ثبت نام در سامانه میخک(آموزش گام به گام)

کد خبر: 1203804

درخواست های مربوط به تایید مدارک تحصیلی، شناسنامه و کارت ملی تا اطلاع ثانوی نیاز به اخذ تاییدیه از سامانه میخک دارد. در این مطلب نحوه ثبت نام در این سامانه برای شما آماده شده است.

ثبت نام در سامانه میخک(آموزش گام به گام)

 

درخواست های مربوط به تایید مدارک تحصیلی، شناسنامه و کارت ملی تا اطلاع ثانوی نیاز به اخذ تاییدیه از سامانه میخک دارد. در این مطلب نحوه ثبت نام در این سامانه برای شما آماده شده است.

پیش از آغاز مطلب باید بگوییم آپوستیل چیست. آپوستیل یک معاهده بین المللی است که به موجب آن، مدارک صادر شده در یک کشور عضو می تواند بدون اینکه نیازی به تایید کشور مبدا باشد، در کشور عضو دیگری تایید شود. البته طبیعتا ایران جزو معاهده آپوستیل نیست و هرگونه ادعا در خصوص اخذ مهر آپوستیل توسط بعضی از دارالترجمه ها بی اساس است. در هر صورت سامانه میخک که زیر نظر وزارت امورخارجه فعالیت می کند از این کلمه برای اجازه در خصوص اخذ تاییدات امورخارجه برای بعضی از مدارک رسمی مانند شناسنامه، کارت ملی و مدارک تحصیلی استفاده می کند.

در حال حاضر خدمات تاییدیه برای اسناد از سوی وزارت خارجه بصورت رایگان ارائه می شود و نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. اما احتمالا بزودی این نهاد هزینه هایی را برای تایید هر مدرک بصورت آنلاین اخذ خواهد کرد. تمامی مراحل برای ثبت درخواست آپوستیل بصورت آنلاین و به لحظه است.

شروع ثبت نام سامانه میخک برای اخذ تاییدیه مدارک

همانطور که در مقدمه این مطلب ذکر شد درخواست های مربوط به تایید مدارک تحصیلی، شناسنامه و کارت ملی تا اطلاع ثانوی نیاز به اخذ تاییدیه از سامانه میخک دارد. نحوه ثبت نام بصورت گام به گام در زیر آمده است:

گام اول:

وارد سامانه میخک شوید و  بر روی دکمه “ثبت نام/ورود به سامانه” کلیک کنید.

گام دوم:

آدرس ایمیل و کد ملی خود را وارد کرده و پس از پر کردن فیلد کد امنیتی بر روی دکمه دریافت رمز عبور یکبار مصرف کلیک کنید.

گام سوم:

یک ایمیل که حاوی رمز عبور یک بار مصرف است برای شما ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید حتما بخش اسپم ایمیل خود را نیز بررسی کنید. در نهایت پس از دریافت رمز عبور یک بار مصرف، آن را در فیلد مربوطه وارد کرده و سپس کد امنیتی را وارد کنید و بر روی دکمه ورود به سامانه با رمز یکبار مصرف کلیک کنید.

گام چهارم:

در این مرحله می بایست اطلاعات هویتی خود را با توجه به فیلدهای قرار داده شده کامل کنید و در نهایت بر روی دکمه صفحه بعد کلیک کنید.

نکته: فیلدهایی با عناوین Name ,Family ,Father Name را حتما طبق پاسپورت وارد کنید. در صورتی که پاسپورت ندارید طبق سلیقه خودتان پر کنید اما حتما اسپل اسامی را به مسئول پذیرش دفتر ترجمه رسمی اعلام کنید.

گام پنجم:

اطلاعات مورد نیاز را پر کنید.

گام ششم:

در این بخش تمامی اطلاعاتی را که تا این لحظه وارد کرده اید بررسی کرده و در صورت وجود مغایرت از طریق دکمه صفحه قبلی نسبت به تصحیح آن اقدام نمائید. در غیر اینصورت بر روی دکمه ثبت اطلاعات کلیک کنید. بعد از کلیک بر روی دکمه ثبت اطلاعات، ثبت نام شما با موفقیت به پایان می رسد. در نتیجه قبل از کلیک بر روی دکمه ثبت اطلاعات از این صفحه خارج نشوید وگرنه مجبور به تکرار تمامی مراحل گفته شده در بالا خواهید شد!

گام هفتم:

حتما برای اخذ رمز عبور ثابت اقدام کنید تا برای ورودهای مجدد به سامانه میخک نیاز به طی کردن مراحل بالا نداشته باشید. به همین منظور حتما تیک گزینه می خواهم رمز عبور ثابت ثبت نمایم را انتخاب و بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

گام هشتم:

یک رمز عبور دلخواه برای حساب کاربری که ایجاد کردید وارد کرده و در نهایت بر روی دکمه تغییر کلمه عبور کلیک کنید.

گام نهم:

در این مرحله بر روی بخش آپوستیل کلیک کنید.

گام دهم:

در این بخش ثبت درخواست آپوستیل خود را تنها برای مدارکی همچون شناسنامه، کارت ملی و مدارک تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی انجام دهید و دقیقا طبق ادامه آموزشی که گفته شده مراحل را پیش ببرید.

گام یازدهم:

در این مرحله ثبت درخواست آپوستیل شما برای یک مدرک انجام شده. بر روی دکمه دریافت رسید کلیک کنید. پس از دریافت رسید، در صورتی که مدارک دیگری نیز برای ثبت درخواست آپوستیل دارید از دکمه ثبت مجدد درخواست آپوستیل استفاده کنید.

گام دوازدهم:

پس از دریافت رسید با تصویری روبرو خواهید شد. این صفحه را برای مسئول پذیرش پرونده خود در دارالترجمه رسمی ارسال کرده و حتما قید کنید که این رسید مربوط به کدام مدرک است. متاسفانه در رسیدی که امورخارجه صادر می کند نام مدرک انتخابی قید نشده است. هر رسید باید به انضمام اصل همان مدرک برای امورخارجه ارسال شود.

کلام آخر

با توجه به تغییراتی که اداره تایید اسناد وزارت امورخارجه نسبت به روال سنتی که قبل تر شاهد آن بودیم اعمال کرده باید در این زمینه آگاهی لازم را کسب کنیم تا بتوانیم راحت تر کار خود را پیش ببریم.

برای مشاهده راهنمای ثبت نام در سامانه میخک بصورت تصویری و با جزییات کامل می توانید به اینجا سر بزنید و بصورت بسیار کامل در جریان روند ثبت نام در این سامانه قرار بگیرید.

 

برچسب ها : میخک,ترجمه رسمی,آپوستیل,دارالترجمه

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها