلو، دهکده جهانی، پیست اسکی، باغ معجزه و بسیاری از اماکن دیدنی و تفریحی دیگر، از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. سفر به این شهر مدرن، تجربه جذاب و تازه‌ای برای شما به همراه خواهد داشت؛ البته برای بازدید از اغلب این اماکن دیدنی در شهرهای دبی و استانبول باید مبلغی به عنوان ورودی پرداخت شود. در بخش بعدی به هزینه سفر که مهم‌ترین معیار در سفرهای داخلی و خارجی است، خواهیم پرداخت.

6

منطقه مدرن دبی

 

هزینه سفر به دبی و استانبول؛ کدام ارزان‌تر است؟

هزینه سفر برای اغلب افرادی که از ایران به سایر کشورهای دنیا سفر می کنند، اهمیت بسیاری دارد و در اکثر مواقع در اولویت قرار می‌گیرد. دبی یک شهر مدرن و لوکس است و هزینه بلیط،‌ اقامت و حمل‌ونقل در آن گران‌تر از استانبول است؛ همچنین هزینه بازدید از اماکن تفریحی، خرید و خورد و خوراک نیز در دبی بیشتر از استانبول است. اگر هزینه سفر برای شما در اولویت قرار دارد،‌ استانبول گزینه مناسب‌تری برای سفر در تعطیلات عید است. زمان را از دست ندهید و همین حالا تور استانبول نوروز را رزرو کنید. درصورتی‌که هزینه‌ها برای شما مهم نیست و دغدغه مالی ندارید، سفر به دبی نیز تجربه‌ای هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

نکات مهم قبل از رزرو تور دبی یا استانبول!

در ادامه چند نکته کوتاه و مهم را برای یادآوری و جمع‌بندی ذکر خواهیم کرد تا تصمیم نهایی برای انتخاب شهر موردعلاقه خود برای سفر در تعطیلات نوروز را اتخاذ کنید.

  • امنیت دبی از استانبول بیشتر است
  • دبی یک شهر مدرن و استانبول یک شهر تاریخی است
  • هزینه سفر به استانبول بسیار کمتر از هزینه سفر به دبی است
  • بیشترین دمای هوا در دبی 41 درجه و در استانبول 24 درجه است
  • هزینه حمل و نقل در استانبول نصف هزینه حمل و نقل در دبی است
  • هر دو شهر دبی و استانبول سواحل متعدد و تفریح‌های آبی بسیاری دارند
  • هر دو شهر دو فرودگاه بین‌المللی دارند و رفت و آمد در آن‌ها بسیار راحت است
  • اقامتگاه‌های بسیاری در هر دو شهر وجود دارد و کیفیت آن‌ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد
  • بسیاری از برترین سازه‌های دنیا در دبی قرار دارند. برای مثال برج خلیفه بلندترین برج دنیا است
  • در دبی و استانبول مراکز خرید متعددی وجود دارد؛ اما اغلب مردم استانبول را برای خرید انتخاب می‌کنند

شاید حالا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید و شهر مناسب‌تری‌ را برای سفر نوروزی خود انتخاب کنید. هر دو شهر از دیدنی‌ترین و پربازدیدترین شهرهای دنیا هستند و سفر به هر یک از آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ اما اولویت‌های شما تعیین کننده هستند.

با تورهای آریاک، به زیباترین شهرهای دنیا سفر کنید

در این مقاله شهرهای دبی و استانبول را از جنبه‌های مختلف مانند آب و هوا، جاذبه‌های گردشگری و هزینه سفر مورد بررسی قرار دادیم. در پاسخ به سوال «دبی یا استانبول؟ در نوروز کدام را انتخاب کنیم؟» باید به اولویت‌های خود رجوع کنید. پس از مطالعه متن می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو شهر توریستی برای شما مناسب‌تر است.

آژانس مسافرتی آریاک سفر با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه خدمات گردشگری، همواره بهترین تورهای مسافرتی با قیمت‌های ایده‌آل و مناسب را به مشتریان خود عرضه می‌کند. رضایت شما در اولویت ما است. برای رزرو تور، بلیط و اقامتگاه،‌ همین حالا از طریق سایت اقدام کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر نیز با کارشناسان خاضر در مجموعه تماس بگیرید. این عزیزان شما را یاری می‌کنند تا باتوجه‌به بودجه، نیاز و سلیقه‌تان، بهترین شهر را به عنوان مقصد مسافرت نوروزی خود انتخاب کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها