فروش فروش ایران خودرو آغاز شد | از فروش فروش فوری ایران خودرو با شرایط ویژه جا نمانید

کد خبر: 1196049

بورس کالا امروز و فردا میزبان عرضه خودروهای هایما، پژو 207 و لاماری است. خرید این خودروها به صرفه است؟

فروش فوری ایران خودرو طرحی از شرکت ایران خودرو است که در آن تعدادی از محصولات خود را عرضه میکند. فروش فوری ایران خودرو بدون قرعه کشی است که باعث جذب مشتری زیاد این شرکت خودروسازی شده است. فروش فوری ایران خودرو در هر دوره خودروهای جدیدی عرضه میکند. در طرح فروش فوری ایران خودرو، خودروهای عرضه شده از قیمت های مناسبی برخوردار هستند. در ادامه به جزئیات طرح فروش فوری ایران خودرو میپردازیم.

بورس کالا امروز و فردا میزبان عرضه خودروهای هایما، پژو 207 و لاماری است. خرید این خودروها به صرفه است؟

حدودا 5 ماهی می‌شود که عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شده و قرار است امروز نیز پژو 207 و هایماS8 روی تابلوی معاملات برود.

طبق اعلام ایران‌خودرو امروز در مجموع 4000 دستگاه پژو 207 دستی در بورس کالا عرضه می‌شود. قیمت پایه این خودرو ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است و خریداران باید تمامی این مبلغ را در حساب وکالتی خود داشته باشند.

البته هزینه‌های جانبی خودرو همانند بیمه و شماره‌گذاری و هزینه‌های ثابت به 4 میلیون و 372 هزار تومان می‌رسد و همچنین علاوه براین مبلغ باید ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی است که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

از سوی دیگر بررسی آگهی‌های موجود نشان می‌دهد که قیمت در بازار از 520 میلیون تومان شروع و تا 695 میلیون تومان می‌رسد و این یعنی خریداران پژو 207 حداقل 50 تا 220 میلیون تومان نسبت به بازار آزاد، خودرو خود را ارزان‌تر می‌خرند.

قیمت هایما S8

امروز تنها یک عرضه نداریم و قرار است 500 دستگاه هایما S8 نیز در بورس عرضه شود. قیمت پایه این محصول 934 میلیون تومان اعلام  شده است. همچنین هایما همانند سایر خودورها هزینه بیمه و شماره‌گذاری که مجموعا 4 میلیون و 372 هزار تومان و 13 درصد مالیات را نیز دارد.

قیمت هایما در بازار از 900 میلیون تومان شروع و تا یک میلیارد و 700 تومان می‌رسد؛ یعنی خریداران هایما از بورس کالا با هزینه خواب پول و نوسان بازار خودرو حداقل 17 درصد سود می‌کنند.

لاماری چه زمانی به بورس می‌آید؟

همچنین قرار است فردا یعنی دوشنبه 12 دی ماه نیز 522 عدد لاماری سفید و مشکی در بورس کالا عرضه شود. قیمت پایه این محصول 981 میلیون تومان در نظر گرفته شده و خریداران باید 50 درصد از قیمت محصول را به عنوان پیش‌پرداخت در حساب وکالتی خود داشته باشند.

بررسی آگهی‌های موجود در سایت‌ها نشان می‌دهد که قیمت لاماری از حدود یک میلیارد و 850 شروع و تا دو میلیارد تومان می‌رسد. یعنی خودروی عرضه شده در بورس کالا حدود یک میلیارد تومان با قیمت بازار اختلاف دارد؛ اما احتمالا میزان تقاضا برای لاماری بالا باشد و قیمت بورس کالا نیز میلیاردی شود.

در هر صورت قیمت خودروی عرضه شده در بورس کالا با احتساب زمان پول و هزینه‌های جانبی باز هم حدود یک میلیارد تومان ارزان‌تر از بازار آزاد است.

خرید خودور از بورس به صرفه است؟

در این گزارش قیمت 3 خودرو را در بازار آزاد و بورس کالا مقایسه کردیم. باید اشاره داشت که هر خریدار می‌تواند از 3 تا 30 درصد با خرید خودرو از بورس کالا سود کسب کند. همچنین به واسطه خرید خودرو از بورس کالا جیب دلالان خالی و کارخانجات و مردم به سود واقعی خود می‌رسند؛ چرا که خودرو با قیمت عادلانه معامله می‌شود.

این روزها شاهد رکوردشکنی عرضه خودرو در بورس کالا هستیم؛ با وجود این رکوردشکنی تا پایان ماه چه تعداد خودرو و با چه قیمتی در بورس عرضه شده است؟

عرضه خودرو در بورس کالا در آستانه 5 ماهگی است و تا هفته گذشته در حدود 17766 دستگاه خودرو در بورس کالا عرضه شده است.

این عرضه‌ها باعث شده که ارزش معاملات بورس کالا نیز رکوردشکنی کند؛ از ابتدای سال تا پایان پاییز ارزش معاملات بورس کالا به 631 همت رسید و رکورد خود را از ابتدای تاسیس تا به امروز شکست.

برخی از کارشناسان می‌گویند رکوردشکنی بورس کالا ناشی از عرضه خودرو است و اگر این عرضه‌ها تا پایان سال ادامه داشته باشد شاهد رکوردشکنی مجدد در معاملات کلیت بازار سرمایه خواهیم بود.

در فصل پاییز در مجموع حجم معاملات بورس کالا به حدود 13،443 عدد رسید و این افزایش سود کارخانجات و خریداران خودرو را نشان می‌دهد.

خرید ارزان خودرو از بورس

هفته گذشته بود که 2000 دستگاه خودرو پژو 207 در بورس کالا عرضه شد که با توجه به میزان تقاضا قیمت این محصول به 469 میلیون تومان(قیمت تمام شده محصول به همراه هزینه‌های جانبی) رسید.

بررسی آگهی‌های موجود نشان می‌دهد که قیمت در بازار از 520 میلیون تومان شروع و تا 695 میلیون تومان می‌رسد و این یعنی خریداران پژو 207 حداقل 50 تا 220 میلیون تومان نسبت به بازار آزاد، خودرو خود را ارزان‌تر خریدند.

گفتنی است در جریان این عرضه، میانگین قیمت تمام‌شده این خودروها به 2248 میلیارد تومان رسید؛ اما با احتساب قیمت کارخانه‌ای 1665 میلیارد تومان 207 در بازار به فروش رفته است.

در نهایت با یک ضرب و تقسیم ساده به عدد 583 میلیارد تومان می‌رسیم؛ یعنی ایران‌خودرو با عرضه تنها 2000 عدد پژو 207 در بورس کالا حدود 583 میلیارد تومان سود کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این خودروساز با عرضه تارا و هایما در حدود 200 تا 100 میلیون تومان سود کسب کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها