کاربرد چمن مصنوعی در طراحی روف گاردن

کد خبر: 1199267
کاربرد چمن مصنوعی در طراحی روف گاردن

روف گاردن یک ایده جدید برای ایجاد فضای سبز در انواع ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری است. این ایده نوین تاثیر مستقیمی بر روی بهبود وضعیت سلامت روح و روان افراد دارد و کمک می‌کند تا فضایی سرسبز و منحصر به فرد برای رهایی از احساس خستگی و دلمردگی ایجاد شود.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد این فضای امن و راحت جهت وقت گذراندن و استراحت با خانواده، چمن مصنوعی می‌باشد. این محصول با ماندگاری و دوام بالا، محیطی دلچسب و آرامش‌بخش در پشت بام ساختمان‌ها برای گذراندن اوقات فراغت به ارمغان می‌آورد. اگر شما هم قصد دارید تا فضایی زیبا برای خودتان و عزیزانتان خلق کنید، تا آخر مطالب همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به مزایای استفاده از چمن مصنوعی و کاربرد آن در طراحی روف گاردن داشته باشیم.

روف گاردن

اکثر افرد حداقل 8 ساعت از شبانه روز را در یک فضای سرپوشیده مشغول به کار و فعالیت هستند. فضایی که اگر به درستی تزیین و طراحی نشده باشد، باعث می‌شود تا سختی کار چندین برابر بیشتر شود. یکی از ایده‌های مناسب برای تزیین ساختمان‌ها و ایجاد فضایی پرنشاط برای رهایی از خستگی و استرس کار، روف گاردن است.

روف گاردن " Roof garden  " همانطور که از نامش مشخص است، به معنای بام سبز یا سقف سبز است که قابل اجرا بر روی بام، تراس و.. می‌باشد. با استفاده از این ایده مدرن می‌توان فضایی سرسبز و با نشاط ایجاد کرد و با آوردن طبیعت به خانه، کیفیت زندگی را ارتقاء بخشید.

امروزه گزینه‌های بسیاری برای ایجاد بام سبز وجود دارد. برای مثال، می‌توان با قراردادن چندین گلدان طبیعی یا جعبه‌های چوبی یا حتی کاشت انواع گل‌ها یا گیاهان متنوع، فضایی دلنشین‌تر به ارمغان آورد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که استفاده از گیاهان طبیعی برای ایجاد بام سبز مشکلاتی از جمله نیاز به آبیاری مداوم، هزینه‌های بالا برای مراقبت و نگهداری، مقاومت کم در برابر اشعه نور خورشید و... به همراه دارد.

 یکی از گزینه‌های ایده‌آل با ماندگاری بالا و در عین حال اقتصادی و کم هزینه برای ایجاد فضای سبز، چمن مصنوعی است که با حداقل هزینه قابل اجرا می‌باشد و نیاز به هزینه‌های هنگفت برای مراقبت یا روش‌های پیچیده برای نگهداری ندارد. همچنین، به عنوان یک عایق حرارتی عمل می‌کند و از هدر رفتن انرژی در فصل‌های سرد سال پیشگیری می‌کند.

اگر شما هم در فکر ایجاد یک فضای سرباز زیبا و تزیینی در پشت بام خود هستید، ما چمن مصنوعی روف گاردن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصول یک فضای سبز خانگی در چهار فصل سال برای شما مهیا می‌سازد تا لحظاتی دلنشین و پرنشاط در زمان استراحت خود داشته باشید. همچنین، رنگ سبز چمن‌های مصنوعی باعث افزایش کیفیت زندگی افراد و بهبود روحیه آن‌ها می‎شود.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای روف گاردن چیست؟

مزایای استفاده از چمن مصنوعی به شرح زیر است:

  1. باعث افزایش طول عمر پوشش سقف خانه‌ها می‌شود.
  2. چمن مصنوعی یک عایق حرارتی و برودتی است و از  اتلاف انرژی پیشگیری می‌نماید.
  3. استفاده از چمن مصنوعی و ایجاد روف گاردن باعث افزایش ارزش و قیمت ساختمان‌ها می‌شود.
  4. چمن مصنوعی بسیار سبکتر از چمن طبیعی است و آسیبی به سقف‌ها وارد نمی‌کند.
  5. چمن مصنوعی بین سنگ، یک ایده هوشمندانه برای طراحی فضای سبز پشت بام است.
  6. چمن مصنوعی را می‌توان در شرایط آب و هوایی مختلف نصب کرد.

7

ویژگی های چمن مصنوعی مناسب برای روف گاردن چیست؟

استفاده از چمن طبیعی برای روف گاردن دارای مشکلات زیادی از قبیل افزایش وزن بام، ریشه زدن در منافذ یا افزایش هزینه‌های نگهداری و آبیاری مداوم است. به همین دلیل است که در چند سال اخیر، چمن مصنوعی جایگزین چمن طبیعی شده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که چمن مصنوعی مناسب برای روف گاردن باید ویژگی‌های منحصر به فرد خود را داشته باشد. برخی از این ویژگی‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  1. چمن مصنوعی روف گاردن باید دیتکس بالایی داشته باشد تا در اثر گذشت زمان و استفاده‌های مکرر دچار سایش و فرسودگی نشود.
  2. روف گاردن یک محیط پر تردد و پر رفت و آمد است. در نتیجه، چمن مصنوعی مورد استفاده در روف گاردن و پشت بام سبز باید از تراکم بالایی برخوردار باشد.
  3. چمن مصنوعی مورد استفاده در بام سبز و روف گاردن در معرض تابش مستقیم نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش قرار دارد.؛ لذا باید مقاومت بالایی در برابر اشعه‌های مضر خورشید و اشعه ماوراء بنفش داشته باشد.
  4. امروزه انواع چمن مصنوعی توسط کمپانی‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. هر یک از این محصولات با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دارند، برای مصارف و کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این راستا، لازم به ذکر است که مجموعه چمنزار، محصولی ضد آب با الیاف بلند و لطیف برای اجرای روف گاردن طراحی و به بازار عرضه می‌کند.
  5. بهتر است که چمن مصنوعی روف گاردن را با سطح مقطع C، آوندی و در ایده‌آل‌ترین حالت، سطح مقطع V  تهیه نمایید. این دسته از محصولات بعد از فشردگی، بازگشت پذیری بالایی در مقایسه با الیاف ساده دارند.

انواع اجرای چمن مصنوعی برای روف گاردن

سبک‌های مختلفی برای اجرای فضای سبز روف گاردن وجود دارد. انواع اجرای پروژه‌های چمن مصنوعی بام سبز را می‌توان به سه دسته زیر تقسیم کرد :

  1. اجرای سبک نواری

می‌توان از چمن مصنوعی به صورت نوارهای باریک در حاشیه بام سبز استفاده کرد و فضایی منحصر به فرد فراهم نمود.

  1. اجرای سبک بین سنگی

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که بام سبز آن‌‌ها توسط موزاییک و سنگ پوشیده شده باشد. استفاده از چمن مصنوعی بین سنگ باعث می‌شود تا زیبایی موزاییک‌ها و سنگ‌ها چند برابر شود.

  1. اجرای سبک یکپارچه

در برخی از پروژه‌ها، چمن مصنوعی به صورت یکپارچه در روف گاردن نصب می‌شود و به عنوان یک کفپوش سرسبز، یادآور طبیعت خواهد بود. 

8

قیمت چمن مصنوعی برای پشت بام

به طور کلی، قیمت چمن مصنوعی به فاکتورهای متعددی از جمله تراکم الیاف، ارتفاع الیاف، نوع گره، نوع بافت، متراژ مورد استفاده، برند، کیفیت، هزینه‌های نصب و حمل و نقل و... بستگی دارد. به همین علت نمی‌توان یک قیمت کلی برای این محصول ارائه کرد؛ لذا برای آگاهی دقیق از قیمت چمن مصنوعی روف گاردن، بهتر است که با مجموعه چمنزار تماس گرفته و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

خرید چمن مصنوعی باکیفیت برای بام سبز

با توجه به افزایش استقبال افراد از چمن مصنوعی برای طراحی بام سبز، مجموعه چمنزار تصمیم به طراحی و تولید چمن مصنوعی باکیفیت و متناسب با ابعاد مورد نیاز مشتریان گرفته است. این مجموعه با عرضه، اجرا و نصب چمن مصنوعی باکیفیت و با قیمت مقرون به صرفه در تلاش است تا تجربه یک خرید فراموش نشدنی را برای مشتریان خود رقم بزند. همچنین، متخصصین و تیم فنی مجموعه چمنزار در تمامی مراحل نصب و اجرا بام سبز همراه مشتریان عزیز خود خواهند بود. اگر شما هم در فکر بازسازی پشت بام یا طراحی و اجرا بام سبز هستید، می‌توانید همین حالا با این مجموعه تماس گرفته و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها