دلایل حفر , کندن چاه و لایروبی چاه در کرج چیست؟

کد خبر: 1198099
دلایل حفر , کندن چاه و لایروبی چاه در کرج چیست؟

اغلب مشکلات تخلیه چاه مشکلات جزئی هستند، مانند گرفتگی توالت که معمولاً با یک پیستون قابل حل است. با این حال، اگر متوجه مشکلات جدی در گرفتگی یا کندی زهکشی شده اید، ممکن است یک مشکل جدی تخلیه باشد.

اگر شما یک مشکل عمده زهکشی دارید، به این معنی نیست که نیاز به حفاری وکندن چاه دارید. در بیشتر شرایط، یک پیمانکار زهکشی قادر خواهد بود با یکی از چند روش مختلف تعمیر زهکشی بدون حفاری چاه، مشکل را حل کند. این روش‌های جدید بدون حفاری واقعا شگفت‌انگیز هستند و می‌توانند با امکان تعویض یا تعمیر لوله‌ها بدون حفاری، در زمان و هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی کنند.اما این تنها زمانی است که بتوانیم از آنها استفاده کنیم. متأسفانه حتی با روش های بدون حفاری، گاهی باز هم مجبور به حفاری هستیم.

حقیقت این است که اکثر لوله کش ها و صاحبان خانه ها روش های بدون حفاری را برای تعمیر یا تعویض خطوط تخلیه ترجیح می دهند.

 

چه زمانی یک زهکشی نیاز به تعمیر یا تعویض دارد؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مهمترین عوامل عبارتند از:

لوله از چه چیزی ساخته شده است

وضعیت خاک نزدیک لوله چطوراست

در مورد انسداد، چقدر جدی است

شرایط اکولوژیکی یا محیطی

عوامل دیگر…

دلایل اصلی:

 

1. مواد لوله از روش‌های بدون حفاری پشتیبانی نمی‌کند

یک خط فاضلاب می تواند از طیف وسیعی از مواد مختلف ساخته شود. شما لوله های فلزی، خاک رس، پلاستیک، بتن و کلی مواد دیگر دارید. با فرسوده شدن خطوط لوله، خوردگی می تواند در مواد فرسوده شود یا اتصالات شروع به از بین رفتن کنند.

2- شرایط نامناسب خاک

شرایط خاک اطراف خطوط لوله می تواند مشکلاتی ایجاد کند. بسته به شرایط، لوله ها ممکن است ترک بخورد یا فرو بریزد، یخ زدن خاک می تواند به خطوط آسیب برساند و ممکن است مشکلاتی را پیدا کنید که در آن خاک جابجا شده و باعث می شود بخشی از خط فاضلاب از زمین خارج شود.

 

اگر خاک در شرایط مناسبی نباشد، نمی‌توانیم از تکنیک‌های فانتزی تعمیر بدون حفاری خود استفاده کنیم.

 

3. انسدادهایی که پاک کردن آنها غیرممکن است

خطوط فاضلاب نیز ممکن است در اثر انسداد مسدود شوند. در حال حاضر معمولا یک لوله کش می تواند مانعی را از روی خط حذف کند، اما برخی انسدادها وجود دارد که بدون دسترسی به لوله به هیچ وجه حرکت نمی کنند. معمولاً در خطوطی که دچار خوردگی شده اند اینگونه است که باید قسمت لوله را جدا کرده و به طور کامل تعویض کنیم.

 

حتی با روش های مدرن تمیز کردن زهکشی، گاهی اوقات یک لوله به طور کامل مسدود می شود و باید آن را خارج کنیم.

4. پر شده با ریشه های درخت

اگر درخت بزرگی در کنار ملک خود دارید، ریشه ها می توانند به شکل بدی به خط تخلیه فاضلاب حمله کنند و مشکلات بزرگی ایجاد کنند. هنگامی که ریشه ها به داخل خط تخلیه رشد می کنند، نه تنها به زهکش آسیب می رسانند، بلکه می توانند باعث انسداد شوند که رفع آن دشوار یا غیرممکن خواهد بود.

ماشین های خاصی وجود دارد که ریشه ها و زباله ها را در خطوط زهکشی یا فاضلاب خرد می کنند. اما گاهی اوقات آنها با یک درخت مصمم مطابقت ندارند.

تعدادی از مسائل وجود دارد که می تواند منجر به نیاز به حفاری شود. اینها ممکن است نیاز به تعویض کل خط یا فقط بخشی نیاز به تعمیر داشته باشند. اما اغلب، این فقط یک مشکل نیست. در عوض، شما عوامل مختلفی دارید که برای آسیب رساندن به خط تخلیه گرد هم می آیند.

اگر مشکوک هستید که فاضلاب شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، باید با یک پیمانکار لوله کشی در کرج تماس بگیرید. لوله کش می تواند خط را با استفاده از دوربین بازرسی تخلیه بررسی کند و آنها می توانند تعمیرات لازم را توصیه و انجام دهند.

2

چگونه بفهمم که زهکشی من نیاز به تعمیر دارد؟

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید متوجه شوید که آیا مشکل تخلیه دارید.

اما به یاد داشته باشید که اگر خط فاضلاب در معرض خطر دارید، مهم است که فوراً آن را تعمیر کنید. زهکشی آسیب دیده می تواند به مشکلات دیگری در خانه کمک کند و همچنین می تواند منجر به شرایط زندگی غیربهداشتی شود.

مراقب این نشانه های گویا باشید:

 فاضلاب شما مسدود یا مسدود شده است

یکی از بارزترین نشانه ها مشکل انسداد خط است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که انسداد در بیش از یک زهکش رخ دهد. اگر متوجه انسداد چندین زهکشی شده اید، نشانه این است که خط فاضلاب شما مشکل دارد. اگر خطوط را پاک کنید تا متوجه شوید که آنها مکرراً مشکل دارند، این نشانه دیگری از وجود مشکل است.

2. آب شما کندتر از قبل تخلیه می شود

در برخی موارد، زهکشی ها به طور کامل مسدود نمی شوند، اما ممکن است متوجه شوید که به نظر می رسد سینک یا توالت شما به آرامی تخلیه می شود، یا اینکه برای خالی شدن توالت باید بیش از یک بار آب کشی کنید. این یکی دیگر از نشانه های مشکل است. در این مورد، ممکن است خط به طور کامل مسدود نشود، اما نوعی انسداد وجود دارد که جریان را در خط تخلیه محدود می کند.

3. در نزدیکی سینک یا توالت، بوی گاز فاضلاب را حس می کنید

بوی گاز فاضلاب در اطراف سینک و سرویس بهداشتی می تواند نشان دهنده وجود مشکل در خط باشد. همچنین ممکن است متوجه بوی گاز فاضلاب در اطراف ملک شوید. این می تواند نشانه شکسته یا ترک خوردگی خط باشد. اگر بوی گاز فاضلاب را در اطراف خانه احساس کردید، وقت آن است که با یک لوله کش تماس بگیرید.

4. فرورفتگی ها و یا فروچاله های موجود در زمین خانه ببینید

هنگامی که یک خط فاضلاب نشت می کند، می تواند خاک منطقه اطراف را تحت تأثیر قرار دهد. در برخی موارد، این ممکن است باعث از بین رفتن خاک شود و این می تواند منجر به فرورفتگی در چمن نزدیک جایی که خط فاضلاب است، شود. در برخی موارد شدید، حتی ممکن است منجر به فرورفتگی در ملک شود.

فرآیند حفر وکندن چاه در کرج به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. این باعث افزایش هزینه تعمیر می شود. فرآیند حفاری چاه در کرج می تواند به محوطه سازی آسیب برساند و حتی ممکن است نیاز به حفاری زیر چیزهایی مانند پاسیو و پیاده رو داشته باشید.

ممکن است نیاز به حفاری های جزئی وجود داشته باشد، اما به اندازه حفاری کل خط گسترده نیست. این امر زمان و هزینه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و همچنین در تمام آسیب هایی که می تواند به محوطه سازی و محوطه سازی سختی که ممکن است روی ملک وارد شود، صرفه جویی می کند.

انواع حفر چاه

روش‌های زیادی برای حفر چاه و کندن چاه در کرج وجود دارد که یکی از این انواع حفر چاه، به آن اشاره کوچکی کردیم، حفاری دستی قدیمی‌ترین نوع حفر چاه در کرج است. با توجه به مطالبی که تا اینجا مطالعه کردید متوجه شدید نیاز شدیدی به حفر چاه است، همچنین قیمت پایین حفر دستی چاه که مهمترین مزایای آن است باعث شده که هنوز بسیاری از افراد آن را انتخاب کنند.

 اما قطعا معایبی را حفر دستی به همراه دارد که مهمترین آن خطرات جانی برای نیروهای انسانی و یا بروز خفگی ناشی از کمبود اکسیژن برای مقنی در حین عملیات حفر وجود دارد. علاوه بر آن سرعت پایین و محدودیت‌های این نوع حفر امروزه دلیلی بر انتخاب سایر انواع حفر توسط که بیشتر متخصصین است.

اما انواع حفاری دیگری نیز هستند که با دستگاه انجام می‌شوند. حفاری به روش‌های چرخشی، توربینی، بارانی و ضربه‌ای، البته این روش‌ها با تشخیص مقنی و همچنین هرکدام نیز می‌توانند برای هر نوع چاهی انتخاب شوند. برخی از این روش‌ها ممکن است با نام‌های دیگری نیز شناخته شوند.

حفاری بارانی؛ برای حفر چاه آب و چاه عمیق انجام می‌شود.

حفاری چرخشی؛ یک نوع حفر چاه که برای چاه‌های عمیق به انتخاب می‌شود، حرکت دورانی دستگاه به سطح زمین ضربه وارد می‌کند و با این ضربه گل و لای به بیرون ریخته می‌‌شود، از این نوع حفر می‌توانید در زمین‌های مرطوب استفاده کنید.

حفاری توربینی؛ این روش نیز مانند حفر چرخشی انجام می‌دهند با این تفاوت که نیروی الکتریسیته حرکت دوارنی در آن تاثیر زیادی دارد و روشی بسیار سریع نسبت به بقیه روش‌ها نیز است.

حفاری ضربه‌ای؛ دستگاه‌های مخصوصی برای این نوع روش به کار می‌برند که با زدن ضربه‌هایی به زمین عملیات را انجام می‌دهند، این نوع حفر برای زمین‌هایی که سنگ‌های بزرگی دارند، بهترین گزینه برای انجام حفر چاه است.

لایروبی چاه در کرج

هدف اصلی لایروبی چاه ایجاد آب عمیق تر و پاکسازی چاه است. اگر اعماق طبیعی در یک منطقه برای اولین بار افزایش یابد، مواد "نرم" مانند ماسه، سیلت و خاک رس، ممکن است به خوبی با خاک رس های بسیار سفت تر، تخته سنگ ها و در برخی موارد سنگ مخلوط شوند. این فعالیت ساخت بنادر جدید، بنادر، حوضه ها، کانال ها و آبراه ها را پوشش می دهد.

تعمیق در زیر سطوح بستر از قبل می تواند منجر به انتقال رسوب به ناحیه عمیق شده توسط جریانات و امواج آب شود. سپس برای حفظ عمق مورد نیاز، گل و لای باید برداشته شود. این نوع لایروبی به عنوان "لایروبی تعمیر و نگهداری" شناخته می شود. در برخی شرایط، لایروبی تعمیر و نگهداری ممکن است تنها هر چند سال یک بار مورد نیاز باشد. در برخی دیگر ممکن است دو یا سه بار در سال مورد نیاز باشد. و در برخی دیگر ممکن است یک عملیات مداوم در طول سال باشد. لایروبی اغلب اولین گام بسیاری از پروژه های ساخت و ساز زیر آب مورد نیاز است.

لایروبی چاه باعث حذف رسوب می تواند به عنوان منبعی برای پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. رسوب آزاد شده خشک شده و به مکان دیگری منتقل می شود که به زمین اضافی (یا مصالح ساختمانی) نیاز دارد تا فضای بیشتری ایجاد شود.

3

غنایم لایروبی همیشه آلوده یا سمی نیست. گاهی این رسوبات لایروبی شده در مناطقی که به آنها نیاز است رسوب می کنند. از این غنائم لایروبی می توان به عنوان مواد مغذی برای سواحل، برکه ها و تالاب ها استفاده کرد.

به این ترتیب، لایروبی چاه در کرج می تواند به عنوان یک پر کردن طبیعی (یا اصلاح محیطی) رسوبات ساحلی که به طور طبیعی در اثر امواج، باد و غیره از بین می روند، عمل کند.

لایروبی برای پروژه های لایروبی که برای پاکسازی اکوسیستم های آبی نیز استفاده می شود، ضروری است. مواد لایروبی ممکن است با مواد شیمیایی خطرناک یا عوامل بیماری زا آلوده باشند، بنابراین برای حذف این آلاینده های سمی از ستون آب نیاز به لایروبی دارد. همچنین زباله ها را حذف می کند و از آبراه های سازگار با محیط زیست در این فرآیند حمایت می کند

لایروبی اغلب در موقعیت های مختلف برای پاکسازی با حذف زباله ها، زباله ها و سایر موادی که می توانند منابع آب را آلوده کنند، استفاده می شود. موقعیت های ناشی از حوادثی مانند نشت مواد سمی، نشت فاضلاب، بلایای طبیعی و غیره.

پس از انجام فعالیت های معدنی در یک منطقه، زمین نیاز به بازسازی دارد تا بتواند دوباره از گیاهان و حیوانات حمایت کند. این امر با احیای خاک سطحی غنی با استفاده از موادی مانند ماسه رسی یا کمپوست که با گل و لای لایروبی شده از دریاچه های پایین برای برخی مواد مغذی اضافه شده مخلوط شده اند، انجام می شود. خاک سطحی محیطی ایده‌آل ایجاد می‌کند که در آن گونه‌های بومی پس از پایان معدن‌کاری با رنگ‌های زمینی شکوفا می‌شوند.

لایروبی عبارت است از حذف رسوبات و زباله ها از کف دریاچه ها، رودخانه ها، بنادر و سایر آب ها. این یک ضرورت معمول در آبراه‌های سراسر جهان است، زیرا رسوب‌گذاری - فرآیند طبیعی شستن ماسه و لای در پایین دست - به تدریج کانال‌ها و بندرها را پر می‌کند.

لایروبی اغلب بر حفظ یا افزایش عمق کانال های ناوبری، لنگرگاه ها یا مناطق پهلوگیری برای اطمینان از عبور ایمن قایق ها و کشتی ها متمرکز است. شناورها به مقدار معینی آب نیاز دارند تا شناور شوند و کف آن را لمس نکنند. این عمق آب در طول زمان با استقرار کشتی های بزرگتر و بزرگتر به افزایش ادامه می دهد. از آنجایی که کشتی های عظیم بخش عمده ای از کالاهای وارداتی را به کشور حمل می کنند، لایروبی نقشی حیاتی در اقتصاد کشور ایفا می کند.

لایروبی همچنین برای کاهش قرار گرفتن ماهی ها، حیات وحش و افراد در معرض آلاینده ها و جلوگیری از انتشار آلاینده ها به سایر مناطق آب انجام می شود. این لایروبی محیطی اغلب ضروری است زیرا رسوبات داخل و اطراف شهرها و نواحی صنعتی اغلب با انواع آلاینده ها آلوده می شوند. این آلاینده ها از منابع نقطه ای مانند سرریز فاضلاب، تخلیه شهری و صنعتی و نشت به آبراه ها وارد می شوند. یا ممکن است از منابع غیر نقطه ای مانند رواناب سطحی و رسوب اتمسفر معرفی شوند.

انواع لایروبی چاه در کرج

در لایروبی، روش‌ها و انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام برای کانال‌ها و چاه‌ّای خاصی کاربرد داد، شاید به عنوان شخصی که در زمینه تخلیه و لایروبی چاه مهارتی ندارید به این موضوع فکر کنید که پاکسازی کانال‌ها و چاه‌ها با همفرقی ندارند و چاه، چاه است دیگر.

در صورتی که چاه‌های فاضلاب شهری با مسکونی کاملا متفاوت است و انواع مختلفی برای انجام کار دارند. همانطور که موقع حفر چاه در کرج ، اهمیت دارد و آنها را متفاوت می‌بیند در زمان تخلیه و لایروبی نیز به همان میزان روش‌های متفاوتی را برای انجام کار انتخاب می‌کنند.

میتوان به برخی از انواع لایروبی چاه در کرج چون شستشوی کانال فاضلاب، لایروبی سپتیک تصفیه خانه فاضلاب، لایروبی سپتیک آشغال گیر یا لجن گیر، لایروبی منهول‌های فاضلاب چربی گیر و لجن گیر و… اشاره کرد.

مراحل لایروبی چاه در کرج

در لایروبی به دلیل اینکه انواع مختلفی دارد، مراحل متفاوتی نیز دارد، اما به طور کلی میتوان گفت در یک فرایند تقریبا یکسانی انجام می گیرد. به عنوان مثال در لایروبی منهول فاضلاب ؛ متخصص بعد از باز کردن درپوش و ورود به داخل آن، اولین کاری که باید انجام دهد، از بین بردن موش‌های داخل آن است. بعد از اینکار، لایروبی را با تجهیزات لازم انجام می دهد.

برای اینکه لایروبی به خوبی انجام شود تجهیزات باید بروز و سالم باشد، معمولا برای لایروبی چاه فاضلاب از نازل‌های تخم مرغی، نازل سه وجهی جلو بر، نازل بمبی، نازل چرخشی برای دستگاه‌های  مخصوص لایروبی استفاده می‌شود.

لوله‌های مکنده ابتدا مواد زائد را خارج می‌کند و کف تراشی نیز توسط دستگاه های لجن کشی انجام می‌شود. کف تراشی در تمامی انواع لایروبی کاربرد دارد، میتوان گفت یکی از قسمت‌های مهم عملیات لایروبی است.

لایروبی چاه چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفته شد لایه های ضائد نفس چاه را می گیرند و چاه را خفه می کنند. مزیت اصلی لایروبی چاه زنده کردن چاه است. با لایروبی، چاه فاضلاب می توان دوباره نفس بکش و فاضلاب را به خوبی جذب کند. دیگر مزیت لایروبی چاه ایجاد کارایی مناسب برای چاه است. با وجود لایه های اضافی در دیواره چاه، کارکرد مناسب از چاه سلب شده بود و چاه نمی توانست به خوبی کار کند. اما با لایروبی چاه دیگر این حالت وجود ندارد. پس از لایروبی چاه به راحتی کار خود را انجام می دهد و آب و فاضلاب را جذب می کند. معنی واقعی زنده شدن چاه نیز برگرفته از همین موضوع است. ما با لایروبی چاه آن را زنده می کنیم. لایروبی می توان فواید دیگری نیز داشته باشد. فوایدی مانند جلوگیری از پرشدن سریع چاه، جلوگیری از ریزش ساختمان، جلوگیری از ایجاد نم در کف ساختمان و فواید دیگر که هر یک تاثیر بسزایی در ساختمان دارند.

تاثیر لایروبی چاه در کارکرد آن چیست؟

لایروبی چاه تاثیر زیادی بر عملکرد آن دارد. چاه پس از لایروبی به مانند چاهی نو کار می کند. لایروبی چاه مانند این است که چاه را از نو حفر کرده باشند. علت اصلی لایروبی چاه افزایش کاریی آن است. با وجود لایه های اضافی در سطوح چاه، کارکرد آن با مشکل مواجه می شود. با لایروبی آن و از بین بردن لایه های اضافی روی سطوح آن این مشکل از بین خواهد رفت و چاه دوباره کارکرد سابق خود را خواهد داشت. لایروبی چاه تاثیر زیادی در کارکرد و عملکرد چاه دارد. با یک بار لایروبی چاه می توان از چند بار تخلیه چاه جلوگیری کرد. لایروبی چاه باعث کاهش دوره های تخلیه چاه می شود. حتی تا چندید سال از پر شدن چاه و نیاز به تخلیه چاه جلوگیری می کند.

متولیات لایروبی چاه چه کسانی هستند؟

متولی اصلی لایروبی چاه بر دوش شرکتهای تخلیه چاه است. این شرکتها خدمات مختلف مرتبط با چاه را انجام می دهند. یکی از خدمات اصلی شرکتهای تخلیه چاه، لایروبی چاه و ترمیم آن است. این شرکتها با دردست داشتن نیروهای مجرب و تجهیزات مناسب جهت این کار به راحتی اقدام به لایروبی چاه می نمایند. بسیاری از شرکتهای تخلیه چاه در حال فعالیت هستند که عملیات لایروبی چاه را انجام می دهند. برخی از شرکتها لایروبی چاه را بصورت دستی انجام می دهند و برخی دیگر این کار را به صورت نیمه مکانیکی انجام می دهند. یعنی کارگر تخلیه چاه از ابرازهای مکانیکی برای این کار استفاده می کند.

شرکت لوله بازکنی در کرج با دراختیار داشتن تجهیزات و دستگاههای پیشرفته در زمینه حفر وکندن چاه لایروبی چاه در کرج, تخلیه چاه در کرج,تشخیص ترکیدگی لوله در کرج, لوله بازکنی از جمله لوله بازکنی در مهرشهر ,لوله بازکنی در گوهردشت ,لوله بازکنی در عظیمیه,لوله بازکنی جهانشهر و.... رفع نم و بوی بدفاضلاب در کرج و....بیش از 15سال درحال فعالیت می باشد.

منبع: سایت https://lolebazkonikaraj.com/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها