چرا به عمان سفر کنیم؟

کد خبر: 1197335

تا دیر نشده با خرید بلیط تهران مسقط خود را به سفری رویایی با جاذبه های گردشگری متفاوت دعوت کنید. در ادامه همراه ما باشید تا دلایل سفر به عمان را با هم بررسی کنیم.

چرا به عمان سفر کنیم؟

در میان کشورهای همسایه، عمان با غارهای اسرارآمیز و نخل های خرما توانسته در میان گردشگران و توریست ها به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. این کشور با طبیعت بکر و فوق العاده‌ای که دارد، یک مقصد بی‌نظیر برای دوستداران طبیعت یا ماجراجویان سفر محسوب می‌شود. فاصله هوایی عمان تا تهران حدود دو ساعت و 15 دقیقه است و برای سفر به این کشور نیازی به ویزا ندارید. پس تا دیر نشده با خرید بلیط تهران مسقط خود را به سفری رویایی با جاذبه های گردشگری متفاوت دعوت کنید. در ادامه همراه ما باشید تا دلایل سفر به عمان را با هم بررسی کنیم.

 

چه ویژگی عمان را نسبت به سایر کشورها متمایز می‌کند؟

اگر بخواهید برای سفر برنامه ریزی کنید، عمان از آن مقاصدی است که کمتر به ذهن گردشگران و مسافران می‌رسد. این کشور جاذبه های بکر و ناشناخته ای دارد که بسیاری از مردم دنیا از آن بی اطلاع هستند. از مردمان خونگرم و مهربانی که با گرمی از مهمانان خود استقبال می‌کنند تا جاذبه های طبیعی و آرامش بی‌نظیری که برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. در ادامه چند دلیل برای سفر به عمان را برای شما بازگو می‌کنیم.

مردمانی خونگرم و مهمان نواز

یکی از خاطراتی که هرگز از ذهن مسافران پاک نمی‌شود، نحوه برخورد و مهمان نوازی مردم یک کشور است. اما اگر حتی یکبار به عمان سفر کرده باشید، مهربانی، سخاوت و مهمان نوازی مردم عمان توجه شما را بیش از هرچیزی به خود جلب خواهد کرد. به هنگام گشت و گذار در شهر و معاشرت با آنها، بیشتر متوجه لبخند همیشگی آنها خواهید شد.

فرهنگ غنی عمان

عمان دارای یکی از غنی ترین فرهنگ ها در عرب است. تمدن باستانی عمان، تاریخ باشکوهی را پشت سر گذاشته و سنت های بزرگی را ایجاد کرده که همچنان مردم به آن پایبند هستند. مردم عمان توجه ویژه ای به لباس، جواهرات و اکسسوری، برگزاری جشن و عروسی دارند و از داشتن چنین تاریخ و پیشینه ای به خود افتخار می‌کنند.

جاذبه های طبیعی عمان

در سفر به عمان شاید شاهد ساختمان های بزرگ یا زمین های بازی نباشید، اما عمان میزبان طبیعی منحصر به فرد دارد. زیباترین مکان های تاریخی نظیر کوه ها، غارهای اسرار آمیز و تنگه های شگفت انگیز را در عمان خواهید یافت. خرمای عمان یکی از محبوب ترین محصولات کشاورزی آن است که به سراسر دنیا صادر می‌شود. به همین دلیل عمان مقصدی جذاب برای ماجراجویی محسوب می‌شود. طبیعت این کشور آرامش خاصی را به گردشگران هدیه می‌دهد که بهترین گزینه برای رهایی چند روزه از هیاهوی زندگی به حساب می‌آید.

جاذبه های طبیعی عمان

عمان از تمیز ترین کشورهای دنیا

یکی از نکات جالبی که هنگام سفر به عمان متوجه خواهید شد، تمیزی آن است. در عمان خیابان ها و جاده ها همواره تمیز هستند، به طوری که فکر کنید شاید کسی از آنجا عبور نمی‌کند. مردم این کشور توجه به ویژه ای به تمیزی و مراقبت از کشور خود دارند، نه به این دلیل که قوانین سرسختی دارند، بلکه علاقه شدید آنها به کشورشان موجب شده تا عمان به یکی از تمیزترین کشورهای دنیا تبدیل شود.

سخاوت مردم عمان

شاید سنت مهمان نوازی قهوا به گوشتان آشنا باشد، قهوا که در زبان عربی به معنای قهوه است شامل مهمان نوازی عمانی ها از مهمانانشان می‌شود. اگر به منزل شخصی عمانی دعوت شوید، در ابتدا با خرما و قهوه تازه آسیاب شده که ترکیبی با هل دارد را به شما پیشنهاد می‌کنند. پس از آن سنت مهمان نوازی خود را با میوه های تازه نظیر موز، پرتغال، سیب، هلو، گلابی و انگور به جا می‌آورند و در نهایت با کیک تازه پخته شده، کلوچه و حلوای عمان (طعم شیرینی دارد) پذیرایی از مهمان را تکمیل می‌کنند.

جشنواره صلاله خریف

یکی از جشنواره های مهم در عمان صلاله خریف نام دارد که به معنای باران موسمی است. در اواخر ژوئن تا سپتامبر (اواخر تیر تا اوایل مهرماه) هرسال باران های موسمی شروع باریدن می‌کنند و بیابان های خشک عمان را به بهشتی سرسبز تبدیل می‌کنند. به همین دلیل در این زمان مردم محلی و گردشگران زیادی برای بازدید از این همه زیبایی راهی صلاله می‌شوند.

دیدنی های عمان

غذای محلی عمان را فراموش نکنید

عمانی ها آداب غذایی خاصی دارند، آنها همواره برای نهار خود برنج به همراه گوشت یا مرغ می‌خورند که این برنج ها هم روزانه به روش خاصی طبخ می‌شوند و ادویه و طعم خاصی دارند. یکی از بهترین و معروف ترین غذاهای عمانی شووا نام دارد که گوشت را با برگ موز یا خرما در اجاق شنی زیرزمینی می‌پزند و حدود دو روزی زمان نیاز دارد تا به آرامی و کامل پخته شود.

موزه ها و تاریخ عمان

عمان علاوه بر طبیعت منحصر به فردی که دارد تاریخ غنی را هم پشت سر گذاشته است. این تاریخ را می‌توانید در قلعه ها، روستاها و خانه های باستانی هرمنطقه مشاهده کنید. علاوه بر معماری عمان آن، موزه های آن فرصتی خوبی را برای آشنایی بیشتر گردشگران با تاریخ و فرهنگ عمان فراهم می‌کند.

خرید بلیط تهران به مسقط با بهترین قیمت در فلای تودی

فرهنگ باستانی عمان، مردمان خونگرم آن و طبیعت بی بدیل عمان موجب شده تا گردشگرانی که به عمان سفر می‌کنند، با شنیدن نام آن خاطره‌ای خوش از این سفر برایشان تداعی شود. البته که عمان مقصد ارزانی نیست اما با خرید بلیط و رزرو هتل عمان از فلای تودی(https://www.flytoday.ir) می‌توانید بلیط مسقط خود را با قیمت مناسب تری خریداری کنید. برای خرید بلیط تهران مسقط کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و مبدا (تهران) و مقصد (مسقط) را انتخاب کنید. اگر قصد خرید بلیط یک طرفه را دارید، تاریخ ورود و اگر بلیط دو طرفه می‌خواهید، تاریخ خروج را هم وارد کنید، پس از وارد کردن تعداد نفرات و کلاس پروازی موردنظر روی گزینه جستجو کلیک کرده تا قیمت بلیط هواپیما ایرلاین های مختلف به شما نمایش داده ‌شود.

در کادر بالای صفحه، تمامی ایرلاین های موجود به شما نشان داده خواهند شد و با کلیک روی تقویم قیمتی، می‌توانید مناسبت ترین قیمت در روزهای مختلف را مشاهده کنید. با نمایش قیمت بلیط ها، می‌توانید نوع پرواز (سیستمی، چارتری یا لحظه آخری) را مشاهده و با توجه به بودجه و ایرلاین مورد نظر روی گزینه خرید بلیط کلیک کنید.  با ثبت نام در سایت، ارزانترین نرخ بلیط پیرامون روز جستجو، از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد. اگر هم بابت خرید، سوالی داشتید، پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی آماده پاسخگویی به شما عزیزان  است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها