شهر پردیس کجاست؟ با مزایا و معایب آن آشنا شوید!

کد خبر: 1196617
شهر پردیس کجاست؟ با مزایا و معایب آن آشنا شوید!

 

با افزایش روزافزون قیمت مسکن و تورمی که در این حوزه وجود دارد، خرید خانه کار چندان راحتی نیست؛ این افزایش قیمت خانه در کلان‌شهر تهران به دلیل افزایش جمعیت و کمبود مسکن، دوچندان شده است؛ بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای پرداخت اجاره‌های کلان، در شهرهای جدید اطراف تهران اقدام به خرید خانه نمایند. یکی از این شهرهای جدید پردیس است که با وجود قدمت کم از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است. قیمت خانه در پردیس در مقایسه با تهران بسیار مناسب‌ می‌باشد. برای آگاهی از قیمت‌ خرید آپارتمان در پردیس و مشاهده فایل‌های بیشتر می‌توانید به سایت دلتا مراجعه نمایید.

 

با شهر پردیس بیشتر آشنا شوید

شهر جدید پردیس در 17 کیلومتری شرق تهران قرار دارد که از سه بخش پردیس، بومهن و جاجرود تشکیل شده است. در سال 1391 دولت به‌منظور کنترل قیمت ملک در تهران، شهر جدید پردیس را تأسیس کرد. در ابتدا تصور نمی‌شد که شهر پردیس با استقبال  مردم مواجه شود؛ اما به دلیل خوش‌آب‌وهوا بودن این منطقه و آلودگی‌های کمتر، این شهر به‌سرعت موردتوجه افراد بسیاری قرار گرفت و در مدت‌زمان کوتاهی رشد قابل‌توجهی کرد.

بررسی جزئیات تعداد فازهای پردیس

پردیس از 11 فاز تشکیل شده است که از این تعداد تنها فازهای 1، 2، 3، 4، 8 و 11 مسکونی هستند که از مهم‌ترین ویژگی‌های این فازها آرامش نسبی آن است. در ادامه بیشتر به جزئیات آن می‌پردازیم.

فاز 1 و 2 پردیس

فاز 1 و 2، قدیمی‌ترین فازهای پردیس هستند که خانه‎‌های آن به‌صورت ویلایی و آپارتمانی می‌باشد. قیمت خرید خانه در این فاز به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی، بیشتر از فازهای دیگر است.

فاز 3 پردیس

این فاز به دلیل وجود ساختمان‌های مسکن مهر، متفاوت‌تر از فازهای دیگر است و مجتمع‌های آن ۵ طبقه و ۲۰ واحدی هستند. همچنین محله‌ای به نام پردیسان در این فاز وجود دارد که به دلیل وجود ساختمان‌های ۹ طبقه با رنگ‌های متفاوت، معروف است. چنانچه به دنبال خرید خانه با قیمت مناسب‌تر و متراژهای پایین‌تر هستید، فاز 3 انتخاب مناسبی است. بیشتر مراکز خرید در این فاز قرار دارد و از مزایای دیگر آن می‌توان به وضعیت مناسب حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد.

فاز 4 پردیس

این فاز پردیس به دلیل نوساز بودن و وجود خانه‌های ویلای زیبا با متراژهای بالا بسیار متفاوت‌تر از فازهای دیگر است. به‌نوعی می‌توان گفت جزو فازهای لوکس پردیس به شمار می‌آید. دو بیمارستان پردیس به نام شفا و انصار در این فاز قرار دارند. قیمت خانه در فاز ۴ پردیس تقریباً مشابه فاز سه است.

فاز 8 پردیس

اکثر واحدهای مسکن مهر شهر پردیس، در این فاز قرار دارد که بیشتر ساختمان‌های آن 3 تا 5 طبقه با متراژهای 98 تا 120 متر هستند. این فاز به دلیل نوساز بودن همچنان جای رشد دارد، لذا از امکانات رفاهی کمتری نسبت به فازهای دیگر برخوردار است.

فاز 11 پردیس

این فاز که به شهرک آرا شهرت دارد، دارای 35000 واحد مسکن مهر است. فاز یازده توسط یک خیابان اصلی از طریق تونل به آزادراه تهران - پردیس متصل می‌شود. این فاز به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود و به دلیل وسعت زیاد دارای 5 زون است که مجموعاً از 564 بلوک 15 طبقه‌ای و هر طبقه با 4 واحد مسکونی تشکیل می‌شود.

برخی از مکان های تفریحی شهر پردیس

شهر پردیس به دلیل موقعیت جغرافیایی و برخورداری از آب‌و‌هوای مناسب، از مکان‌های تفریحی مناسبی برخوردار است. می‌توان از مزایای زندگی در پردیس، نزدیک بودن به مراکز تفریحی اشاره کرد.

آبشار کمرد

 در ۲۰ کیلومتری تهران و در جاده منتهی به رودهن، آبشار کمرد قرارداد که در استان تهران واقع شده است. اگرچه این مکان در استان تهران و در نزدیکی جاجرود واقع شده، اما این منطقه کمتر شناخته شده است.

قلعه تاریخی گل خندان

قلعه تاریخی گل خندان یکی از آثار ارزشمند تاریخی است که در ۵ کیلومتری جنوب شهر بومهن و بسیار نزدیک به روستای جدید گل خندان قرار دارد. بر اساس کاوش­‌های باستان‌شناسی، قدمت این قلعه باستانی و تاریخی از قرون اولیه اسلامی تا قرن دهم هجری قمری است و یکی از امکانات تفریحی پردیس می‌­باشد. این روزها بقایای برج‌ها و استحکامات اطراف قلعه که بر فراز صخره­ای واقع شده توجه گردشگران و علاقه‌مندان به آثار تاریخی را به خود جلب نموده است.

8

دشت سیاه پالاس

یکی دیگر از امکانات تفریحی پردیس دشت سیاه پالاس است که انواع گونه‌های گیاهی و جانوری در آن دیده می‌شود و چشمه­‌ها و رودخانه‌های زیادی در آن جاری هستند. در فصل بهار تمام محوطه سیاه پالاس از شقایق، نیلوفرهای وحشی و لاله­‌های قرمز پوشیده شده که منظره‌ای بسیار دیدنی را ایجاد کرده است.

دسترسی به پردیس

از معایب زندگی در پردیس، این است که به دلیل نوساز بودن مترو آن هنوز احداث نشده و دسترسی به تهران سخت‌تر انجام می‌شود. در حال حاضر می‌توانید برای تسهیل بخشیدن به رفت‌وآمد خود از مترو فرهنگسرا و تاکسی و اتوبوس‌های نوبنیاد و تهرانپارس استفاده کنید. 

امکانات رفاهی پردیس

پردیس از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است. البته کمبودهایی وجود دارد که باتوجه به استقبال مردم برای سکونت در پردیس، این کمبودها به زودی جبران می‌شود. بیشتر تراکم امکانات پردیس از مراکز تجاری تا تفریحی، در فازهای ابتدایی آن مشاهده می‌شود. امکانات این شهر عبارتند از:

  • مراکز درمانی چون بیمارستان شفا و درمانگاه‌های شبانه روزی
  • مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور واحد پردیس و پارک فناوری
  • مجتمع تجاری بهارستان، گلستان، ایران زمین، پاساژ الماس، پاساژ نیما، مرکز خرید امید، مرکز خرید پردیس و مرکز خرید ولیعصر.
  • بوستان مشاهیر، بوستان ولایت، پارک الغدیر، بوستان نورالشهدا، بوستان خلیج فارس، پارک سلامت و بوستان گل‌ها

در پایان اگر قصد خرید، فروش، رهن و اجاره خانه یا آپارتمان در شهر پردیس را دارید، برای دیدن آگهی‌های مربوطه به سایت ملکی دلتا مراجعه فرمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها