آینده خرید زمین در شمال

کد خبر: 1201660

خرید زمین یکی از راه‌های رایج سرمایه‌گذاری برای مردم است. مردم ما همیشه معتقد بودند که با خرید ملک هیچ وقت پول‌شان سوخت نمی‌شود و حتی شانس سوآوری را هم خواهند داشت. از طرفی به تازگی خرید زمین در شمال رونق بیشتری پیدا کرده است و افرادی بیشتری از بین مردم عادی تا سلبریتی‌ها به خرید زمین در شمال علاقه نشان داده‌اند. در این مقاله با ما همراه باشید تا آینده خرید زمین در شمال را بررسی کنیم و ببینیم که کدام مناطق برای خرید زمین وضعیت بهتری دارند.

آینده خرید زمین در شمال

 

چرا خرید زمین در شمال

 

اگر از اهالی بومی این خطه هستید که مسلم است برای خرید ملک شهر خودتان را انتخاب می‌کنید اما ماجرا زمانی جالب می‌شود که خیلی از افراد از شهرهای دیگر ایران هم به خرید ملک از این خطه علاقه نشان می‌دهند. مشخص است که شمال به خاطر آب و هوای خوبی که دارد و همچنین جنگل‌های سرسبز، کوهستان‌های بکر و دریا، همیشه توجه عده زیادی را به خودش جلب می‌کند. از طرفی زمین در شمال همیشه ارزشمند است و حتی در شرایط رکود بازار هنوز خرید و فروش زمین در این خطه روند از تک و تا نیفتد.

انواع زمین در شمال

خب اگر تصمیم به خرید زمین دارید اما هنوز نمی‌دانید که کدام زمین‌ها در شمال به کارتان می‌آیند، ما در این مقاله زمین‌ها را از دو نقطه نظر دسته‌بندی می‌کنیم.

14

دسته‌بندی زمین از نظر بافت

  • زمین‌های بافت مسکونی
  • زمین‌های خارج از بافت مسکونی
  • منابع طبیعی
  • زمین‌های زراعی
  • زمین‌های اوقافی و زمین‌های منابع طبیعی
  • و برخی کاربری ها و بافت های دیگر…

زمین‌های بافت مسکونی شامل زمین‌هایی قابل ساخت هستند.

زمین‌های خارج از بافت مسکونی آن‌هایی هستند که اطراف‌شان خانه و ساخت و ساز وجود ندارد.

زمین‌های بافت زراعی یا زمین‌های کشاورزی مانند شالی‌کاری‌ها قابل ساخت نیستند.

زمین‌های باغی زمین‌هایی هستند که اگر اطراف آن‌ها ساختمان‌سازی انجام شده‌باشد، زمین قیمت گرفته و الحاق به بافت می‌شود و می‌تواند مجوز ساخت بگیرد.

زمین‌های اوقافی و زمین‌های منابع طبیعی جز زمین‌هایی هستند که منابع طبیعی در خصوص آن‌ها سختگیری زیادی داشته و شانس مجوز ساخت گرفتن ندارند. 

دسته‌بندی زمین از نظر مکانی

  • زمین‌های شهری
  • روستایی
  • کوهپایه‌ای
  • جنگلی
  • ساحلی

15

بسته به مکان زمین می‌توان به زمین‌ها را در هر کدام از این دسته‌بندی قرار داد. البته که زمین‌های هر دسته می‌توانند تفاوت‌هایی با هم داشته باشند. مثلا زمین‌های روستایی در هر روستا قیمت متفاوت و آینده متفاوت و مختص به خودشان را دارند. اما در هر صورت اگر بخواهیم زمین‌های شمال را از نظر مکانی دسته‌بندی کنیم، شامل همین موارد می‌شود.

سیاست و تاثیر آن در قیمت زمین در شمال

اگر شما هم برای سرمایه‌گذاری میان‌مدت یا بلند‌مدت اقدام به خرید زمین می‌کنید، حتما مسائلی که روی قیمت زمین در شمال تاثیر دارد برای تان مهم است. در ادمه موثرترین اتفاقاتی که قیمت زمین در شمال را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بررسی می‌کنیم.

مذاکرات برجام: تاکنون هر وقت مذاکرات برجام روند مثبتی را طی کرده است، بازار مسکن دچار رکود شده و هرگاه این مذاکرات با اختلال مواجه شده است، با برگشت سرمایه به بازار مسکن مواجه بوده‌ایم.

قیمت ارز: بالا رفتن قیمت ارز همیشه تاثیر مستقیم روی رشد قیمت ملک داشته است و هر وقت قیمت ارز بالا رفته است، بازار مسکن هم رشد قیمت بسیار زیادی را تجربه کرده است.

تورم و کاهش ارزش پول ملی: یکی از رویکردهای مردم برای حفظ سرمایه خرید ملک است تا بتوانند چاره‌ای برای کاهش ارزش سرمایه‌هایشان بیندیشند. به همین خاطر همواره هر اتفاقتی در کشور به کاهش ارزش پول‌المللی منجر شد، در نهایت مردم را به خرید ملک سوق داده است.

بهترین‌ شهرها برای خرید زمین

خب حالا که با انواع زمین و کلیت وضعیت نوسان قیمت زمین در شمال آشنا شدید، سوال اینجاست که خرید زمین در کدام شهرهای شمال آینده بهتری دارد؟ برای پاسخ به این سوال اجازه بدهید مهم‌ترین اتفاقاتی که منجر به بهتر شدن وضعیت بازار ملک در شمال در چند سال اخیر بوده‌است را بررسی کنیم. در سال‌های اخیر اتفاقاتی مانند

  • افتتاح فرودگاه رامسر
  • شروع به ساخت بزرگ‌راه تهران شمال
  • ایجاد مناطق لاکچری‌نشین و وی آی پی و استقبال سلبریتی‌ها از خرید ویلا و زمین در شمال
  • خبرهایی در خصوص احتمال منطقه آزاد شدن 4 شهر در شمال کشور
  • ایجاد امکانات رفاهی بیشتر

16

سبب شده است که قیمت زمین و ملک در شمال افزایش پیدا کرده و وضعیت ملک در شمال کشور آینده خوبی داشته‌باشد. در این بین افتتاح فرودگاه رامسر سبب شده است که قیمت ملک در رامسر و چالوس افزایش پیدا کند. حتی قیمت زمین در شهرهای بین این دو فرودگاه یعنی تنکابن، نشتارود، عباس‌آباد، متل‌قو و نمک‌آبرود هم افزایش قابل توجهی داشته‌اند. از طرفی ساخت بزرگراه تهران شمال قیمت ملک در چالوس و شهرهای اطراف آن را بالا برده‌است. با این اوصاف بهترین شهرها برای خرید زمین شامل موارد زیر است.

  1. متل قو
  2. رامسر
  3. نمک‌آبرود
  4. تنکابن
  5. ساری
  6. آمل
  7. محمودآباد
  8. نوشهر

در این شهرها خرید ملک آینده بهتر و روشن‌تری دارد و از طرفی روند پیشرفت و ایجاد امکانات رفاهی هم وضعیت بهتری را در پیش گرفته‌است. البته توجه کنید باید جزیی تر مناطق را بررسی کرد، به عنوان مثال در تنکابن عسل محله دوهزار منطقه خوبی هست اما روستای برسبور به نسبت مناسب نمی باشد، بهتر از برای خرید با یک مشاور املاک همراه شوید تا راهنمایی لازم را از او بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها