مخزن استیل دوجداره حمل شیر

کد خبر: 1203570

یکی از مهمترین مراحل فرآوری شیر حمل آن از گاوداری به کارخانه می باشد که می بایست توسط مخزن استیل دوجداره حمل شیر انجام شود.

مخزن استیل دوجداره حمل شیر
 

 

مخزن استیل چیست؟

 

مخزن یا محل نگهداری مواد همیشه یکی از نیازهای بشر بوده است. برای نگهداری مواد گوناگون ظرف ها یا مخزن های متفاوتی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد. برای حمل و نقل مواد شیمیایی و یا فاسد شدنی همچون شیر می بایست از مخزن استیل استفاده گردد. این مخازن دارای خصوصیات زیر می باشند:

  • مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی توسط مواد.
  • مقاومت و استحکام بالا.
  • رسانایی حرارت خوبی هستند.
  • قابلیت ساخت دو یا چند لایه دارند.
  • عمر طولانی دارند.

خصوصیات فوق باعث شده است تا این مخازن در موارد متفاوتی همچون نگهداری مواد، ساخت و ترکیب مواد و حمل آنها مورد استفاده قرار بگیرند.

 

 

مخازن استیل نگهداری مواد.

 

مخزن استیل دوجداره حمل شیر دارای چه خصوصیاتی باید باشد:

 

شیر و لبنیات دیگر به سبب خواص خاص خود اگر در شرایط نامناسب قرار گیرند به سرعت فاسد می شوند. بدین علت برای نگهداری و یا حمل آنها از مخزن استیل دوجداره حمل شیر یا نگهدارنده آن استفاده می گردد. این مخازن از آلیاژ خاصی به نام استنلس استیل ساخته می شوند. استیل ها آلیاژی از آهن هستند که در ساخت آنها از موادی مثل آهن، سولفور، فسفر، کربن، نیکل، منگنز و کروم استفاده شده است.

یک مخزن استیل دوجداره حمل شیر از آلیاژ های مدل 304 و 316 استیل ساخته می گردد. بهترین نوع استیل برای ساخت این مخازن البته آلیاژ 304 استیل است که خواص نگهدارنده بسیار خوب و استحکام بالایی دارد.

مهمترین خصوصیات یک مخزن استیل دوجداره حمل شیر به شرح زیر است:

  • آلیاژ به کار رفته در آن از نوع استیل 304 و یا 316 است.
  • روش تولید این تانکر ها برای افزایش استحکام به صورت نورد انجام می گیرد.
  • جوشکاری صفحات استیل در این تانکر ها با استفاده از جوش آرگون انجام می شود.
  • معمولا" مخزن استیل دوجداره حمل شیر دارای شاسی مخصوص به خود برای قرارگیری بر روی تریلی می باشد.
  • ضخامت لایه درونی در مخزن استیل دوجداره حمل شیر برابر با حداقل 2 میلیمتر و لایه بیرونی نیز دارای ضخامت بیش از 1.5 میلیمتر است.
  • تمامی مخازن حمل شیر دارای باید دارای شیرآلات از جنس استیل باشند.
  • درب ورودی در آنها باید از نوع محکم بسته شونده باشد تا مانع ورود آلاینده ها به درون مخزن گردد.
  • مخزن استیل دوجداره حمل شیر باید دارای مکانیسم شستشوی کامل یا CRP باشد.
  • مخازن حمل شیر برای ایجاد یکنواختی در دمای شیر دارای همزن مخصوص هستند.
  • عموما" یک مخزن استیل دوجداره حمل شیر با پرده های در درون خود به بخشهای مختلف تقسیم می گردد تا حمل و نقل مایع درون آن با امنیت کامل ممکن گردد.
  • همه مخازن حمل شیر دارای بخش نمونه گیری CIP باید باشند.

تمامی موارد بالا و بسیاری خصوصیات دیگر در ساخت و استفاده از مخزن استیل دوجداره حمل شیر می بایست وجود داشته باشد تا بتوان از این مخازن حمل و نقل برای جابجایی شیر و لبنیات در فاصله های مکانی زیاد استفاده نمود. قیمت یک مخزن استیل دوجداره حمل شیر به وجود و کیفیت هر یک از این موارد بستگی دارد.

13

مخزن استیل دوجداره حمل شیر برای قرارگیری روی شاسی.

 

انواع مخزن های حمل شیر و مواد دیگر کدامند؟

 

مخزن استیل دوجداره حمل شیر یک نوع خاص و پر مصرف در صنعت می باشد. انواع دیگری نیز ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از:

  • مخازن نگهدارنده تک جداره: ساده ترین نوع از مخزن ها می باشد که فقط از یک لایه آلیاژ استیل ساخته می شود. این مدل برای نگهداری مواد در حجم های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مخزن استیل دوجداره حمل شیر: این مخزن از یک لایه درونی با آلیاژ 304 و قطر حد اقل 2 میلیمتر ساخته می شود. از این نوع مخزن می توان هم برای پایدار ماندن دمای مایع درونی استفاده کرد و یا اینکه از آن برای سرما دهی یا گرم کردن ماده داخلی سود برد. در این حالت در بین لایه ها مجراهایی برای عبور سیالات قراردهی می شود تا با جریان آنها به مایع درونی حرارت دهی صورت بگیرد. در هر حال برای حفظ خاصیت عایق بودن در آنها می توان از عایق پشم شیشه نیز در بین دو لایه استفاده کرد.
  • مخزن های سه جداره: این گونه مخزن ها بسیار کارآمد تر از انواع دیگر و همچنین گرانتر از آنها نیز می باشند. برای ساخت این گونه مخازن نیاز به تخصص و امکانات بسیار خوب فنی و تخصصی می باشد. در این مخازن یک لایه برای قرار دهی کویل های جریان سیالات دما دهنده و لایه دیگر برای عایق کاری کامل مخزن اختصاص پیدا می کند.

مخازن حمل موادی همچون شیر و مواد شیمیایی با توجه به کارایی می تواند به یکی از حالات فوق ساخته و استفاده گردد. البته باید در نظر داشت که قیمت ساخت مخازن تک جداره تا سه جداره بسیار متفاوت است و حتما" باید با کارشناسی و نیاز سنجی دقیق نوع درست و کارآمد را انتخاب نمود.

 

14

تریلی های سنگین حمل شیر با مخزن استیل دوجداره .

 

تفاوت دو نوع مخزن استیل دوجداره حمل شیر کندانسور دار و بدون کندانسور در چیست؟

 

هرگاه قرار باشد که شیر و یا لبنیات و مواد فاسد شدنی دیگر در مسیر های طولانی جابجا شوند نیاز به کنترل دمای مایع درون مخزن می باشد. این عمل اولا" با چند لایه سازی مخزن حمل شیر ممکن می گردد و در ثانی برای حفظ کیفیت مایع درون مخزن برای زمان های بیشتر و در شرایط آب هوایی گرم نیاز به وسیله ای جهت سرد کردن مخزن می باشد. در این حالت از دستگاهی به نام کندانسور استفاده می شود.

بر همین اساس مخازن حمل شیر و لبنیات به یکی از دو شکل زیر ساخته می شوند:

  • مخزن کندانسور دار: کندانسور مخزن استیل دوجداره حمل شیر یک وسیله و دستگاه خنک کننده است که با ایجاد هوای سرد توسط بخش مبرد خود مخزن را خنک نگهداری می کند. در این حالت از طریق مجراهای کویل بین دو جداره مخزن جریانی از هوای سرد عبور داده می شود تا دمای مخزن در یک مقدار مشخص ثابت بماند. با استفاده از کندانسور می توان شیر یا مایع فاسد شدنی را با حفظ کیفیت در مسیر های طولانی تر جابجا نمود.
  • مخزن بدون کندانسور: در این حالت مخازن اگرچه به صورت دو لایه هستند ولی در بین این دو بخش فقط از موادی مانند پشم شیشه برای کاهش تبادل حرارتی استفاده شده است. بدین ترتیب افت دمای اولیه شیر در حال حمل برای کمتر از حالت تک جداره می باشد اما این تانکر های حمل فقط برای مسیرهای کوتاه تر و زمان کمتر قابل استفاده هستند.

 

 

 

چگونه مخزن استیل دوجداره حمل شیر را تهیه نماییم؟

 

با رشد و گسترش مصرف مخازن استیل و کاربری آنها در صنایع مختلف شرکت ها و کارگاه های زیادی در سطح کشور مشغول طراحی و ساخت اینگونه مخازن می باشند. شرکت مخازن ماشین وزین به عنوان یک تولید کننده مخزن استیل دوجداره حمل شیر در سطح کشور با داشتن متخصصین کارآزموده و مجرب و همچنین بهره گیری از بهترین متریال های ساخت قادر است بسته به نیاز مصرف کننده ها مخازنی از 500 لیتر تا 24000 لیتر در مدلهای مختلف یک لایه تا سه جداره و ساده یا تحت فشار را تولید و ارائه نماید. شرکت مخازن ماشین وزین با سالها تجربه و تخصص امکان ساخت انواع مختلف مخازن استیل در حجم و طرح های متفاوت بسته به نیاز مصرف کننده ها را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت دارد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها