آسان ترین راه مهاجرت به کانادا - مهاجرت از طریق برنامه imp

کد خبر: 1197088
آسان ترین راه مهاجرت به کانادا - مهاجرت از طریق برنامه imp

یکی از روش‌های مهاجرتی وابسته به بیزینس و سرمایه‌گذاری کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق  ویزای کار کانادا imp است. این روش مخفف International Mobility Program به معنی برنامه جابه‌جایی بین‌المللی است. برنامه imp شامل تمام روش‌های مهاجرت کاری است که برخلاف روش TFWP برای دریافت ویزای کار احتیاج به LMIA ندارند. ویزای کاری که از طریق IMP صادر می‌شود دو نوع است:

ویزای کار ورک پرمیت Work Permit که مستلزم پیشنهاد کار از سوی کارفرما است.

اوپن ورک پرمیت Open Work Permit که نیازی به جاب آفر ندارد.

هیچ کدام از این دو ویزا نیازی به مجوز ارزیابی تاثیر بازار کانادا یا همان LMIA ندارند و کارفرمایان بر اساس این ویزاهای کار موقت اقدام به استخدام نیروی کار خارجی می‌کنند.

برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری کلیک کنید!

برنامه‌های مختلف روش مهاجرتی IMP

این روش از طریق 6 برنامه مجزا اقدام به پذیرش مهاجر می‌کند که هر کدام شرایط خاص خود را دارد و همه روش‌ها برای ایرانیان مناسب نیستند!

برنامه ویزای کار پس از تحصیل PGWP:

برای کسانی که در کانادا تحصیل می‌کنند.

برنامه توافقنامه تجارت آزاد:

که مختص کشورهای تحت توافق با کانادا بوده و شامل ایران نمی‌شود.

برنامه مجوز کار بریجینگ:

مجوز کار موقت برای افراد ساکن در کانادا که منتظر دریافت اقامت دائم هستند.

برنامه تبادل جوانان:

برای جوانان در محدوده سنی خاص که با ورک پرمیت موقت مشغول به کار می‌شوند.

برنامه انتقال درون شرکتی ICT:

مربوط به افرادی است که قصد انتقال بیزینس خود به کانادا و ایجاد شعبه در آن‌جا را دارند.

برنامه منفعت عمده:

این برنامه در واقع همان چیزی است که در ایران تحت عنوان ویزای کار imp کانادا نام برده می‌شود. این روش بیش‌تر از سایر برنامه‌ها مورد توجه و مناسب ایرانیان است. در این نوشته این برنامه برای علاقه‌مندان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بر اساس این برنامه کارجویان خارجی با اثبات ایجاد منافع عمده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای دولت کانادا می‌توانند بدون نیاز به گرفتن مجوز و روش‌های پیچیده، ویزای کار موقت و جاب آفر دریافت ‌کنند. بعد از مهاجرت به کانادا و شروع کار و کسب سابقه، امکان اقدام از روش‌های مختلف برای اقامت دائم وجود دارد.

در این برنامه متقاضی باید به عنوان یک کارآفرین منافع خود و کسب و کارش را برای دولت کانادا محرز کرده و پس از دریافت ورک پرمیت C11 اقدام به راه‌اندازی کسب و کار خود کند. در برنامه imp کانادا اثبات این منافع با معیارهای زیر ارزیابی می‌شود:

منافع اقتصادی: ایجاد شغل برای بومی‌ها و افراد مقیم کانادا، رشد اقتصادی، عرضه محصولات و خدمات منحصر به فرد و رشد صادرات؛

منافع علمی: ایجاد بستری برای رشد و ارتقای دانش، فناوری و ایده‌های جدید و...

منافع مدیریتی متقاضی: سوابق کاری و تحصیلی، مهارت‌ها و مدارک و... رزومه‌ای که نشان‌دهنده توانایی‌های مدیریتی فرد باشد.

ارائه بیزینس پلن: طرحی قوی با ویژگی‌های خلاقانه و مزایای رقابتی ویژه و پتانسیل ایجاد رشد اقتصادی و...

درواقع این روش مناسب صاحبان کسب و کار، مدیران ارشد، مدیران بخش‌های مختلف است. این افراد می‌توانند از روشی نسبتا آسان اقدام به کار و اخذ اقامت دائم در کانادا کنند.

مهاجرت ورزشکاران به کانادا – کلیک کنید!

روش imp کانادا

شرایط روش مهاجرتی imp

این برنامه برای افراد 25 تا 60 که دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر هستند و حداقل یک‌سال در سه سال گذشته سابقه مدیریت داشته‌اند، مجاز است. همچنین برای راه‌اندازی و ثبت بیزینس لازم است متقاضی مالک حداقل نیمی از سهام شرکت باشد. مدرک زبان برای این روش الزامی ندارد اما می‌تواند شانس متقاضی را بالاببرد. همچنین مرتبط بودن مدرک تحصیلی با حوزه کاری حائز اهمیت است.

هزینه اخذ ویزای imp

هزینه‌های این روش با توجه به شرایط خاص متقاضی می‌تواند متفاوت باشد و شامل هزینه‌های مراحل اداری و تمکن مالی می‌شود. هزینه‌های و اداری دولتی مربوط به صدور اجازه کار و جاب آفر، انگشت‎نگاری و مجوز اقامت موقت و ترجمه مدارک و سایر هزینه‌های متفرقه می‌شود. همچنین هزینه‌های تمکن مالی شامل مخارج زندگی که برای مدت زمان یک‌سال مقدار مشخصی است و با توجه به تعداد نفرات متفاوت است.

برای اطلاع از هزینه‌های دقیق و به‌روز مهاجرت به کانادا از طریق imp مشورت با مشاوران مهاجرتی ضروری است. در ضمن لازم است تمکن مالی با ارائه نامه بانکی یا حساب‌های ارزی و... برای اداره مهاجرت اثبات شود.

مراحل دریافت اقامت از طریق imp

برای دریافت ویزای imp لازم است متقاضیان مراحل زیر را طی کنند:

راه‌اندازی یک بیزینس و یا خرید آن

دریافت مجوز و ثبت شرکت و مراحل اداری و استارت کار

تنظیم و ارائه طرح تجاری که شامل مدل واضحی از کسب و کار، اهداف و دورنمای شرکت، برنامه‌های توسعه و همچنین برنامه استخدام نیروی انسانی باشد.

اخذ ورک پرمیت و ویزای کار موقت و مهاجرت به کانادا

شروع کار و کسب سابقه

درخواست اقامت دائم بعد از یک‌سال سابقه کار موفق، با استفاده از روش‌های اکسپرس اینتری یا برنامه‌های استانی کانادا

مزایای برنامه imp  کانادا

دلایل زیادی برای ارجحیت این روش وجود دارند. از جمله عدم نیاز به مجوز LMIA که مسیر مهاجرت را بسیار ساده‌تر و کوتاه‌تر می‌کند. عدم نیاز به مدرک زبان بر خلاف سایر روش‌ها، طیف سنی وسیع و عدم محدودیت سایر روش‌ها، هزینه پایین‌تر و بستر مناسب برای رشد اقتصادی هم از دیگر مزایای این روش هستند. همچنین این برنامه محدودیتی برای انتخاب شهر و ایالت خاص ندارد.

همسر و فرزندان زیر 18 سال هم می‌توانند از این طریق به همراه متقاضی اقامت دریافت کرده و اجازه تحصیل و اشتغال داشته باشند.

البته این روش نیز سختی‌ها و محدودیت‌های خودش را دارد، از جمله: تناسب مدرک تحصیلی با حوزه کاری و همچنین متقاعدکننده بودن بیزینس پلن برای مسئولان پرونده، اما با کمک گرفتن از موسسات مهاجرتی قطعا می‌توان به نتایج مطلوب رسید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار imp کانادا

مدارک برای هر روش از این برنامه متفاوت است، اما برای اخذ ورک پرمیت C11 در روش منفعت عمده، مدارک شخصی، کاری و تحصیلی به شرح زیر لازم است:

پاسپورت معتبر و عکس تمام صفحات، اصل و ترجمه مدارک شناسایی افراد و کارت پایان خدمت آقایان، سند ازدواج و گواهی عدم سوء پیشینه، جاب افر و کد رهگیری و دو قطعه عکس

بیزینس پلن، اصل و ترجمه جواز کسب، مدرک تحصیلی و سایر مدارک تخصصی، سوابق شغلی و بیمه، رزومه، مدارک بانکی تمکن مالی، مدارکی تای (دال بر بازگشت به ایران بعد از منقضی شدن ویزا)

از آن‌جا که لیست مدارک ممکن است با توجه به عوامل مختلف متفاوت باشد، بهتر است متقاضیان فرآیند تکمیل مدارک و پرونده را با کمک یک مشاور مجرب دنبال کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق imp

مدت زمان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق imp

همان‌طور که گفته شد این برنامه یک روش نسبتا سریع در بین روش‌های مهاجرتی کانادا است. مدت زمان تقریبی برای صدور اجازه کار، حدودا 5، 6 ماه و برای انجام مراحل اداری و قانونی و تکمیل مدارک و...، حدودا 1 تا 3 است. در مجموع این روش در کم‌تر از یک سال جواب می‌دهد.

در تمامی این مراحل از صدور ورک پرمیت و ویزا تا تکمیل مدارک و انجام کارهای اداری و... حضور مشاوران حاذق مهاجرتی می‌تواند کمک قابل توجهی به سهولت انجام کارها کند. موسسه مهاجرتی یونیکن از قابل اعتمادترین موسسه‌ها برای انجام امور مهاجرتی و مشاوره گرفتن در این حوزه است.

بهترین موسسه مهاجرتی برای ویزای کار imp

افرادی که قصد دارند از روش‌های بیزینسی برای اقامت و کار در کانادا استفاده کنند، روش مهاجرتی imp ازآسان‌ترین روش‌ها است. این برنامه شامل راه‌های مختلفی است که متقاضیان با توجه به شرایط خود اقدام به انتخاب یکی از آنها می‌کنند. روش محبوب و و پرطرفدار در بین ایرانیان روش منفعت عمده بوده که مناسب مدیران و کارآفرینانی است که قصد دارند در کانادا بیزینس خود را راه‌اندازی و اداره کنند.

این روش با داشتن رزومه‌ای قوی و یک طرح تجاری عالی شانس موفقیت بالایی دارد. مشورت با مشاوران موسسات مهاجرتی در تکمیل مدارک و تقویت این رزومه و طرح تجاری نقش به سزایی دارد.

موسسه مهاجرتی یونیکن با بیش از ۲۰ سال سابقه در کنار شماست.

کافیست درگوگل کلمه یونیکن را سرچ کنید تا بتوانید وارد وبسایت شوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها