بهترین نوع لباس برای محل کار:

کد خبر: 1195785
بهترین نوع لباس برای محل کار:

امروزه پوشیدن لباسی راحت و مناسب در محیط کار و اداره برای خانم ها به دغدغه تبدیل شده است. پوشیدن لباسی مناسب که در طول روز احساس راحتی و اطمینان را به خانم ها بدهد و از نظر زیبایی و شیک بودن نیز ظاهری آراسته را برای آن ها به ارمغان بیاورد. بنابراین انتخاب لباسی که به محیط کار، دمای هوا، متنوع ، و مناسب انواع سلیقه ها باشد، کار چندان دشواری به نظر نمی آید و با کمی تحقیق و جست و جو می توان لباس مناسب و مورد نظر خود را پیدا کنید. در محیط اداری بیشتر از لباس های فرم استفاده می شود. و یک پوشش شیک و رسمی برای خانم ها به شمار میرود. اما استفاده از لباس های متفاوت و داشتن استایل شخصی نیز در برخی از سازمان ها وجود دارد، که بیشتر راجب آن توضیح خواهیم داد.

پوشش مناسب محل کار:

پوشش در ادارات به عواملی مانند اجبار در پوشش یکسان و اختیاری بودن آن بستگی دارد. در برخی از ارگان ها و سازمان های خصوصی، پوششی یکدست و یکنواخت را برای کارکنان خود در نظر دارند. که بیشتر در قالب مانتو شلوار رسمی، در انواع مختلف است. اما در برخی دیگر از سازمان ها پوششی اختیاری را برای کارمندان خود در نظر گرفتند و اجباری در پوشش خاص نیست. اما این اختیاری بودن به معنای هر نوع پوشش نامناسبی نمی باشد. و بهتر است که استایل خاص و شیک را برای محل کار خود در نظر بگیرید. استایل های رسمی بیشتر در قالب مانتو شلوارو کت های بلند دیده می شوند. و استایل های غیر رسمی صورت راحت تر و صمیمی تری خواهند داشت.

پوشش مناسب در محیط کاری غیر رسمی:

در میحیط های غیر رسمی، کارکنان می توانند متناسب با نوع سلیقه ی خود هر پوششی را انتخاب نمایند. اما بهتر است که در محیط های غیر رسمی و اختیاری نیز، آداب محیط کار را رعایت کنید. استفاده نکردن از لباس های خیلی تنگ و زننده و مانتو های کوتاه با رنگ های جیغ صورت خوشی ندارد‌. و بهتر است که از لباس هایی استفاده کنید که در کنار زیبایی و شیک بودن، جدیت و مصمم بودن شما در امور کاری را به دیگران نشان دهد.

16

پوشش مناسب در محیط کاری رسمی:

لباس های ساده: از آنجایی که محل کار، محیطی رسمی و پر از تنش و فعالیت می باشد. بهتر است از لباس های ساده استفاده کنید تا توجه دیگران را به خود جلب نکنید. و بیشترین تمرکز خود را بر روی کار بگذارید. استفاده از لباس های ساده و بدون طرح با رنگ های خنثی برای محیط کاری بسیار مناسب هستند.

17

مانتو شلوار اداری: بسیاری از سازمانها برای کارمندان بانوان خود لباس فرم  اداری سفارش میدهند و پوششی یکسان دارند. اگر محیط کار شما از چنین قانونی پیروی نمیکند، شما میتوانید این ست را برای خود خریداری کنید.

استفاده و خرید مانتو شلوار اداری از دیرباز در میان خانم ها متداول بوده است و بهترین و شیک ترین پوشش برای خانم ها در محیط اداری به شمار میرود.

استفاده از مقنعه: معمولا در میان خانم ها در محیط اداری استفاده از مقنعه برای پوشش سر مرسوم شده است. که کاملا شیک می باشد و ظاهری آراسته را برای شما به همراه خواهد داشت. اما اگر در محیطی صمیمی فعالیت میکنید که استفاده از شال و روسری مانعی ندارد، بهتر است به گونه ای استفاده کنید که موها و گردن شما را کاملا بپوشاند.

استفاده از اکسسوری: اکسسوری های پر زرق و برق و پر سر و صدا برای محیط اداری مناسب نیستند. و بهتر است که همیشه سادگی را در کنار زیبایی داشته باشید. استفاده از یک ساعت برای بهتر دیدن شدن و جدی انگاری در امور کار استایل شما را شیک تر خواهد کرد.

تمیزی و آراستگی: سادگی در پوشش به معنای بی نظمی و شلختگی در نوع لباس پوشیدن نیست. بلکه شما باید همواره با لباس مرتب و اتو کشیده با رایحه ی خوش و بدون لک و چروک در پوشش خود در محل کار حاظر شوید. و ظاهری آراسته و شیک داشته باشید.

آراستگی صورت و ناخن: بهتر است که هر روز با آرایش ملایم به گونه ای که صورت و ظاهر شما را شاداب و سر حال نشان دهد، در محل کار حاظر شوید. و از آرایش های غلیظ و زننده در محیط اداری جلوگیری کنید. رسیدگی به ناخن ها و سوهان کشی منظم، سبب زیبایی دستان، و آراستگی هر چه تمام تر شما می شود. پس بهتر است که ناخن ها را در آراستگی ظاهر خود فراموش نکنید.

نوع کفش: بهتر است که از کفش های پاشنه بلند که سرو صدا دارند و هم چنینی صندل های تابستانی در محیط اداری استفاده نکنید. به تمیزی و نظافت کفش هایتان نیز اهمیت دهید.

شلوار مناسب اداری: استفاده از شلوارهای پارچه ای و کتان به جای شلوارهای جین و زاپ دار توصیه می شود. شلوارهایی که قد آن ها متناسب با اندام شما باشد، و راحتی را در طول روز و فعالیت برای شما به همراه آورد. استفاده از شلوارهای به رنگ مانتو برای ست کردن، و یا رنگ های خنثی بسیار مناسب هستند، و توصیه می شوند.

کیف مناسب اداره: به همراه داشتن کیف برای خانم ها به امری ضروری تبدیل شده است. که بهتر است در محیط های اداری، به جای استفاده از کیف های اسپرت و مجلسی، از کیف های رسمی که به اندازه ی کافی جادار هستند و می توانید وسایل خود را در آن حمل کنید، استفاده نمایید.

سخن پایانی:

همانطور که گفته شد، بهتر است که در ابتدا برای انتخاب لباس مناسب محیط کار، به رسمی یا غیر رسمی بودن آن توجه کنید. هم چنین با چک کردن برنامه روزانه، در جهت شرکت در جلسات یا ملاقات کاری نوع پوشش و لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید. که همیشه آراسته، شیک و با اعتماد به نفس در محیط کار حاظر شوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها