خبر خوش برای مشمولان کالابرگ الکترونیکی | واریزی مبلغ کالابرگ الکترونیکی از امروز؟

کد خبر: 1199527

امروز توزیع کالابرگ آغاز شد. کالابرگ شامل چه کالاهایی می‌شود؟توزیع کالابرگ در هرمزگان آغاز شد.

دولت هنوز به طور رسمی زمان توزیع کالابرگ الکترونیکی را اعلام نکرده است. بنابر اخبار، گویا کالابرگ الکترونیکی فقط برای برخی از کالاها و اقلام اساسی قابل استفاده است. کالابرگ الکترونیکی مانند یارانه به منظور کمک هزینه مالی برای تامین نیاز های ضروری خانوار ها بود. کالابرگ الکترونیکی که مانند کوپن در سال های گذشته است، قرار بود جایگزینی به جای یارانه ها باشد.به محض انتشار جدیدترین اخبار مربوط به کالابرگ الکترونیکی، خبر موثق را از این منبع خبری بخوانید.

اطلاعات مهم درباره توزیع کالابرگ الکترونیک را در ادامه بخوانید.

استاندار هرمزگان از آغاز طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار(شما) خبر داد.استاندار هرمزگان صبح امروز (۲۸ دی ماه) درخصوص اهمیت طرح کالابرگ الکترونیک گفت: به منظور حمایت از سبد غذایی خانوار و تقویت سلامت غذایی این امکان برای مردم ایجاد شده که با اعتبار یارانه، بتوانند یکماه زودتر اقلام ضروری خانوار خود را خریداری کنند.

مهدی دوستی ویژگی بارز این طرح را حفظ قدرت خرید مردم در طول دوره برشمرد و افزود: برای حفظ قدرت خرید مردم در این طرح ؛ قیمت کالا در شهریور ۱۴۰۰ مبنا و ملاک عمل قرار گرفته و دولت طبق سبد کالای مشخص شده ما به تفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می کند.

وی احترام به سلایق مختلف را دیگر مزیت دیده شده در طرح کالابرگ اعلام کرد و ادامه داد: مردم برای خرید اقلام کالایی این طرح می توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خریداری کنند و امکان پرداخت ما به تفاوت قیمت کالای انتخابی با کالای مرجع نیز میسر شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عنوان داشت: در طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار امکان دیگری هم فراهم شده که مردم براساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی مرجع را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار یارانه شان خریداری کنند.

دوستی در رابطه با افراد مشمول این طرح گفت: تمام کسانی که حساب یارانه آنها در استان هرمزگان می باشد از امشب می توانند جهت مشاهده ی میزان اعتبار و اقلام کالایی مصوب این طرح از دو طریق اقدام کنند، مسیر اول اینکه با تلفن همراه سرپرست خانوار کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره گیری کنند؛ مسیر دوم نیز نصب برنامه کاربردی شما ( شبکه ملی اعتبار) با استفاده از برنامه های اندرویدی بازار و مایکت یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir است.

اسامی کالاهایی که مشمول کالابرگ می‌شوند

رئیس سازمان ملی استاندارد درباره مصوبه خدمات پس از فروش لوازم خانگی و استاندارد اجباری نیز اظهار کرد: استاندارد ملی ۱۶۲۹، خدمات به مشتریان و ضمانت لوازم خانگی انرژی بر را برای تولیدکنندگان لازم الاجرا و اجباری کرده است. در حال حاضر ۱۰۲۰ استاندارد ملی اجباری و ۱۳۲۳ مورد اختیاری یا تشویقی در کشور وجود دارد. تشویقی به معنای اختیاری بودن تلقی می‌شود. در بعضی از حوزه‌ها، در دنیا هم شایع است، اما در ایران در واقع غیراجباری است. در اصل کالاهایی که ریسک ایمنی، سلامت و بهداشت بالایی دارند، اجباری می‌شوند و اجرا نشدن آنها تبعات قانونی دارد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد استانداردهای مربوط به لوازم خانگی مربوط به کالا و کمتر از پنج درصد حوزه خدمات است که این هم عقب ماندگی تاریخی و در حال جبران است، اظهار کرد: استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در بهمن ماه رونمایی می‌شود و بعد از آن تقریباً بیش از ۱۰۰ کالای بزرگی که در منازل جزو این کالاهای خانگی مکانیکی و الکترونیکی مشمول خدمات پس از فروش اجباری به مشتریان می‌شوند. درباره کالاهای وارداتی، قاچاق و … هم باید بازیگران آن صحنه به کمک بیایند. در دنیا هم استانداردها فقط متمرکز بر کالا نیستند و مثلاً استاندارد سوت زنی، مبارزه با فساد، ارتقای شفافیت، این‌ها پایه‌های مطالعه شده جهانی دارد.

مرتضوی وزیر کار از آغاز اجرای طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان خبر داد.

 سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای بند یک تبصره قانون بودجه 1401 دولت مکلف بود ما به ازای حذف ارز یارانه‌ای را به صورت کالابرگ الکترونیکی بین مردم با قیمت پایه شهریور 1400 توزیع کند. متاسفانه بستر این کار فراهم نبود.

وی افزود: اما با تلاشی که همکارانم در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام دادند، بستر این کار فراهم شد و از دیروز به صورت آزمایشی در استان هرمزگان عملیات اجرایی این طرح آغاز شد. طرح آزمایشی را ارزیابی می‌کنیم. چنانچه ارزیابی‌ها مطلوب باشد، با سرعت به کل کشور تعمیم خواهیم داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: 10 قلم مواد غذایی (مرغ، برنج، ماکارونی، روغن، لبنیات و...) که مشمول ارز 4200 تومانی بود، در این سبد کالا تعریف و قیمت‌گذاری کردیم. پایه‌ قیمت‌گذاری نیز شهریور 1400 است. اما کاملاً اختیاری است. مردم و متقاضیان هم می‌توانند از فرصتی که تقریباً یک ماه زودتر از موعد مقرر واریز یارانه نقدی به حساب مردم است، آغاز شده است، استفاده کنند و هرچقدر که نیاز داشتند از این 10 قلم کالا خریداری کنند.

وی ادامه داد: مردم چنانکه به خرید کالا تمایل نداشتند، می‌توانند در پایان کار و در بیستم هر ماه یارانه نقدی را دریافت کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: سامانه‌ای تعریف شده است که سرپرست‌های خانوار می‌توانند با کد دستوری ستاره 788 ستاره 28 مربع میزان اعتبار خودشان را مشاهده کنند و به هر مقداری که ضرورت دانستند، خریداری کنند.

وزیر کار بیان داشت: انتخاب کالا اختیاری است. یک نفر می‌تواند اگر ضرورت داشته باشد کل مبلغ اعتباری‌اش را صرف خرید برنج کند. فرد در این مرحله مقدماتی می‌تواند یک یا چند قلم کالا را خریداری کند.

وی عنوان کرد: در هر استان تعداد فراوانی فروشگاه تعریف شده است. فروشگاه‌ها متنوع و متعدد هستند. در استان هرمزگان حدود یک هزار فروشگاه به این سیستم مجهز شدند.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح آزمایشی با استقبال مطلوب مردم مواجه شود و گفت: بسترش در کشور فراهم است و در مراحل بعد در چند استان اجرا می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم تا پایان سال کل کشور را پوشش بدهیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها